بازدید 6645

نماینده مجلس: بازنشسته نمی‌تواند رییس یا دبیرکل فوتبال شود

آسیب‌هایی که عده‌ای به فوتبال می‌زنند، در راستای ندانم کاری افراد است که کار را تخصصی دنبال نمی‌کنند و آسیب آن را فوتبال می‌بیند. اگر افراد با تجربه و با دانش دور یک میز بنشینند و تصمیم گیری کنند، قطعاً وضعیت فوتبال بهتر خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 06 December 2020

محمدمهدی فروردین، نماینده مجلس و رئیس فراکسیون ورزش به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها در انتخابات پیش‌روی فدراسیون فوتبال تاکید کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، محمدمهدی فروردین در خصوص چالش‌های پیش‌روی فدراسیون فوتبال در آستانه انتخابات و دو بحث ممنوعیت حضور بازنشسته‌ها در انتخابات پیش‌رو و منع حضور هیئت رئیسه فعلی، اظهار داشت: موضوعی که امروز در فوتبال کشور تبدیل به دغدغه شده، این است که چرا این همه ناهماهنگی در فوتبال ما پدید آمده و با توجه به مسائلی که تصمیماتش در سطح کلان گرفته می‌شود، نمی‌توان گفت فقط یک سری افراد خاص باعث چنین وضعیتی شده‌اند.

وی افزود: فوتبال ما از سالیان دراز نیاز به ریل گذاری داشته تا در مسیر توسعه حرکت کند. نمی‌توانید قوانین فدراسیون فوتبال، AFC یا فیفا را نادیده بگیرید و باید احترام بگذارید. همه قوانین بالادستی دارند و همانطور که فدراسیون معتقد است اهالی فوتبال باید به قوانین بالادستی احترام بگذارند، خود فدراسیون هم موظف است به قوانین بالادستی احترام بگذارد. ما در این کشور همه از یک خانواده هستیم و نمی‌توان گفت هر بخشی از قانون که به نفع ماست انجام می‌دهیم و بخش دیگر را انجام نمی‌دهیم. در شرایط فعلی نیز همه باید تلاش کنند، ایده‌ها مطرح شود و فکر‌ها را یک کاسه کنیم تا به فوتبال کمک شود.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر کسی نمی‌تواند قوانین و شرایط را به سود خودش مصادره کند. هرکدام از ما به سهم خودمان درباره تمام اتفاقات مسئول هستیم که ما در مجلس به عنوان قانونگذار، بخشی به عنوان مجری قوانین و بخش دیگری هم به عنوان متولیان فوتبال همه باید در کنار هم باشیم، کمک کنیم تا فوتبال‌مان به جایی برسد که مردم انتظار دارند. باید کار کارشناسی انجام دهیم، به قوانین وضع شده احترام بگذاریم و آن را اجرا کنیم و اگر در جایی خلائی وجود دارد، آن را پر کنیم.

فروردین که سابقه مربیگری در فوتبال را به عنوان سرمربی تیم قشقایی در کارنامه دارد و اکنون به عنوان نماینده مجلس در فراکسیون ورزش فعال است به تسنیم گفت: فوتبال ما امروز نیاز به یک جراحی دارد و اگر متولیان فوتبال خودشان این جراحی را انجام دهند، بهتر هم خواهد شد. جراحی هم به این معنا نیست که بخواهیم افراد را حذف کنیم، بلکه باید نگرش و تفکرات را تغییر بدهیم و همه دست به دست هم، کار را پیش ببریم. مسلم است که تنهایی نمی‌توان کاری از پیش برد و باید از تمامی افراد از جمله دانشگاهیان، فوتبالی‌های قدیمی، مدیران باشگاه‌ها و حتی خود فوتبالیست‌ها کمک بگیریم تا به وضعیت فوتبال سر و سامان بدهیم.

وی با تاکید بر احترام گذاشتن به قوانین گفت: باید زیرساخت‌های فوتبال‌مان را چه به لحاظ سخت افزاری و چه به لحاظ نرم افزاری، ارتقا دهیم و خودمان را به استاندارد‌های روز دنیا نزدیک کنیم. برای این کار باید برنامه ریزی مدون و بلند مدت داشته باشیم. نباید به فوتبال سیاسی نگاه کنیم و فوتبال را هم نباید سیاسی کنیم. شفاف‌سازی در دستور کار قرار بگیرد و باید با مردم و اهالی فوتبال شفاف باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آسیب‌هایی که عده‌ای به فوتبال می‌زنند، در راستای ندانم کاری افراد است که کار را تخصصی دنبال نمی‌کنند و آسیب آن را فوتبال می‌بیند. اگر افراد با تجربه و با دانش دور یک میز بنشینند و تصمیم گیری کنند، قطعاً وضعیت فوتبال بهتر خواهد شد. ما در حوزه قانون گذاری این آمادگی را داریم که برای وضع قوانین به سود ورزش و فوتبال کمک کنیم و از دوستان می‌خواهیم که بیایند و در این خصوص شرایط را بررسی کنیم.

فروردین در خصوص شرایط حضور بازنشسته‌ها در انتخابات نیز گفت: این قانون پیش از اینکه ما کارمان را در مجلس آغاز کنیم، وجود داشته و باید اجرا شود. البته اجرای این قانون به این معنا نیست که مدیران بازنشسته به کار گرفته نشوند، به هر حال آن‌ها طبق قوانین به عنوان مشاور یا در بخش‌های دیگر می‌توانند فعالیت کنند. طبق قوانین این دسته از افراد نمی‌توانند رئیس یا دبیرکل فدراسیون‌ها شوند و مدیریت در سطوح بالا را داشته باشند. قرار به حذف افراد و خاک خورده‌های ورزش نیست و من به شخصه می‌گویم هر کسی که صاحب نظر است، می‌تواند به فوتبال کمک کند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس در پایان تصریح کرد: ما منکر دستاورد‌هایی که در فوتبال بوده، نیستیم، اما افتخارات ما باید پایدار باشد و موفقیت‌ها فصلی رقم نخورد. صعود ما به جام جهانی در ادوار مختلف با، اما و اگر همراه بود و فصلی رقم می‌خورد، حالا دو دوره به جام جهانی صعود کردیم و دوباره الان شرایط به گونه دیگری رقم خورده است. در حالی که اکنون ما باید برای صعود از گروه‌مان در جام جهانی و قهرمانی جام ملت‌ها برنامه ریزی می‌کردیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار