بازدید 36260

واکنش عربستان به ترور فخری‌زاده: خویشتن‌دار باشید

عربستان طرح افزایش سطح غنی‌سازی از سوی ایران در پاسخ به ترور شهید فخری زاده را «غیر مسئولانه» و بدون توجه به عواقب آن دانست.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 01 December 2020

به گزارش  تابناک به نقل از فارس، نماینده دولت سعودی در سازمان ملل ضمن بیان اینکه ریاض سیاست ترور را تأیید نمی‌کند، گفت که ایران نباید احساسی با ترور دانشمند هسته‌ای خود برخورد کند.

 «عبدالله المعلمی» نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل در مصاحبه ای گفت که ریاض به هیچ وجه سیاست ترور را قبول ندارد.

او به شبکه روسیا الیوم گفت: «هر دانشمند مسلمانی که مورد حمله قرار گیرد، تمام امت اسلامی خسارت می‌بیند.»

المعلمی در حالی که هیچ اشاره‌ای به محکومیت این اقدام تروریستی نکرد، از ایران خواست تا خویشتن‌دار بوده و اقدامی انجام ندهد و مدعی شد: «واکنش عاطفی، نتایج مثبتی در برنخواهد داشت. از ایران می‌خواهیم تا به جامعه جهانی حسن نیت خود را در خصوص برنامه هسته‌ای ثابت کند تا اینگونه فرزندان و دانشمندان خود را در معرض خطر قرار ندهد.»

او همچنین طرح افزایش سطح غنی‌سازی از سوی ایران در پاسخ به ترور شهید فخری زاده را «غیر مسئولانه» و بدون توجه به عواقب آن دانست.

نماینده سازمان ملل در ادامه ادعاهای خود، گفت که دولت سعودی همواره برای آشتی و صلح در منطقه تلاش کرده اما طرف مقابل [ایران] با اقدامات مخرب خود و ارسال سلاح و موشک به متحدانش مانع به ثمر نشستن این تلاش‌ها شده است.

وزارت خارجه سعودی همچنان هیچ موضعی در خصوص ترور شهید فخری زاده نگرفته است. با این حال تمامی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و عمان با صدور بیانیه‌ای این ترور را به طور رسمی محکوم کرده‌اند.

شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در یک اقدام تروریستی به شهادت رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۵
چشم حتما البته اگه دست بعضیها بود حتما به سفارش شما عمل میکردند ولی خب رهبری خط مشی رو تعیین فرمودند
عربستان در خفا در حال پیشبرد برنامه نظامی هسته ای خود هست. امیدوارم این بازی های عربستان و نزدیکی به غرب بازی ای بیش نباشه برای اینکه جلوی قدرتمند شدن یک کشور مسلمان را بگیره. به هر حال اگه عربستان هسته ای بشه، دو حالت اتفاق می افته یا اینکه این شوها بازی بودن و با ایران متحد میشه و اسرائیل خیلی زودتر نابود میشه. دوم اینکه تهدید خطرناکی برای ایران میشه و دنبال جنگ های بی پایان مذهبی که غرب هم همینو می خواد. بهر حال حالت دوم محتملتره و باید مراقب بود. تنها باید قدرتمند شد تا کسی نتونه تهدید کنه یا تهدید براش هزینه بر باشه
باشه
عجب دنیای مزخرفی هست. همه دروغ میگن خیلی راحت. صاف تو دوربین نگاه میکنه و دروغ میگه.

ترور رو تایید نمی کنید خیلی باحال بود... خاشقچی رو من ریز ریز کردم؟؟؟؟ اینا عاشق اقدامات احساسی مجلس هستند...
آخرین حرفاتون رو بزنید...
تو خودشو ناراحت نکن
با انکه ما با انها غیر مستقیم درگیر جنگ های نرم وسرد وایده ئولوژیک هستیم همین که انرا تائید نمیکند ومحکوم میکند را باید قدر دانست
میگن اونی که اول شکایت میکنه معمولا کسی که خودش میدونه پاش گیره
دو کلام هم بشنوید از مادر عروس
آیا این اعلام موضع نیست: " تا اینگونه فرزندان و دانشمندان خود را در معرض خطر قرار ندهد"؛ یعنی تقصیر خودتان است و بعدی ها هم اگر ترور شوند مقصر شمایید. کثیف ترین افراد هستن این سعودیها.
برو گمشو .... تو دیگه حالا برای ما نظر بده شدی، تو اگه خیلی دلسوزی مردم یمن رو بمباران نکن ....
«هر دانشمند مسلمانی که مورد حمله قرار گیرد، تمام امت اسلامی خسارت می‌بیند.»
این جمله از تمام محکوم کردن ها مهمتر و با ارزش تر است .
و پیام مهمی را در بر دارد .
کار کاره ال سعود خبیث هست
ياوه سرائيهاي اينها گوش فلك را كر كرده!
خویشتنداری؟ تو هم که حرف اربابت سازمان ملل را می زنی.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر