بازدید 29758
دو هزار و سیصد و بیستمین بسته ویژه خبری «تابناک»

طرحی که هفت سال است در میز «آشنا» خاک می‌خورد / کواکبیان: چوب عملکرد بد دولت را باید بخوریم / دلنوشته سردار سلامی برای حاج قاسم / نظر محمود صادقی درباره شانس لاریجانی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند مدیرکل آژانس: احیای برجام مستلزم یک سند کمکی است / پاسخ دفتر آیت الله سیستانی به برخی شایعات درخصوص روح الله زم و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰ 17 December 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پرداخت رقم‌های نجومی در شبکه نمایش خانگی برخی را وقیح کرد

تهیه‌کننده «ایلدا» به پرداخت دستمزدهای نامتعارف در شبکه نمایش خانگی اشاره کرد و گفت: ولنگاری که در پرداخت دستمزدها در شبکه نمایش خانگی به وجود آمد، عموما با پول‌های عجیب و غریب یا پول‌های کثیف که منشا سالم و درستی ندارند، صورت گرفت. پرداخت رقم‌های نجومی شبکه نمایش خانگی برخی همکاران ما را وقیح کرد. متاسفانه پرداخت این پول‌ها برای افرادی که خاستگاه اصلی آن‌ها تلویزیون بود، شرایطی را به وجود آورد که برای صدا وسیما خط و نشان می‌کشند و دستمزدهای عیجب طلب نمی‌کنند یا می‌گویند ما با سیما کار نمی‌کنیم. متاسفانه شنیدم که سریال‌های تلویزیونی را شبیه عابر بانک فرض می کنند و دل مشغولی خود را جای دیگر می‌دانند. وی ادامه داد: متاسف می‌شوم وقتی می‌شنوم بازیگری که در سریال‌های تلویزیونی رشد کرد و دیده شد و تا فصل قبل سریال دستمزد ماهیانه ۷ میلیونی خود را یکباره به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش می‌دهد که با هیچ معیاری قابل درک نیست یا بازیگری که در پروژه قبلی ماهی ۸ میلیون دستمزد می‌گرفت در پروژه «ایلدا» طلب ماهی ۶۰ یا ۷۰ میلیون تومان کرد. یا دوست دیگری که در کار قبلی ماهی سه میلیون دستمزد گرفته بود برای حضور در «ایلدا» تقاضای ۱۲۰ میلیون تومان داشت. خدا را شاکر جایگزین‌های خوبی برای این بازیگران در نظر گرفته شد.

کیهان خطاب به صداوسیما: فرصت خوبی است که محسن تنابنده را برای همیشه کنار بگذارید

این در حالی است که واقعیت این بود که وی در یک بن‌بست قرار گرفت و چاره دیگری جز اینکه به این طریق خودش را منصرف اعلام کند نداشت، چون تنابنده از یک طرف قبلاً در یک ژست سیاسی اعلام عدم همکاری با صداوسیما کرده ‌اما به‌خاطر دستمزد نجومی زیر حرف خودش زده و در تولید فصل ششم سریال «پایتخت» هم همکاری کرد، اما بنا بر اطلاعات رسیده، با دستمزد کلان مطالبه شده از سوی وی برای تولید فصل هفت پایتخت، موافقت نشد. از طرف دیگر، سریال «پایتخت» روند رو به زوالی را طی کرده و در فصل ششم دچار افت فاحش شد و به یک «سریالفارسی» مبتذل و بی‌کیفیت بدل گشت تا جایی که با عدم پخش قسمت پایانی مجموعه پایتخت عملاً به انتهای خود رسید. بنای بر ساخت فصل هفتم، نوعی تکرار شکست برای تنابنده و گروه تولید پایتخت بود؛ اما اعلام انصراف از تولید سریال «پایتخت 7» یک فرصت برای صداوسیماست تا به کار محسن تنابنده در رسانه ملی برای همیشه پایان دهد!

طرح مهندسی فرهنگی، هفت سال است در میز «آشنا» خاک می‌خورد

روانبخش وی افزود: الان هفت سال است که طرح مهندسی فرهنگی که با اجرای آن بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور را با برنامه دقیقی حل می‌کرد در میز آقای آشنا خاک می‌خورد. این چه مدیریت فرهنگی است؟روانبخش در ادامه گفت: وقتی در عرصه امنیتی حفره امنیتی ایجاد می‌شود؛ سخنگوی دولت می‌گوید اگر کمی بیشتر دقت کرده بودیم نمی توانستند شهید فخری‌زاده را بزنند. شخصیتی به بزرگی شهید فخری زاده که دانشمند برجسته‌ای بوده، ترور می‌شود و آقایان اینطور راحت از کنار حفره امنیتی می‌گذرند و می‌گویند باید دقت بیشتری می‌شد.دبیر سیاسی هفته نامه پرتو، با بیان اینکه البته در عرصه امنیتی نیروهای سپاه و نیروهای دلسوز وزارت اطلاعات تلاش‌ها خود را کرده‌اند، گفت: از آن طرف درباره عملکرد آقایان دولت می‌بینیم که جاسوس‌هایی در تیم هسته‌ای و کنار دست روحانی وجود داشته است. ضربه‌ای که در نطنز خوردیم ناشی از همین حفره‌های امنیتی است و با اینکه روحانی خود، چهره‌ای امنیتی است این ضربه‌ها را خورده‌ایم.

انتقاد یک نماینده مجلس از به کار بردن عبارت «کاندیدای نظامی»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از به کار بردن عبارت «کاندیدای نظامی» انتقاد کرد و گفت: از نظر عده‌ای که در دهه ۶۰ و پس از تجاوز دشمن زحمتی نکشیدند، پاسداری از دین و وطن، جرم تلقی می‌شود و به آنها می‌گویند کاندیدای نظامی.اردشیر مطهری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: «در دهه ۶۰ و پس از تجاوز دشمن، بسیاری از جوانان مؤمن و دلسوز با ⁧ لباس پاسداری راهی جبهه‌ها شدند و هشت سال جانانه جنگیدند. بعدا هم در مسئولیت‌های مختلف خدمت کردند. حالا انگار از نظر عده‌ای که آن سال‌ها زحمتی نکشیدند، پاسداری از دین و وطن شده جرم و به آنها می‌گویند کاندیدای نظامی».

انتقاد ظریف از تحریف اظهاراتش توسط یک موسسه پژوهشی رسانه‌ای

وزیر امور خارجه در توئیتی به برداشت مؤسسه پژوهش‌های رسانه‌ای خاورمیانه از سخنانش مبنی بر «یهودستیزانه» آن اعتراض کرد.محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه چهارشنبه در توئیتر نوشت: موسسه پژوهش‌های رسانه‌ای خاورمیانه با برداشت استفاده تحقیرآمیز من از یک کلمه به منظور متهم کردنم به یهودستزی خود را به سطح جدیدی از خاری رسانده است. بنده این ادعاها که ایران به دنبال "به دریا انداختن یهودی‌ها است" را به سخره گرفته بودم و بر راه‌حل‌مان مبنی بر انجام همه‌پرسی با شرکت همگان اعم از یهودی، مسلمانان و مسیحی‌ها تاکید داشتم.

انتقاد روزنامه اطلاعات از حذف عکس پاسارگاد از کتاب درسی

در دومین دوره از دولت پیشین، گفتمانی که به تظاهر و کاریکاتورنمایی بیشتر شبیه بود، در سطحی از جامعه شکل گرفت، که ادعای ملّی‌گرایی و حمایت از تمدن قدیم ایرانی داشت و البته باطنش آن‌قدر نمایان بود، که باورپذیر نمی‌نمود.کسانی که جلوه‌های بیرونیِ فعلی کشور را چندان مراعات نمی‌کردند و گاه دستمایه‌هایی از شرمندگی و انفعال را هم به ارمغان می‌آوردند، ناگهان سینه‌چاک احیای میراث کوروش و داریوش شدند و گفتارها و رفتارهایی که اصولا در قواره و اندازه و جنس گفتمانشان نبود ابراز می‌کردند.از جمله، مجمعی را فراخواندند به ناگاه از ایرانیان خارج از کشور؛ عمدتاً از قماشی که نه چندان درد کشورشان را داشتند و نه اصولا وزنه‌ای به عنوان پیشانی و نمایه‌ی کشور در خارج بودند و در چند روز آنان را در هتل‌های لاکچری تهران اسکان دادند و چند سخنرانی مثلا در صیانت از میراث تمدن ایرانی تحویلشان.آن جماعتِ مدعو نیز گرم خوردند و نرم خفتند؛ از کیسه‌ی مردم داخل؛ و بانیان تبلیغات کردند که بله؛ ایرانیان خارج را به داخل آوردیم! میهمان‌ها هم پس از چند چرب خوردن از اطعمه و اشربه و گذران اوقات و دریافت هدایا و سوغات، دوباره روان شدند به کشورهای میزبانشان؛ علی برکة‌اللهِ آن دوران!عده‌ای نیز با دوقطبی‌کردن جامعه در نزاع ساختگی میان ملّیت و اسلامیت و مشاجره‌آمیز کردن تمدن هفت‌هزارساله‌ی ایرانی با فرهنگ هزار و چهارصد ساله‌ی اسلامی، بر طبل توخالی و پرصدای این دوگانه‌سازی کوبیدند و موجب افراط عده‌ای دیگر در رفتارهای کاریکاتوری شدند؛ تا جایی که دخیل‌بندی به بنای پاسارگاد و عریضه‌خوانی در برابر مرقد مرحوم‌ کوروش کبیر شد یک پُز و یک برند.انگار این دو گروه بنا ندارند با هم کنار بیایند؛ یکی بر کاریکاتورسازیِ ملی‌گرایی و اطوارْبازیِ واپس‌مانی در گذشته اصرار دارد و دیگری به محو و حذف همه‌ی آثار ملی و تمدنی، به نام اسلام‌گرایی.جای استاد شهید مطهری خالی، که کاش می‌بود و جلد دوم کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران را می‌نگاشت و به عوامی‌گری هردو گروه پاسخ می‌داد.

ذوالنوری: FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب نخواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: استدلال‌های اعضای مجمع تشخیص را نسبت به FATF می‌دانم، امکانی برای تصویب لوایح مرتبط با آن وجود ندارد.حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی لوایح چهارگانه مربوط به توصیه‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام به هیچ عنوان این لوایح را تصویب نخواهد کرد.وی افزود: بنده در چندین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام و کمیسیون‌های آن شرکت کرده ام و نگاه و استدلال‌های اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را به FATF می‌دانم؛ بنابراین امکانی برای تصویب این لوایح وجود ندارد.ذوالنوری تاکید کرد: مدتی بررسی این لوایح به دلیل برخی ملاحظات در مجمع تشخیص مصلحت نظام مراعا مانده بود، اما در نهایت می‌توانم بگویم که لوایح چهارگانه مربوط به توصیه‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) امکان تصویب ندارد.

«فرد هتاک» به ساحت شهید سلیمانی «دستگیر» شد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از صدور دستور بازداشت فرد هتاک به ساحت مقام شامخ شهید مقاومت سردار سلیمانی خبر داد. «شهرام کرمی» با اعلام این خبر، اظهار داشت: طی ساعات گذشته خبری در فضای مجازی استان منعکس شد که در آن نسبت به رفتار ضد انقلابی و اسلامی یکی از کارکنان دانشگاه‌های استان واکنش‌هایی نشان داده شده بود.وی افزود: این فرد هتاک در فضای مجازی نسبت به ساحت مقام شامخ شهید والامقام سردار سلیمانی اقدام به توهین کرده بوده که سریع پس از بررسی موضوع دستور رسیدگی فوری به آن را دادیم.دادستان کرمانشاه متذکر شد: از منظر حقوق عامه و به عنوان مدعی العموم استان به این مساله ورود و دستور بازداشت فرد هتاک را صادر کردم.

پاسخ توییتری ظریف خطاب به پمپئو

وزیر خارجه کشورمان در توییتی نوشت که تحریم‌های آمریکا شرکت‌های خودشان را از دسترسی به بازار ایران دور نگه داشته است. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز پنج‌شنبه در توییتی خطاب به مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود نوشت: محدودیت‌های خودتان در واقع شرکت‌های آمریکایی را تحریم کرده و از دسترسی به بازار ایران با منابع انسانی و طبیعی بی‌همتای خود دور نگه داشته است و سیاست نامشروع شکست حداکثری شما توافق بویینگ برای ۸۸ هواپیمای غیرنظامی را لغو کرد که این به قیمت جان ایرانی‌ها و همچنین شغل‌ آمریکایی‌ها تمام شد. به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در گفت‌وگویی با واشنگتن اگزمینر مدعی شده بود: بیاییم و به ایرانی‌ها پاداش بدهیم؟ برای آن‌ها رهایی اقتصادی قائل شویم؟ به فرانسوی‌ها یا انگلیسی‌ها اجازه دهیم در آنجا تجارت کنند؟ به یاد داشته باشید حتی در دوران توافق هسته‌ای، شرکت‌های آمریکایی مجاز نبودند آنجا تجارت کنند. این چقدر عجیب است؟

نظر محمود صادقی درباره میزان شانس لاریجانی برای ۱۴۰۰

نماینده مجلس دهم درباره گمانه زنی های درباره حمایت اصلاح طلبان از نامزدی علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده واکنش نشان داد. محمود صادقی، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در رابطه با تمایل اصلاح طلبان برای حمایت از نامزدی علی لاریجانی می‌گوید: «در جریان اصلاحات گرایش غالب به‌ سمت آقای لاریجانی نیست. مگر اینکه برخی از سر ناچاری ایشان را به عنوان چهره معتدل مطرح و از او حمایت کنند. اما در مجموع ارزیابی من این است که نمی‌توان شانس چندانی برای ایشان قائل بود.»

کواکبیان: چوب عملکرد بد دولت را باید بخوریم

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه درست است که ما چوب عملکرد دولت فعلی را هم باید بخوریم چون از این دولت حمایت کردیم گفت: از کاندیدای نیابتی حمایت نخواهیم کرد.اینکه هیچ شانسی برای اصلاح‌طلبان وجود ندارد درست نیست.اینکه ما از الان تعیین کنیم که هیچ شانسی برای اصلاح‌طلبان وجود ندارد و دوستان اصولگرایمان از الان خودشان را در پاستور ببینند، این به نظر من از فعالان سیاسی و آنهایی که در عرصه سیاست‌ورزی و کنشگری سیاست کار می‌کنند، این مدل صحبت کردن بعید است.هیچ وقت نمی‌توان گفت که در عرصه سیاست چه اتفاقاتی قرار است حتی تا ۳ روز دیگر بیفتد چه برسد که از الان برای ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ که شش ماه مانده تعیین تکلیف کنیم.درست است که ما چوب عملکرد دولت فعلی را هم باید بخوریم چون از این دولت حمایت کردیم؛ اما واقعیت این است که حداقل بنده به شهادت تاریخ، من آذر ماه ۹۶ در مجلس صحبت کردم و تقریبا خواستم در آنجا تفکیک قائل بشوم بین اینکه حالا که ما حمایت کردیم این حمایت الی‌الابد دولت نیست. باز تأکید می‌کنم آذر ماه ۹۶ یعنی قبل از حوادث دی ماه ۹۶. آن موقع نه نرخ بورس، نرخ دلار، نرخ خودرو و نرخ مسکن، نرخ سکه، هیچ یک این وضعیت ها نبود و خیلی هم گل و بلبلی بود، ولی زمزمه‌ها و پیش زمینه‌ها را می‌فهمیدیم که اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

دلنوشته سردار سلامی برای حاج قاسم

آثار تولیدی صوتی و تصویری با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیش کنگره سردار شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم شمال کشور در مصلی ساری رونمایی شد. سردار سرلشکر حسین سلامی در رونمایی از آثار تولیدی ویژه در قالب دل نوشته‌ای نگاشت: «بسم الله الرحمن الرحیم. قاسم جان همواره در دل‌های ما هستی، دعا کن به تو بپیوندیم».این پیش کنگره ویژه گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و ۷۲ شهید مدافع حرم شمال کشور در مصلی ساری برگزار شد.

گلایه معاون وزیر کشور از حملات به دولت

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به این که همه تلاش ما باید این باشد که تمامی علایق و سلایق موجود در درون خانواده انقلاب مجال رقابت داشته باشند؛ افزود: ما مطلقاً بدهکار و وامدار هیچ گروه و جریانی نیستیم.جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در نخستین دوره آموزشی مجریان و دست اندرکاران انتخابات ۱۴۰۰ که از طریق ویدیو کنفرانس در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، با اشاره به مضمون آیه سوره شریفه احزاب که می فرماید، «ای کسانی که ایمان آورده‏ اید از خدا پروا دارید و سخنی استوار گویید»، اظهار داشت: بدون هیچ اغراق و مبالغه ای، مسأله و نیاز اصلی کشور در شرایط کنونی، اتحاد و انسجام است و لازم است با تأسی از این آیه شریفه، دقت کنیم در شرایط حساس کنونی نباید حرفی زده شود که سبب انشقاق، توهین و افترا نسبت به فرد، گروه و یا دولت شود.وی افزود: طرح بعضی بحث ها و نقدها در فضای سیاسی کشور به خصوص در آستانه انتخابات ها عادی است؛ اما به نظر می رسد شدت و حدّت برخی از سخنان در فضای سیاسی- انتخاباتی فعلی کشور، بیش از نقد، تخریب و تفتین است.معاون سیاسی وزیر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به این نکته که این میزان هجمه علیه دولتی که در این شرایط خاص کشور دارد کار می کند، قابل درک نیست، اظهار داشت: هیچ کس ادعا ندارد دولت مستقر، دولتی کامل و بی نقص است اما این میزان دوگانگی ها و چندگانگی ها که در فضای سیاسی کشور ایجاد شده، واقعاً نگران کننده است.

پاسخ دفتر آیت الله سیستانی به برخی شایعات درخصوص روح الله زم

در پی نشر گسترده شایعاتی در فضای مجازی که روح الله زم با نامه ای که نام و مهر دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی را داشته به عراق دعوت شده است، دفتر حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف به پرسش یکی از مومنین در این خصوص پاسخ داد.به گزارش شفقنا، متن پاسخ دفتر مرجعیت عالی شیعیان که در اختیار شفقنا قرار گرفته، به این شرح است:

بسمه تعالی

با سلام و احترام

بارها اعلام نمودیم که دفتر آقای سیستانی هیچگونه اطلاعی از آمدن آقای زم به عراق و نقشی در دستگیری ایشان نداشته است.و پس از انتشار ادعای سوء استفاده از نام آقای سیستانی برای کشاندن ایشان به عراق، در تماس با مقام های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران، از آنان خواسته شد توضیحاتی در این زمینه ارائه دهند، و بر این درخواست مکررا تاکید شد، و در تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۹۹ آقای شهرستانی نماینده آقای سیستانی و رئیس دفترشان در قم – طبق دستور ایشان – با آقای رئیسی ریاست قوه قضائیه ملاقات و موضوع را پیگیری نمودند.در نهایت: مقامات ذیربط به صورت رسمی به ایشان و سپس در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ به دفتر آقای سیستانی در نجف اشرف ابلاغ نمودند که هرگونه سوء استفاده از نام آقای سیستانی در جریان بازداشت آقای زم قاطعانه تکذیب می شود. و بنابر آن زمینه دخالت مرجعیت در امر محاکمه و مجازات ایشان را منتفی دانستند.

۲۷ آذر ۱۳۹۹

مدیرکل آژانس: احیای برجام مستلزم یک سند کمکی است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد احیای توافق هسته‌ای ایران در دوره «جو بایدن» نیازمند توافقی جدید است که مشخص کند چگونه کاهش تعهدات برجامی ایران باید به حالت قبل برگردد.«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه اختصاصی با رویترز مدعی شد احیای توافق هسته‌ای ایران در دوره «جو بایدن» نیازمند توافقی جدید است که مشخص کند چگونه کاهش تعهدات برجامی ایران باید به حالت قبل برگردد.او در این مصاحبه با اشاره به گزارش‌ها درباره تصمیم بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای بازگشت به برجام و بازگشت ایران از کاهش تعهدات برجامی در صورت لغو تحریم‌های آمریکا، مدعی شد نقض تعهدات آنقدر بوده که نمی‌توان به سادگی توافق را به نقطه اول بازگرداند.وی گفت: «نمی‌توانم تصور کنم آن‌ها به خانه اول برمی‌گردند، زیرا خانه اول دیگر وجود ندارد. واضح است که باید پروتکل یا یک توافق یا تفاهم‌نامه‌ یا اسناد کمکی باشد که به طور واضح مشخص کند، چه کاری باید انجام شود.» گروسی در ادامه در اشاره به اقدامات ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی بعد از خروج یکجانبه آمریکا از این توافق و بدعهدی طرف‌های اروپایی، گفت: «مواد هسته‌ای بیشتری وجود دارد، فعالیت بیشتری وجود دارد، سانتریفیوژهای بیشتری وجود دارد و موارد بیشتر هم در حال اعلام است. خب، این‌ها چه می‌شود؟ این سوالی برای آن‌ها در سطح سیاسی است که باید درباره آن تصمیم بگیرند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳۷
اقای روحانی هویچ کیلوی ۹هزار تومان رو کجای دلم بگذاریم ، واقعا این هویچ کجاش به تحریم ارتباط داره ؟؟ این چیزی جز بی عرضگی بعضیها نیست ؟؟! وزیر جدید خارجه امریکا هم اپ پاکی رو روی دستتان ریخت و گفت برنامه ای تا قبل انتخابات ۱۴۰۰ برای تحربم ها ندارن؟ روحانی شما اگه واقعا فکر میکنی لحظه نباید درنگ کنیم سریع استعفا دهید تا تکلیف ملت مشخص بشه؟؟
همه دنیا دارن واکسن میزنیم مادرگیر حاشیه هستیم
باید بر جنازه اصلاحات نماز میت خواند ؟ سر لیست اصلاحات تو تهران کمتر از ۵۹ هزار رای ؟؟!
فقط همینو کم داشتیم که گروسی برایمان تعیین تکلیف کنه ؟!
تابی جون خواهش نظرات رو زودتر منتشر کن نباید فرصت سوزی کنیم
نقی نامعمولی ، میلیون ها هموطن به نون شبشون محتاج اند و پرستاران کشور ۱۰ ماه تموم شب روز با ماهی ۴ میلیون تو کرونا غوطه ور هستتد تو برای چند قسمت ۵میلیارد پول میخای ؟؟!
خروج آمريكا از برجام يك جانبه نبود، بلكه با فشار افرايشى به ديگر كشورهاى اروپايى عملا باعث خروج تمامى طرف ها از نظر پايبندى و اجراى تعهدات شد. اگرچه ما همچنان منتظر رفع تحريم ها هستيم و اكنون بيش از ٧٠٪؜ مردم تحت فشار بى سابقه اقتصادى هستند، اما هرگز نبايد براى بازگشت آمريكا فرش قرمز پهن كرد و اجازه داد اين گونه قلدرى هاى بى منطق را در صحنه هاى بين المللى تكرار كند.
سانسورچى زحمتكش قبلى رفته مرخصى يا دستور محدوديت از بالا رسيده؟
دلمون به نظرات بسته خبرى تابناك خوش بود كه روش حساس شدن دوباره
این داستان حذف نام و نشان پادشاهان ایران چیه جدید مد کردین
هر چه جناب روحانی از خودش ذوق مذاکره نشان داد ولی بایدن در برنامه ۱۰۰ روزه خودش هیچ اشتیاقی برای مذاکره با ایران نشان نداد و این هم یک ابرو ریزی دیگه برای دولت بود ، بایدن مسیله اموزش و بهداشت همگانی و مسیله اب و هوایی رو مهمترین برنامه خود اعلام کرد بخصوص اینکه وزیر خارجه بایدن هم خواهان بازگشت کامل ایران به شرایط قبل از برجام و نابودی ارانیوم ۲۰ درصد بود ؟ از حالا باید به فکر برجام ۲ که مورد نظر گروسی هست باشند ؟؟
تابناک جان بد نیست یه خبری هم از هک تاریخی تو دستگاههای امنیتی امریکا چاپ کنی
دیگه توهین به ساعت سلیمانی هم جرم شده!!!؟؟
فرصت خوبی برای کیهان فراهم شد تا باز هم یک فرد نسبتا موفق و نسبتا محبوب دیگر را از قطار پیاده کند.
از انتشار گفتگوی اخر شب خسته شدید؟
از انتشار گفتگوی اخر شب خسته شدید؟
برکناری بازپرس کتک زننده سرباز بابلی به کجا رسید؟
برکناری بازپرس کتک زننده سرباز بابلی به کجا رسید؟
خوب شد فرد هتاک دستگیر شد وگرنه مملکت دچار مشکلات عدیده ای می شد!!!!
تابی شنیدم گوشتون رو پیچوندن که دیگه نظرات رو درج نکنه! راسته آیا؟
بزرگش نخواننداهل خرد که نام بزرگان به زشتی برد. هتاکی واهانت به هرکسی کارناپسندی است ومسلماًفردهتاک شخصیت متعادل ودرستی نداردبخصوص هتاکی به بزرگان که معمولاًهم هتاکی جهت عقده گشائی به بزرگان صورت میگیرد چون دانشمندان عالی رتبه وغیره ولی تنبیه این افراددفع مفسد به افسداست چون نه اینکه تنبیه کننده باعصبانیت بموضوع برخوردمیکنداین خودباعث تشویق ناآگاهان وجاهلان به حرکاتی توهین آمیزبیشترمیشودبقول قدیمی ترهااگردرازگوش بشمالکدبیاندازدآیابه حیوان لگدمحکمترمیزنیدیابی اعتنائی میکنید واگربخواهیم بیشتربگوئیم مقام شخص موردبی احترامی قرارگرفته بسیاربالاتراست که ماچنین کنیم
پنجعلی خطاب به کیهان : شما حرف نزن، تو این شرایط مردم دلشون به چهارتا سریال خوشه، بفهم
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه ...
کجا داریم زندگی می کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!
بازم بارون بازم فاضلاب تو خونه های مردم مفلوک خوزستان
با سلام
آقای کواکبیان، شما چوب حمایت از دولت را نمی خورید. شما و تمام اصلاح طلبها چوب غربگرایی خود را می خورید.
دلنوشته نیاز نیست انتقام بگیرید حال سختش هم پیش کش.
اقای تابناک
همین الان بنده در خارج از ایران بدلیل نداشتن کارت ملی جدید ب حسابم در ایران دسترسی ندارم. اولین خود تحریمی داخلی از خود بانکهای کشور. جالبه برای ایرانیان خارج کارت ملی جدید صادر نمیشه...چطور میبینی :؟
پیش کنگره شهیدسلیمانی!این کارهابدردچی میخوره!؟مگرقرارنبودبندرحیفارابزنیدپس انتقام سختی که میگیدچه شد؟؟؟
چرا درمورد پوشاندن پلاک بازنجیر یا کثیف نگه داشتن یا نصب کاورهای تیره روی پلاک موتورسیکلت ها که بسیاررایج است(حداقل ۸۰-۹۰ درصد موتورسیکلتها) که بستر رابرای زورگیری وموبایل قاپی فرام میکند هیچ عکس العملی نشان داده نمیشود؟؟؟!!!
پسرخودمن چندسال پیش توسط همین موتورسیوارهاکه پلاکشان نامعلوم بود مورد زورگیری قرارگرفت
هرچه این موضوع را مطرح میکنیم هیچکس اهمیتی نمیدهد
به نظر خودتون مردم باید رای بدن. یعنی شما وضعیت مملکت رو نمیبینید. واقعا دیگه نمیشه زندگی کرد
به نظر خودتون مردم باید رای بدن. یعنی شما وضعیت مملکت رو نمیبینید. واقعا دیگه نمیشه زندگی کرد
جالب اینه که مقبولیت یک روزنامه دیواری در مدارس بیشتر از کیهان هست و تابناک هم مرتب مطرحش می کنه
شهیدسلیمانی عزیز و دردل مردم جای داره ولی قوه قضاییه مظهر وسمبل قانونه طبق کدوم قانون توهین به شهیدسلیمانی جرمه که با افتخاراعلام می کنند فردهتاک دستگیرشده ؟؟ تا وقتی همه چیز سلیقه ای انجام می شه این کشوردرست بشو نیست ....
وفتی پراید 7 میلیونی می شود 110 میلیون! هنرپیشه هم متناسب با آن دستمزد 8 میلیومی میشود 80 میلیون این کجاش عجیبه!!!
«فرد هتاک» به ساحت شهید سلیمانی «دستگیر» شد)از حساسیت گزینشی مدعی العموم که بگذاریم. نمی دانم که این شخص چی گفته اما مطمئنا روح سردار سلیمانی کسی که حاضر نشد حتی بر روی سنگ مزارش بنویسند سردار از دستگیری این شخص ناراحت است ضمنا شما یک نگاه فقط به برنامه های صدا و سیما بیاندازید از صبح تا شب به هر بهانه ای اسم سردار را میاورند انواع و اقسام طرحها اعم از اینکه اصلا مربوط به رشته کاری سردار سلیمانی باشد یانه به نام ایشان نام گذاری میشود حتی طرحهای بهداشتی درمانی حتی مسابقه هایی در رابطه با شناخت سردار در هر زمیننه ای برگزار میشود در حالیکه ایشان و نوع کارشان کاملا امنیتی و مخفیانه بوده باطبع کسی نباید از زندگی و کارهای ایشان اطلاعی داشته باشد پس این کارها چه معنی میدهد ؟ افراط در تعریف از یک شخص اثر معکوس میگذارد و باعث عکس العمل منفی میشوذ
انتقاد یک نماینده مجلس از بکار بردن عبارت «کاندیدای نظامی»:حالا انگار از نظر عده‌ای که آن سال‌ها زحمتی نکشیدند، پاسداری از دین و وطن شده جرم و به آنها می‌گویند کاندیدای نظامی».) کسی منکر زحمت کشی این و آن نیست اما چون مرام بسیجی و پاسداران واقعی همانا کار فی سبیل الله و اطاعت از امام خمینی بود و ایشان بشدت نظامیان را از ورود به مناسب سیاسی نهی کردند بنابراین از ورود انها به این عرصه چه برداشتی میشود داشت ؟! اگر میخواهند از عنوان پاسدار و بسیجی استفاده کنند
کیهان خطاب به صداوسیما: فرصت خوبی است که محسن تنابنده را برای همیشه کنار بگذارید) نه کیهان و نه هیچ تندروی نمی تواند شخصی را کنار بگذارند این مردمند که انتخاب می کنند چی کنار باشه چه چیز مورد توجه همانطور که کیهان و صدا و سیما را با انهمه رانت و تریبونی کنار گذاشتند و بزرگانی مثل استاد شجریان و .... را مورد توجه مضاعف قرار دادند
هر سال چندین بار قیمت اجناس افزایش پیدامیکنه حضرات سالی یکبار انهم قطره چکانی در حد ۱۵ - ۲۰ درصد حقوقهاراافزایش میدن تازه کارفرماهاهم همان راهم بطورکامل اجرانمیکنن ومیگن افزایش وزارت کارفقط به حقوق پایه تعلق میگیره نه کل حقوق ومزایا !!!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان