بازدید 30281
مرور روزنامه‌های چهارشنبه ۲۶ آذرماه

‌چرا همسایگان ایران جری شده‌اند؟ /وزیر بازرگانی بیاید مشکل دوچرخه دزدی حل می‌شود؟! /برخی مهد‌های کودک به تجارتخانه تبدیل شده‌اند

‌‌آیا انتخابات ۱۴۰۰ پستی خواهد شد؟ رییس‌جمهور مطلوب مجلس، ابهامات در قیمت‌گذاری خودرو به روش کلینیک، مخالفت دژپسند با افزایش درآمد‌های مالیاتی در بودجه ۱۴۰۰، پیامد نحس ترس برای بورس! سونامی‌طرح‌ها بازگشت به مجلس هفتم، بلبشوی سیاسی در بیروت، معلق‌بازی قاضی! در ماجرای سرباز بابلی و کنایه به داخلی‌ها یا چراغ سبز به خارجی‌ها، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۳ 16 December 2020

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۲۶ آذرماه در حالی چاپ و منتشر شد که شوک سیاسی برای بورس و پیامد ترس برای بورس از یک سو و معلق بودن لایجه بودجه ۱۴۰۰ میان رد و تصویب و پایان ترامپ با تیتر‌های مختلف در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

 

‌چرا همسایگان ایران جری شده‌اند؟

سیدعلی خرم، استاد حقوق بین‌الملل در سرمقاله امروز روزنامه شرق با عنوان چرا همسایگان ایران جری شده‌اند؟ نوشت: در ۴۰ سال گذشته، همواره تنور خصومت ایران و آمریکا داغ بوده و اگرچه به این روند در روابط بین‌الملل به‌صورت طبیعی نگریسته نمی‌شود، ولی به‌جز در دوره اوباما و برجام که شاهد روابطی آرام و نسبتا دوستانه بین دو کشور بودیم، در بقیه موارد، از خصومت‌ها کاسته نشد. در زمان دونالد ترامپ این رویه از سوی آمریکا به اوج خود رسید، در حدی که ترامپ و وزرای جور و واجورش در حق مردم ایران بزرگ‌ترین جنایت‌ها را که مظهر جنایت علیه بشریت و تروریسم دولتی بود، مرتکب شدند تا به خیال خام خود، ریشه مردم ایران را از زمین برکنند. با اینکه دوران سیاه و فوق‌العاده سخت و جنایت‌کارانه دونالد ترامپ رو به پایان است، اما آثاری جانبی از سیاست‌های ترامپ دامن‌گیر امنیت و سیاست خارجی ایران شده که توجه به آن‌ها گاهی مغفول مانده است. رقبا و دشمنان منطقه‌ای ایران با درک اینکه بر اثر تحریم‌های ظالمانه ترامپ، نیرو و توان ایران تحلیل رفته، تشویق شده‌اند که یا به تعرض و هتاکی به عظمت و حاکمیت ملی ایرانیان بپردازند یا مانند اسرائیل علاوه بر برخورد با شرافت کلی ایرانیان، به حملات نظامی به اهداف ایرانی در سوریه یا به ترور دانشمندان و شخصیت‌های علمی و ملی ایران دست بزنند.

‌چرا همسایگان ایران جری شده‌اند؟ /وزیر بازرگانی بیاید مشکل دوچرخه دزدی حل می‌شود؟! /برخی مهد‌های کودک به تجارتخانه تبدیل شده‌اند

ترور سردار سلیمانی یک واکنش ملی به‌همراه داشت که بیش از هفت میلیون نفر خودجوش در مراسم تشییع او شرکت کردند تا مردم ایران نشان دهند سرداران خدمتگزار به مردم و این آب و خاک را مانند دوران جنگ تحمیلی محترم می‌شمارند. در ترور شهید فخری‌زاده همه مردم ایران با گرایش‌های مختلف نشان دادند تعرض به دانشمندان خود را برنمی‌تابند و این قبیل ترور‌ها حاصلی برای آنان که پشت این ترور بودند به ارمغان نیاورد، جز اینکه اعتبار آنان بیش از پیش نزد مردم ایران کاهش یافت و تنفر بیشتر جای آن را گرفت؛ اما همسایگانی که تا چندده سال پیش بخشی از خاک ایران محسوب می‌شدند و بر اثر بی‌لیاقتی و اشتباه محاسبه حکومت وقت از سرزمین مادری جدا شدند، امروز با تحریک قدرت‌های بزرگ به حرمت‌شکنی علیه ایران می‌پردازند، علت چیست؟ استراتژی جهانی جمهوری اسلامی در راستای پاسخ به دشمنی‌های آمریکا قرار دارد و این مقوله همه فکر و ذکر مسئولان را به خود مشغول کرده است، درحالی‌که این مقابله با آمریکا چه در محدوده برجام یا خارج از آن، به‌خاطر تحریم‌های ظالمانه، آن‌قدر توان ایران را تحلیل برده که وزن منطقه‌ای کشورمان نزد همسایگان را کاهش داده و آن‌ها جرات هتاکی و توهین به میراث ایرانیان را در خود دیده‌اند. به عبارت دیگر باید در استراتژی جهانی جمهوری اسلامی تأملی جدی صورت گیرد و اهداف جهانی و از جمله پاسخ به خصومت‌های آمریکا مستقل از حدود و ثغور آن، نباید باعث شود اولویت‌های امنیت ملی و اهداف ارتباط دوستانه با همسایگان و ایجاد مرز‌های امن با آنان را تضعیف کند. در استراتژی امنیت ملی ابتدا امنیت داخلی سپس امنیت مرز‌ها و حفظ تعادل و ثبات با همسایگان مطرح است و آن‌گاه اگر نیروی اضافی بود و ساختار‌های مستحکم اقتصادی و تکنولوژیک زیر پای کشور بود، به اهداف جهانی می‌پردازد. چین به‌ عنوان مدل منتخب برخی مسئولان، هم‌زمان با تأسیس جمهوری اسلامی، سیاست در‌های باز را آغاز کرد تا با استفاده از سرمایه، تکنولوژی و مدیریت آمریکایی خود را بسازد و اکنون با اینکه غولی در اقتصاد و صنعت شده، بعد از چهار دهه شاید بتواند کمی به آمریکا نه بگوید! نگارنده بیش از یک دهه مسئولیت نظارت بر تهیه و تدوین استراتژی منطقه‌ای و جهانی کشور در وزارت امور خارجه را بر عهده داشته و این سخن را فراجناحی و براساس مطالعه و تجربه طولانی می‌زند (البته اینکه آن استراتژی‌ها در بیرون از وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی چقدر مورد توجه قرار می‌گرفت، سخن دیگری است، ولی وظیفه خود را انجام می‌دادیم). این یادداشت فرصت و موقعیت مناسبی نیست که به ارزیابی اهداف منطقه‌ای ایران پرداخته شود و حدود و ثغور منطقی آن روشن شود، ولی امنیت ملی، حاکمیت ملی تاریخی و تمامیت ارضی ایران نباید به‌خاطر اهداف منطقه‌ای یا جهانی مسئولان تهدید شود. سیگنال ارسالی را درست بگیریم که بازیگران منطقه‌ای از درگیری ایران با آمریکا و تبعات آن دچار توهم شده و شروع به دست‌اندازی به مواریث ملی ایران کرده‌اند تا شاید در سایه درگیری بزرگ ایران و آمریکا، آنان متاعی تاریخی برای خود کسب کنند.

باید با بیدار شدن بموقع، استراتژی‌های اشتباه تصحیح شود. همه دنیا می‌دانند تا خانه و کاشانه سالم و پرقدرت و دارای اقتصاد قوی نباشد، اهداف منطقه‌ای و جهانی به دست نخواهد آمد. آلمان به هوای تسخیر روسیه با وجود لشکر عظیمی که داشت، از دشمن کوچک‌تر یعنی سرما غافل ماند و شکست خورد، به مسکو نرسید و همه اهداف جهانی‌اش بر باد رفت.

 

برخی مهد‌های کودک به تجارتخانه تبدیل شده‌اند

حجت‌الاسلام علیرضا‌سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس طی یادداشتی با عنوان آموزش‌و‌پرورش متولی مهد‌های کودک باشد در وطن امروز نوشت: بنیان تربیت کودک مهد‌های کودک هستند و این در حالی است که اشکالات فراوانی در محتوا‌های ارائه‌شده توسط آن‌ها به کودکان خردسال وجود دارد. با اینکه سازمان بهزیستی اعلام آمادگی کرده است مهد‌های کودک را به آموزش‌و‌پرورش تحویل دهد، ولی آموزش‌و‌پرورش با وجود اعلام آمادگی تلویحی، اما در مقام عمل، کاری را پیش نبرد.


بهزیستی به دنبال تعلیم و تربیت کودکان نیست و بیشتر نگاه مالی دارد؛ نگاه آن‌ها به مهد‌های کودک به عنوان یک مجموعه انتفاعی است که جنبه درآمدی آن برای‌شان از هر چیزی مهم‌تر است و عملا مهد‌های کودک در بهزیستی شبیه مغازه و سوپرمارکت هستندکه به کودکان و والدین آن‌ها خدمات ارائه داده و پول آن را مطالبه می‌کنند؛ خدمات بهزیستی به کودکان فقط نگهداری آنان است. به دلیل آنکه نیرو‌های کیفی در آموزش‌و‌پرورش بیشتر است، به نظرم این وزارتخانه بهتر می‌تواند مهد‌های کودک را اداره کند، البته باید آموزش‌و‌پرورش متعهد به تغییر رویکرد خود باشد؛ چراکه باید در مهد‌های کودک تغییرات اساسی در محتوا داشته باشیم و وضعیت آشفته در آن‌ها از بین برود.

‌چرا همسایگان ایران جری شده‌اند؟ /وزیر بازرگانی بیاید مشکل دوچرخه دزدی حل می‌شود؟! /برخی مهد‌های کودک به تجارتخانه تبدیل شده‌اند
متأسفانه برخی مهد‌های کودک در کشور لاکچری هستند و هزینه‌های میلیونی از والدین می‌گیرند. از دیگر سو ما مهد‌های متوسط و ضعیف هم داریم؛ نظام طبقه‌بندی‌ای که در مهد‌های کودک به وجود آمده کاملا تبعیض‌آمیز است.
عمده محتوا‌ها در مهد‌های کودک غربی است و برآمده از سند ۲۰۳۰ است که بخشی از این محتوا‌ها را به نمایندگان مجلس نشان داده‌اند و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست؛ برخی مربیان مهد‌های کودک فرهنگ غرب را ترویج می‌کنند.


متأسفانه برخی مهد‌های کودک به تجارتخانه تبدیل شده‌اند که مدیران‌شان افرادی فرصت‌طلب و سودجو هستند و از عدم نظارت نهایت سوءاستفاده را کرده و بهره‌برداری می‌کنند و سعی دارند جیب خود را بیشتر پر کنند و به هیچ‌وجه دغدغه آن را ندارند که نسل آینده کشور چگونه تربیت شود. متأسفانه سنگ اول نظارت بر مهد‌های کودک کج گذاشته شد به همین دلیل امکان جامعه‌پذیر کردن نوجوانان بسیار سخت است و برخی از آن‌ها دچار مشکلات اخلاقی و اعتقادی شده‌اند. اگر به دنبال اصلاح نوجوانان هستیم باید از همان اوان کودکی به تربیت آن‌ها در مهد‌های کودک و دوران ابتدایی توجه کنیم تا افرادی معتقد تحویل جامعه شوند. متأسفانه به دلیل حذف معاونت تربیتی که در دوران اصلاحات رخ داد، دچار چالش‌های جدی شدیم و همین موضوع موجب بروز مشکلاتی در آموزش‌و‌پرورش و مدارس شده است.

 

وزیر بازرگانی بیاید مشکل دوچرخه دزدی حل می‌شود؟!

سید علیرضا کریمی در سرمقاله امروز روزنامه آفتاب یزد نوشت: روز گذشته پایگاه خبری «عصر جنوب» ویدئویی را منتشر کرد که قابل تامل بود. طبق ادعای این پایگاه خبری و آنچه در فیلم مشخص بود خودرویی در کنار یک کودک که در حال بازی با دوچرخه خود است ترمز‌ می‌کند و در کمال ناباوری راننده خودرو سفید رنگ، دوچرخه را داخل خودرو گذاشته و می‌رود. کودک هم گریه کنان به دنبال خودرو و سارق می‌دود.


در اینکه سارق دوچرخه آن کودک بی نوا، انسان بی شرف و بی وجدانی بوده شکی نیست. دزدی در هر صورت و نوع آن پدیده‌ای قبیح و زشت است، اما سرقت از یک کودک و آن هم وسیله بازی او که آنچنان ارزش مادی ندارد انتهای پلیدی است.
بهرحال عرضم در این وجیزه کوتاه اینجاست، تکلیف این سارق روشن است و سخن زیادی نمی‌توان درباره وی گفت، اما موضوع اصلی که باید به آن پرداخته شود و مسئولین نیز نسبت به آن هشیار باشند معضل افزایش بزه است. البت مسئولان مرتبط از جمله مسئولان خدوم ناجا در این مورد سخنان بسیاری مطرح کرده و تذکر داده اند که افزایش مشکلات اقتصادی منجر به رشد بزه شده است. اما آیا آنان که باید بشنوند و تجدیدنظر نمایند این هشدار‌ها را جدی گرفته اند؟

‌چرا همسایگان ایران جری شده‌اند؟ /وزیر بازرگانی بیاید مشکل دوچرخه دزدی حل می‌شود؟! /برخی مهد‌های کودک به تجارتخانه تبدیل شده‌اند
این موضوع یک زنگ خطر و هشدار برای مدیران و مسئولان مرتبط است. افزایش و استمرار تورم کمرشکن تنها از قدرت خرید مردم کم نمی‌کند بلکه بحث امنیت را نیز تحت الشعاع خود قرار می‌دهد. در چند ماه اخیر اخبار متعددی از زورگیری‌های خشن منتشر شده و حتی علی دائی نیز طعم آن را چشیده، اما کم کم داریم به سمتی می‌رویم که سارقان حتی به کودکان و خردسالان نیز رحم نمی‌کنند.


در چنین شرایطی عبور از مناطق به نسبت خلوت و در ساعت‌های خاص قطعا غیر ممکن می‌شود و حتی به جایی می‌رسیم که جرات نخواهیم کرد فرزندان خود را برای یک خرید ساده و یا مدرسه و بازی به بیرون از خانه هدایت کنیم.
تکلیف مسئولان در این موضوع روشن است. گرانی افسارگسیخته در حال از بین بردن و تغییر بسیاری از معادلات است و متاسفانه برخی مسئولان متوجه این مهم نیستند و تنها سعی دارند با بازی با کلمات و دادن آدرس غلط به رسانه‌ها قسر در بروند. موضوع اقتصادی کم اهمیت نیست و می‌تواند تمام داشته‌های یک جامعه را از بین ببرد. بعید است مشکل با آمدن وزیر بازرگانی نیز حل شود!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۷
درسته می خوان آزمون های پایه اول و دوم رو حضوری کنند؟ اونم برای بچه ای که مدرسه نرفته و هنوز با آزمون آشنا نیست با شرایط کرونا و استرس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
غفلت 8ساله دولت روحانی از سیاستها و استراتژیهای منطقه ای باعث عقب ماندن ایران از تحولات منطقه و گستاخ شدن برخی همسایگان شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
نفرستید بچه هاتون را.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
پایه این بورس ، اقتصاد و تولید نیست
پایه رشدش حداقل 80درصد وابسته به رشد قیمت دلار است
لذا سقوط سنگین بورس تا پایان دولت روحانی ادامه دارد
چون دلار با پایان این دولت شدیدا پایین میشکد
شک نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
پایه این بورس ، اقتصاد و تولید نیست
پایه رشدش حداقل 80درصد وابسته به رشد قیمت دلار است
لذا سقوط سنگین بورس تا پایان دولت روحانی ادامه دارد
چون دلار با پایان این دولت شدیدا پایین میکشد
شک نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
باید فاصله ایجاد شده با کشورهای همسایه را از بین ببریم و اجازه ندهیم دیگران از این فرصت استفاده کنند و فضای منطقه را به ضرر ایران تغییر دهند
در مهدهای کودک به جای زبان انگلیسی و یا ادعیه و سوره های قران (عربی) بهتر است به کودکان زبان اشاره بیاموزند.
زبان اشاره بین المللی و بر اساس حرکات دست و انگشتان است که برای کودکان بیشتر شبیه یک بازی می نماید و در عین حال زبانی می آموزند که در همه جای دنیا قابل فهم است و به جمعیت ناشنوا و کم شنوا هم فرصتی داده می شود تا در جامعه بهتر دیده و شنیده شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
متاسفانه اشاره بین المللی نیست.
در برخی جاها سر را بالا بردن به معنی نه است و در جاهایی به معنای بله بوده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
چند سال زبان عربی و انگلیسی آموزش دیدی؟
دو جمله عربی بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
دعا وقران مربوط به عقیده ودین هست نه زبان . لطفا توجه نمایید
جری شدند چون پاسخی که شایسته ی اقداماتشون باشه دریافت نمی کنند
پاسخ ها
عباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
حقیقت اینه که ما دیگه توانش رو نداریم
سید علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
با همه ی دنیا نمیشود جنگید برادر. این راباید فهمید
به نظر من سخنان جناب خرم کاملا بی ربط و خالی از واقعیت است.صرف نظر از اشتباهات مهلک و فسادی که در سیستم اقتصادی و سیاسی کشور وجود دارد،بر اساس کدام گزینه شما معتقد به ضعیف شدن موقعیتدایران هستید، این که یک احمق با تکیه زدن به پست ریاست جمهوری امریکا منافع این کشور را مطاع تجارت با صهیونیست ها و گاوهای شیری کرده که حتی کشورش را تا نزدیکی جنگ پیش ببرد دال بر قدرت اوست یا فسادش؟مگر ما با ضربات تحقیر کنند ولی معقول پاسخ او را ندادیم؟مگر خود پدر خوانده های پشت پرده امریکا با کمک به حذفش به خاطر فساد و ناکارامدی اش بی ثمری سیاست های فاسد او را اعلام نکردند؟در مورد اسرائیل هم ایا اقدام به ترور و یا ترقه بازی در سوریه دال بر قدرت اوست و اصلا منشا، اثری است؟ایا جبران کردن چنین سیاست هایی کار سختی است؟اگر فردا ما هواپیمای نتانیاهو را با یک موشک ناشناس سرنگون کنیم خیلی قدرتمند می شویم؟نه برادر وقایع کف میدان است که قدرت واقعی را معلوم می کند.خوشبختانه این روزها پرده از چهره نفاق الود مزدوران امریکا هم در حال افتادن است و انچه را که پنهان کرده بودند در حال بروز کردن است مردم مسلمان منطقه می بینند که این اوباش چگونه عزت و منافع ان ها را در راه رضایت ارباب امریکایی و تامین منافع فساد الود خود به صهیونیست ها فروخته اند و این ملل بزرگ را تحقیر کرده اند و ان شاالله با یک بهار عربی دوم کار این مزدوران را تمام می کنند اگر هم کسی فکر کند دشمنان حهان اسلام می توانند در قلب جهان اسلام یک غده سرطانی را بکارند و این غده بتواند به حیات همراه با توسعه طلبی خودش ادامه دهد چیزی از خاور میانه و تاریخ ان نمی دانند که می دانند ولی همین دوران بقا را هم مثل دوران ۱۵۰ ساله تسلط در دوران جنگ های صلیبی غنیمت می شمارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
آفرین آقا رضا!
زمانه طوری شده سخن برای دفاع از کشور هم باید با فیلتر شکن باشه و اونم با فیلتر شکن آمریکایی...!
باتوجه به اینکه دشمنان ایران جدی هستند
به نظر من هم هیچ کسی که فرزندش خارج اسر رو هم نباید اجازه بدهند وزیر و وکیل بشه
ایرانی جماعت ممکنه خودش فریب غربیها رو نخوره
اما به خاطر خواست بچه هاش همه کار میکنه
اگر ایرانی قدرتمند میخواهیم اولاً باید آموزش و پرورش را دگرگون کرد و مدارس و معلمین را با آخرین تکنولوژی های آموزشی مجهز کرد. ثانیاً تعاملات دانشگاهی و مراکز آموزشی را با همه دانشگاههای معتبر دنیا برقرار کرد. سپس با جذب سرمایه گذار خارجی، تمام صنایع را نوسازی کرد و اجازه سرمایه گذاری خارجی داد که البته قبل از آن باید روابط سیاسی را با کل دنیا عادی نمود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
اینها دانش را کار آمد نمی کند.
مشکل ما در ایران دانشگاههای ما است که کاربردی نیست.
به اندازه یک مکانیک به شاگرد مکانیک چیزی یاد نمی دهیم.
دانشگاهها مجانی و دانش مجانی ارزش علم را کم می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
خفته کی کند خفته را بیدار
امان از دست کاسبان تحریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
وصد امان از کاسبان بـرجــام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
کاسبان تحریم دقیقا همان کاسبان مذاکره و برجام بودند با توجه به دلایل ذیل:
یک. مذاکره و برجام ذلیلانه تحریم را ده ها برابر کرد
دو: تقریبا تمامی دلال ها و مفسدین اقتصادی هم فکر و طرفتار برجامیون بودند
سه. افرادی که طبق آیات صریح قران با این مدل برجام ذلیلانه مخالف بودند با توجه به تقوای رفتاری و ترس از خداوند هرگز نمیتوانند مانند برجامیون و طرفتارانشان دنبال مال حرام و دزدی باشند
نتیجه: از تمامی مفسدین اقتصادی ، از آن بانکدار مالساز و ابر دزد تاریخ ایران که اهل باستی هیلز است و هنوز پرونده ای در هیچ دادگاهی ندارد تا آنها که زندان رفتند و اعدام شدند همه دوستار و طرفتار برجام بودند
1000میلیارد
خنده دار ه
1000میلیاذد که فقط قیمت ماشین هاشون نمیشه
1- در مورد مهدای کودک به شدت مطلب درستی بود.. متاسفانه مهدای کودک به جای وقت گذاشتن برای کودکان به فکر کاسبی هستن و اگه یه روز به یکی از این مهدها مراجعه کنید و از روند کاریشون فیلم بگیرید متوجه اون خواهید شد. به جای اموزش و یادگیری مطالب و چیزهای مفید به اموزشهایی نظیر رقص و باله و غیره میپردازن که ضرورتی نداره یه بچه تو اون سن ببینه.. حالا بچه بزرگ شده خودش دوست داشت بره رقص یا باله یا هر چیز دیگه انتخاب خودش بوده اما پایه گذاری این کارها در سنینی که بچه چیزی نمی فهمه نتایج خوبی نخواهد داشت..
اگرم میخوان از نظر امادگی جسمانی بچه ها رو شاداب نگه دارن می تونن به بچه ورزش یاد بدن یا از مربیان امادگی جسمانی و ژیمناستیک استفاده کنن...

2- وقتی اقتصاد یه جامعه ای ضعیف میشه ضرر اون به همه آحاد ملت میرسه.. اونی که ضعیفه و از نظر اخلاقی و شرعی منعی برای خودش و پولی که به دست میاره نداره میره دنبال دزدی و خفت گیری و یه جور گرفتار میشه اونیم که پولداره و تو برج های بالاشهر و تو ماشین های گرون قیمته طعمه این دزدان قرار میگیره و اونم گرفتار میشه.. بنابراین اینجوری نیست که یه سری از دوستان تمام ثروت رو برای خودشون بردارن و خودشون رو از جامعه جدا کنن..
همه ما داریم داخل یه کشتی زندگی میکنیم و اگه اسیبی به اون کشتی برسه به ضرر همه مونه ... کاش یه روزی برسه که همه اینو بفهمن...
در حدی که ترامپ و وزرای جور و واجورش در حق مردم ایران بزرگ‌ترین جنایت‌ها را که مظهر جنایت علیه بشریت و تروریسم دولتی بود ...

در حق مردم ایران؟! مردم ایران که تمایلی به درگیری ندارند داداچ
مش رضا آیا نمی توان اندکی از این قدرت را استفاده کرد و عراق را وادار کنیم عملا قرارداد الجزایر را بپذیرد؟! چرا بعد از سالها هنوز جرات لایروبی اروند را نداریم؟! چرا نمی توانیم از استقرار پایگاههای اسرائیل در آذربایجان جلوگیری کنیم ؟! چرا حملات اسرائیل به پایگاههایمان که همواره فرزندان این کشور را با تلفات روبرو کرده پاسخگو نیستیم؟! چرا انتقال بزرگمان در خصوص سردارسلیمانی و فخری زاده محقق نشد و.......
واقعاً عامل تشدید خصومتها بین ایران آمریکا گروههای داخلی هستند یا آمریکا؟ چرا عملکرد خودتان را با افراد وارد به امور به مناظره نمی گذارید و همیشه یک تنه به قاضی می روید.
اظهارات عجیب آقای رئیسی یا اینکه بنده بد متوجه شده باشم و ایشان منظور دیگری داشتند:
ایشان فرمودند: جامعه دیگر تحمل برخورد قضایی با مفاسد عدیده و بزرگ اقتصادی را ندارد و باید قوانین بانک ها در جهت رفع فساد تغییر کند
آقای رئیسی تا دیدی مردم دنبال برخورد با مالک بانک آینده هستند حرف از اصلاح قانون به جای برخورد زدین؟!!!!
اتفاقا جامعه دیگر ذره ای تحمل عدم برخورد قضایی با تخلفات تاریخی مالک بانک آینده را ندارد
فردی که 8 سال پیش با 400 میلیارد تومان بانک خصوصی تاسیس کرد و با استفاده از سپرده های مردم و وام هایی به ارزش بش از 70 هزار میلیارد تومان به شرکت های سوری خودش و انواع پولشویی در این 8 سال سرمایه اش به 400 هزار میلیارد رسیده.
ملت ایران بی صبرانه منتظر برخورد هستند و تحمل مردم خارج از کنترل گردیده
زاکانی: تشویق مردم به حضور در بورس یک جنایت بزرگ بود!!!!
هنوزم دارند باتبلیغات شبانه روزی همین کار رو انجام میدن
البته مردم هم مقصرند که دوست دارند ازیک سوراخ چندین بار‌گزیده بشوند !ً‌
اظهارات عجیب آقای رئیسی یا اینکه بنده بد متوجه شده باشم و ایشان منظور دیگری داشتند:
ایشان فرمودند: جامعه دیگر تحمل برخورد قضایی با مفاسد عدیده و بزرگ اقتصادی را ندارد و باید قوانین بانک ها در جهت رفع فساد تغییر کند
آقای رئیسی تا دیدی مردم دنبال برخورد با مالک بانک آینده هستند حرف از اصلاح قانون به جای برخورد زدین؟!!!!
اتفاقا جامعه دیگر ذره ای تحمل عدم برخورد قضایی با تخلفات تاریخی مالک بانک آینده را ندارد
فردی که 8 سال پیش با 400 میلیارد تومان بانک خصوصی تاسیس کرد و با استفاده از سپرده های مردم و وام هایی به ارزش بش از 70 هزار میلیارد تومان به شرکت های سوری خودش و انواع پولشویی در این 8 سال سرمایه اش به 400 هزار میلیارد رسیده.
اقای خرم همسایگان ماجری نشده اندماخیلی نازنازی شدیم بچه هامون چوب میکنند بخندیم آنهاهم تودل ما بزرگترها پخ میکنند شماچه جوراستادی هستید که چنین سئوالی میفرمائید
درود بر جناب خرم که حقایق را بیان کردند ....
همین چندروز پیش یکی از روزنامه های سینه چاک بورس با درشترین فونت تیتر زد« بورس قله ۱۵۰۰۰۰۰ واحد رافتح کرد) اما تیتر امروز همین روزنامه « یلدا یا جان ؟» !!! هست و طبق روال قبل درمقابل سقوط ۴ درصدی دیروز بورس هیچ عکس العملی نشان نداد و بقول معروف شتر دیدی ندیدی !!!!!
به این میگن اوج بیطرفی و رعایت عدالت درانعکاس اخبار !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
پروپاگاندا دقیقا یعنی همین
بمباران تبلیغاتی وبولد کردن منافع
و عدم انعکاس هرانچه درجهت منافع نیست !
درست چندواحدمانده به سقوط بورس به کانال یک میلیون وسیصدهزار واحدی روند شاخص را صعودی کردند دستکاری ازاین تابلوتر؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
واقعا تابلو بود دستکاری
با سلام
دزد دوچرخه، دزدی های معدودی که دیده می شود ولی چه تعدادی از بچه های این سرزمین رویای خرید دوچرخه دارند و پدرانی که قول خرید دوچرخه و ... به آنها داده اند و کم نیستند جوانانی که رویای خرید پراید داشتند و تلاش میکردند با تلاش و کوشش و پس انداز به رویای خود برسند کم نیستند پیرمردان و پیرزنانیکه بزرگترین آرزوی آنها رفتن به حج بود و با کنترل و مدیریت مخارج زندگی برای برآورده شدن رویایشان پول پس انداز کردند ولی الان با این پول تا مشهد هم نمی توانند بروند و متاسفانه این آرزو را به گور خواهند برد و هزاران رویای و آرزویی که ما از آنها بیخبریم ولی تمام این رویاها با عملکرد مسئولین ما و با افزایش قیمت دلار آمریکایی، نیست و نابود شد چه کسی پاسخگوی این رویاهای برباد رفته است چه کسی پاسخگوی شرمندگی پدران و مادران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
جدیدا قابلمه دزدی هم رواج پیدا کرده !!!؟
آقا دزده میاد درب خانه های محله های فقیر نشین
و می گوید دو قابلمه بدهید تا برایتان غذای نذری بریزم
بعد قابلمه ها را برداشته و فرار میکنند !!!!؟
اقای روحانی خسته نباشی
زیرا
قیمت سبزیجات را رساندی به میوه
قیمت میوه را رساندی به گردو
قیمت گردو را رساندی به پسته
قیمت پسته را رساندی به گوشی
قیمت گوشی را رساندی به ماشین
قیمت ماشین را رساندی به خانه
فیمت خانه را رساندی به کارخانه
ارزش پول ملی هم به اخرین کشور رساندی
از طرف کل دلالهای بازار
با تشکر
ایران فقط به درد کاسبان تحریم میخورد
کدام تشکیلات بر روال لاکچری بودن نیست که مهدکودک ها نباشد ، مگر مدارس به اصطلاح غیرانتفاعی تحت نظر آموزش و پرورش را نمی بینند ؟
ای کاش به همین 1000 میلیارد قناعت میکردند
آقای خرم که استاد حقوق بین الملل هستید باید بدانید که روابط بین کشورها بر اساس احترام متقابل شکل می گیرد، نمی شود به دیگران به دیده تحقیر نگاه بکنید، ادعای ارضی داشته باشید، خود را برتر از آنها بدانید و انتظار داشته باشید آنها هم به شما احترام بگذارند. حتی اگر قدرت اقتصادی و نظامی بالایی داشته باشید هم به محض داشتن فرصت و ضعف قدرت مرکزی انتقام خود را خواهند گرفت. ولی مهمتر از همه اینها یکپارچگی مردم داخل کشور است که آنهم به دلیل تبعیض های بیشمار فرهنگی، اقتصادی، زبانی و سیاسی بین اقوام ایرانی کاملا از بین رفته است. نمیشود دائم از برتری قوم فارس صحبت کرد و اعراب و تورکها و سایر قومیت ها را تحقیر کرد، در حالیکه بیشتر از نصف جمعیت کشور غیر فارسها هستند و کشورهای همسایه مان نیز بیشترشان یا تورک ها هستند یا اعراب یا بلوچ و ...
همسایگان جری شده اند؟؟ ما چی؟ ما هیچ کاری نکردیم؟ ساکت نشستیم سر جامون؟
آقای خرم : چرا همسایگان ایران جری شده‌اند؟
کافی است به تیتر دیگر تابناک توجه شود : " آمادگی اسرائیل برای احداث پایگاه نظامی در کشور‌های حوزه خلیج فارس "
این یعنی به جای آنکه دشمنان ما منزوی شوند , ما منزوی شده ایم و آنها روز به روز فعالتر هم میشوند. یعنی یک جای کار میلنگد ! چرا چنین مسائلی به بحث گذاشته نمیشوند ؟! جای تعجب نیست ؟!
"برخی مهد‌های کودک به تجارتخانه تبدیل شده‌اند"
این جمله درسته. اما هر چی فکر میکنم، نیت خیری پشت این موضوع نمیبینم و تنها چیزی که به نظرم میرسه اینه که قراره مهدهای کودک از تجارتخانه به مکتبخانه پولی تغییر کنند
خب که چی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر