بازدید 34989
۸

خیابان شریعتی تبریز پیاده‌راه می‌شود

خیابان شریعتی تبریز که در هسته مرکزی و تاریخی این کلانشهر آذربایجان شرقی قرار دارد، به پیاده‌راه تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ 05 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، شهردار منطقه ۸ شهر فرهنگی - تاریخی تبریز درباره تبدیل خیابان شریعتی به پیاده‌راه گفت: این طرح حداکثر تا یک سال آینده عملیاتی می‌شود و در امتداد آن معابر پیاده‌راهی حوزه استحفاظی شهرداری منطقه نیز توسعه خواهد یافت.

علی مدبر اظهار کرد: اجرای چند پروژه سنگفرش پیاده‌محور در شهرداری منطقه ۸ فرهنگی - تاریخی تبریز از جمله سنگفرش شفاعیه، بازار پنبه‌فروشان و سرای شازده بزرگ در بازار بزرگ، کوچه استاد شهریار و محققی به عنوان مسیر پهنه فرهنگی تبریز آغاز شده و در دست اجراست.

وی گفت: در کنار این پروژه‌ها و برای کاهش حجم چشمگیر خودروها و تبخیر ترافیکی در مرکز شهر، طرح بررسی و مطالعه ساخت و راه‌اندازی پیاده‌راه در بستر خیابان شریعتی انجام می‌شود و برای رفاه و آرامش شهروندان این گذر پرتردد سال آینده تبدیل به پیاده‌راه خواهد شد.

مدبر ادامه داد: در کنار توسعه معابر پیاده‌راهی منطقه تاریخی شهر، مرمت خانه‌های تاریخی نیز آغاز شده که طی روزهای اخیر، عملیات مرمتی به همراه استحکام‌بخشی خانه تاریخی کلکته‌چی و فاز دوم خانه تاریخی علی‌مسیو شروع شده که با جدیت توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه ۸ در حال اجرا است.

خیابان شریعتی تبریز از خیابان‌های بسیار قدیمی در مسیر شمال به جنوب این شهر در هسته مرکزی و پرتردد است که به دلیل وجود حجم انبوه مغازه‌ها و اصناف خدماتی و مراکز فرهنگی و سینمایی، هر روز ترافیک سنگین بر این قسمت از شهر حاکم است. این خیابان با بیش از یک کیلومتر درازا به ویژه حد فاصل چهارراه ۱۷ شهریور تا تقاطع امام چند دهه محل اصلی تفریح مردم کلانشهر تبریز در عصرهنگام و روزهای جمعه بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۸
حدود 15 سال پیش هم این کار مطرح شد و بعد لغو شد!
واقعا یک کیلومتر درازاشه؟ کوچه ما بیشتر از یک کیلومتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
گفته یک کیلومترش ترافیک داره
شریعتی پیاده رو نمیشه . شهناز پیاده رو میشه .
خیابان شهناز
وبار ترا فیکی ان چه خواهد شد
خیابان فردوسی که ازدحام و ترافیک و مغازه اش بیشتر از شریعتی است چرا انجا را پیاده راه نمی کنید؟
یکی از بهترین و شیک ترین خیابونای جهانه..مخصوصا پیش از انقلاب وجود مدارسی چون دبیرستان پروین دبستان جوادی دبستان نور کلیسای خلیفه گری سینمای کریستال سینمای آسیا و در جنبش قنادی رکس و دهها مغازه شیک و معتبر.. این خیابون را به گل سرسبد تبریز و شاید کشور تبدیل کرده بود انشالله شورای شهر و شهرداری و مهمتر از همه خوده مردم تبریز قدرشو بیشتر بدانن..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر