بازدید 51777

پروژه‌ای که قالیباف هزینه اش را برای مردم ۹ برابر کرد!

انتشار بخش‌هایی از مصاحبه جدید پیروز حناچی، شهردار تهران که هفته گذشته منتشر شد، حاشیه‌های زیادی درپی داشت. شکایت محمدباقر قالیباف و تعدادی از نزدیکان او به‌دلیل صحبت‌های حناچی درباره املاکی که شهرداری از آنها پس گرفت، بخشی از این حاشیه‌ها بود.
کد خبر: ۱۰۲۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ 13 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه شرق، روز گذشته خبرگزاری ایلنا مشروح این مصاحبه را منتشر کرد.حناچی در این مصاحبه درباره بیش از ۹‌برابرشدن هزینه‌های ساخت اتوبان دوطبقه صدر صحبت کرد و اثرات منفی آن بر وضعیت ترافیک تهران. به گفته شهردار تهران روزی که مدیریت شهری پیشین شهر می‌خواست پل صدر را احداث کند، اعلام کرد که بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است؛ اما عملا ساخت این پل بیش از چهارهزارو ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه برده است که اگر تملکات اراضی اطراف برای احداث پل را نیز به آن اضافه کنید، بیش از این رقم است.

حناچی در بخشی از این مصاحبه در واکنش به انتقادات برخی از اعضای شورا نیز این‌طور توضیح داد:‌ «بعضی از اعضای شورا در مقایسه با قبل می‌گویند شما دچار خودتحریمی شده‌اید و خودتان برای خودتان محدودیت ایجاد کرده‌اید. معنای دیگر آن، این است که چرا تراکم نمی‌فروشید، چرا راحت پروانه غیرقانونی صادر نمی‌کنید؟ ما چنین قولی به مردم ندادیم. ما قول داده بودیم که شهر را به انضباط می‌رسانیم که این کار را انجام دادیم».

او با طعنه به روال و شیوه مدیریتی دوره‌های گذشته در شهرداری تهران نیز گفت: «ما هم اگر سه سال پشت سر هم ۳۰ میلیون مترمربع پروانه صادر می‌کردیم، شاید دست‌مان خیلی بازتر بود؛ اما ادامه این روش را روا ندیدیم. حداقل از کسی مثل من که عقبه تخصصی این موضوع را دارد و متوجه می‌شود این موضوع به چه معناست، این انتظار نمی‌رود. ما تلاش کردیم مسیر دوم را انتخاب کنیم. شهر را آرام‌تر کردیم، هزینه‌های اداره شهر را کمتر کردیم و سعی کردیم با روش‌های خلاقانه‌تر آن را اداره کنیم. ما تلاش می‌کنیم که شهر را کم‌عارضه‌تر و ارزان‌تر اداره کنیم و فقط هم به دوره خودمان فکر نکنیم؛ چراکه اگر می‌خواستیم تنها به دوره خودمان نگاه کنیم، می‌توانستیم دو، سه قلم از اموال بزرگ شهرداری تهران را بفروشیم و مشکلاتمان حل می‌شد. خیلی از بانکی‌ها هم تمایل دارند که چنین اتفاقی رخ دهد و شاید یک زمانی مجبور شدیم این کار را کنیم؛ اما خودمان را به فروش تراکم خارج از قاعده و خارج از ظرفیت طرح تفصیلی عادت ندادیم و سعی کردیم که این عادت بد را در تهران ترک کنیم».

‌حناچی همچنین درباره مقاومت‌هایی که برابر بارگذاری اطلاعات در سایت شفافیت وجود دارد، مثلا درباره رقم حقوق مدیران یا اتفاقی که در بارگذاری فهرست ساختمان‌های ناایمن رخ داد، نیز این‌طور توضیح داد: «اینکه مدیران نباید حقوق نامتعارف بگیرند، این حرف پسندیده است و مدیران ما باید در حد معمول جامعه باشند؛ البته اگر اقدام مشعشعی را انجام دادند و منافع عظیمی را به شهرداری برگرداندند، ما وظیفه داریم که آنها را تشویق کنیم و این را من حقوق تلقی نمی‌کنم؛ یعنی اگر کسی ملکی را که شهرداری اطلاع نداشت، به شهرداری اطلاع داد یا تلاش کرد تا آن ملک به شهرداری بازگردد و مالکیت آن در اختیار شهرداری قرار گیرد و منافع عموم را حفظ کرد، نباید با حقوق عادی با او رفتار کنیم و باید تشویق شود.

‌حناچی همچنین درباره تجربه و دوره کاری خودش در دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی و تفاوت آن با دوره شهرداری گفت:‌ خیلی از پروژه‌هایی که امروز می‌بینید که با آنها عکس می‌گیرند، مربوط به پیگیری‌های ما بود. هفت‌سنگان قزوین، کلاک لواسان و پدیده شاندیز پروژه‌هایی بودند که در دبیرخانه شورای عالی به دلیل تخلفات ساختمانی و فیزیکی اولین‌بار ما پیگیری کردیم. ما اگر جلوی پدیده شاندیز را نمی‌گرفتیم، ده‌ها پدیده شاندیز در سطح کشور ظهور می‌کرد یا اتفاقاتی که در تهران رخ داد، در سال‌های۹۰ ،۹۱ و ۹۲ سالی ۳۰ میلیون متر مربع پروانه در تهران صادر شده است و این پروانه‌های به خالص مسکونی تقریبا معادل شهری با ۶۰۰، ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است. آیا زیرساخت‌ها به این نسبت افزایش یافته است؟ فضای سبز، مراکز خرید و مراکز آموزشی متناسب دیده شده است؟ وقتی این کار را نکردیم، مثل آدم ناقص‌الخلقه‌ای می‌ماند که دستش بیش‌ازحد بلند می‌شود. ما در آن زمان در آن موضع بودیم و اکنون در موضع اجرا هستیم. این را که محبوبیت من کاهش یافته یا افزایش، نمی‌دانم؛ اما تلاش می‌کنیم دوره متفاوتی را در شهر به مردم نشان دهیم که می‌شود شهر را آرام‌تر، کم‌هزینه‌تر، کم‌عارضه‌تر و سالم‌تر اداره کرد و کاری کرد که مشکلات شهر اگر بهتر از این نشود، بدتر از این هم نشود».
‌شهردار تهران همچنین درباره مخالفت‌های خودش با احداث پل صدر در زمان احداث آن و اینکه آیا برنامه‌ای برای جمع‌آوری این پل وجود دارد یا خیر، نیز این‌طور توضیح داد: «بعد از اینکه این همه هزینه شده است، منطقی نیست که به جمع‌آوری اقدام کنیم، اما خیلی از کشورهای دنیا این کار را کردند؛ آنهایی که زودتر از ما شروع به احداث پل کردند. زمانی که نقد می‌کردیم حداقل به ۲۰ مورد پل در حال جمع‌آوری در دنیا که عمدتا در کشورهای اروپایی و آمریکایی اتفاق افتاد، اشاره کردم. یک مورد هم در شهر سئول بود و شهردارش اعلام کرد اگر رأی بیاورم، این پروژه را در اینچئون اجرا می‌کنم و واقعا این کار را کرد و من مرتب به آن پروژه اشاره می‌کردم. انتقاد من هم این بود، زمانی که همه دارند این سازه‌ها را برمی‌چینند، چرا شما آن را اجرا می‌کنید. الان طبیعتا باید اجازه دهیم دوره بهره‌برداری از آن تمام شود و همان‌طور که گفتم، منطقی نیست که بعد از این‌همه هزینه، این اتفاق رخ دهد. روزی که می‌خواستند پل صدر را احداث کنند، اعلام کردند که بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده؛ اما عملا ساخت این پل بیش از چهارهزارو ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه برده است که اگر تملکات اراضی اطراف برای احداث پل را نیز به آن اضافه کنید، بیش از این رقم است».

‌او همچنین درباره دلایل انتشارنیافتن گزارش نهایی هزینه‌های پل صدر گفت: «گزارش پل صدر آماده است. در شهرداری ازآنجایی‌که خیلی اقدامات با تهاتر خدمات یا تهاتر املاک انجام می‌شده، معمولا وقتی افراد مراجعه می‌کنند، کنتور آن می‌افتد یا وقتی دعوایی می‌شود و حکم قضائی برای آن می‌دهند، عدد قطعی درمی‌آید یا وقتی خیلی از صورت وضعیت‌های پیمانکاران پرداخت می‌شود، هزینه قطعی آن مشخص می‌شود و کاملا معلوم است که چقدر هزینه شده است».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶۱
ماشااله به جناب آقای قالیباف اگر راست باشد که باید ازاین همه درایت سر به آسمان سایید
حناچی درست میگه . مردم حناچی را بیشتر قبول دارند
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون
خیلی ها خیلی چیزا می گن؛ ولی شنونده باید عاقل باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
دروغ می گویند...همین امسال شهرداری کلی تراکم فروشی کرد...بروید بپرسید!
فعلا چند سال هست ، فقط نام خیابان ها مهمترین کار انجام شده است. در منطقه 22 چند سال هست از تامین سطل های زباله و نظافت معابر هم ناتوان هستند. مردم از جیب خودشان هزینه می کنند. عوارض سالیانه خوردو ، نوسازی و پسماندو مالیات بر ارزش افزوده هم پرداخت می کنند.نتیجه کار مهم هست.زیر سوال بردن دیگران برای مسئولین رزومه کاری محسوب نمی شود.
پل صدر رو چینی ها ساختن
رقم واقعی هزینه را چینی میدانند
آفرین! این رویکرد بر خلاف برخی که میخواهند همه چیز در تهران گران شود تا فقط خواص در آن قدرت ماندن داشته باشند خیلی با ارزش است امیدورام خدا به شما توان ادامه بدهد وگرنه مثل جنگل درختی، تهران جنگلی سیمانی می شود که فقط متولین در آن قدرت زندگی خواهند داشت و دور شدن فرودستان یعنی بازگشت به گذشته دوران فئودال ها یعنی عقب تر از دوران شاه مخلوع!
درسته
با اینکه دل خوشی ندارم
ولی قالیباف تهران را به یک هیولا شهر تبدیل کرد
در حالیکه ما ایرانیان در اقلیم خشک زندگی می کنیم و هرگز شهرهایمان نباید الگوی شهرهای مناطق پر آب مانند فرانسه آلمان انگلیس بخش های پر آمریکا و ژاپن را داشته باشد
پل های چند طبقه و اتوبان ها ساختمان های بلند مرتبه برای شهروندان کویر یا شبه کویر سم هلاهل است
ولی متأسفانه تعلقات جناحی و صنفی نمی گذازد این خطای دوران قالیباف بررسی و پیشگیری شود
ایشان بر اساس مستندات شهرداران برکنار شده 50 هزار میلیارد تومان بدهی رو دست شهرداری تهران گذاشته ایجاد شرکتهای پیمانکاری صوری و ایجاد هزینه ها یک ماه قبل از سال و بستن حسابداری آنها به خاطر اینکه رسیدگی نشوند اجرای عملیات بازسازی صوری توسط همین شرکتهای پیمانکاری و چپاول منابع حاصل از پرداخت عوارض مردم تهران و سرمایه گذاری در استرالیا بخشی از تراژدی غارت بوده است ضمن اینکه خودسرها را آموزش و روانه سفارت عربستان ساخته و تاکنون ایران و ملت ایران با انواع تحریم های دیکته شده از سوی عربستان تغاس پس مسدهند.
آقای حناچی در این مدت نشان دادند مستقل از وابستگی های جناحی و حب و بغض فردی کارشان را انجام میدهند و این تفکر هم کاملا منطقی است که درامد برای شهرداری نباید منشا ایجاد عارضه جدید برای شهر شود اقای قالیباف در تهران زحمت زیادی کشیدند اما برخی پروژه ها وهزینه ها در گذشته توجیه پذیر نیست مثلا اگر بجای هزینه صدر و پل طبیعت میل پرچمهای چند 10 متری مترو توسعه پیدا میکرد تاثیر آن در کاهش ترافیک و آلودگی بسیار بیشتر بود متاسفانه طرح جامع و تفضیلی نیز نادیده گرفته شد. مشکل اساسی این است که بعضی مدیران بدنبال کسب محبوبیت هستند نه انجام کار درست گاهی انجام کار درست محبوبیت آنها را در کوتاه مدت کم میکند.
پاسخ ها
اسی سر طلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
فعالیت های شهرداران دوره جدید ازدواج مجدد قتل همسر سروصدا کردن چراقالیباف مترو را توسعه نداد آخربنده .... .مترو توی دوره آقای قالیباف واقعا ساخته شد بقیه فقط بلدند حرافی کنند .این حناچی هم فقط هرروز اسم خیابان هارا جابه جا میکند.حناجان حنا ت دیگر رنگ ندارد.مردوعمل نه حرف
آخه از یک نظامی که مدرک و درجه اش کیلویی هست انتظار بیش از این نیست قالیباف حد اکثر سوادش این هست که شهردار یک جایی مثل کلات یا فریمان باشد که قطعا همین ها را هم نمیتونه به درستی مدیریت کند چون علم این کار را نداره اما متاسفانه در شرایط فعلی اینها مدیران ارشد هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Kenya |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
نمک نشناسی تا چه اندازه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
تورا جان جدت از مدرک حرف نزن اینقدر دکتر ومهندس بی عرضه توی این مملکت زیاد است که حد ندارد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
نه بابا است میگی.تو که اونور ابی
کلان شهر با اهمیت تهران و بلکه ایران اسلامی اگر وسیله متخصصان با سواد ، کاربلد اداره شود طبیعتا آرامتر و کم هزینه تر اداره خواهدشد . رفتارهای پوپولیستی عامه پسند با ظاهری فریبنده ، ولی در باطن خانه خراب کن ، باید برچیده شود .
تهران، شهر سواره هاست.
توجیه بی عرضگی و عدم فعالیت آقای شهردار....

خب...اسفالت خیابونها رو چی میگی؟؟؟؟

ضمنا 9 برابر اگر هزینه شده.... داریم استفادش رو میبریم....

شما کارهای بدون هزینه انجام میدی.... نامگذاری معابر و خیابانها....مسیر دوچرخه..... کل عملکرد آقای حناچی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
باز این خوبی اون یکی که توی هفتاد سالگی دنبال ....بود آخر هم قاتل شد
در واقع منظورشون اینه که اگر کسی وظیفه اش را انجام داد پاداش هم لاید بگیره . حقوق که حق مسلم مدیران هست . پاداش جداست !
درود بر تمام کسانی که برای برگرداندن حقوق بیت المال و مردم تلاش می کنند و روسیاهی بر کسانی که از بیت المال به دوستان و اشنایان می بخشند.
تقاضا دارد در خصوص املاک نجومی واگذاری شهرداری به تعدادی از افراد خاص نیز اطلاع رسانی و بفرمائید نتیجه کار چه شد.
شهری با وسعت تهران باید با مدیریت مدرن و پیشرفته و مبتنی بر علم روز دنیا اداره شود و ارتقاء پیدا کند. یک مدیر شهرداری در کلان شهر باید تخصص کامل و کافی علمی در این حوزه داشته باشد. شاید با راههای غیراصولی بتوان برای شهرداری منبع درآمد ایجاد کرد ولی در دراز مدت باعث ایجاد مشکلات زیادی مانند ترافیک تراکم جمعیت خواهد شد در حالیکه امکانات رفاهی متناسب با آن ایجاد نشده است . در حال حاضر شهر پر زرق و برق تهران در بسیاری از مناطق فضای ورزشی و تفریحی مناسب ندارد حتی اگر اهالی شهر در بسیار ی از محلات برای پیاده روی در محل خود هم فضای مناسبی ندارند. توصیه به زندگی سالم و مفرح و ورزش روزانه فقط با کلمات و تبلیغات رسانه ای امکان پذیر نیست حداقل چیز لازم فضای شهری است که در حال حاضر لاموجود و یا بسیار کم است. گاهی فکر می کنم در هنگام زلزله تهران اگر خودمان را به بیرون از اماکن برسانیم کجا باید بایستیم تا آوار برجها و ساختمانهای بلند بر سرمان نریزد؟ فکر می کنم در تهران باید دقایق طولانی و یا گاهی ساعتها باید حرکت کنیم تا چنین مکانی را پیدا کنیم اگر بتوانیم زنده بمانیم. آگر آقای حناچی واقعا با این نیت و فکر شهرداری تهران را مدیریت می کند باید به او احسنت و خسته نباشید گفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
دقیقا همین است . پایه پلی که احمدی نژاد در ایستگاه متروی صادقیه زد و بعد جمع شد هم جزء همین پروژه های هزینه زا برای تهران بوده است. متاسفانه در این کشور همه چیز سیاسی است وقتی شورای شهر طرفدار شهردار باشد اونوقت آقای چمران بهعنوان رییس شورای شهر هرگز اجازه نمی دهد تا لیست هزینه ها و اقدامات خلاف قانون شهردار منتشر شود. این مشتی از خروار سپردن کار به دست آدم عجولی مانند قالیباف است. آقای قالیباف اصلا هزینه و فایده نمی کند بلکه می خواهد جلوی چشم باشد شاید فرجی شد رییس جمهور شود. موسسات اعتباری غیر مجاز در زمان ایشان در نیروی انتظامی و شهرداری نمونه ای از این اقدامات اوست.الان هم فرزندش شهردار تهران را تهدید می کند.
خدایا خودت عاقبت این مملکتو بخیر کن آمین
جدای از درامد از ساختمانها یک کار دیگی که میشود انجام داد درامد از خوروها است. به نظرم اگر بتوانند همانند بسیاری از کشورها از طریق عوارض خودرو درامد کسب کنند هم پایدار است و هم به کاهش ترافیک و الودگی هوا کمک خواهد کرد. باید این درامدی که شرکتهای خودروسازی دارند به شهرداریها منتقل گردد و با کاهش حواشی قیمت خودرو در کارخانه را کاهش دهند ولی هر فرد برای اینکه خودرو را به خیابان بیاورد باید عوارض بدهد و عوارض هر شهر هم میتواند متفاوت باشد اگر اینکار بشود دیگر همه مردم اصرار ندارند خودرو پلاک تهران داشته باشند و سعی خواهند کرد در شهر تهران با عوارض بیشتر کمتر خودرو برانند. در بعضی کشورها عوارضی که از خودروها گرفته می شود چیزی در حدود قیمت خودرو است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
میشه لطفا شما راه جدیدی برای چاپیدن مردم یادشون ندید. شما اینجا را با کجای دنیا مقایسه میکنی. درآمد ما یا زیرساخت های شهری ما با اروپای ها برابر که اخذ عوارض تردد در شهر را پیشنهاد میدی. کمی تدبیر لازمه صحبت کردن است
تازه میخواد رئیس جمهور بشه
متاسفانه، عزیزان فقیه و حقوقدان در شورای نگهبان، به شدت مشتاق هستند که شهردار سابق تهران را بر مسند ریاست جمهوری بنشانند و اجازه نخواهند داد که پرونده ای بر علیه وی در قوه قضاییه مفتوح گردد (حالا به هر طریقی، حتی ماست مالی)
زبر اب زنی یکدیگر را سر سفره مردم اوردن
چرا كسي به اين موضوعات ،حتي در حد شايعه رسيدگي نميكند و شفاف سازي انجام نميشود.
چرا در مملكت اسلامي اين همه اتاق راز و مافيا و سينه هاي آمار از رازها داريم
پس انقلاب و شعارهايش ، شهدا و خونهايشان و .... چه ميشود.
بوی گند فساد می آید.
آقایان وراج که فقط و فقط و فقط حرف میزنید ، چند متر ، مترو زدید ، متاسفانه در ایران هر کس فقط خوب حرف بزند محبوب میشود البته موقتا محبوب میشد ولی بعد از گذشت سالها مردم متوجه میشوند چه کلاهی سرشان رفته و میگویند خدا پدر ... را بیامرزد و متاسفانه هر کس خوب کار کند متهم به هزار ... میشود ، خوب آقای حناچی با کدام مدرک تهمت زدید ، اینکه هر کسی دهانش را باز کند و هر تهمتی به هر کسی دلش خواست بزند که هنر نیست . مدرکشان هم فقط حرف است این دولت و تمامی وابستگانشان در این سالها خیلی خوب حرف زدند ، نتیجه چه بود مرغ ۴۰۰۰۰ تومانی ، دلار ۲۷۰۰۰ تومانی ،کرایه خانه چند برابری .قحطی برخی اقلام خوراکی و بهداشتی که همگی از دستاوردهای آقایان همفکر حناچی و روحانی است . دوچرخه شد هم قیمت موتور _ موتور شد هم قیمت ماشین _ ماشین شد هم قیمت خانه _ خانه شد هم قیمت کارخانه چقدر پررو هستید .
از سالهای ۹۰ تا ۹۳ گفتید ولی نگفتیدشهرداری برای احداث فازهای مترو از کجا باید تامین هزینه میکردوقتی دولتها پول نمیدادند که مردم راحت باشند؟
صحبت از هزینه های اعلامی در اول کار میکنید و نمیگید که تورمی که دولتهای شما ایجاد کرد چند برابر بود که باعث شد آخر کار با این هزینه تموم بشه.
تهران شهر ارزانی نیست که بشه ارزان اداره کرد، که اگه بخواهید ارزان اداره کنید باید بشینید با اعضای شورا فقط اسم شهر شهرت بازی کنید که میکنید!!
راستی چند درصد از دارائی های شهرداری را تشویقی دادید به مدیران وظیفه شناس؟
خیلی خنده داره که آقای شهردار به این شکل کم کاری خودش را توجیه کند و صدها پروژه دوره های قبل را نادید گرفته و با یک پروژه که من هم معتقدم اشتباه بود دائما نمک نشناسی کنند. بالاخره دیکته ننوشته غلط نداره
واقعا بعد از قالیباف در شهر چه اتفاقی افتاده ، می گویند شهر را بدهکار تحویل داده در حالی که طلب شهرداری از دولت بیش از کل بدهی های ادعایی می باشد.
خدا همه ما را به راه راست هدایت کند و واقعیت ها را ببینیم.
البته یک احتمال هم هست که تابناک نظرات موافقان او را اجازه انتشار نمی دهد.
داریم میبینیم چه بلایی سر شهر و کشور آوردید،مردم را چه فرض کردید،کارتون شده لج بازی و باند بازی.
عملکرد حناچی را اعلام کنید تا مقایسه منصفانه بشه کرد
چی بگم بخدا هر روز از خواب پامیشی یه چی میشنوی یه چیز میفهمی خدایا واقعا مرگ ازت میخوام من چه گناهی کردم ایرانی شدم خجالت میکشم از ایرانی بودنم
ازحق نبایدگذشت انصافا قالیباف تهرانروازخیلی شهرهای اوروپاءی بهتر ساخت متاسفانه ماایرانیا عادت دارم همدیگروخوردکنیم
آقای حناچی حنای شما و دار و دسته اصلاح!!!!!طلبتون دیگه پیش هیچکس رنگی نداره، قالیباف کارنامش مشخصه، تهرانی که تحویل گرفت با تهرانی که تحویل داد دو شهر کاملا متفاوت بودند... آقای حناچی شما بگو دقیقا چکار کردی... شما و دار و دستتون بجز حرافی و تهمت زدن به دیگران ... به جز خیانت به ایران چه کردید
خخخخخخ... طرف اوج هنرش عوض کردن اسم خیابونه!! وقتی کارنامه ندارن مجبورن برن کار دیگران رو خراب کنن...
سلام..... اقای قالیباف عملکرد خوبی داشته وکاملا از پروژه هایی که برای مردم افتتاح کردن مشخصه شما چیکار کردی اینو بگو ما متوجه شیم یه کاری جز بخور بخور و تهمت به اینو اون انجام دادی نه شما کاری برا مردم انجام دادی نه رئیس جمهور و وزیر هاش فقط مردم و از قبل فقیر تر کردین مملکت و تو دنیا خار و کوچک کردین خدا خیرتون نده
مواظب سرت باش نخوره ایستگاه فضایی
آقای حناچی متخصص بزرگوار
از اول مدیریت شما در شهرداری تهران چند تا پل عابر پیاده در تهران ساختی و به شهر اضافه کردی؟؟!!
که الان در مورد پل صدر صحبت میکنند
به عمل کار برآید ، به سخن دانی نیست
تا انتخابات منتظر تخریب های سفارشی بیشتر هستیم
آقای حناچی کارهای مدیریت شهری قالیباف ذکر می کنم شما 1درصد این پروژه هاراانجام دادی بیا از تخصص حرف بزن .تخصص که به کار نیاد بدرد لای جرز دیوار میخورد.
پروژه های دوره قالیباف
1-تکمیل برج میلاد
2-تکمیل رینگ اتوبانی تهران
3-احداث تونل رسالت
4-تدوین طرح جامع تفضیلی
5-احداث تونل توحید
6-افزایش 4 برابری خطوز مترو
7-احداث پل طبیعت
8-احداث دریاچه چیتگر
9-احداث پل دو طبقه صدر
10-افزایش هزارتایی واگن مترو
11-ایجاد خطوط اتوبوس های تندرو
12-ایجاد سامانه های نطارتی و........ده هاپروژه دیگر
آقای حناچی قالیباف درزمانی اینکار هاراکرد که هم دولت احمدینژاد دشمنش بود هم روحانی شما که عملا وکیل الدوله ای چه کردی.
شماچی کارکردی
قالیباف تنها هنرش بکار بردن کلمات تکراری مدیریت جهادی ، انقلابی ، ظرفیت و از این کلمات هست ....
والا تو این مملکت به قالیباف نمیشه گفت بالای چشمت ابروئه اونوقت چرا هیچکس جرات حرف زدن نداره ؟
اگر الان میخواست ساخته بشه با این قیمتها چند میشد
یعنی این افرادی که ماهانه حقوقهای نجومی و محرمانه میگیرند هر ماه یک ملک گمشده را معرفی میکنند پس خوشبحال شهرداری
ای بابا ملت دیگه پوست کلفت شدند اگه یکی بیاد ونخوره بد عادت میشوند
باید برید از شورای نگهبان سوال کنید اینقدر ادم رو رد صلاحیت کردن چرا برای قالیباف مسامحه کردن الان هم رﺋیسه مجلسه مگه نمیدونستن زمان شهرداری اما و اگر های فراوانی داره باید شورای نگهبان جوابگو باشه
احداث پل صدر مشکل ترافیک را که حل نکرده بماند،اتفاقاً بیشتر هم شده. خطر ریزش آن هم با کوچکترین زمین لرزه وجود دارد که خود باعث افزایش آمار کشته شدگان خواهد شد.و همچنین تونل احداثی در اتوبان نواب که به دلایل گوناگون به وجود آن اعتمادی نیست. و مورد دیگر عدمِ اعتماد به ساختمانهای نوساز، توسطِ بساز و بنداز فروشها.در صورتیکه ساختمانهای قدیمی تر بسیار محکم تر و قابل اعتماد تر هستند.
واقعا پل صدر حیف و میل بیت المال بود .لعنت بر فاسدان
قالیباف اونقدر مرد بود که چهار روزه پل درست کنه چیزی هم که زود و سریع درست بشه خرجش چند برابره چرا چون کارگر ها شبانه روز کار می‌کنند ... احمقا.. بدانید با این حرفها نمی‌تونید خرابش کنید نه مثل ولت میکنه یه کار 10 روزه را 4 سال طول میده آخرش هم میزاره واسه دوره بعد که رای بگیره . هرزها آخر عمرتون
مثل اینکه حضور آقای قالیباف در مجلس بد جوری اصلاح طلبان رو ترسونده که اینطوری براش پرونده سازی میکنن
کسی که خودش و حزب هیچ کارش که تو کابینه دولت هم هستن و معروف هستند به بی تدبیری و ناامیدی در مورد کسی که این همه کار انجام داده و همه میدونن اظهار نظر نکنه بی لیاقت های هیچ کاره مملکت رو داغون کردین با مدیریتتون فقط بلدین حرف مفت بزنین
باز انتخابات و باز فریب های اصلاح طلبان.
دفعه پیش که خوب فریب دادید، میگفتید اگه رئیسی بیاد دلار میشه 5000تومن
دوسال تو شهرداری هستی الان میگی دزدی شده تا حالا خواب بودی؟احتمالا دستورات انتخاباتی باشه که داری اجرا میکنی!!!!
نمیدونم چرا آدمهایی که ادعای درست بودن میکنن نزدیک انتخابات به فکر گفتن این حرفها میفتن ، تو این چهار سال شورای شهر و شهرداری فشل هیچ چیزی تو تهران فرقی نکرده فقط اسم خیابون ها رو خوب بلدن عوض کنن تا حوصلشون سر نره بهتره به جای این حرفها پاسخگوی عملکرد خودشون باشن نه اینکه حرفهای بدون سند و مدرک بزنن و طرف مقابل رو تخریب کنن
بهتره به جای این حرفها پاسخگوی عملکرد خودشون باشن جالبه که نزدیک انتخابات که میشه تازه یادشون میفته که حرف بزنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها