بازدید 8461

هشدار هواشناسی نسبت به آبگرفتگی در برخی مناطق کشور

کد خبر: ۱۰۲۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 15 December 2020

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری نارنجی از آبگرفتگی خوزستان و برخی دیگر از استان‌های جنوبی در پی بارش شدید برف و باران خبرداد.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی آمده است که از صبح چهارشنبه (۲۶ آذر) تا اواخر وقت روز پنجشنبه (۲۷ آذر) بارش شدید باران و برف، همراه با وقوع رگبار و رعد و برق و احتمال وقوع تگرگ در برخی مناطق کشور دور از انتظار نیست.

بر این اساس این شرایط طی فردا (۲۶ آذر) در شمال و شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، مرکزی، لرستان، جنوب ایلام و شرق کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

طی روز پنجشنبه (۲۷ آذر) نیز بارش برف و باران در جنوب لرستان، نیمه شمالی و شرقی خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب ایلام دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، برخورد صاعقه در استان‌های جنوبی، بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر، کاهش دید و تاخیر و احتمال لغو پروازها وجود دارد. از این‌رو پاک‌سازی کانال‌ها، جوی‌ها، آبراهه‌ها و مسیل‌ها و رودخانه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

پرهیز از تردد غیر ضروری، اجتناب از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و تجهیز خودروها به وسایل زمستانی هنگام عبور از مناطق کوهستانی و آمادگی نیروهای امدادی و ماشین‌های برف‌روبی و نمک‌پاش به ویژه در مناطق کوهستانی و سردسیر از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل