بازدید 16922

بمب‌های خانوادگی و بی خیالیونِ جنایتکار!

باور کردنی نیست، اما هنوز هم هستند کسانی که بعد از ۹ ماه هشدار و حرف و آموزش، دور هم جمع می‌شوند، هنوز دورهمی و مهمانی می‌گیرند و هنوز مجالس عزا و عروسی و تولد به پا می‌کنند!
کد خبر: ۱۰۱۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 22 November 2020

در حالی که روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از عزیزانمان را از دست می‌دهیم و روزانه چند هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، عده‌ای هستند که بی خیال و فارغ از دغدغه مرگ و میر و بستری دور هم جمع می‌شوند و مهمانی می‌گیرند و انگار نه انگار که کرونایی هم این میان هست!

اصلا برایشان مهم نیست که این همه پزشک و پرستار و کادر بهداشت درمان بریده اند و بعد از ۹ ماه تلاش شبانه روزی حالا نایی برای ادامه کار ندارند. اصلا مهم نیست روزانه چند صد خانواده در ایران داغدار می‌شود، اصلا اهمیتی ندارد این همه بیمار در شبانه روز چه زجری می‌کشند تا با کرونا مبارزه می‌کنند که بتوانند فقط یک نفس راحت بکشند.

هر روز در گوشه گوشه این کشور یک بمب خانوادگی منفجر می‌شود و تعداد زیادی تلفات و مصدوم دارد. بمب‌هایی که در دورهمی‌های خانوادگی کار گذاشته می‌شود و به تدریج طی ۱۴ روز منفجر شده و افراد فامیل را بیچاره می‌کند. بمب‌هایی که توسط همین آدم‌های بی‌خیال کار گذاشته می‌شود و این جماعت بی خیال حالا دارند با همین بی خیالی و به همین راحتی هر روز خیلی‌ها را به کام مرگ می‌کشند و جنایت عظیمی را رقم می‌زنند.

دکتر سارا شاه آبادی مدیرگروه بیماری‌ها مرکز بهداشت استان کرمانشاه در گفتگو با ایسنا، با اشاره به استمرار دورهمی‌های خانوادگی و برپایی مجالس عروسی و عزا، گفت: متاسفانه برخی افراد علی رغم این همه هشدار و شرایط نامناسب کرونا بازهم اقدام به برگزاری محافل دورهمی و مجالس عروسی و عزا می‌کنند.

وی افزود: قدرت انتقال کرونا در ماه‌های اخیر به ۱۰ تا ۱۲ برابر رسیده و روزانه صد‌ها نفر در کشور قربانی این ویروس می‌شوند، اما برخی این میان با بی خیالی تمام همچنان به دورهمی‌های خانوادگی خود ادامه می‌دهند.

شاه آبادی از دورهمی‌های خانوادگی به عنوان یک بمب خطرناک یاد کرد وافزود: این بمب به تدریج منفجر شده و می‌تواند تلفات و مصدومان بسیاری داشته باشد.

وی افزود: ویروس کرونا در دورهمی‌ها به راحتی منتقل می‌شود و این میان ممکن است برخی افراد فامیل جان خود را از دست داده و برخی نیز راهی بیمارستان شوند و افراد باید بدانند مسبب این اتفاقات خود آن‌ها هستند.

شاه آبادی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد این تصور را دارند که فامیل و دوست آن‌ها امکان ندارد آلوده به کرونا باشد و این درحالی است که کرونا در بیشتر افراد یا بدون علامت است و یا علائم خفیفی دارد.

وی افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته کرونا در ۳۰ درصد افراد کاملا بدون علامت است و در ۵۵ درصد افراد نیز با علائم خفیف تا متوسط ظاهر می‌شود و این یعنی هر فردی در اطراف ما می‌تواند ناقل کرونا باشد و باید همه افراد پیش فرض بیمار کرونایی در نظر گرفته شده و از آن‌ها فاصله بگیریم.

شاه آبادی از تمام افراد خواست تا در ایام شیوع کرونا بویژه در این زمان که وضعیت کرونا در عمده شهر‌های کشور قرمز و نارنجی است، از برگزاری مجالس عروسی و عزا و دورهمی‌های خانوادگی اجتناب کنند.

وی افزود: این افراد باید بدانند برگزاری این مجالس می‌تواند به قیمت جان خودشان و عزیزانشان تمام شود و برای حفظ جان و سلامتشان باید از برگزاری این مجالس خودداری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱
در خانه ها و خانواده ها ویروس تولید نمی شود بیماری در اتوبوس و مترو، مدرسه ها، ازدحام مردم برای خرید روغن و لاستیک و ...... منتقل می شود و وارد خانواده ها می شود اما همیشه مردم مقصر هستند
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
طبق نوشته خودتون، کسی که در مترو و ... ویروس رو گرفته میتونه بداخل منزل منتقل کنه.و متاسفانه اکثر افراد با این توجیه که: سرما خوردم، آلرژی دارم و ... باعث آلوده شدن افراد خانواده خودشون میشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
عزیز من ! یکنفر در اتوبوس و مترو مدرسه به ویروس کرونا مبتلا میشه ود چنین جمع دورهمی همه را آلوده میکه. وافراد آلوده دیگران در در جاهای مختلف آلوده میکنندو بهمین ترتیب ویروس میچرخه دوبره میاد گریبان تک تک این افراد را میگیره.
البته این مطلب درست است ولی یک کمی منصف باشیم و اشتباهات فاحش دواتمردان و مسئولین در عدم قطع پرواز هواپیمایی ماهان به چین و عدم قرنطینه بموقع شهر قم و بسته نشدن اماکن زیارتی در کل کشور گناه نابخشودنی است که عمدا خود را به نفهمی میزنیم و از کنار ان رد میشویم و مثل همه کار ها دنبال سوزن میگردیم ولی تیراهن را نمی بینیم
عکس واسه امسال نیست!
بالای 2 میلیون تمن میشه همینا. 2 میلیون تمن رو باید 15 روز خرج کرد نه یک شب.
به نظرم این تیتر اینطور باشه بهتره "بمب های خانوادگی و بی خیالان جنایتکار "
بازم ميخواهيد مردمو مقصر كنيد نخ نما شده
همش مردم ، پس کدام مسئول در ایران تا به حال محاکمه شده است؟
سوال این است اگر عده ای از این وضعیت سو استفاده کنه؟ ارگانی نباید جلو اینا را بگیره .؟در شهر گلستان استان تهران طرف دو طبقه خونه خود را بصورت غر قانونی تبدیل به تالار کرده و تقریبا هرهفته دو سه مراسم برگزار می کنه . کسی هم رسیدگی نمیکنه . نه سانه 190 نه پلیس 110 هر کدام به دیگری موکول می کنن .
برای انتقال بیمار کرونا مثبت در اتومبیل در بسته نشستیم اما تمامی قواعد را رعایت کردیم (ماسک, شیلد صورت و دستکش) و کرونا نگرفتیم. این واقعیت بارها و بارها تکرار شده است. در میهمانی های خانوادگی چنین پروتوکلهایی رعایت نمیشود و قطعا انتشار ویروس دردسرساز خواهد بود.


شاید دست گلچین روزگار اینبار میخواهد ایشان را بچیند !
باعث این فاجعه شما مسئولین هستید نه مردم .داره گند کاریاتون کم کم بیرون میاد.بیخود گردن مردم ندارید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس