بازدید 5931

اعتراض اردن به تجاوزات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

وزارت خارجه اردن با ارسال یادداشتی اعتراضی، تجاوزات صهیونیست ها به مسجد الاقصی، بازداشت کارکنان اداره اوقاف قدس و دخالت در اداره امور مسجد الاقصی را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴ 23 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه اردن تداوم تجاوزات صهیونیست ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه اردن ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی در هتک حرمت و تعرض به مسجد الاقصی، اجازه ورود مکرر شهرک‌نشینان صهیونیست به این مکان مقدس، طولانی کردن مدت حضور آنها در مسجد و همچنین بازداشت شماری از کارکنان اداره اوقاف قدس را محکوم کرد.

«ضیف الله» الفایز سخنگوی وزارت خارجه اردن گفت: مسجدالاقصی با مساحت ۱۴۴ هکتار محل عبادت مخصوص مسلمانان است و اداره اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی اردن بر اساس قانون بین المللی و وضعیت تاریخی و حقوقی، منحصراً اداره همه امور مسجد الاقصی و نظارت بر ورود و خروج در آن را برعهده دارد.

وی افزود: وزارت خارجه اردن روز یکشنبه از طریق کانال‌های رسمی یادداشت اعتراض رسمی را برای اسرائیل صادر کرد و در آن از اسرائیل خواسته است به عنوان نیروی اشغالگر از تجاوز و اقدامات تحریک آمیز مردود و محکوم شده دست بردارد و به وضعیت تاریخی و قانونی مسجد الاقصی و اختیارات اداره اوقاف قدس احترام گذارد.

الفایز همچنین از جامعه بین الملل خواست به مسئولیت خود جهت فشار به اسرائیل برای توقف تجاوزات مستمر علیه مسجدالاقصی که آخرین آنها بازداشت شماری از کارمندان اداره اوقاف قدس بود عمل نماید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر