بازدید 8507

طرح غربالگری شهید سلیمانی همه را پوشش می‌دهد

استاندار گیلان از روند اجرایی طرح شهید سلیمانی ابراز امیدواری کرد و گفت: طرح غربالگری شهید سلیمانی همه خانوار‌ها را پوشش می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷ 24 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، ارسلان زارع با بیان اینکه از عوامل مؤثر در انتقال و شیوع بیماری کرونا، ارتباط بیماران و مبتلایان و افراد ناقل با سایر افراد است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این انتقال، شناسایی و جداسازی افراد ناقل و بیماران فاقد علامت از سایر افراد خانواده و جامعه است.

وی با بیان اینکه جهت شناسایی و ارزیابی بیماران کرونایی، انجام رصد و پایش ضروری و الزامی است، افزود: اگرچه در استان گیلان در اجرای طرح بسیج ملی غربالگری بیماری کووید-۱۹ پیشتاز بودیم، اما اجرای این طرح باگذشت زمان و عادی‌انگاری برخی از مبتلایان و افراد ناقل موجب سیر جدید موجی از بیماری کرونا شد.

استاندار گیلان اجرای طرحی به جهت مشارکت همگانی در کنترل بیماری کرونا را حائز اهمیت برشمرد و گفت: اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی با پایش و رصد صددرصدی، همه خانواده‌ها و خانوار‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد و در صورت بروز علائم بیماری در افراد و یا شناسایی مبتلایان، سریعاً به مراکز درمانی و بیمارستانی ارجاع می‌شوند.

زارع با بیان اینکه در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی مردم نیز باید مشارکت داشته باشند، افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه تأثیر بسیار زیادی در قطع چرخه ویروس کرونا و پیشگیری از انتقال آن در استان خواهد داشت.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی هم‌زمان با سراسر شور در گیلان نیز اجرایی شده و روند قابل قبولی داشته، تصریح کرد: با توجه به گزارشات دریافتی روند این طرح، روند بسیار خوبی است و بسیار امیدوار هستم که حداکثر طی یک ماه کل استان مورد پایش و غربالگری قرار بگیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر