بازدید 29865
پیمانه اقتصادی

صادرات پراید و وانت به اسپانیا / دلار در میانه کانال ۲۵ جای گرفت / دژپسند: به خاطر صحبت‌های وزیر یا دیگران، تصمیم بورسی نگیرید/ هر دُز واکسن کرونا چقدر آب می‌خورد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس قرمز شد، ارزش سهام عدالت و دارایکم، آیا طلا هفته جاری وارد کانال قیمت جدیدی می‌شود؟ کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت سکه، ادامه روند نزولی دلار در بازار جهانی، قیمت اوراق تسهیلات مسکن به کانال ۷۰ هزار تومان بازگشت، وصول مالیات از مشاغل و اشخاص حقیقی تا دهم بهمن متوقف شد و رکوردشکنی صادرات گاز روسیه به چین را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸ 22 November 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس قرمز شد، ارزش سهام عدالت و دارایکم، آیا طلا هفته جاری وارد کانال قیمت جدیدی می‌شود؟ کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت سکه، ادامه روند نزولی دلار در بازار جهانی، قیمت اوراق تسهیلات مسکن به کانال ۷۰ هزار تومان بازگشت، وصول مالیات از مشاغل و اشخاص حقیقی تا دهم بهمن متوقف شد و رکوردشکنی صادرات گاز روسیه به چین را در بر دارد.

بورس قرمز شد

شاخص کل با ۷۶۸۸ واحد کاهش معادل منفی ۰.۵۶ درصد به یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۴۶ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۲۰۱۰ واحد کاهش معادل منفی ۰.۵۶ درصد به ۳۵۵ هزار و ۳۶۹ واحد، شاخص کل هم وزن با ۸۸۸ واحد کاهش معادل منفی ۰.۲۳ درصد به ۳۸۲ هزار و ۶۸۴ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۵۸۲ واحد کاهش معادل منفی ۰.۲۳ درصد به ۲۵۰ هزار و ۶۱۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۸۹۳ واحد کاهش معادل منفی ۰.۴۳ درصد به یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۸۰۸ واحد، شاخص بازار اول با ۱۷۶۲ واحد افزایش معادل ۰.۱۸ درصد به ۹۹۳ هزار و ۵۰۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۳۴۸۷ واحد کاهش معادل منفی ۱.۵۶ درصد به ۲ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۵۳۶ واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در یک میلیون و ۵۶۱ هزار نوبت معاملاتی، ۱۷ میلیارد و ۵۹۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴۹ هزار و ۵۱۷ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

گزارش بورس امروز شنبه 2 آذر 99/ بازگشت از مدار قرمز

گزارش بورس امروز شنبه 2 آذر 99/ بازگشت از مدار قرمز

دژپسند: بخاطر صحبت‌های وزیر یا دیگران، تصمیم بورسی نگیرید

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: افرادی که وارد بازار سرمایه می شوند، باید آگاه باشند در محیطی که وارد شدند با محاسبه گری و عقلانیت می توانند آینده خود را رقم بزنند و در هر شرایطی که تصمیم گیری می کنند، به خاطر صحبت های وزیر یا دیگران نباشد و همچنین اگر دولت و شورایعالی بورس، ریل گذاری ها را انجام دهند، حتماً به اهداف می رسیم. دارا سوم، ادامه سهام دولت در سه بانک تجارت، ملت و صادرات است که در آینده نزدیک عرضه خواهد شد. امسال موفق شدیم اولین شرکت دانش بنیان را وارد بورس کنیم. /جزئیات بیشتر

ارزش سهام عدالت و دارایکم در ۲ آذرماه ۹۹

سبد سهام عدالت که مدتی است، روند حرکتی رو به رشدی گرفته است، امروز بر خلاف روز‌های گذشته ۰.۳ درصد افت کرد. در پایان معاملات بازار سهام دوم آذر ماه ارزش پورتفوی سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۶۶۴ تومان رسید تا نسبت به روز گذشته کاهشی ۰.۳ درصدی (۳۶ هزار و ۱۸۲ تومانی) را تجربه کرد. با این حساب، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سهام عدالت به ۶ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۷۹۸ تومان رسید.

آیا طلا هفته جاری وارد کانال قیمت جدیدی می‌شود؟

استراتژیست های موسسه ING می گویند سرمایه گذاران همچنان به ارزیابی ریسکهای مربوط به تدابیر قرنطینه سخت گیرانه در برابر چشم انداز خوش بینانه واکسن کووید ۱۹ ادامه می دهند. این دوگانگی ممکن است در شرایط فعلی یک بازی حاصل صفر در بازارها باشد و ما شاهد آن باشیم که حس ریسک با نزدیک شدن به تعطیلات روز شکرگزاری در آمریکا، ثبات بیشتری پیدا می کند. بازار طلا هفته گذشته، شاهد خروج گسترده سرمایه از صندوق های ETF طلا بود که روی قیمت طلا تاثیر منفی گذاشت؛ اما طلا حمایت در سطح کلیدی ۱۸۵۰ دلار را حفظ کرد و موفق شد هفته را در قیمت ۱۸۷۲ دلار و ۴۰ سنت به پایان برساند و رشد قیمت روزانه ۰.۶ درصد را ثبت کند.

به گفته سوکی کوپر، تحلیلگر فلزات ارزشمند بانک استاندارد چارترد، قیمت طلا تحت تاثیر اخبار مثبت از ساخت واکسن در نهم نوامبر تحت فشارهای کاهشی قرار گرفت اما فعلا در پایین سطح ۱۸۶۵ دلار حمایت یافت. پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی کیتکو متالز اظهار کرد: افزایش قیمت طلا در معاملات روز جمعه در واقع خرید جبرانی در آستانه تعطیلات پایان هفته بوده است. افراد نمی خواهند در تعطیلات فروشنده باشند و فروش معمولا از روز دوشنبه آغاز می شود. با این حال هاگ اظهار کرد ترجیح می دهد به جای فروش، خریدار طلا باشد اما در عین حال هشدار داد معاملات هفته جاری به دلیل تعطیلات روز شکرگزاری اندک خواهد بود و سرمایه گذاران باید خود را برای نوسان شدید آماده کنند. افشین نوابی، نایب رییس شرکت بازرگانی فلزات ارزشمند ام کی اس نظر مشابهی داشت و گفت: در هفته جاری پتانسیل بیشتری برای صعود طلا وجود دارد. یک هفته دیگر از حبس شدن بازار در محدوده معاملاتی ۱۸۵۰ تا ۱۹۰۰ دلار گذشت. هفته پرهیاهویی بود اما در پایان هفته طلا از این محدوده خارج نشد و در هفته جاری هم در همین محدوده می ماند. به نقل از ایسنا؛ به گفته تحلیلگران، این فلز ارزشمند فاقد عامل تاثیرگذار قوی برای صعود به قیمت بالاتر یا نزول به سطوح قیمت پایین تر است. مهمترین عاملی که قیمت طلا را بالاتر خواهد بود، تصویب بسته کمک مالی در آمریکا خواهد بود.

صادرات پراید و وانت به اسپانیا

سخنگوی گمرک گفت: در سال ۹۸ حدود هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو به ارزش پنج میلیون و ۷۲۲ هزار و ۷ دلار به ۹ کشور صادر شده است. سید روح اله لطیفی اظهار داشت: در سال ۹۸، حدود هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو به وزن یک هزار و ۵۷۳ تن به ۹ کشور هنگ کنک، تایوان، سوریه، امارات، اسپانیا، چین، عراق و ترکیه صادر شده است. کشور عراق با ۳ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۹۰۰ دلار، آذربایجان با یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۰۰ دلار، سوریه با ۹۸۱ هزار و ۸۲۵ دلار سه مقصد اول خودروهای ایرانی بودند.  هنگ کنگ با ۱۱۶ هزار و ۸۶۲ دلار، اسپانیا با ۹۶ هزار و ۳۶۲ دلار، تایوان با ۷۹ هزار و ۵۲۱ دلار، چین با ۳۶ هزار و ۶۰۰ دلار، ترکیه با هفت هزار دلار و امارات با چهار هزار و ۶۶۲ دلار دیگر خریداران خودرو از کشورمان بودند. خودروی ساینا بیش از ۹۰ درصد سبد صادرات خودرو در سال ۹۸ را به خود اختصاص داده است و پراید، تیبا، کوئیک، سمند، پارس، ۲۰۷، هایما، دنا و …مابقی سهمی کمتر از ۱۰ درصد را در بر می‌گیرند. بیشترین تنوع خودرویی با خودروهای تیبا، ساینا، کوئیک، وانت آریسان، پژو پارس، پراید ۱۳۱ و رهام به مقصد اسپانیا تعلق دارد.

دلار در میانه کانال ۲۵ جای گرفت

امروز هر دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز سطح کشور به نرخ ۲۴۴۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۴۵۰ تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته می‌شود که این رقم نسبت به روز گذشته، ۵۰۰ تومان ارزان‌تر است. نرخ فروش دلار در بازار امروز، نسبت به یک ماه قبل نیز حدود ۴۰۰۰ تومان کاهش یافته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها، به قیمت ۲۹۳۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقاب با افت ۵۰۰ تومانی به قیمت ۳۰۳۰۰ تومان فروخته می‌شود. 

کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز با کاهش ۳۰۰هزار تومانی قیمت نسبت به روز گذشته به ارزش ۱۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز بدون تغییر، ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان، ربع ‌سکه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک ‌میلیون ۱۱۳ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۸۲۵هزار تومان فروخته شد.

ادامه روند نزولی دلار در بازار جهانی

شاخص دلار باز هم قرمزپوش باقی ماند. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۳۹۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۷ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

قیمت اوراق تسهیلات مسکن به کانال ۷۰ هزار تومان بازگشت

قیمت هر برگ از اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن که در فرابورس با نماد معاملاتی «تسه» عرضه می‌شود، در معاملات امروز یکشنبه ۲ آذر با بازگشت به کانال ۷۰ هزار تومانی، در بازه قیمت ۷۶ تا ۷۹ هزار تومان معامله شد.

به عنوان مثال قیمت هر برگه تسه ۹۹۰۷ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در مهر ۹۹) با کاهش ۱.۶ درصدی نسبت به نرخ دیروز، ۷۹ هزار و ۶۵۵ تومان به فروش رفت. روز گذشته قیمت این نماد، ۸۰ هزار و ۹۷۴ تومان بود.

از این نماد ۲۲ هزار و ۴۳۱ برگه به عنوان پُر تقاضاترین اوراق تسهیلات و به ارزش ۱۴۳ میلیارد تومان در معاملات امروز دست به دست شد.

قیمت سایر نمادهای زیرمجموعه تسه به ترتیب تعداد برگه‌های به فروش رسیده به این شرح است:

تسه ۹۹۰۶ (اوراق مسکن شهریور امسال): ۸۰ هزار و ۴۸۳ تومان با فروش ۷ هزار و ۷۰۴ برگه

تسه ۹۷۰۹ (اوراق مسکن آذر ۹۷): ۷۵ هزار و ۸۴۵ تومان به با فروش ۵ هزار و ۵۱۸ برگه

تسه ۹۹۰۲ (اوراق مسکن اردیبشهت امسال): ۷۹ هزار و ۱۵۳ تومان با تعداد ۴ هزار و ۸۷۹ برگه

تسه ۹۸۱۰ (اوراق تسهیلات دی پارسال): ۷۸ هزار و ۴۹۲ تومان با تعداد ۴ هزار و ۱۱۷ برگه

وصول مالیات از مشاغل و اشخاص حقیقی تا ۱۰ بهمن متوقف شد

علیزاده معاون امور فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی در گفتگویی تلویزیونی با اشاره به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان مالیاتی در مورد اخذ مالیات از مودیان، اظهار داشت: به این تصمیم رسیدیم که بدهکاران مالیاتی که بدهی آنها قطعی شده و از طریق مکانیزم اجرایی باید وصول می‌شد تا تاریخ ۱۰ بهمن ۹۹ برای صاحبان مشاغل کسب و کار و اشخاص حقیقی متوقف الاجرا شود. وی ادامه داد: مالیاتی که وصول می‌شود مالیات بر درآمد است. وقتی بنگاهی در هر شرایطی درآمد داشته باشد مشمول مالیات بوده و این موضوع در راستای عدالت افقی خواهد بود اگر درآمد نداشته باشد نیز مشمول مالیات نمی‌شود.

قیمت گذاری کره آزاد شد

بر اساس تصمیم دیروز کارگروه تنظیم بازار با توجه به تغییر نرخ ارز رسمی (۴۲۰۰ تومانی) برای واردات کره از گروه یک اولویت ارزی به گروه دو (ارز نیمایی) قیمت گذاری تثبیتی این محصول برداشته شد. در مصوبه امروز ستاد تنظیم بازار آمده است: با توجه به نرخ ارز کره (انتقال از گروه یک به گروه دو) و اتمام موجودی آن به نرخ ارز رسمی و از آنجایی که اقلام گروه دو مشمول قیمت گذاری تثبیتی نمی‌باشد مقرر شد واحدهای تولید کننده کره نسبت به تعیین قیمت با رعایت ضوابط قیمت گذاری هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها اقدام کنند.

قیمت مرغ به ٣٣ هزار تومان رسید

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به افزایش قیمت مرغ به ٣٣ هزار تومان، شرایط ایجاد شده را ناشی از سوءمدیریت و بی توجهی مسئولان به هشدارها دانست. /مهر

رکوردشکنی صادرات گاز روسیه به چین

رویترز: داده‎های شرکت دولتی گازپروم روسیه نشان داد این شرکت ۲۵ درصد فراتر از تعهد از پیش تعیین شده خود به چین گاز عرضه کرده است.

هر دُز واکسن کرونا چقدر آب می‌خورد؟

رئیس شرکت مدرنا در مصاحبه‌ای با هفته نامه آلمانی ویل ام زونتگ، گفت: دولت‌ها باید بین ۲۵ تا ۳۷ دلار برای هر دوز واکسن شرکت مدرنا پرداخت کنند. استفان بانسل، مدیرعامل مدرنا گفت: «با توجه به هزینه سیستم سلامت، در زمانی که یک نفر به شدت به کووید ۱۹ مبتلا می‌شود، این قیمت عادلانه است.» در حالی که قیمت نهایی به میزان سفارش بستگی دارد، بانسل گفت این شرکت علاقه‌ای به دریافت «اکثر سود» ندارد و قیمت این واکسن را با قیمت واکسن آنفلوآنزا مقایسه کرده است. مدرنا می‌خواهد حدود ۲۰ میلیون دوز از این واکسن را تا پایان سال تولید کند و مقداری از آن قرار است امسال در اروپا توزیع شود. وی افزود مدرنا در حال حاضر در حال مذاکره با کمیسیون اروپا برای تامین واکسن است. یکی از موضوعاتی که طرف‌ها قرار است بر سر آن توافق کنند، هزینه رزرو کردن این واکسن است. در عین حال، هنوز هیچ قراردادی میان طرفین بسته نشده است و مذاکرات در مراحلی پایانی قرار دارد. وی افزود، تنها چند روز تا نهایی شدن قرارداد مانده است. /فارس

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۸
یعنی اسپانیایی تا این حد بدبخت شدن بیان خودروهای بی کیفیت ایران خودرو و سایپا سوار بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
اون 7 دلار آخرین رقمش منو کشته... چقدر شفاف و درست معامله شده...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
امارات 4هزار دلار پراید خریده یعنی 40 تا پراید دونه ای 100دلار. خوبه برا یه بار سوار شدن بد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
اگر می خواهید فریب نخورید به اعداد توجه کنید، نود هزار دلار خودرو به اسپانیا صادر شده یعنی تقریبا هفت یا هشت عدد خودرو، خنده دار هست که صادرات هفت عدد خودرو رسانه ای کنی و افتخار کنید
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
یعنی با دلار 4200 حدود 16500 قیمت پرایده. خب و.اسه اونا شاید خوب باشه چون 400 دلار چیزی نیست. ولی چرا وقتی دلار 4200 بود پراید رو 16 تومن نمی دادن به مردم
صادرات پراید به اسپانیا برای استفاده در فیلمها بعنوان خودروی در حال سقوط به دره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
این های فریب رسانه ای هست از اعداد مشخصه که کمتر از ده عدد خودرو به اسپانیا صادر شده
یعنی چه پراید به مقصد اسپانیا؟!؟!..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
صادرات با تعداد کمتر از انگشتان دست، ده تا خودرو به چه کاری میاد؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
احتمالا سفارت های ایران تو ترکیه و اسپانیا خریدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
تعداد خودرو صادر شده محدود هست مثلا امارات چهار هزار دلار :))))) احتمالا یه پراید خریدن برای خنده آتیش زدن
پیدا کنید اسپانیایی ای که پراید سوار میشه
3 نمره
فکر میکنم در موضوع صدور پراید به اسپانیا اشتباهی رخ داده!!! یا اینکه اسپانیا برای ساخت فیلم از آنها استفاده مینماید! با کدام استاندارد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
تعداد بسیار کم هست ، پنج تا خودرو که این حرف ها را نداره
قیمت مرغ به 35 هزار تومن رسیده. تحریم ها نشان داد که مسئولان و مدیران دولتی و اقتصادی در این سالها هیچ نکردند غیر از حرف و ادعا. وقتی 95 درصد دان مرغ و 95 درصد مواد اولیه دارو از خارج و با رانت دلار نفتی وارد می شود صحبت از تولید ! مرغ و تخم و مرغ و دارو و... یک توهین بزرگ به شعور خواننده است. تمام صادرات غیر نفتی ما هم همین است و ادامه رانت نفتی است. حتی همان سیمان و فولاد و معدن هم بخواهند مانند همه دنیا هزینه واقعی انرژی و حمل و نقل و نیروی کار رابدهند حتی یک کیلو تولید با مزیت نمی توانند انجام دهند. اگر این مثلا تولید کننده ها که همیشه هم ناراضی و در حال ورشکستگی هستند توانستند مانند همه دنیا یا حتی همین ترکیه بغل گوشمان خوراک دام و دان مرغ و مواد اولیه دارو و انرژی و برق و گاز و بنزین و... را به قیمت بازار جهانی تهیه کنند یا وارد کنند و انوقت حتی یک کیلو صادرات با رقابت با سایر کشورها داشتند شرط است. این تولید کننده ها! چیزی نیستند جز افرادی که با زدن چند سوله انهم با استفاده از وامهای بانکی که خیلی موارد برگشت هم نمیدهند و اسم تولیدی کانالی زدند برای استفاده از رانت نفتی. حالا که نفت نیست معلوم می شود که حتی مونتاژ کننده خوبی نیستند چه برسد به تولید کننده
دلار مرغ و گوشت قرمز و گوجه فرنگی و میوه ها و سیب زمینی و نارنگی و پیاز و کیف و کفش و پوشاک چندی است؟؟؟؟؟
سر یک لباس فروشی بروید حیرت زده میشوید از قیمتها و یا یک جفت کفش معمولی بروید ببنید بالای ۵۰۰ شده منتهی دلار در میانه فلان کانال
خیلی ببخشید از نظر من این نرخ دلار فیک و فیک است و ارزشی ندارد وقتی نرغ امروز بالا ۳۳ رفت و هزارتا چیز دیگر
بازار طلا هم که تعطیله حالا اقایون برای کی جو میدهند الله اعلم
در خبر ها امده که بر اساس هزینه ها خرید خانواده های ایرانی امسال تا کنون 47 درصد بیشتر از سال پیش هزینه کردند. باز در همین خبرها امده که خانواده های ایرانی امسال تا 35 درصد کمتر از سال گذشته مواد غذایی و مصرفی تهیه کردند. بنابر این براحتی می توان نتیجه گرفت که متاسفانه تورم واقعی حدود 82 درصد است.
امارات 4 هزار دلار از ایران خودرو خریده.
می شه لطف کنی بگی با 4 هزار دلار چند تا خودرو از ایران خریده اند؟
...
میشه بگین پراید و چند فروختین اسپانیا؟
ببینید سویس نمیخواد پراید وارد کنه؟
خدایا اینهمه کشور، ژاپن ، سوئیس، من رو جایی خلق کردی که تاکسی هاش پرایده و وانتش نیسان آبی، و مسئولانش ادعا میکنن این ماشینهای فوق پیشرفته رو صادر میکنن اسپانیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
ما خیلی بدبختیم
با همین فرمون جلو برین، تا 1400 میتونید وانت پراید به امریکا صادر کنید، خود ترامپ قراره یک پراید ضد گلوله ازمون بخره. از مریخ پیام رسیده که آدم فضایی ها میخوان موتور پراید رو جای موتور فضاپیماشون بذارن.
چه زود یادتان رفت آن موقع را که تمام مسئولین رده بالای کشور ملت را به بورس دعوت وسرمایه های آنان را نابود کردید...
گازی که ما باید ب چین و ترکیه و اروپا صادر میکردیم، الان روسیه داره صادر میکنه. بیشترین نفع تحریم های ایران رو همین روسیه برده، جلوی رومون میگه نباید ایران تحریم بشه، ولی پشت سرمون قاه قاه داره میخنده
سلام
بطور متوسط هر خودرو شرکت سایپا 4400دلار قیمت داشته
دلار را با سی هزار تومن حساب کنید و ببینیم هر خودرو چند فروخته شده
یعنی رهام رو بطور متوسط 132میلیون به اسپانیا فروختن و اونوخ داخل ایران چند میفروشن ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
البته فردا قطعا مدیر عامل سایپا تکذیب میکنه
پالایشی یکم منتظره باز بشه و با بی اعتمادی به دولت
سقوط آزاد خودشو تجربه کنه
خیلی از سهامداران منتظر بودند تا شاخص چندروزی مثبت بشه بعد بفروشند واین اتفاق الان درحال انجام هست
همه فروشنده هستند وخریداری نیست
پراید صادرات؟ اسپانیا؟ اینم از نشانه های اخرالزمانه
معلوم نیست به اسم پراید چی صادر کردن اسپانیا!!!!

مردم و چی فرض کردین؟
مردم اسپانیا صف کشیدن برای خرید پراید
...
درود
افزایش قیمتها...مرغ ..گوشت روغن گیر نمی اید..خیار گوجه ۵۰ هزار تومان....الا برکت الله
از اینکه اسباب خنده ما را درین روزهای بد فراهم میکنید سپاسگزاریم ...فکرشو بکن پراید تو اسپانیا
خاک تو سر اسپانیا که پراید دیگه میره اونجا !
اینها برای بازار گرمی و انحراف نظر مردمه... کجا یک فرد اسپانیایی که خودروی سیات را از دم قسط ۳۰۰ قسطی میگیره پراید ۱۸۰۰ دلاری را ۱۰ هزار دلار میخرد؟! مردم را ... فرض نکنید
اینجا گفته که "خودروهای تیبا، ساینا، کوئیک، وانت آریسان، پژو پارس، پراید ۱۳۱ و رهام به مقصد اسپانیا تعلق دارد" و کل صادرات خودرو به اسپانیا ۹۶ هزار دلار بوده!! خداقل از خهر کدوم یک دونه که صادر شده!! تو بازار ایران میشه با ۹۶ هزار دلار از هر کدوم از این‌ها (اون هم حداقل یک دونه) خرید؟!
واقعا در صنعت خودرو ایران چه خبره
یعنی چند تا پراید به ترکیه صادر شده که قیمتش ۷۰۰۰دلار وبه امارت ۴۰۰۰دلار شده یعنی ۱ یا دوتا لابد اونم برای اسقاط شدن سر صحنه فیلم برداری صادر شده
"دژپسند: بخاطر صحبت‌های وزیر یا دیگران، تصمیم بورسی نگیرید"
چرا الان این حرف رو می زنید ؟چرا 4ماه پیش همه شما مردم رو تشویق به سرمایه گذاری در بورس می کردید ؟حالا که مردم 60تا70 درصد سرمایه شون نابود شده ونه را پس دارند ونه راه پیش این توصیه رو می کنید
پاسخ ها
Bet
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
یعنی حتما باید بگن؟ مردم خودشون شعور ندارن؟ طمع سرمایه مردمو نابود کرد
چرا تیتر اشتباه میزنی وصول مالیات متوقف نشده و نمیشه بلکه ادامه عملیات اجرائی متوقف شده و بدهکاران مالیاتی ممنوع الخروج نمیشن و یا اموالی ازشون توقیف نمیشه
فرمایش آقای لطیفی درموردصادرات اتومبیل پرایدبه ترکیه واسپانیاوامارات کاملادرست است واینجانب شاهد که مرتب به اروپاوامارات صادرمیشود وحتی توریستهای ندیدبدیدبرای عکس یادگاری باپرایدما صف میکشندووقتی عکاسی تمام شد اتومبیلهاراباتغیرظاهری مختصری بنام های مرسدس بنزو پورشه و شورلت و الفارومئو ومازاراتی وغیره باقیمتهای گران به مردم ناآگاه آنجافروخته میشود آنهاکه مثل ماباهوش نیستند یادش بخیرسال گذشته ادعاشدکه تجیزات پزشکی به فرانسه وترکیه صادرکردیم وچندبارهم تاکیدکردندولی وقتی آنهاحاشاکردندماگفتیم اشتباه شده ....
اسپانيا 6 مدل خودرو از ايران خريده جمعا ۹۶ هزار و ۳۶۲ دلار . فكر كنم از هر كدام يكي خريد ببره تو برنامه هاي طنزشون استفاده كنه. يا خوشبينانه تر اينكه براي سفارت ايران وارد اسپانيا شده يا يك كلكسيونر خريده باشه
امارات با 4000 دلار و ترکیه با 6000 دلار ، یعنی اگر قیمت تمام شده با دلار 25 هزار تومانی محاسبه بشود یعنی امارات یک عدد ساینا و ترکیه هم یک خودرو سمند خریداری کرده اس و احتمالا بعلت فروش نرفتن دوبار به ایران باز پس داده میشود.
فلان آقا میفرماید این دنیا محل لذت بردن نیست، آقای دیگر میفرماید برای کاهش قیمتها دعا کنید و ..... و همه اینها خود را مسئول می دانند....!!!! و فرزندان مسئولین در خارج از کشور در حال سختی کشیدن هستند!
خداراشکر ایران آنقدر در صنعت خودرو پیشرفت کرده که اسپانیایی ها راضی شدند خودروهای شرکت سئات را نخرند و خودروهای خرچنگ قورباغه ایرانی را بخرند.
ارسال خودرو به اسپانیا نه صادرات است نه برای استفاده در فیلم و نع برای استفاده در برنامه های طنز
برای انجام تست جهت اخذ مثلا استاندارد میباشد.
۱۰ تا پراید صادر شده به اسپانیا احتمالا در دانشگاه ها یا مراکز تحقیقاتی خودرو مورد استفاده قرار گرفتن که محققان و دانشجویان بیینن یک خودروی بیکیفیت چجوریه....
چون توی اروپا که این گاری رو فقط تو موزه خودرو میشه دید...جالبه...پراید معنیش میشه افتخار...چه اسمی...
خدا خیرتان بدهد مدتی بود نخندیده بودیم پراید دراسپانیا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل