بازدید 33803
دو هزار و دویست و نود و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

کنایه «سعدی وار» به وزیر بهداشت / سند همکاری ایران و چین، در دولت اصولگرا هموارتر می‌شود؟ / روایت علیزاده طباطبایی از اولویت اول کارگزاران

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: احمدی نژاد، همچنان عضو مجمع تشخیص می‌ماند؟ / شانس اصلاح طلبان در ۱۴۰۰ زیاد می‌شود اگر... / و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹ 21 November 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید. 

واکنش پرکنایه وزیر به استعفای ملک زاده


سعید نمکی وزیر بهداشت فرید نجفی را به عنوان معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت منصوب کرد. در حکم آقای وزیر کنایه‌هایی هم به استعفای دکتر ملک زاده دیده می‌شود: اولویت کنونی کشور مدیریت تمام عیار بیماری COVID-19 میباشد که متأسفانه نظام سلامت، اقتصاد، جامعه و سیاست را در جهان متأثر ساخته و همکاران سخت کوشمان در نظام سلامت ماههاست در فشار سنگینی قرار دارند و در این راستا داغ تعداد زیادی از هموطنان و همراهانمان را بر دل داریم. سال گذشته در نامه مهم و آنی که ضمیمه است، از معاونت محترم تحقیقات و فناوری درخواست کردم تا با استفاده از ظرفیت بی بدیل دانشگاه های علوم پزشکی کشور به جنبه های مختلف بیماری که در نامه مذکور قید شده بود بپردازند و اینجانب را بطور مستمر در جریان قرار دهند، متأسفانه تا این لحظه به هیچ یک از این موارد نپرداختند و هرگز مکتوب قابل استنادی که بتوان بعنوان چراغ راه آینده مدیریت بیماری بکار گرفت ارائه نکردند. بعضی از موارد غیرعالمانه از قبیل عدم ابتلای مجدد، گرفتاری سی میلیون نفر هموطن و ترویج اندیشه ایمنی دسته جمعی از تراوشات آن مجموعه بود که کار را در مدیریت بیماری و اوضاع مدیران ارشد سخت تر کرد. پرداختن جنابعالی به مفاد نامه ضمیمه بسیار حائز اهمیت است.

ربیعی: برخی در ایران ترامپ را با اسطوره‌های مذهبی قیاس کردند


علی ربیعی: استراتژی دولت در ماه‌ها و سال‌های گذشته، چهار مرحله داشت: اول، دور زدن تحریم‌ها برای تقویت خط مقدم مبارزه با کرونا و حمایت از اقتصاد ملی، دوم، بی‌اعتبار کردن فلسفه وجودی «فشار حداکثری» از راه اعتبار بخشیدن به تاب‌آوری ملی و تأثیرناپذیر کردن اراده دولت در تأمین معیشت و تضمین سلامت مردم. سوم، تضعیف رژیم تحریم‌های یکجانبه با کمک دیپلماسی چندجانبه. چهارم، برگشت‌ناپذیر کردن یا حداقل پرهزینه کردن اعمال دوباره تحریم‌ها در آینده.ما تاکنون دو مرحله سخت را پشت سر گذاشته‌ایم و باید مصمم باشیم که این استراتژی را تا آخرین مرحله به پایان ببریم. این نه تنها استراتژی دولت که محمل امید مردم هم هست؛ امیدی که هرگونه تلاش برای از میان بردن آن کمتر از جفا به مردم نیست. من اساساً نمی‌دانم و نمی‌فهمم که چگونه عده‌ای از نتیجه انتخابات امریکا حتی داغ‌تر از طرفداران کاندیدای شکست‌خورده نگران بودند و برخی او را با اسطوره‌های مذهبی ما هم شبیه‌سازی کردند!

نبویان: روحانی، سردار جلالی را به جلسات شورای عالی فضای مجازی راه نمی‌دهد


محمودنبویان خاطرنشان کرد: ما همواره شاهد توهین‌های شما آقای روحانی، به منتقدین بودیم که الفاظی مثل ترسوها، بزدل‌ها، ‌عصر حجری‌ها، بی‌شناسنامه‌ها را در مورد منتقدین به کار بردید. آیا اینها ربطی به تحریم دارد؟ وی افزود: از طرف دیگر ما شاهد دیکتاتوری‌های آقای روحانی در موارد مختلف هستیم. به عنوان نمونه در شورای عالی فضای مجازی رئیس پدافند غیرعامل کشور قانونا در این شورا عضو است، اما آقای روحانی او را به جلسات شورا راه نمی‌دهد و یا در شورای عالی انقلاب فرهنگی آقای روحانی چند نفر از اعضا را به جلسات شورا راه نمی‌دهد. نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: در مورد ستاد ملی مقابله با کرونا من نمی‌دانم چرا از لفظ ملی برای این ستاد استفاده می‌شود؟ ما در مجلس مصوب کردیم که رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با یک شخص دیگر در این ستاد عضو باشند، اما آقای روحانی از آنها برای حضور در جلسات دعوت نمی‌کند. از قوه قضائیه هم کسی در این ستاد حضور ندارد. آیا این ستاد ملی است؟ این ستاد فقط شد ستاد دولتی کرونا و فقط هم برای آقای روحانی نسخه می‌پیچد.

بانک‌ها یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن هستند


وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بانک‌ها یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن هستند، گفت: دولت مردم را به حال خود رها نکرده است. محمد اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح ملی مسکن می‌تواند مشکل مشکل ایران و مستاجران را حل کند، اظهار کرد: تحولات بخش مسکن تقریبا بی ارتباط با بحث عرضه و تقاضاست. در سال 91 که بالاترین عرضه مسکن در کشور روی داده رشد جهشی قیمت مسکن اتفاق افتاده است./تسنیم

قیمت عجیب گوسفند ایرانی آن سوی مرزها


رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان درباره آخرین وضعیت قاچاق دام تصریح کرد: بنابر آمار تا حدی زیادی مرزبانان و مسئولان مربوط با این موضوع برخورد کرده‌اند، اما به سبب گستردگی مرزنشینی، در برخی نقاط گاه اختلاف چندبرابری قیمت دام، کوله‌بران را وسوسه می‌کند که ۱ تا ۳ راس دام را با خود ببرند، چون قیمت کنونی هر دام در کشور ما ۲ میلیون تومان است و آن سوی مرزها ۸ تا ۹ میلیون تومان پول بابت دام‌های ایرانی می‌دهند./باشگاه خبرنگاران

عاشقان ترامپ صداقت به خرج دهند و بگویند چرا با اسرائیل و عربستان همراهند


عباس عبدی در یادداشتی در روزنامه اعتماد با انتقاد از افرادی که ترامپ را بر بایدن ترجیح می دهند، نوشت: این جماعت برای آزاد نشدن اموال ایران حتما خواهند کوشید که از یک طرف تیم بایدن را قانع کنند تا مبادا چنین رفتاری را مرتکب شود و خواهند کوشید که او سیاست ترامپ را ادامه دهد تا به نفع آنان باشد، یا آنکه در داخل و خارج کشور دست به اقداماتی خواهند زد که بایدن را در مسیر مورد نظر خودشان که حفظ تحریم‌هاست، قرار دهند.عاشقان شرمنده ترامپ صداقت به خرج دهند و صریح‌تر بگویند که چرا با اسراییل و عربستان در این باره همسو شده‌اند؟

شانس اصلاح طلبان در ۱۴۰۰ زیاد می شود؛ اگر....


مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری به خبرآنلاین گفت: می توان انتخاباتی با ۳۰ تا ۴۰ درصد شرکت‌کننده برگزار کرد و یک رئیس‌جمهوری هم بیاید اما عملا آن اراده اکثریت مردم تجلی پیدا نمی کند. غیبت ۶۰ درصدی مردم در انتخابات حتما جبران می شود و ما شاهد مشارکت حداکثری خواهیم بود اما با تحقق چند شرط مهم. مذاکره می تواند درباره موضوعات زیادی باشد و این نه به تحریم ها مربوط است و نه به برجام چون برجام جای مذاکره ندارد.نه بی قید و شرط باید در انتخابات شرکت کنیم نه می گوییم اصلا شرکت نمی کنیم، حضور به معنای مشارکت مشروط داشته باشیم.رئیسی نمی‌خواهد رئیس‌جمهور شود اما قالیباف شیفته و شیدای این پست است. یکسری دوستان پایداری هم به دنبال آقای سعید جلیلی هستند. همکاری با این دولت همکاری با دولت ترامپ نیست، دولت فعلی دولتی قانونی است و به نظر من بسیار مهم است که با آن کنار بیایند. شانس اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ زیاد می‌شود اگر مردم حضور داشته باشند و بله، ریاست جمهوری بایدن می تواند تاثیرگذار باشد. وظایف رئیس‌جمهور باید کاملا شفاف باشد که بعد نگوید فلان مساله به من ربطی ندارد و به واشنگتن دی‌سی بروید و آدرس آنجا را دهد. غرضی می‌گفت من ۴ سال فقط به نانوایی رفتم و نمی دانم چه کار بدی کرده ام که قبلا از سوی شورای نگهبان تایید شدم و الان رد می شوم. خروجی شش ماه کارِ مجلس یازدهم چند طرح مصوب در شورای نگهبان است؟ این به هیات رئیسه ای مربوط می شود که قالیباف هم در رأس آن است.

احمدی نژاد، همچنان عضو مجمع تشخیص می ماند؟


روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تهمت جدید احمدی‌نژاد به مقامات، سؤال‌های جدیدی را درباره او ایجاد کرده است.محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای گفته: مقامات ایرانی از بهداشت جهانی پول گرفتند و روی هزاران نفر از مردم ایران دارو آزمایش کردند! انتشار این تهمت در فضای مجازی موجب شده کاربران بپرسند آیا تشویش اذهان عمومی شامل رئیس‌جمهور سابق هم می‌شود یا او همچنان با این قبیل اقدامات خلاف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد ماند؟

ترامپ تحت تعقیب قرار می گیرد؟


خراسان نوشت: نتایج بازشماری آرای انتخاباتی ایالت جورجیا (با 16 رای الکترال) که به دنبال اعتراض و شکایت دونالد ترامپ انجام شده بود، نشان داد، جو بایدن ۱۲ هزار رأی بیشتر از ترامپ به دست آورده است و همچنان نامزد برنده در این ایالت شناخته می‌شود.از طرفی، دعاوی وکلای دونالد ترامپ تاکنون در چندین دادگاه از جمله در ایالات‌ جورجیا، پنسیلوانیا و آریزونا شکست خورده است. حالا با سوختن برگه های شانس ساکن فعلی کاخ سفید، گمانه زنی ها درباره آینده قضایی رئیس جمهور آمریکا افزایش یافته است. اگرچه رسوایی‌های پیاپی رئیس جمهور آمریکا در چهار سال گذشته با مصونیت قضایی وی، راه به جایی نبرده است، در سال میلادی جدید، زمانی که وی مجبور به ترک منصب کنونی شود، باید در برابر دادستان ها و احتمالا قضات پاسخگو باشد.

وزیر سابق بهداشت: دروغ است؛ نامزد انتخابات ۱۴۰۰ نیستم

با اینکه دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صریحاً اعلام کرده داوطلب ریاست جمهوری نیست و در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا نخواهد شد، برخی رسانه ها از اعلام نامزدی او خبر داده اند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی بعد از انتشار این خبر یک بار دیگر با صراحت اعلام کرد به هیچ وجه قصد کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را ندارد و این خبر، دروغ است.

احتمال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری طی ۲ روز

رئیس ستاد انتخابات کشور از احتمال ۲ روزه شدن انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت:‌ احتمال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری طی ۲ روز/ تبلیغات میدانی و میتینگ‌ها ممنوع است. ما این پیشنهاد را می‌دهیم و اجرایی شدن آن منوط به موافقت شورای نگهبان و تصویب ستاد ملی مبارزه با کروناست. جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور با حضور در خبرگزاری تسنیم، به تشریح روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خرداد پرداخت.وی با متفاوت توصیف کردن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نسبت به دوره‌های پیشین اظهار داشت: با توجه به وضعیت کرونا و با فرض وجود این بیماری در آن مقطع در کشور، پیشنهادها و سناریوهای مختلفی در حال بررسی است؛ از جمله دو گزینه ای که محتمل‌تر از سایر گزینه‌هاست.

وصول ۴۰ شکایت از معاون مستعفی وزیر بهداشت به کمیسیون اصل ۹۰

رییس کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ شکایت از شخص آقای ملک‌زاده معاون پژوهشی مستعفی وزارت بهداشت در ماه‌های گذشته به این کمیسیون واصل شده است. حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد: تاکنون بیش از ۴۰ شکایت از شخص آقای ملک‌زاده معاون پژوهشی مستعفی وزارت بهداشت در ماه‌های گذشته به کمیسیون اصل ۹۰ واصل شده است.طبق قوانین کمیسیون اصل نود با استفاده افراد پیگیری شکایات متوقف نمی شود و فرد باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

تکذیب توییت پرحاشیه منتسب به رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره توییت منتسب به رییس این شورا ضمن صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در توییتر حساب کاربری ندارد. روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره توییت منتسب به حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری اطلاعیه‌ای صادر کرد. ضمن آرزوی سلامتی برای مردم شریف ایران و عرض ادب و احترام خدمت اصحاب رسانه، چهره‌های سیاسی و گرامیانی که در خصوص انعکاس یا تحلیل توئیتی منتسب به رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران، با مضمون انتخابات ۱۴۰۰ اهتمام داشته اند، به استحضار می‌رسانیم، تنها پایگاه‌های مورد تأییدی که در فضای مجازی به انعکاس دیدگاه و بیانات حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری می‌پردازند، با نشانی: «ofoghha.ir» در اینستاگرام و در قالب سایت، مشغول فعالیت هستند و در دسترس مخاطبان قرار دارند. بدیهی است که اخبار رسمی و نهادی هم در پایگاه‌های تعریف شده ارائه می‌شود. لازم به ذکر است وی تاکنون در فضای توئیتر هیچ گونه فعالیتی نداشته و ندارند و انتساب حساب‌های کاربری، به هر نام و عنوان دیگری، جز آنچه اطلاع رسانی شد، تکذیب می‌شود.

علیزاده طباطبایی: اولویت اول کارگزاران سید حسن خمینی است

«محسن هاشمی»، رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در گفت و گویی اشاره کرده بود که در حال حاضر نام حدود بیست کاندیدا در این فهرست حضور دارد که عبارتند از آیت‌الله سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا خاتمی، محمدرضا عارف، محمدجواد ظریف، علی مطهری، رضا اردکانیان، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، محمدجواد آذری جهرمی، محمدباقر نوبخت، سورنا ستاری، عبدالناصر همتی، علی‌اکبر صالحی، محمد صدر، مجید انصاری و عبدالواحد موسوی لاری؛ همچنین معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی نیز در این فهرست قرار دارند.در این ارتباط «سیدمحمود علیزاده طباطبایی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، به برنا گفت: قاعدتا این بحث در شورای هماهنگی اصلاحات مطرح شده است، مبنی بر اینکه کسانی که آمادگی دارند برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ با آنها مذاکره صورت گیرد تا به یک جمع بندی کلی برسند. در حزب کارگزاران در این باره جمع بندی نهایی صورت نگرفته، بلکه فقط در کمیته سیاسی و سایر احزاب اصلاح طلب، مباحثی صورت گرفته است؛ از این روی این افراد مطرح شده اند. او با تاکید بر اینکه قطعا اصلاح طلبان در نهایت به یک نفر می رسند، افزود: البته نظر مثبت شورای مرکزی حزب کارگزاران به محسن هاشمی است و اولویت اول کارگزاران، اگر سیدحسن خمینی بپذیرد، یقینا اوست اما تخریب او از حالا از سوی طرفداران احمدی نژاد و برخی اصولگرایان آغاز شده است.

ان بی سی: بایدن یکباره تحریمهای ایران را تعلیق نخواهد کرد

برخی مقامات سابق آمریکایی و اروپایی به شبکه ان‌بی‌سی نیوز گفته‌اند دولت احتمالی جو بایدن به‌ جای برداشتن یکباره تحریم‌ها ذیل برجام، احتمالاً سناریویی سه تا چهار ماهه را برای این منظور در نظر می‌گیرد.  وبگاه شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» در تحلیلی به احتمال باز‌گشت احتمالی «جو بایدن» به توافق هسته‌ای برجام اشاره کرده است. به نوشته این رسانه آمریکایی، حتی اگر بایدن و «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران به دنبال دستیابی به یک توافق باشند، رسیدن به دستور‌العملی که به آمریکا اجازه دهد به برجام باز‌گردد و ایران نیز فعالیت‌های هسته‌ای خود را کاهش دهد، آسان نخواهد بود. ان‌بی‌سی نیوز به نقل از مقامات سابق آمریکایی و دیپلمات‌های سابق اروپایی نوشته به جای اینکه تحریم‌ها علیه ایران به یک باره بر‌داشته شوند یا ایران بار دیگر کامل از برجام تبعیت کند، یک سناریوی خیلی محتمل می‌تواند این باشد که این اتفاقات در یک دوره سه یا چهار‌ ماهه انجام شود. این رسانه آمریکایی نوشته اولین گام می‌تواند این باشد که ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند و در عوض چند سطح از تحریم‌ها بر‌داشته شوند. گام بعدی نیز می‌تواند این باشد که ایران نهایتاً از برجام تبعیت کند و در نتیجه تمام تحریم‌های هسته‌ای بر‌داشته شوند.

شوخی نوه هاشمی رفسنجانی با پدر بزرگش

در خاطرات سال ۷۳ هاشمی رفسنجانی از شوخی پسر فاطمه با عمامه پدربزرگش می‌نویسد. در خاطرات اول آذر ماه سال ۷۳ هاشمی رفسنجانی نوشته شده است تا ساعت نُه صبح در منزل بودم. فاطی و فرزندش علی هم آمدند که با هم به دانشگاه [علوم پزشکی]شهید بهشتی برویم. عمامه‌ام را برای بهتر بستن، باز کردم؛ علی گفت «کلاه بابا مرتب خراب می‌شود، خوب است کلاه سیاه بپوشد»! ما به دانشگاه رفتیم. عفت و فاطی و علی هم با من بودند.

نماینده اصولگرا: به احتمال قوی سند همکاری ایران و چین، در دولت اصولگرا هموارتر می‌شود

یک نماینده اصولگرا گفت که این احتمال قوی وجود دارد اگر دولت بعدی اصولگرا باشد، شرایط برای اجرای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین هموارتر باشد. جعفر قادری در پاسخ به این پرسش که چرا نمایندگان کمتر درباره قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین در این مدت صحبت کردند و مجلس تا امروز طرح یا موضعی نسبت به این قرارداد نداشته است، گفت: متاسفانه واقعیت این است که وزارت امورخارجه اطلاعاتی را در خصوص این قرارداد به مجلس ارائه نکرده است و بر همین اساس بسیاری از نمایندگان مجلس حداقل تا آنجایی که من اطلاع دارم، اطلاعاتی از جزییات و اتفاقات جدید درباره قرارداد ایران و چین ندارند؛ لذا مجلس هم خیلی در جریان این قرارداد نیست. این نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره ارزیابی کلیات قرارداد ایران و چین، گفت: این یک قرارداد خوبی است که در حال انعقاد بین دو کشور قرار دارد و من اعتقاد دارم که این قرارداد می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد. این قرارداد یک امکان و فرصت است که می‌تواند اگر نگوییم همه مشکلات بلکه خیلی از مشکلات کشور را حل کند. اینکه ما بتوانیم به چین نفت بفروشیم و در ازای آن از منابع و امکانات و تکنولوژی و صنعت چین استفاده کنیم یک اتفاق خوب است. این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: ما می‌توانیم در قالب این قرارداد در بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها با کمک چین، بازار‌های صادراتی جهان را به دست بیاریم و به نوعی تحریم‌ها را دور بزنیم. اما اینکه چرا هنوز این قرارداد اجرایی و عملیاتی نشده است، شاید دلیل عمده آن، این باشد که چینی‌ها به دولت فعلی ایران اعتماد کافی را ندارند.
 
معین عمل به توصیه «سعدی» را برای نمکی تجویز کرد
 
رییس شورای عالی نظام‌پزشکی، نوشت: جناب دکتر نمکی در سفر خود به اصفهان، زبان به انتقاد تند از تحقیقات اپیدمیولوژیک و دستاورد‌های پژوهشگران ایرانی باز کرده‌اند!مصطفی معین، در یادداشتی تلگرامی ادامه داد: این انتقاد با سخنان قبلی ایشان مبنی بر پیشتازی ایران و الگوی جهانی بودن آن در مدیریت بحران کرونا و عرضه واکسن ایرانی در آینده نزدیک از یک طرف و دادن مجوز تولید و عرضه دارو‌های علفی برای درمان کرونا بدون شواهد علمی و پژوهشی از سوی دیگر و یا اعجاز الهی در کنترل موفق کرونا در ایران چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد!
"دو چیز طیره عقل است دم فروبستن، به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی"
گلستان سعدی
در فرهنگ فارسی دکتر معین، "طیره"
به معنی شرم و آزرم، آزردگی، سبکی و سبکسری آمده است! من طبیبانه عمل به توصیه شیخ مصلح‌الدین سعدی در شعر فوق را برای جناب نمکی تجویز می‌کنم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۲۰
از دلار شیفت پیدا کردین به بانک‌ها که خانه را گران می کنند؟ خخخخخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران با اعلام رسیدن قیمت پراید به مرز ۱۰۰ میلیون تومان، گفت: با نزولی شدن دلار، کاهش قیمت خودرو آنگونه که باید، اتفاق نیفتاده و هنوز جای ریزش دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
کاشانی‌نسب، ضمن یادآوری افت قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۶۰ میلیون تومان در هفته‌های گذشته به کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان و رسیدن پراید به مرز ۱۰۰ میلیون تومان و حتی پایین‌تر، گفت: واقعیت اینکه در برهه‌ای، قیمت خودرو به دلیل بورس‌بازی دلالان، با نرخی شدیدتر از رشد قیمت دلار افزایش یافت، اما با نزولی شدن دلار، کاهش قیمت خودرو آنگونه که باید، اتفاق نیفتاده و هنوز جای ریزش دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
کلید حسن فعلا تو گاو صندوق بانکهاست
کوروش
| United States of America |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
درود بر سایت محترم تابناک و کاربران محترم این سایت .....بعد از ده روز غیبت و مشغله کاری داشتم اولین نظرم را آغاز میکنم که ( اقتصاد . سیاست . حقوق . تاریخ . جغرافیا . صنعت . فیزیک و شیمی و ریاضیات ......) علم هستند که با عقل . تجربه و تحقیق بدست امدند . اداره کشور بر حسب نظریه پردازی مصایب زیادی به کشور زده است . آیا وقتش نرسیده که نظریه پردازان در سیاست . اقتصاد . مردم سالاری مثل اکثریت جامعه فکر کنند یا نه باز هم‌میخواهند تجربه و نظریه پردازی کنند . آیا واقعا عدالت دست بافتنی هست ؟ آیا میشود اکثریت مردم را راضی کرد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
یکشنبه ۲ اذر
فقط ظرف ۵ دقیقه شاخص کل ۲۰ هزارواحدفروریخت
خیلی از سهامداران منتظر بودند تا شاخص چندروزی مثبت بشه بعد بفروشند واین اتفاق الان درحال انجام هست
همه فروشنده هستند وخریداری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
مرگ بر چین کمونیست و بی دین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
دولت و‌ بانکها از ترامپ و تحریم مخرب ترند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
حرف آقای احمدی نژاد کاملا درست است
ببین جریان غرب گرا چطور برای ترامپ و بایدن دارند بال بال می زند در حالی که طرف مقابلش می گوید اینقدر که ترامپ برای ما مشکل ساز بود بایدن هم قبل آن برای ما مشکل درست کرد و اینقدر برای باج دادن ها دست و پا نزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
آی گفتی خدا بگم چکار کنه این جریان غربگرا رو
کاش زودتر جریان شرق گرا بیاد وضعمون خوب بشه
جریان شمال گرا هم بد نی
من خودم جنوب گرام چنگی بدل نمیزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
۲۲ ۲۰ دمت گرم باحال بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
گناهان بزرگ و کیبره گرانفروشی و کم فروشی و احتکار و دزدی و رشوه و رباخواری بانک ها در کشور بی داد میکند و تاریخ بشریت سابقه نداشته. لذا حکومت باید با مجازات های سخت از جمله اعدام های مکرر و زیاد به مقابله با این گناهان برود که کمر ملت را شکانده و برکت را از زندگی همه مردم ایران برده است
صادرات غیر نفتی دولتها در ایران: بنزین و میعنات گازی و گازهای مایع و محصولات پتروشیمی و قیر و در کنار اینها مواد شوینده که الکل چرب ان صد درصد به خارج وابسته است و مرغ و تخم مرغ و دارو با ارز 4200 تومنی نهاده های ان وارد می شد و به خارج صادر میشود. اگر صادر کننده ایرانی توانست نهاده مرغداری یا مواد اولیه دارو را با دلار 25 هزار تومنی وارد کند و باز بصرفد که به عراق و افغانستان مرغ و تخم و مرغ یا دارو صادر کند شرط است. صادرات واقعی ایران فقط همان پسته و فرش و مقداری محصولات جالیزی است که انها هم مانند پسته و فرش و هنداوانه به خاطر تحریم یا گرانی داخلی یا کرونا شدیدا کاهش یافته و شاید فقط 5 درصد امار صادرات غیر نفتی را در بر می گیرد. در خبرهای امروز هست که مرکز امار ایران که مستقیم از نوبخت و دولت دستور می گیرد نرخ بیکاری ایران در بهار 99 را 9.5 درصد براورد کرده ولی مرکز پژوهشها این امار را کاملا غیر واقعی دانسته و اعلام کرده که نرخ بیکاری در یاران بالای 26 درصد است. امار صادرات غیر نفتی دولتها هم مانند امار بیکاری انهاست.
متاسفانه در جزیره کیش برای منافع مادی و فرار از محدودیتها مسئولین علی رغم نظر سازمان علوم پزشکی یک شبه شرایط جزیره رو از قرمز به زرد تبدیل کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
دقیقا جزیره قشم هم همین کارو کردن و یه شبه از قرمز شدیم زرد
شما اگر دیپلماسی بلد بودین که وضعتون این نبود آن هم وقتی برای چندمین بار بتن می ریزید در صنعت کشور و هر بار هم.....!
آقای عبدی شما هم یک کمی صداقت خرج بده چرا عربستان با ما دشمن بود البته امیدوارم ربطی به بالا رفتن از سفارت که انجام دادین نباشد!!! البته ما مثل شما نیستیم که بگوییم بالا رفتن از سفارت عامل دشمنی یا دوستی کشورها با هم باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
چرا اول انقلاب عربستان با ما دشمن بود را پاک کردی
1
اصولگرایی یا اصولنمایی؟
اصولگرایان با اینکه تعریف دقیق از خود ارائه نمیدهند در اینصورت تا زمانی که حتی یک اسیه بی پناه در این کشور وجود دارد ما نباید حتی یک اصولگرای ثروتمند داشته باشیم.علی(ع)تمام ثروت خویش را به فقرا میبخشید.از انگشتر سر نماز گرفته تا باغاتی که بدست خود اباد کرده بود.هنگام شهادت هیچ چیز بجز زره و شمشیر بجای نگذاشت.امام خمینی نیز همیشه بر رفع مشکلات محرومان تاکید ویژه داشت.امروز کسانی مدعی اصولگرایی هستند که بنا بر برخی شایعات ثروتشان از ترامپ هم بیشتر است.ظاهر را حفظ میکنند و لباس ساده مانند اهالی چین و کره شمالی میپوشند و میگویند ما بدنبال ارزشهای انقلاب هستیم.اگر راست میگویند باید ثروتشان را بین محرومان جامعه تقسیم کنند.بر ان اساس تعداد اصولگراها بسیار کم است و فردی مثل تیمسار احمد دادبین معیار یک اصولگرای واقعی است.نه عده ای کاسب و ثروت طلب که لباس اصولگرایی پوشیده اند و بمدد ان بیزنس خود را راه انداخته و وقتی مردم از اینهمه بریز و بپاش انها انتقاد میکنند میگویند بچه شیعه باید پولدار باشه و حتی به اعتراض رهبری به پیجهای لاکچری فرزندانشان توجهی نمیکنند و همچنان به بیزنس خود بنام اصولگرایی خود مشغولند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
دوست عزیز مگر اق شیخ پناهیان با هدیه زندگی نمیکند؟ برخی که یک تنه تهران را میخرد زیاد هست واینها همه اموالشان را صرف خیریه میکنند مگر اقای قالیباف بجز4میلیون پس انداز چی داره؟
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
این همه مشکلاتی که گفتی یک دلیل اصلی دارد و آن این هست که اصولگرایان میگویند اخلاق میتواند سیاست .‌اقتصاد و سیاست و دمکراسی را سر و سامان دهد . بدون اینکه بدانند که ابزار و لوازم آن چیست و گدام هست . وقتی مبانی و ابزارهای اداره کشور علمی نباشد مسولان مجبور هستن که همیشه به قشر اقلیت باج دهی کند
گاهی اوقات حس میکنم یک عمدی در کاره که میخوان مردم زیر فشار تحریم باشن!سعی نکنید اینقدر روی اعصاب باشین. اگه بخوایم حداقل مثل مالزی کمی طعم رفاه رو حس کنیم، این خواسته زیادیه؟؟؟ البته ظریف فرمودن که ما مثل مالزی نیستیم چون خودمون انتخاب کردیم جور دیگری زندگی کنیم!! جای ما مردم هم تصمیم گرفت!
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
دوست عزیز شرایط زندگی در مالزی به مراتب بهتر از آمریکا و اروپاست. شما باید کشور دیگری برای مقایسه انتخاب کنی
2
اقای قادری بعد از انتخاب اقای بایدن روسیه و چین با ما مهربانتر شده اند و با انکه در ۴ سالِ ترامپ زبان در کام گرفته بودند اکنون پیامهایی مبنی بر اینکه امریکا باید به تعهدات خود عمل کند میدهند. اینها همانهایند که در زمان ترامپ پشت چشم نازک میکردند و به بهانه تحریمها، نفت ما را به ثمن بخس میخریدند و پول انرا بلوکه میکردند و با منت به ما میدادند.در واقع انها اکنون از ترس نزدیکی ما به امریکا از حرصشان گذشتند و یحتمل در پشت پرده هم گشایشهایی برای ما ایجاد کرده اند.این است سیاست .در دنیای امروز به هیچ ابر قدرتی نمیشود تکیه کرد و اگر دنبال منافع ملت ایران هستیم باید با ابرقدرتها بازی کنیم و بین انها رقابت ایجاد کنیم و این وسط برای ملت خود نفعی ایجاد کنیم.کاری شبیه به اردوغان و حاکمان مسقط.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
یک کمی در همین سایت مرور کن اول!!!
لطفا بررسی شود چرا یکی از واحدهای یکی از شرکت های دولتی زیر مجموعه وزارت نیرو در استان هرمزگان با حدود ۱۰۰ نفر کارمند از دستورات ستاد عالی کرونا تبعیت نمیکند و کلیه کارمندان خود را الزام به حضور در محل کار کرده و خطر کرونا و مهار نشدن آن را ایجاد کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
؟؟؟؟؟؟
من یک ایرانیم
وحق دارم مانند شهروندان سایر کشورها از حداقل های در زندگی برخوردارباشم.
یک زندگی آبرومند و با عزت
یک پاسپورت معتبر در بین ملل مختلف
ویک پول ملی قابل اتکا درجهان
لطفا اقلیتی که با این مطالبه حداقلی مشکل دارند
برن یک گوشه ایران.مشهد.قم.نمی دونم کاشان.یزد.....برا خودشون یک کشور درست کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
تو از آنطرف دنیا هر شب بعمد آیه نحس برای چه میخوانی نادان بی آی کیو
فکر کردی متوجه نیتت نیستی
ناشناس
| Brazil |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
سهمیه ساندیس تازگی دو برابر شده با دوز شکر بالاتر
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
رقص بعد برجام کردید چی شد چرا فکر میکنی اون عقلیت از زندگی خوب بیزارن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
21:58 ﻳﻜﺒﺎﺭ ﻧﻇﺮﺕ ﺭﻭ ﺑﺨﻮاﻥ ﭼﻴﺰﻱ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪﻱ ﺑه ﻣﺎ ﻫﻢ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺑﺪﻩ
ایرانیا یک ریاست جمهوری به مصطفی معین بدهکارند
در روستای که من ساکن هستم
حدود 80 جوان بیکار بین 20 تا 40 ساله هستند که حاضرند هر نوع کارگری بکنند اما در همین روستا و روستاهای دیگر مهاجرین افغانی کلیه کارها از دامداری تا کار در کارگاه هارا دست گرفتند.هرجا می رویم پر از کارگر افغانی است .مگر این کشور مرز و بازرسی نداره.اینا از کجا میان.چرا کسی به اینا کاری نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
روستای شما پرچم جدا داره، عزیزم،
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
چقدر میدن زیر هر نظر دلقک بازی دراری؟22:04 پولش خوبه ما هم بیایم
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
احتمالا چون برادران افغان ما کارکن و کم ادعا هستند و جوانان شما راحت طلب و اذیت کن من مدتها با بچه های افاغنه کار کردم خیلی بهتر از هموطنهای پر مدعا و پردردسر بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
درود بر 23::17
ناشناس
| Russian Federation |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
پرچم یک کشور دیگه دلیل نمیشه همونجا باشه، ممکنه با فیلتر شکن نظر گذاشته
ترامپ فرار کن و برو سوراخ موش قایم شو چون سربازان گمنام ما یکی یکی دارند از افراد شرور که به ملت خسارت زدن پاک می کنند و انتقام می گیرند و کم کم نوبت تو دارد می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
اسیدپاش های اصفهان جزو افراد شرور نیستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
دوست عزیز آدرس غلط نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
اسید پاش!!!
یک پیشنهاد درخشان برای سازمان های حمایت از مصرف کننده وستاد تنظیم بازار که هر روز با خبری داغ خبر ازافزایش قیمت های جدید این کالا و آن کالا  می دهند.یک تقویم افزایش قیمت درست کنید واینقدر خلق الله را مسخره نکنید.مثلا شنبه ها افزایش لوازم یدکی خودرو ولاستیک .یکشنبه ها افزایش قیمت پوشاک وکفش.دوشنبه ها افزایش قیمت لبنیات.سه شنبه ها افزایش قیمت شکر وقند و چهارشنبه افزایش قیمت گوشت و......اینقدر هم اطلاعیه با آب وتاب ندید.مملکت هرج ومرج که دیگه اطلاعیه نمی خواد.
این وزیر بهداشت به جای آن یکی وزیر سوپر میلیاردر قبلی بود واقعا داره کار میکنه و با مافیای خانه کرده در وزارت خونه مقابله میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
اگردانشمندی چنان به بشریت خدمت کند که هیچ مخلوق خدائی قادربه انجام آن نباشدولی درکشورعزیزمااتومبیل خوب ولوکس بقول بچه ها سوار شود دوزار نمی ارزد همان دانشمندان گیاهی وبنفشه ای ما برای ما خوبند بانظر حکیمانه شماناشناس دانشمندمحترم بشدت موافقم
کس دیگری نداری تابناک اصلاح طلب که هر روز ار عبدی این
جا مطلب می گذاری؟ یعنی اینقدر دستتون خالی شده برای شیره مالیدن بر سر ملت که چیزهای خاله زنک بازی می گوید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
از صبح که خبرهای تابناکو باز میکنیم تا اخر شب زیر هر خبری ده تا پست از توی ایکیو ۶۸ که معلوم نیست شغلت چیه که اینقدر بیکاری و سوادت چقدره که حتی نمیدونی اون ایه یاس هست نه ایه نحس ، اعتراضی کردیم که تو به چند تا مطلب عبدی اعتراض میکنی؟رو که نیست بخدا. در ضمن اخرش نگفتی چطوری تو دانش کشور بتن میریزن؟مگه دانش هر کشور تو مغز دانشمندانش نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
ای کییو آن بالایی که گفتی کس دیگری است و این نظر هم هم مال من است
یک چیز دیگر ای کیو جان وقتی دانش خروجی نداشته باشد یعنی سرکوب آن صنعت افتاد ای کیو جان؟!!
واقعا دکتر نمکی خیلی تلاش می‌کنند برخی قدردان نیستند
سردار جلالی همان صاحب تئوری ابرهای دزدی نبود؟
مجموع بیست کاندیدای احتمالی صد هزارتا رای ندارن حتی آقای عارف ممکنه رای منفی هم بیاره
عه
ذره ذره عمر وجوونیمون .بخاطر بگو مگوها و دعواهای زرگری جناح ها به فنا رفت و نابود شد.
آیا ما حق زندگی نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
ترسوها هیچ حقی ندارن
ناشناس
| Brazil |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
فقط ساندیس خورها حق دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
رنگ پرچم عوض می کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
فقط گردان ها حق دارند
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
شما که رنگ پرچم عوض نمی کنی
یک جواب منطقی بده.
به بیراهه نرو.
3
اقای نبویان جناب رییس جمهور به شخصی توهین نکرده.اگر (در مثل مناقشه نیست)منباب مثال اینها را میگفت و در پایان نام شما را میاورد ان توهین بود و غیر قابل قبول. از طرفی حمله همه جانبه نمایندگان مجلس و تعدادی روزنامه زنجیره ای به معاون مستعفی وزیر بهداشت نشان میدهد جناب نمکی کاملا مورد تایید دوستان شما هستند و در واقع شما و دوستان شما در ستاد مبارزه با کرونا نیز شخصت مهمی چون جناب نمکی را دارید.
این همه که دنبال چین به خصوص آمریکا هستید یکبار از نسخه جادویی بچه های خودی در بخش های مختلف که در دنیا سرآمد هستند استفاده کنید و اقتصاد را بر مبنای مدیریت آنها پیاده کنید یا نکند نمی خواهید این بخش مهم که مردم دارند دست و پا می‌زنند به آرامش برسند؟
این ۴۰ تا شکایت از وقتی ایشان استعفا دادند رسید دست شما؟
وزیر بهداشت جلو ماهیگیری بسیاری از پزشکان از آب گل آلود را گرفت به همین دلیل منفور پزشکان است.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
برای خودت اسفنددودکن
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
بحث ماهیگیری پزشکان در اینجا مطرح نیست دوست عزیز. ممکنه وزیر محترم در این عرصه بسیار عالی کار کرده. البته استنادات کارشون را باید ارگانهای مستقل تایید کنن که چنین ارگانی را من سراغ ندارم. اما بحث بر سر گوش ندادن به توصیه های علمی مجموعه پژوهشی کشور است. ملت هم چشم و گوشش به بوق و کرناست تا به . گنجی نشسته در کنجی. تا مادر من و تو که ایران خانم باشه، فرزندی دیگر بزاید همچون پروفسور ملک زاده
ناشناس
| Romania |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
به ۲۰:۴۰

در برابر این همه جهالت فقط می توان سکوت کرد اول برو ببین پیشینه وزیر چی بوده و چه کاره است بعد گل افشانی کن
یعنی اگه 20 راس گوسفند قاچاق کنند میتونن با سودش یک پراید 120 میلیون بخرن؟؟؟
تابی جون . می دکنم دستور دارید تنور انتخابات را داغ کنید ولی خواهش می کنم راجع به انتخابات هیچ چیز ننویسید چون برای مردم اصلا مهم نیست
اگر یک دوره دیگه ترامپ میموند اصولگراهای دلال و دلالهای دلار فروش ترامپ را در حد امام زمان پیش میبردند. اینا واسه اینکه درامد داشته باشند راضی هستند همه بمیرند ولی اونا پول و قدرت داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
واقعا حماقت هست که فکر کنیم بایدن بیاد وضعمون خوب میشه برحام ۵۷۰ میلیار د پول نقد اور وضع ملت چه تعییری کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
قطعا بایدن کمکی به وضع اقتصادی ما نمیکنه چون یه بخشی مربوط به تحریم ولی بخش بزرگتر مربوط به دولت تنها تفاوتی که هست بحث روانی هستش که ترس درگیری کمتر شده.
نبویان: روحانی، سردار جلالی را به جلسات شورای عالی فضای مجازی راه نمی‌دهد) اوف که روحانی فقط بدرد امثال شما میخورد هیچ کاری هم از دستتون بر نمی اد به کم حال مردم را موقعی که زور می گویید بفهمید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
یا برعکس دیگران که می خواهند کار کند را جلوگیری می کند
دلار ارزون میشه اجناس گرون میشه
دلار گرون میشه اجناس گرون میشه
لاستیک ۵۰ درصد لبنیات ۴۰ درصد سیمان ۳۰ درصد طی ایم چند روز گرون شد ، اقای روحانی به خدا قسم قیمنها رو گرون نکن کسی ۱۰۰ هزار تومان نمیخاد ، شما که بخاطر بورس تمام زندگی ملت رو مختل کردی حداقل جلوی گرونی رو تا پایان سال میگرفنی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
حرف مردیکیست
استیضاح نکردن روحانی این هفت ماه به اندازه ۷ سال بر ما خواهد گذشت؟ هر وقت ماهی رو از اب بگیرید تازه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
عمدا روحانی رو نگه داشتن که بتونن مثل مجلس دولت بعد رو هم به دست بیارن نفهمیدن بایدن میاد و روحانی و اصلاح طلبان دست بالا رو میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
کدام دولت در تاریخ ایران در چهار سال دومش گند بالا نیاورده؟ به من بگو
عاشقان ترامپ امیدوار بودن ترامپ یروز بشه تا اونا بتونن دولت رو هم مثل مجلس فراچنگ آرند!
غافل از اینکه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
خیالت راحت بایدن که چه عرض کنم تریلی هم قادر به حرکت دادن مردم برای رای دادن نیست دولت بعدی صد درصد اصولگراست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
22:00
مردم رای میدن
مردم ایران با مردم ترکیه هند پاکستان و.... هیچ فرقی نمیکنند
دموکراسی هم در ایران ریشه دوونده
و مردم انتخابشون همیشه یه
غربگرا هست
مردم به مدرنیسم و غربگرایی و اصلاحات رای میدن
جالبه ترکیه با ۸۰ میلیون جمعیت ۱۴ نفر فوتی
ایران با ۸۰ میلیون جمعیت ۴۸۰ نفر
جناب نمکی واقعیت اینه که بیمارستانهای کشور از بی کفنی زنده هستند و نبود اکسیژن داره ملت رو به کشتن میده و جناب همتی هم ارزی برای تامین دارو و تجهیزات نداره، میگه ملت بمیرن بهتره ؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
دلار که ارزون شده از کف بازار جمع شد پس چی ش ؟؟؟
اینکه دکتر ملک زاده استعفا بدهند یا ندهند و دکتر نمکی استعفا ایشان را بپذیرند یا نپذیرند مساله درون وزارتی است و معمول در هر اداره! اما اینکه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که موثر بر زندگی حرفه ای دسته ای از بهترین فرزندان این کشوراست و تصمیمات آن بر جان و سلامتی میلیونها هموطن ما اثر گذار است بخواهد بجای دانش و علم وخرد جعمی با نیش و کنایه و استعاره های ادبی اداره شود کاملا غیرقابل قبول است؛ حالا چه وزیرش باشد یا معاونش! من بجای آقای رئیس جمهور بودم با احترام عذر هر دو آقایون را میخواستم.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
همان بهترکه جای رئیس جمهورنیستی چون فرق دوغ ودوشاب رانمیدانی ، دروزارتخانه ای که پایه آن براساس دانش پزشکی مدرن وپیشرفته قراردارد یکی مخالف علم روز و دانش روز جهان است ودیگری اعتقادی به این چیزها ندارد آخردوست عزیز تحقیقات علمی خمره رنگرزی نیست البته درک این مسائل برای عوام اندکی سخت است لذا شما خودت راناراحت نکن همان کارخودت رابکن هردوراتوصیه کن مرخصی روند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
مشکل اینجاست که درون وزارتی نیست و آقایان مستعفی افراد تحمیلی به وزیر بهداشت بودند و خدا پدرش رو هم بیامرزه که جرأت کردرفت
نمکی کوچکترین سابقه ای در حوزه بهداشت و درمان نداشت وفقط بخاطر اینکه آشنای نوبخت بود وزیر شد و متاسفانه هیچ دستاورد مثبتی نداشت و حتی نتونست عدالت رو که مدونظرش بود رووهم پیاده کنه ؟؟! البته او میراث دار ساختار پزشک سالارانه دکتر هاشمی بود .
بزودی یوریو جایگزین دلار در مبادلات جهانی خواهد شد ، درهم هم بزودی یک ارز قدرتمند خواهد شد .
سیاست اقتصاد ازاد مبنی بر عدم تخصیص و برگشت ارز عواقب خطرناکی خواهد داشت و زمینه ساز فساد خواهد بود و بجای اینکه کالای اساسی وارد کشور شود لوازم ارایشی و غذای حیوانات مانتد سگ و گربه وارد کشور خواهد شد.به طوری یک کیسه برنج داخل بازار نیست و برنج ایرانی هم قدرت خریدی برای خیلیها نیست البته با ۱۰۰ تومان روحانی ۳ کیلیو برنج میدن ؟؟؟
آقای وزیر بهداشت یه سوزن به خودت بزن یه جوال دوز به دیگری شمائیکه کنایه می زنید بفرمائید چه حرکت جدی برای مقابله با کرونا کردید جز حرف و انتقاد
تمام اجناس از اول سال حداقل ۸۰ درصد گرون شد بعد دولت تو بودجه ۱۴۰۰ میخاد با افتخار ۲۵ درصد به حقوقها اضافه کنه البته ۲۵ دزصد یک نجومی بگیر که ۳۰ میلیون میگیره چشم نوازه ۷ میلیون میشه که خودش دو برابر حقوق من معلم و کارگره ؟،! ولی ۲۵ دزصد یه کارگر ۵۰۰ هزار تومانه مجلس هر چه زودتر باید با این تبعیض برخورد کنه ، دولت امسال بحث افزایش پلکانی رو به کل به بایگانی برد چون خودشان متضرر میشدن
لاستیک ۵۰ درصد گرون شد این یعنی حداقل ۳۰ درصد هزینه حمل و نقل زیاد شد یعنی حداقل ۱۲درصد تورم تحمیلی ؟؟ جناب روحانی به عنوان کسی که هر دو دفعه به شما رای دادم و از ملت عزیز عدرخواهی میکنم خواهش دارم استعفا بدی ، نشون دادید که معیشت ملت رو گروگان گرفتی بخاطر مذاکره ؟؟ اکثر تحریم حقوق بشری و موشکی هستند که به راحتی قابل مذاکره نیستند.
چطور تا دیروز هیچ خبری از این 40 شاکی نبود, یه دفعه از دیروز تا امروز این 40 نفر زبون باز کردن وشکایت کردن؟ !تورو به خدا اینقدر به شعور مردم توهین نکنید!
طبق پیش بینی ها، چین در یکی دو دهه آینده تبدیل به قدرت اقتصادی اول دنیا میشه. نزدیک 15 کشور شرق آسیا شامل ژاپن، استرالیا، کره جنوبی به همراه چین بزرگترین قرارداد اقتصادی رو با هم بستن و شرق آسیا داره تبدیل به مرکز اقتصاد دنیا میشه. ما نباید با آمریکا دشمن باشیم اما رابطه با چین و کشورهای آسیایی باید اولویت ما باشه.
سردار جلالی آدم را یاد شعر سعدی می اندازد تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد. شاید آقای روحانی می خواهد خدمتی به ایشان بکند که میگه جلسه نیاید
اقای روحانی ارز ۱۲ هزار تومانی برای بودجه ۱۴۰۰ ( ۳ برابر قیمت در بودجه ۹۹)میدونی چه عواقب خطرناکی برای قشر اسیب پذیر داره
۱_نان حداقل ۳تا ۶ هزار
۲_ یه بسته قرص گلوکافاژ برای بیماران دیابتی ۳۰۰ هزار تومان و انسولین قلمی هر کدام ۳۰ هزار
۳_ کمترین نسخه دارویی حداقل یک میلیون
لطفا مجلس انقلابیرکه با شعار معیشت امد یه فکری کند ، همین افزایش ۵۰ درصدی لاستیک سه ماه دیگه خواهید فهمید چه بدبختیها به همراه دارد ، پارسال همین موقع بود که همه عواقب گرانی بنزین رو گوشزد میکردن ولی گوش شنوایی نبود ؟
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
در عوض کمک 100 هزااااار تومانی در ماه به افراد می کند!!!!!!!!!! یک میلیون تومااااان واااام با بهره ی پایین می دهد!!!!!!!!!!! دیگر می خواهید دولت بیشتر از این کار کند؟ علی برکت الله
روز اولی که ترامپ امد بسیاری به وضوح از امدن او‌ابراز خوشحالی کردند.
طرحی که اصولگرایان داشتن این بود که دولت روحانی رو به شدت تضعیف میکنیم از جمله با نگه داشتن مدیران ناکارآمد تحریما هم که خواه ناخو.اه کمر این دولت را میشکند
اما مفصل اصلی طرح اونا پیروزی ترامپ بود میگفتن ترامپ پیروز میشه و ما اجازه به دولت روحانی نخواهیم داد وارد مذاکره با ترامپ بشه تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری که در یک فضای سته و دلسردی مردم خودمان قدرت را به دست بگیریم
بعد با ترامپ مذاکره میکنیم
متاسفانه در این طرح مردم رو یادشون رفته بود که شاید خدا با پیروزی بایدن خواست مردم رو به اونا یادآوری کنه
شانس اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ زیاد می‌شود اگر مردم حضور داشته باشند. اقای کواکبیان... مرغ کیلیویی31 توملن و ...
هر کس در انتخابات ۱۴۰۰مشارکت نکند در جبهه دشمن هست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
صددرصدموافقم اگرشرکت نکنیم بلائی سرمان خواهدآمدکه درآخرین انتخابات سرمان آمد یادتان باشد کانالهای ماهواره ای دلشان بحال مانسوخته. ماراتشویق به کاری میکنند که بلا سرمان آید وبعد درداشان به ما مخندند واینجوری شاد میشوند یادتان باشد هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
اگر انتخابات آزاد و بدون فیلتر شورای نگهبان باشه ، درسته . ولی تاکنون که فقط انتصابات بوده و مردم فقط نقش سیاهی لشکر رو دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
من میخوام درجبهه دشمن باشم تا درجبهه شماها دوستان رای نمیدم
اول من انتصاب میکنم بعد تو وطیفه اخلاقی و شرعی داری که انتخاب کنی .
تمام انتخابا در زندگی بین بد و بدتر هست
فقط تفاوت بد اینه که یه مقدار خوبی در اون هست ولی در بدتر خوبی نیست
فقط وقتی از این دنیا رفتیم بین خوب بهشت و بد جهنم انتخاب میکنیم
برای اینکه اون جهان متافیریکیه اما در این جهان دیالکتیک فقط بد رو میتونی برداری
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
این دنیا را هم میتونی بهشتی کنی که همه بتونن زندگی کنند . دلیل اول . به عقاید سیاسی و فکری و سیاسی دیگران احترام بذار . تا خودت را اصلاح نکردی درس از اخلاق نگو . انتقاد پدیر باش . بدان دنیا افریدگاری دارد . غیر از این همین دنیا و شهر و کشور و جهان به جهنم تبدیل میشود . مگر خدای جهان واحد نیست فقط اسمش تغییر یافته است
خبرفوری: امریکا بمب افکنهای بی ۵۲ را درخاورمیانه مستقرکرد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
از خوشحالیت معلومه !!!
تنها راهی که ترامپ نذاره بایدن رییس جمهور بشه اینه که یه جنگ راه بندازه دیگه بایدن دور و بر کاخ سفید پیداش نمیشه ترجیح میده بره خونه راحت ملافه رو سرش بکشه بخوابه
کواکبیان بیخود مانور نده .رای بی رای
یکی از نقاط ضعف ما در اکثر موارد مهم ، اعمال توجه بیشتر به ظاهر قضایا هست تا باطن و محتوای انها!!
مثلا در ارتباط با تشگیل ستاد مقاومت اقتصادی و همچنین، با امتثال از فرمایشات مقام معظم رهبری و باتوجه به این که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم ،،خب ، به کار بردن عباراتی مثل (ستاد) ویا (قرارگاه)و یا سنگر مقا‌ومت و غیره به نظر میرسد که به کار بردن چنین عبارات نظامی ،احتملا مفید باشد و به پیشرفت امور نیز کمک کند
ولی من هر چه فکر میکنم :
دلیل بکار بردن عبارت (ستاد )که یک ‌واژه کاملا نظامیست را بخصوص برای سازمان کار گر‌وه های مختلف مبارزه با کر‌ونا را هم ، خدای نکرده، چیزی جز اظهار تملق بیمورد و متاسفانه ،،، بعضا ، غفلت از محتو‌ی نمیدانم
و اگر درب روی همین پاشنه بچرخد
فقط باید خدا‌وند به دادمان برسد که امار روزانه مرگ و میر ، خدای نکرده ،حتی ۴ رقمی نگردد
تو جه خاص ، بیشتر به ظاهر قضایا ‌ و بعضا، نداشتن توجه کافی به محتوای تکالیف
تکالیف
به نظر بنده رئیس جمهور احمدی نژاد و تمامی روئسای قوا بعد از اتمام دولت یا کارشان باید عضو ثابت مجمع تشخیص مصلحت شوند و در جلسات شرکت و نظرات خود را اعلام کنند تا مجمع تشخیص از بهره بالاتری برخوردار باشد. یعنی حتی آقای موسوی به عنوان نخست وزیر سابق باید عضو این مجمع باشد تا اگر نکته ای را ایشان مطرح میکند مورد رای مجمع قرار بگیرد.
دادن مجوز تولید و عرضه دارو‌های علفی برای درمان کرونا
حتما اون داروهای شیمیایی خوبه جناب دکتر کاسب

ایشون علنا داره به طب سنتی توهین میکنه چون میدونن با توصیه به طب سنتی ادم کمتر مریض میشه
طبق قوانین کمیسیون اصل نود با استفاده افراد پیگیری شکایات متوقف نمی شود و فرد باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.
آیا از آقای رییس جمهور هم می شود شکایت کرد به خاطر نادرستهایی که گفته!!!!!!! وعده هایی که عمل نکرده!!!!!!!!!!! فشاری که به ملت آورده!!!!!!!!!!!!!!!! کارهای کارشناسی نکرده و یا بد کارشناسی کرده که به بیت المال و مردم خسارت فراوانی زده!!!!!!!!!! و .....؟
مصاحبه ای برای همه ایرانیان در مدیریت کرونا چه بر سر ایرانیان گذشت؟! و باز هم برخورد دوگانه وزیر بهداشت؟!
دکتر هاشمیان: مدیریت کرونا در کشور در اختیار و زیر نظر دکتر ملک‌زاده بود/داروی سووداک را ملک‌زاده وارد سیکل دارویی کشور کرد، بدون اینکه روی این دارو مطالعه حیوانی انجام شود
مگر دکتر ملک زاده را دکتر نمکی منصوب نکرده است؟
مگر دکتر نمکی نمی توانست پیش از این دکتر ملک زاده را بر کنار کند؟
به لحاظ مدیریتی مسئولیت تمام اشکالات معاون به مدیر مربوطه بر میگردد.
اگر معاون روسای جمهور دیگری به جز احمدی‌نژاد، گفته بودند که اسراییل را دوست داریم چه بلایی بر سر ریس جمهور می آوردید
چرا دار و دسته احمدی‌نژاد اینقدر آزاد هستند ولی دیگران نه
ما اگر با امریکا روابط رسمی برقرار نکنیم چین روسیه هم نمی توانند یار خوبی برای ما باشند کارنامه شان مشخص است قوم زد مغول با ما چه کار کردند و زمان جنگ ایران عراق تما تجهیزان نظامی روسیه بود که صدام تا دندان مسلح بود که دیدیم
فعلا تاجزاده و سایر مشوقان تکرار پاسخگوی عملکرد اقتصادی و نیز قتل عام کرونایی با اجرای طرح ایمنی گله ای توسط دوستانش در دولت باشد
خیرخواهی برای مردم پیشکشش
معاون وزیر، زیر دست وزیر است. لازم نیست وزیر در رسانه ها از وی انتقاد کند. وزیر باید این توانایی را داشته باشد تا در اتاقش از معاونش توضیح بخواهد و در صورت لزوم شخص مناسب تری را جایگزین کند. چنین بلبشویی نشان از چه دارد؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی