بازدید 9938
۵

گوترش خواستار مذاکره دوباره بر سر قره‌باغ شد

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار ازسرگیری مذاکرات بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 05 December 2020

 

به گزارش تابناک، شفقنا به نقل از فرانس۲۴ نوشت: پس از میانجیگری روسیه و آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار آغاز دوباره گفتگوها بر سر یک مصالحه دائمی در منطقه قره‌باغ شد. براساس طرح روسیه، ارمنستان از بخشی از خاک اشغالی قره باغ خارج شده است.

گوترش از باکو و ایروان خواسته در چارچوب گروه مینسک شروع به مذاکره کنند و این بار به یک توافق دائمی برسند. وی از همه بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی خواسته با سازمان ملل برای کمک‌های انساندوستانه و اطمینان از آتش بس همکاری کنند.

فرانسه، روسیه و آمریکا روز پنجشنبه در یک بیانیه مشترک خواستار ازسرگیری مذاکرات بر سر آینده نهایی قره باغ شده بودند اما با رای سنای فرانسه مبنی بر استقلال قره باغ، جمهوری آذربایجان خواستار کنار گذاشتن فرانسه از گروه مینسک شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
قره باغ آذربایجان است
آرتساخ نه قره باغ
کسی میدونه چرا اینقدر ترکها به خون ارمنی ها تشنه اند.
فرانسه به ایران هم خیانت کرده و در طول سالیان گذشته چندین بار علیه منافع ایران رای داده و حرکت کرده البته سلطه طلبان استکبار هیچ کدامشان قابل اطمینان نیستند و نمی گذارند کشورهای دیگر در آرامش زندگی کنند و فقط به فکر فروش آهن قراضه ای بنام سلاح جنگی هستند تا نیازهای مالی مردم خودشان را تامین کنند. قره باغ اول برای ایران و در غیر اینصورت برای آذربایجان خواهد بود ولاغیر.
غلط کردند کلوپ مسبحیت دست بکار شده سرزمین های اسلامی را بالا بکشند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان