بازدید 10158

انتقاد فواد حسین از نبود سازوکار حل منازعات در منطقه

وزیر امور خارجه عراق در مجمع گفت‌وگوی منامه تاکید کرد دولت مصمم به برگزاری انتخابات آزاد و سالم و اعمال سلطه قانون است.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳ 05 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در مجمع گفت‌وگوی منامه تاکید کرد دولت مصمم به برگزاری انتخابات آزاد و سالم و اعمال سلطه قانون است.

وی گفت: ارتباطات تنگاتنگی که امروزه جهان در عرصه مناسبات بین‌المللی شاهد آن است، همه کشور‌های دور یا نزدیک را تحت تاثیر چالش‌ها و مشکلات فرا روی دیگر کشور‌ها قرار می‌دهد و دیگر عامل جغرافیایی مانعی مستحکم برای دفع خطرات و فجایع فرامرزی نیست.

فواد حسین ضمن دعوت به حفظ امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و تحقق الزامات آن، اظهار داشت: سلامت کشور‌ها و امنیت مردم نیازمند تلاشی بزرگ و گروهی با مشارکت همه کشورهاست به گونه‌ای که کشور‌ها در آن به مسؤولیت‌ها و تعهدات خود عمل کنند تا شاهد فضای همزیستی مسالمت‌آمیز و ثبات پایدار باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق تاکید کرد: نبود سازوکار حل و فصل منازعات در منطقه، خاورمیانه را به یکی از مناطق پرتنش و بحرانی جهان تبدیل کرده و وضعیت بی‌ثباتی به بار آورده که آثار آن نهادینه شده است، در صدر این بحران‌ها، مساله فلسطین و حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین بر اساس اراده خویش و دیدگاه رهبرانش قرار دارد علاوه بر آن، درگیری‌هایی در سوریه، لیبی و یمن جریان دارد.

فواد حسین افزود: برقراری ثبات در خاورمیانه تنها در سایه در پیش گرفتن سیاست‌های ثابت، واقع‌نگرانه و دائمی برای حل کانون‌های درگیری و پایان دادن به بحران‌های منطقه از رهگذر راهکار‌های مسالمت‌آمیز است.

وی درباره وضعیت عراق گفت: دولت بعد از آزادسازی شهر‌ها از چنگال گروه تروریستی داعش برای بازسازی آن و بسط سیطره دولت بر همه مناطق و شهر‌ها و بازگرداندن مهاجران و آوارگان به مناطق سکونت‌شان و تامین مستلزمات زندگی تلاش می‌کند.

فواد حسین در ادامه به چالش‌های بهداشتی ناشی از شیوع کرونا و پیامد‌های اقتصادی آن و مشکلات نهاد‌های بهداشتی برای پذیرش آمار فزاینده مبتلایان اشاره کرد.

وزیر امور خارجه عراق در پایان اظهار داشت: دولت عراق برای اعمال اقتدار دولت و سلطه قانون و تکمیل الزامات برگزاری انتخابات آزاد و سالم در سال جاری و دورسازی کشور از تبدیل به عرصه درگیری یا میدانی برای تعرض به کشور‌های همسایه و پاسخگویی به مطالبات مردمی تلاش می‌کند، مطالباتی که در جریان تظاهرات اعلام شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر