بازدید 12417
۴

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۶۰ میلیون تن/ رشد چشمگیر کشورمان در مرگ و میر کرونا

شمار جان باختگان کووید ۱۹ در جهان نیز رو به افزایش است، اما با سرعتی کمتر از ماه‌های قبل تا جایی که کماکان شاهد نزول نرخ مرگ در جهان هستیم؛ روندی که متاسفانه در کشورمان صادق نیست، چون نرخ مرگ در کشورمان مدتی است رو به افزایش گذاشته و...
کد خبر: ۱۰۱۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۹ 25 November 2020
تابناک اجتماعی
باز هم به فاصله کمتر از سه روز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان یک میلیون نفر افزایش یافت؛ روندی پرشتاب و هراس آور که متوقف نشدنی به نظر می‌رسد.

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۶۰ میلیون تن/به گزارش «تابناک»؛ دقایقی پیش، شمار مبتلایانِ شناسایی شده ویروس کرونا در جهان، یک میلیون تن دیگر افزایش یافت و به بیش از ۶۰ میلیون تن رسید. جمعیت بزرگی که دقت در آمار‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۳ میلیون نفر از ایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا هستند و بالغ بر ۹ میلیون نفرشان هندی.

بعد از این دو کشور، برزیل با بیش از ۶ میلیون، فرانسه و روسیه با بیش از ۲.۱ میلیون، اسپانیا، بریتانیا، ایتالیا، آرژانتین و کلمبیا رتبه‌های سوم تا دهم را به خود اختصاص داده اند و کشورمان به رغم افزایش تست‌های پی سی آر، که منجر به شناسایی بیماران بیشتری شده است، با کمی نزول در جایگاه پانزدهم قرار گرفته است.

فارغ از آمار مبتلایان، شمار جان باختگان کووید ۱۹ در جهان نیز رو به افزایش است، اما با سرعتی کمتر از ماه‌های قبل، تا جایی که کماکان شاهد نزول نرخ مرگ در جهان هستیم؛ روندی که متاسفانه در کشورمان صادق نیست، چون نرخ مرگ در کشورمان مدتی است رو به افزایش گذاشته و حالا به جایی رسیده که بیش از دو برابر میانگین جهانی نرخ مرگ است.

این در حالی است که بر اساس آمار‌ها، شمار جان باختگان کووید-۱۹ در جهان از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر فراتر رفته است؛ فوت شدگانی که بالغ بر ۲۶۵ هزارتایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا و افزون بر ۱۷۰ هزار تن از ایشان از اهالی برزیل بوده‌اند. پس از این دو کشور، هند، مکزیک، بریتانیا، ایتالیا و فرانسه در رتبه‌های سوم تا هفتم قرار دارند و کشورمان با دو پله رشد، رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.

نکته جالب توجه دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که از ۴۱ میلیون تن فراتر رفته است؛ آماری که رتبه اول آن در اختیار هند است که بیش از ۸.۶ میلیون بهبودیافته دارد و پس از آن آمریکا و برزیل با حدود ۷۶۰ هزار و ۵۴۵ هزار بهبود یافته، رتبه‌های دوم و سوم را دارند. جایگاه فعلی کشورمان در این آمار به مانند هفته‌ها و ماه‌های اخیر، رتبه یازدهم است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
چرا آمار """ کلی """ مرگ و میر نسبت به سالهای گذشته مقایسه و اعلام نمیشود.؟ اگر سری به سایت ثبت احوال بزنید آمار مرگ و میر در سال 99 حدود 7 درصد ناگاهانی افزایش یافته ؛ چیزی حدود 70 نفر

تخصیص آمار 400-500 نفر مختص کرونا هم منطقی و هم غیر منطقی است. در حال حاضر دلایل مرگ یک شخص ممکن است چندین باشد و یکی از آنها کرونا.
من پزشک نیستم ولی تو این رشته در پیتی که دارم می خونم بعضی وقتها یه چیزهای به دردبخوری هم پیدا می شه. فرضا، اخیرا با پرفسور تاکاشی باباشی تحقیقات بسیار جالب و دقیقی انجام دادیم و توانستیم متوجه بشویم که اندازه این ویروس عجیب ریز و کوچیکه، جالب اینجاست که انقدر ریز است که حتی با چشم هم نمی توان آنرا دید و تقریبا تمامی آنها از الک رد می شوند، بله تعجب کردید! یکبار هم این نتیجه را با صدای بلند بخوانید. بنایراین اینقدر که این آمریکایی های نامرد از اون هیولا ساختند نمی تواند درست باشد، چون قطعا هیولا موجود بزرگی است، حتی بزرگتر از اتوبوس. ما به همراه چند نفر از همکلاسی های ژاپنی مان، دیروز بعد از خوردن سوشی که مادرمان به عنوان تغذیه داده بود، به این نتیحه رسیدیم که بنابراین باید توطئه ای پشت پرده و کاسه ای زیر نیم کاسه باشد. پس لطفا الکی گول نخورید
سلام
برای کاهش میزان مرگ و میر ، و تسریع در روند بهبودی از بیماری کرونا (COVID-19)، لطفا حداقل در زمان پاندمی این بیماری موراد زیر را که مستندات آن با نامه شماره 3744/پ/1 و 3802/پ/1 به وزارت بهداشت ارسال شد را رعایت بفرمائید تا انشاالله موثر واقع شود و هم عزیزان متولی در وزارت بهداشت در روند ارزیابی نامه های قید شده تسریع داشته باشند.
1- آب زیاد مصرف کنید.(بیش از 6 لیتر در روز)
2- از ادرار آور با مشورت پزشکتان استفاده نمائید. (سبزی جعفری ادرارآور طبیعی است)
3- از مصرف قند و شکر و محصولات حاصل از این ماده جدا پرهیز نمائید.(حداقل تا رفع پاندمی از کیک، شکلات، شیرینی جات، مرباجات، نوشابه ها، دلستر و غیره استفاده نکنید)
4- بهتر است از میوه جات و خشکبار های شیرین مثل انگور و کشمش ، خرما و رطب، و حتما لیموناد عسل استفاده کنید.
5- از سرخ کردنی ها جدا پرهیز کنید.
6- حتما آش گوشت، آبگوشت بدون چربی ، چلوخورشت و ته چین های بدون سرخ کردن استفاده نمائید.
7- هر روز حداقل دو (2) بار با آب نمک غرغره نمائید. (ترجیحا نمک رژیمی)
8- در رژیم غذائی تان حتما سبزیجاتی مثل نعناع، پونه ، تره و کلا سبزیجات گروه نعناعیان استفاده کنید.(تاکید دارم)
9- از دمنوش های سبزیجات بند 8 هم میتوانید جهت تامین آب (بند 1) استفاده کنید.
10- از آنتی اکسیدانها حتما استفاده کنید. طبیعی ترین انتی اکسیدانها شامل هویج، کدو تنبل، انار و غیره می باشند
11- همه ویتامین ها بغیر از ویتامین "K" را به بدن از راه غذائی یا داروئی برسانید، خصوصا ویتامین "B5"
باتشکر و آرزوی سلامتی برای همه
محمدتقی کلائی
چقدر راحت از کنار خانواده های داغدار میگذریم به خدا میشد با مدیریت واقتدار امار را ÷ایین اورد ولی صد حیف جان مردم را میدهند زمان میخرند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار