بازدید 18693

احتمال آماده شدن واکسن ایرانی کرونا تا پیش از نوروز

متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به آغاز مرحله نخست کارآزمایی انسانی واکسن کرونای ایرانی از ابتدای دی گفت: امیدواریم تا پیش از سال جدید این واکسن آماده شود.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 15 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران با اشاره به آغاز مرحله تست انسانی واکسن کرونای انسانی از ابتدای دیماه گفت: بر اساس اظهارات مسئولان ساخت این واکسن، مرحله تست انسانی از اول دی ماه بر روی ۵۶ تا ۶۰ نفر انجام می شود. این افراد در محدوده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال بوده و پس از تزریق در قرنطینه می مانند تا مواجهه با ویروس نداشته باشند. به افراد داوطلب پاداش مختصری داده می شود.این واکسن عوارضی ندارد چون از واکسن ضعیف شده تهیه می شود.

وی افزود: این واکسن در سازمان غذا و دارو سازمان بهداشت جهانی ثبت شده و مراحل آزمایشی آن هم به صورت مکرر ثبت می شود. پس از موفقیت آمیزبودن مرحله اول تست انسانی، تعداد بیشتری از این واکسن در مرحله دوم استفاده خواهند کرد. اگر پس از تزریق مرحله دوم حدود ۲ تا ۳ هفته نتایج خوبی به دست بیاید بلافاصله تزریق برای عموم مردم قابل انجام خواهد بود. در تولید انبوه واکسن مشکلی نداریم.

محرز در ادامه با اشاره به شرایط داوطلبان گفت: افراد داوطلب که در محدوده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال قراردارند فراخوان شده اند و پس از انجام آزمایشات متعدد و اینکه این افراد قبلا به این بیماری مبتلا نشده باشند پس از طی کردن مرحله اول به سرعت به مرحله دوم تست این واکسن می رویم و سپس واکسیناسیون انبوه انجام می شود. نتایج این واکسن در مرحله فاز حیوانی بسیار خوب بوده است.

وی افزود: من اطلاع ندارم گروه هدف مشخص شده یا نه. انتخاب توسط شرکت انجام می شود.این افراد در وهله اول آزمایش و معاینه شده و به صورت روزانه باید چک شوند. پس از مرحله اول و دوم، واکسیناسیون تعداد بیشتری از مردم انجام می شود و ان شاء الله در سال جدید باید انتظار داشته باشیم تا واکسن در دسترس عموم قرار بگیرد. تکنولوژی واکسن کرونای ایرانی ویروس ضعیف شده است. این روش معمولا مشکل خاصی ندارد و از بقیه روش ها کم خطرتر است فقط باید از مصون بودن آن در انسان مطمئن شویم. من به اتفاق دکتر صالحی و دکتر طبرسی مسؤولیت این کار را پذیرفته ایم تا با خیال راحت از مردم بخواهیم از آن استفاده کنند.

محرز با تاکید بر اینکه کودکان و زنان باردار هنوز نمی توانند از این واکسن استفاده کنند گفت: اکثر بیماران بدحال ما کسانی هستند که بیماری ریوی، قلبی و دیابت دارند. افراد بالای ۷۰ سال، بیماران با ریسک بالا، افراد چاق و کادر درمان در اولویت اول تزریق این واکسن هستند.

وی در واکنش به اظهارات دکتر قانعی رئیس کمیته علمی ستاد کرونا مبنی بر انصراف از پذیرش واکسن به دلیل عدم نگهداری واکسن گفت: واکسن های کرونای فایزر و مدرنا به دمای ۷۰ و ۲۰ درجه زیر صفر نیازدارند و ما امکانات نگهداری آن را نداریم. فقط کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس و فرانسه وآلمان می توانند از این واکسن ها استفاده کنند.

دبیر انجمن متخصصان بیماری های عفونی با اشاره به عوارض واکسن فایزر گفت: این واکسن ها جدید است و عوارض آن در درازمدت نمایان می شود. دو نفر به دلیل داشتن زمینه حساسیتی واکنش شدید آلرژی نشان داده اند ولی گزارشی مبنی بر فلج صورت ندیده ام. بسیاری از این واکسن ها به صورت اضطراری تایید شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۵
واکسن ایرانی؟؟؟!!!
خدابخیرکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
نمیدونم چرا هر بار که بایدن یک پله به سمت کاخ سفید پیش میره خبرهای خوش کرونایی بیشتر میشه؟؟؟
وزیر عزیز معرکه راه ننداز
بابا مرحله انسانی هم نمیخواد همین که رو موش و گربه تست کردی و جواب داده کافیه!!
زودتر بدید بیرون تا از دنیا عقب نموندیم
من از قوه قضاییه خواهش میکنم حتما خانم مینو محرز و همکاران ایشان از لحاظ بهره برداری از منافع مالی واکسن ایرانی تحت نظر دقیق قرار بگیرند و واقعا از صمیم قلب امیدوارم که ایشون و همکارانشون منافع مادی در تایید واکسن ایرانی و بدگویی از واکسن شرکت فایزر ،که یکی از معتبرترین شرکتهای تولید کننده واکسن در دنیا بوده و خسارتهای میلیارد دلاری در صورت اشتباهات خود پرداخت خواهد کرد ، وافعا محرز بشه ، قصد تهمت زدن ندارم اما تجربیات خوبی در این زمینه در ایران وجود ندارد متاسفانه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
دوست گرامی نگران نباش ، آمریکا 6 تریلیون دلار برای تغییر ژنیک یافتگان کرونا کنار گذاشته، ایشاا... واکسن آمریکایی قسمتت بشه
ول کنید این خیمه شب بازیها رو!!! هر روز تاریخش رو عقب می اندازن بگین شکست خوردیم... چرا باید همیشه پز خالی داشته باشین... نوابغمون هم که همه مهاجرت کردند از شر شماها...یک مشت مسئول بی عرضه موندند!
چه اصراریه به این همه دروغ گفتن؟ هر اتفاقی میوفته ایران اول از همه مدعی میشه که یه چیزی درست کرده. اون از مستعان این هم از واکسن. واا بدید بابا کسی از شما انتظاری نداره. هم مردم دنیا هم مردم ایران شما رو خوب میشناسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
ببخشید دوست گرامی شما از کجا می دونید دروغ میگن؟ مگر نمی دانید ایران یکی از کشورهای پیشرو در تولید واکسن است؟
اگه شما واکسن بساز بودید، واکسن آنفولانزا رو می ساختین. اگه شما واکسن بیار بودید واکسن آنفولانزا رو تعداد بالا وارد می کردید. پس لطفا در کنار تلاشهاتون برای ساخت یا واردات واکسن کرونا و داروهای حیاتی دیگر (البته اگه تلاشی باشه) در حال حاضر فقط هیسسسسسس.
شما اینکاره نیستین فقط تلفات و خسارات رو بالا میبرید
مگه کرونا یاب درست نکرده بودید که کرونا رو از 100 متری تشخیص میداد بوق میزد ؟ خب بجای واکسن برید همون کرونا یاب رو تولید انبوه کنید زودتر هم به نتیجه میرسید
من حاضرم کرونا بگیرم واکسن ایرانی نزنم
حداقل کرونا علائم و عوارض اش مشخصه
به نظر شما یکم مشکوک نیست که بعد از سرقت اطلاعات واکسن فایزر در هفته پیش، ناگهان با چنین جهشی در تولید واکسن ایرانی روبرو شدیم؟ البته بازم ممنون از زحمات کادر درمان و تحقیق و واحد سایبری :-D
مثل واکسن آنفولانزا خودشون زدن ملت ...

واکسن درجه یک خارجی مسئولین ، واکسن خدا میدانه چیه ایرانی ملت بدبخت !!!
واکسن ایرانی مرحله سوم ارزیابی هم حتی نمیخاد. ولی واکسنهای دیگه به صورت اورژانسی تایید شدند و مشخص نیست چی هستن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدایا خودت به این سرزمین رحم کن.از دست مغول و رومی و افغانی و عثمانی و عرب در رفتیم این یکی رو هم خودت کمک کن.
شما توان تولید یخچال و جابجایی ندارین معلوم نیست از چین و روسیه چه آشغالی گرفتین دارین به مردم میزنین
جالب اینه که شماهایی که همش دارید از واکسن ایرانی بد میگید خودتون یه روزی میزنید :))))))))))))
آقا بیاین یه کاری بکنید این واکسن ایرانی که ساخته شد اول نمایندگان مجلس و وزیران دولت بی تدبیرو امید بزنن وبعد که سه ماه اینهارو قرنطینه کردند و ملت چند صباحی از شررشون نفس راحت کشید و نتایج واکسن تائید گردید اون وقت برای عموم واکسیناسیونش را انجام بدهند.(نه سخ می سوزه نه کباب)
یعنی مرحله سوم آزمایشات که باید به دهها هزار داوطلب به همراه دارونما تزریق بشه و ماهها طول میکشد هم بی خیال. قابل شما را نداره! قبل از آزمایشات هم به نتایج آن مطمئن است. اگر اینقدر مطمئنید اصلا مراحل یک و دو را هم بذارید کنار و بدون این خارجی بازی ها به خودتان و همکاران و مسئولان دلسوز و اقواشان بزنید تا یا شما راحت شوید یا ما.
درود. امیدوارم عید امسال بدون کرونا باشد. بعضی ها هم که ضد ایرانی هستند و همه می دانند چه کسانی هستند فقط آیه یأس می خوانند.
اگر واکسن فایزر خوب بود ،ترامپ اولین نفر میزد ،من به شخصه واکسن ایرانی رو ترجیح میدم
انشالله موفق و پیروز باشید ما به شما ایمان داریم
عالیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل