بازدید 23751
طرح جدید سناتور‌های آمریکایی:

بازگشت آمریکا به برجام منوط به رأی‌گیری در سنا

یک نماینده مجلس سنای آمریکا از برنامه‌های همکارانش برای منوط کردن بازگشت آمریکا به برجام به رأی‌گیری در این مجلس خبر داده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷ 16 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا سخت در تلاش است هر گونه تلاش دولت آمریکا برای بازگشت به برجام در این مجلس به رأی گذاشته شود.

«لیندسی گراهام»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا در توییتر نوشت: «سخت در تلاشیم از رأی‌گیری در مجلس سنا در خصوص هر گونه تصمیم احتمالی برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران (برجام) اطمینان حاصل کنیم.»

او در ادامه در خصوص تصمیم احتمالی «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا نوشته است: «بازگشت به این توافق مخرب‌ترین تصمیمی است که دولت بایدن می‌تواند از لحاظ ثبات در خاورمیانه بگیرد.»

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که دوران ۴ ساله ریاست‌جمهوری ترامپ رو به اتمام است او در تحقق این هدف ناکام مانده و ترامپ از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

«جو بایدن»، تا به حال به طور صریح و شفاف نگفته که قصد دارد آمریکا را به این توافق هسته‌ای بازگرداند. او، در عوض، با استفاده از عباراتی مبهم و تفسیرپذیر هم از بازگشت به برجام سخن گفته و هم از قصدش برای انجام مذاکراتی جهت «طولانی‌تر کردن و تقویت» این توافق هسته‌ای.

جمهوری اسلامی ایران گفته که هیچ قید و شرط و مطالبات جدیدی را برای اینکه آمریکا تعهداتش در برجام را اجرا کند نخواهد پذیرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان