بازدید 28245

آخرین آمار کرونا تا سوم آذر/ شمار جان باختگان کووید ۱۹ در ایران از ۴۵ هزار تن فراتر رفت

از میان موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۱۲۴۶۰ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۵۸۱۲ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 23 November 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۸۶۶ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دوازده هزار و ۴۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که دو هزار و ۷۴۴ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۸۶۶ هزار و ۸۲۱ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۴۵۳ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۴۵ هزار و ۲۵۵ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۶۱۰ هزار و ۴۰۶ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۵۸۱۲ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۵ میلیون و ۸۲۸ هزار و ۳۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در تشریح وضعیت در نقاط مختلف کشورمان گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۹ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۳.۱ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهانه ۳.۳ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
تعطیلی برای این است که امکان انتقال ویروس از یک فرد به فرد دیگر از بین برود وقتی هر روز میلیونها نفر بناچار از خانه خارج میشوند که در محل کار خود حاضر باشند و میلیونها نفر هم بعنوان ارباب رجوع و مشتری از خانه خارج میشوند در این شرایط چگونه میتوان انتظار داشت از این باصطلاح تعطیلی نتیجه ای گرفته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
تعطیلی مغازه ها موثره. من یکی از کسانی هستم که باید سرکار حاضر بشم. هفته قبل که سوار اتوبوس می شدم فوج خانم هایی رو می دیدم که ونک پیاده می شدند و همه اش فکرم این بود که حتما کار لازم دارن که میان بیرون. اما امروز سه روز هست که اتوبوس ها خلوته که این موضوع من رو به این نتجه گیری رسونده که همه شون یا اکثرشون برای خرید میومدن بیرون! تعطیل کردن مغازه های کالاهای غیرضروری خودش کمک زیادی به کاهش تردد مردم می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
در محله ما هم شب ها آدم های زیادی رفت و آمد میکردن که همه آنها یا برای خرید یا برای رستوران و حرف زدن دورهمی می آمدند. از روز اول آذر که مغازه ها تعطیل شده اند این افراد هم نیستند و کاملا خلوت شده است و هیچ صدایی نمی آید.
بنابراین قطعا تاثیر دارد.
البته من هم با نظر شما موافقم. باید شدت بیشتری برای تعطیلی انجام داد. هنوز فاصله داریم با ایده آل.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
جالبه بانک ها از اول آذر ماه یعنی همزمان با طرح محدودیت کرونا برای تراکنشات اینترنتی شامل پایا و ساتنا کارمزد اضافه کردند و همچنین کارمزد کارت به کارت را هم افزایش دادند. یعنی تشویق و سوق ملت به سمت دریافت و واریز وجه به صورت حضوری.
واقعا در شرایط کنونی این چه برنامه ای بود که بعد از سالها آن هم در شرایط بحران کرونای این روزها باید اجرا می شد؟
اینجوری با کرونا می خواهید مقابله کنید؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
اگر منع رفت و آمد بعد از ساعت ۹ دائمی شود خیلی خوب میشه مردم یک آسایشی پیدا میکنند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
والا ما که هر روز از مترو و اتوبوس برای سر کار رفتن استفاده میکنیم شاید نهایت ۵ درصد شلوغی کمتر شده..من نمیدونم شما کجا رو میگین
وقتی یک شوووو و نمایش به عنوان قرنطینه و تعطیلی اجرا میشه و هیچ نتیجه ای جز شلوغی بیشتر به همراه نداره چه انتظاری دارید از کنترل این بیماری در کشور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با این روند همان پیش بینی بالای 1000 نفر در روز فوتی دور از ذهن نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
دوست عزیز اولا اینها گفتند ازساعت9شب تا 4صبح تردد ممنوع ایا دراین ساعات یعنی من از میدان ازادی تا تهرانپارس با خودروی شخصی ام ساعت2شب تردد کنم ویروس منتشر میکنم؟
چرا تعداد فوتی ها را دروغ اعلام می کنید تعداد فوتی ها با یک حساب سر انگشتی بالای 2500 نفر در روز است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
ولی ما خساب ته انگشتیمون همین عدد رو بدست اوردیم. سر انگشتت مشکل داره
یک بمب ساعتی دیگه در پیش داریم و اون چیزی نیست جز شب یلدا . از همین الان باید برای همون شب و چند شب قبل و بعدش یک فکری بکنند. مردم که خودشون رعایت نمیکنن و دور هم جمع میشن. دولت باید به مدت هشت روز از ۲۷ آذر تا ۵ دی ، از ساعت ۴ عصر تا ۴ صبح ممنوعیت تردد وضع کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
اگر سال نو میلادی را هم احتساب کنی بهتره تا 12 دی تعطیل بشه همه چی.
من پزشک نیستم ولی این رشته ای که می خونم بعضا یه چیزهای به دردبخوری توش پیدا می شه. اخیرا با پرفسور تاکاشی تحقیقات دقیقی انجام دادیم و متوجه شدیم که این ویروس خیلی ریزه و اینقدر که آمریکایی ها از اون هیولا ساختند نمی تواند درست باشد. جالب اینجاست که انقدر ریز است که با چشم هم نمی توان آنرا دید. ما به همراه چند نفر از همکلاسی هایمان به این نتیحه رسیدیم که بنابراین باید توطئه ای پشت پرده باشد. لطفا گول نخورید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
دانشمند، این حرف شما و دوستانتون تو اصل قضیه تفاوتی ایجاد نمیکنه. اصل اینه که ابتلا بهش کم بشه نه اینکه بدونی از کجا اومده. سیاسی بازی در نیار و پروتکل ها را رعایت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
عزیز 15:33 توجه بفرمایید، اینقدر ریزه که از الک هم رد می شه. به ابعاد ریزی توجه نمی فرمایید، استرس گرفتید
عموی من دیشب بر اثر کرونا فوت شد، سن 65 سال، یک فامیل دیگه داریم در شهرستان که 30 درصد ریه اش آسیب دیده بخاطر کرونا، سن 45 سال، اگه فکر میکنید میانسال هستین یا جوان هستین و کرونا کاری به کارتون نداره، اشتباه میکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
تسلیت میگم به شما.
چرا منفی دادن یک عده؟
بدون هیچ شکی، در این شرایط ارایه آمار تفکیک شده ی استانی و همچنین شهر به شهر می تواند بسیار موثر باشد. اصولا تصحیح رفتار هر جامعه ای با "آگاهی و اطلاعات درست" رابطه ای کاملا مستقیم دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
این درسته اگر واقعا آمار دیقیی تهیه بشه . ظاهرا در اصل آماری وجود ندارد و هر روز عداد را کمی پس و پیش می کنند تا مثلا آماری اعلام کرده باشند
عرایض دکتر نمکی بطور خلاصه...
فروردین 99 حتما کنترل میکنیم
اردیبهشت 99 داروی کرونا را به زودی تولید میکنیم
خرداد 99 دولت بودجه نمی‌دهد...
تیر 99 تقصیر آمریکاست...
مهر 99 تقصیر مردم است...
آبان 99 معرکه خواهیم کرد و تقصیر معاون پژوهشی تحقیقات است....
و این داستان ادامه دارد....

عزیز من اگه نمیتونی اداره کنی بی زحمت استعفا بده برو...
جالبه بنگاه املاک تعطیل شده رفته در مغازه همسایه اش که کابینت سازه جمع شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
بیش از ۹۰ درصد بازار باز است
چه کسی مسئول فوت این عزیزان است؟ هواپیمایی ماهان یا شهردار نالایق قم؟
آقا چرا هیچ نظارتی نیست روی این قرنطینه به ولله که من به سمت خونه که میرم اکثر مغازه ها باز هستند و مشغول از املاک گرفته تا لباس فروشی پرده فروشی ویتامینه و....ماشاالله صدا و سیما که مردمو ببخشیدا دقیق خود خر می‌دونه فقط دروغ میگه خداوکیلی حقوقی که میگیریم حلال؟الانم که اعلام شده از ۸۹تا شهر فقط ۲۰تا در وضعیت قرمز اونم فقط طی ۲روز قرنطینه واقعا خودتون باور میکنید؟؟؟واقعا شما اینو قرنطینه میدونید یا فقط از سر خودتون وا کردید.شما ها به عنوان یک رسانه باید حقیقت و بگید ما که دستمون به جایی وصل نیست.این انسانهایی دارن میمیرن انسانن متوجه هستید روزی ۴۵۰نفر انسان!!
آقا چرا هیچ نظارتی نیست روی این قرنطینه به ولله که من به سمت خونه که میرم اکثر مغازه ها باز هستند و مشغول از املاک گرفته تا لباس فروشی پرده فروشی ویتامینه و....ماشاالله صدا و سیما که مردمو ببخشیدا دقیق خود خر می‌دونه فقط دروغ میگه خداوکیلی حقوقی که میگیریم حلال؟
تابناک جان، با این سرعتی که پیشرفت می کنی به زودی عکسهای تبلیغات اپیلاسیون می زاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار