بازدید 7433
۶

عضو شورای شهر: بلیت مترو باید به تدریج گران شود

صدراعظم نوری گفت: اخذ هزینه ۵ هزار تومانی بلیت مترو باید به تدریج انجام شود تا به مردم فشار نیاید.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 01 December 2020

به گزارش «تابناک»، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هزینه واقعی استفاده از بلیت مترو ۱۵ هزار تومان تمام می‌شود، گفت: طبق قانون یک سوم هزینه بلیت مترو بر عهده دولت، یک سوم بر عهده شهرداری و یک سوم دیگر بر عهده مسافر است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر دولت سهم خود را نمی‌دهد، مسافر هم تنها بخشی از آن را می‌دهد و شهرداری علاوه بر سهم خود، سهم مابقی را هم می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه برای توسعه مترو باید هزینه‌های آن تأمین شود، تصریح کرد: اگر در شرایطی هستیم که مسافر نمی‌تواند سهم خود را به صورت کامل بدهد، دولت و شهرداری باید عهده دار آن شوند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه اخذ هزینه ۵ هزار تومانی بلیت مترو باید به تدریج انجام شود تا به مردم فشار نیاید، گفت: وقتی پرداخت چنین هزینه‌ای برای مردم مقدور نیست، مجلس باید مصوب کند که هزینه آن را دولت پرداخت کند، زیرا در غیر این صورت توسعه و تجهیز مترو امکان پذیر نخواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
این هم از دستاورد رای به اصلاح طلب ها که میگفتند هوای مردم باید داشته باشیم علی برکت الله
افتتاح میکنیم گرانی مترو را
شهرداری سهم خود را از کجا می پردازد؟غیر از اینه که همان پول هم از جیب مردمه ؟ حتی حقوق همین آقا هم از جیب مردمه . افراد بیسواد ، امثال این آقا لیاقت داشتن مسئولیت رو ندارند ، بنابراین بهتره یا استعفا بده یا عزلش کنند تا موجب التهاب در سطح جامعه نگردند
این متن مربوط به روزنامه دنیای اقتصاد سال 95:
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: مخالف افزایش بهای بلیت مترو تهران هستم، نباید استفاده از حمل و نقل عمومی برای مردم گران باشد.
به گفته او گزارش شرکت مترو درباره چرایی افزایش قیمت بلیت مترو کارشناسی نیست.
او گفت: سرانه حقوق پرسنل این شرکت بین ۹ تا ۱۱ میلیون تومان است
۴۰۰ نفر از پرسنل جذب شده این شرکت بالای ۴۰ سال سن دارند که مدرک تحصیلی ۵۰ درصد این افراد زیر دیپلم بوده، همچنین ۳۰ درصد نیز زیر پنجم ابتدایی یا بیسواد هستند، اما نکته مهم دیگر اینکه ۳۰۰ نفر از نیروهای شرکت بهره برداری مترو منتسب به افراد خاص هستند که در گزارش سازمان بازرسی کل کشور با ذکر نام از آنها یاد شده است.
متاسفانه این افاضات را خانم زهرا صدراعظم نوری ازشورای شهرتهران از دهانش جاری شده و پیشنهادی مخرب داده است . ظاهرا"این خانم بی تجربه نمیدونه تمام هزینه های دولت و شهرداری از جیب همین مردم صبور ایران پرداخت میشه!! حالا یه جوری میخوان به مردم ما که اکثرا"از قشر ضعیف جامعه مانند کارگر و کارمند و وحصل و دانشجو هستند واز مترو واتوبوس بخاطر باصطلاح ارزانی کرایه آن استفاده میکنند فشار مضاعف وارد کنند تادوباره بلیط آنرا گران و هرسفر 5 هزار تومان از یکنفر دریافت نمایند!!! بسیار متاسفیم که هم دولت و هم شهرداری و شورای شهر که منتخب همین مردم هستند درواقع خلاف مصالح مردم اقاداماتی بعمل میاورند ولی هیچ فشاری به اون مرفهین بی درد جامعه نمیاورند که حتی از پرداخت مالیات هم فرار میکنند!!!
نیروی مازاد شهرداری ها را تعدیل کنید.
برعکس، حمل و نقل عمومی باید انقدر ارزان باشد که استفاده از خودروی شخصی صرف نداشته باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار