بازدید 12549

تردد تهرانی‌ها چقدر کم شد؟

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران درباره وضعیت تردد درون‌شهری در ۲۴ ساعت گذشته گفت: میانگین کاهش تردد درون‌شهری براساس آمار پلیس راهور بیش از ۵۹ درصد در ساعات روز و ۷۰ درصد در ساعات ۲۱ تا ۴ صبح بوده است.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 24 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران امروز در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه ستاد کرونا و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۰ درصد تردد در اتوبان تهران شمال کاهش داشت و در اتوبان تهران - قم و مواصلات جنوبی شهر تهران این میزان به ۷۰ درصد رسیده است.

زالی ادامه داد: هرچه از روز شنبه اول آذر (اولین روز اعمال محدودیت) جلوتر می‌رویم، با کمک و تلاش نیروی انتظامی نظارت‌های مناسب‌تر و پیوسته بر نحوه اجزای این محدودیت‌ها اعمال می‌شود و شرایط مطلوب‌تری را مشاهده می‌کنیم. البته الان خیلی زود است که تاثیر تغییرات آماری (آمار ابتلا و فوتی‌ها) را با احتساب اعمال محدودیت‌های دوهفته‌ای بیان کنیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران اظهار کرد: تغییر در آمار مرگ و میر براثر هرگونه مداخلات مدنی و اجتماعی برای کاهش یا افزایش مرگ و میر ۳۰ تا ۴۰ روز زمان می‌برد. این زمان در مورد تغییرات تعداد بستری‌ها به حدود ۳ هفته می‌رسد و در مورد مراجعان سرپایی هم بین ۱۰ تا ۱۴ روز زمان خواهد برد.

به گفته زالی، اولین شاخصی که تغییر خواهد کرد، کاهش میزان مراجعات سرپایی خواهد بود.

وی افزود: بررسی اپیدمیولوژیک نشان می دهد کارهایی که در حوزه محله‌محوری، بیماریابی و تقلیل آثار منطقه‌ای این بیماری زودتر از ۴۰ روز محقق نخواهد شد. بنابراین باید با صبوری و شکیبایی به تغییر روند نگاه کرد.

اعمال محدودیت‌های کرونایی هفته‌های اخیر تهران در حالی ادامه دارد که با تصمیم ستاد ملی کرونا، پروتکل‌های جدی‌تری از ابتدای آذرماه به مدت ۲ هفته در این استان اجرا و محدودیت‌هایی با هدف به حداقل رساندن «تجمع‌ها» و «ترددها» در حال اجرا است. بر اساس این طرح، اول آذرماه تردد درون‌شهری در سراسر کشور ازجمله تهران از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ا ممنوع است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر