واکنش توییتری نمایندگان به استعفای پرحاشیه در وزارت بهداشت

اهدای بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی دولت برای قشرهای یارانه‌بگیر از یک سو و استعفای معاون وزیر بهداشت با ادبیاتی کم‌سابقه از سوی دیگر و در شرایطی که مردم و کادر درمانی سخت درگیر مواجهه و مقابله با ویروس کرونا هستند، از جمله مهمترین موضوعاتی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار نظریات خود در حساب‌های شخصی‌شان در توییتر به آن‌ها واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵ 21 November 2020

اهدای بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی دولت برای قشر‌های یارانه‌بگیر از یک سو و استعفای معاون وزیر بهداشت با ادبیاتی کم‌سابقه از سوی دیگر و در شرایطی که مردم و کادر درمانی سخت درگیر مواجهه و مقابله با ویروس کرونا هستند، از جمله مهمترین موضوعاتی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با انتشار نظریات خود در حساب‌های شخصی‌شان در توییتر به آن‌ها واکنش نشان دادند.

به گزارش «تابناک»؛ شب گذشته، رضا ملک زاده پس از هفت سال فعالیت در سمت معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با انتشار نامه‌ای از سمت خود استعفا کرد؛ استعفایی که در واکنش به انتقادات سعید نمکی، وزیر بهداشت از او صورت گرفت. این اتفاق واکنش‌های متفاوتی در پی داشت و بسیاری آن را در شرایط بغرنج فعلی کشور در مواجهه با ویروس کرونا، دور از انتظار و غیرقابل توجیه دانستند.

اما ماجرای استعفا به انتقادات تند وزیر بهداشت از وضعیت تحقیقات سلامت برمی گردد که در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به نام ملک‌زاده گفت: «۹۸ درصد از تحقیقات در نظام سلامت، صرف انتشار مقالات در فلان مجلات می‌شود که به کار نمی‌آید. به شدت به روند تحقیقات نظام سلامت انتقاد دارم. نامه بنده به دکتر ملک‌زاده در روز‌های اول شیوع کرونا در کشور را مشاهده کنید که ۱۰ آیتم تعیین شده، اما یکی از آن‌ها تاکنون جواب نداده است. کدام وزیر کم خرد با چنین یافته‌های شکسته‌ای می‌تواند بخش سلامت کشور را اداره کند؟» در پاسخ به این صحبت‌ها، ملک زاده، معاون وزیر بهداشت با انتشار نامه‌ای شدیداللحن و بلندبالا و استفاده از ادبیاتی تند استعفای خود را اعلام کرد.

**تسویه حساب آن هم در شب اجرای محدودیت‌های کرونایی

مردم انتظار دارند مسئولان به خصوص در بدنه وزارت بهداشت در شرایط بحرانی کرونا با بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌ها با قدرت حداکثری مناقشه‌ها را کنار گذاشته و تمام تلاش خود را در عبور از این وضعیت قرار دهند. از امروز تعطیلات دو هفته‌ای اجباری برای قطع زنجیره انتقال شروع شده که اجرای درست آن و رسیدن به اهداف مدنظر به هماهنگی در تمام ارکان نظام به خصوص متولیان بهداشت و درمان کشور نیاز دارد؛ موضوعی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در صفحات شخصی خود در توییتر به آن اشاره کردند.

در این باره ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «مردم سال‌هاست گرفتار جماعتی‌اند که در شب اجرای محدودیت‌های کرونایی تازه یادشان می‌افتد با یکدیگر تسویه حساب کنند، آن هم جلوی چشم ملت! ‏معلوم است که با این اعجوبه‌ها آمار تلفات بیشتر و بیشتر می‌شود.»

بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز با هشتگ "مجلس همراه مردم" نوشت: «استعفای معاونت وزارت بهداشت و درمان کشور در اوج بحران با لیستی از دلایل متنوع و در اعتراض به مدیریت غلط اعلام شده است. دولت برای مهار بیماری، نیازمند مدیران جهادی و اتحاد و همدلیِ درونی و استفاده از سرمایه‌های اجتماعی است. سه قوه برای عبور از بحران همراه شوند.»

اما سید نظام الدین موسوی، نماینده تهران در واکنش به صحبت‌های رییس جمهور درباره مدیریت اشاره کرد و گفت: «رئیس جمهور همین چند روز پیش به منتقدان دولت طعنه زدند که: می گویند مدیریت دولت فلان است، شما اصلاً می دونید مدیریت چیه؟ ‏و حالا امشب در آستانه اجرای مهمترین طرح ضدکرونا معاونین وزارت بهداشت یعنی رکن اصلی دولت در مقابل بحران کرونا استعفا داده اند. ‏آقای روحانی! واقعا مدیریت چیه؟»

** لجبازی دولت با مجلس!

صحبت‌های رییس جمهور درباره اختصاص «بسته کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی به بخشی از جامعه» آن هم همزمان با تایید طرح مجلس در پرداخت یارانه کالا‌های اساسی، یکی دیگر از موضوعاتی است که با واکنش نمایندگان روبه رو شد. ماجرا از این قرار است: هفته گذشته وکلای ملت ایرادات شورای نگهبان در طرحی را رفع کردند که به موجب آن، کالابرگ الکترونیکی به ۶۰ میلیون ایرانی با یارانه ۱۲۰ هزار تومانی پرداخت می‌شود تا قشرهای ضعیف جامعه از طریق خرید کالا‌های اساسی بتوانند حداقل نیاز‌های معیشتی خود را تهیه کنند؛ اما ظاهرا دولت بی اعتنا به این طرح قانونی، یکباره از اعطای بسته معیشتی تا پایان سال پرده برداری کرد.

محسن دهنوی، عضو هیات رییسه مجلس با یادآوری مخالفت‌های دولت با طرح پرداخت یارانه کالا‌های اساسی گفت: «‏به بهانه فقدان بودجه، با طرح معیشتی مجلس مخالفت کردند، اما ناگهان امروز منبعی یافتند که با آن می‌توانند به یک سوم جامعه، نفری ۱۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض کنند. ‏همان طرح مجلس را دارند با نام دیگری تصویب می‌کنند؛ الحمدلله لااقل در لجبازی‌شان با مجلس، چیزی از دولت به مردم هم می‌رسد.»

همچنین مجتبی توانگر، نماینده تهران و ولی اسماعیلی، نماینده گرمی به تعبیر رییس سازمان برنامه و بودجه درباره طرح مجلس اشاره کردند. توانگر نوشت: «‏رئیس جمهور می‌گفت طرح معیشتی مجلس منابع قابل اتکا ندارد! ‏رییس سازمان برنامه و بودجه دو روز پیش گفت مردم اعانه نمی‌خواهند! ‏امروز دولت اعلام کرد بسته معیشتی خواهد داد؟! ‏عروسک‌بازی بچه‌ها هم یک حساب و کتابی دارد، ولی مملکت‌داری آقایان نه!». اسماعیلی نیز گفت: «وقتی طرح معیشتی مجلس که قرار است در کارت بانکی مردم با حفظ منزلت آنان شارژ شود، از طرف دولت اعانه لقب می‌گیرد، اما کمک صد هزار تومانی دولت که هم ردیف دارد و هم اعتبار، حتما اعانه نیست.»

محسن پیرهادی و احمد امیرآبادی فراهانی، دو عضو هیات رییسه و جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت این اقدام دولت را لجبازی با مجلس تعبیر کردند. پیرهادی تاکید کرد: «مجلس بالاخره دولت بی‌تفاوت را وادار به کار کرد تا به نام خودش هم که شده، به مردم کمک معیشتی کند. ‏ماشینی را که روشن نمی‌شود ۹ ماه دیگر هم هل خواهیم داد، مشکلی نیست؛ هدف فقط رفع مشکلات معیشتی مردم است.»

امیرآبادی نیز گفت: «بعد از لجبازی‬ و مخالفت آقای روحانی با برخی از طرح‌های مردمی مجلس مثل اختصاص بنزین و کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰تومانی به تعداد افراد خانوار، حالا هم رئیس جمهور گفته به نفری ۱۰۰هزار تومان میده هم مجلس تصویب کرده ۶۰هزار تومان پرداخت شود. ‏این اقدام دولت علی برکت الله داره.»

همچنین رشیدی کوچی تصریح کرد: «خدا را شکر بعد از مجلس بالاخره دولت هم به فکر معیشت مردم افتاد. بعد از تصویب طرح معیشتی‬ مجلس توسط شورای نگهبان و الزام دولت به پرداخت کمک معیشتی، رئیس جمهور هم اعلام کردند، اعانه ۱۰۰ هزار تومانی به مردم خواهند داد؛ لجبازی‬ که نفعش را مردم ببرند خوب است.»

برخی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز واکنش‌های مشابهی به این اقدام دولت داشته اند. به نظر می‌رسد در اوضاع کنونی بیش از هر چیزی همدلی و همفکری و هماهنگی بین تمام دستگاه‌ها به خصوص قوای مجریه و مقننه لازم است تا به دور از هر گونه حواشی مشکلات روزافزون مردم حل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
درود بر شرف دکتر ملک زاده.
او میداند دولت برنامه ای برای مهار کرونا ندارد و این دو هفته هم بازی است.تمام انتقادات ملک زاده بجا بود.تعطیلی مسافرت و جاده ها ده درصد داستان کروناست.مترو و اتوبوسها منبع انتشار کرونا هستند.
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
هوچی بازیا چیه تواصلا میدونی دعوا سر چیه !؟
خوب وقتی مجوز استفاده از چهارتا علف برای درمان کرونا میدهند، آدم با سواد نمی‌تونه تاب بیاره.‌ همان بهتر که استعفا دادند.‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
شما همون داروهای پیشرفته‌ی مدرنت رو بزن به بدن ببین خوب میشی یا نه؟ با این آمار فک کردی علف به خورد مردم دادند؟!
تمام طبق استانداردهای WHO عمل میکنن، که خود WHO هم گفته بدرد بخور نیستند... آقایان پزشک!!! ولی مثل اینکه هنوز قبول ندارند که بایستی طبق استانداردهای جهانی جلو رفت!!
اون چهارتا علف هم اصلا مورد تایید اطباء سنتی نیست، فقط خودشون از پیش خودشون بریدند و دوختند، اسمش که تا یک هفته قدغن هم بود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
تو برو داروهای لوکس بخور، ما با همون به اصطلاح علف خودمون درمان میکنیم
وقتی گند کار در میاد همه فرار میکنن
ولی مسئولین ما پرروتر از این خرفهان
بعنوان محقق سرطان، تحقیقات دکتر ملک زاده در عرصه سرطان در ایران را یکی از جامعترین های کشور میدانم و ایشان را بعنوان محقق واقعی قبول دارم. خدمات ایشان به جامعه پزشکی ایران گسترده تر از آن است که با دوسه تا کامنت کوبنده و نا آگاهانه نادیده گرفته شود. از آمار واقعی پژوهش در ایران خبر ندارم ولی اساتید محقق بویژه در وازرت علوم با کمترین دریافتی کار میکنن و حتی ماهیانه از حقوق خود نیز صرف تحقیق میکنند. ریشه مشکلات تحقیق در کشور در بدو امر بودجه های کاملا ناچیز است که باعث میشود کجرویها و دزدیهای ادبی روی دهد، اساتید به شغلهای دوم و سوم روی آورند و مدیران امر پژوهش نتوانند به این موضوع سر و سامان دهند. صد البته اما این نابسامانیها در مقایسه با اختلاسهای میلیاردی در کشور بسیار ناچیز است. ریشه مشکل در اونجاست نه در اینجا.
از سخنان وزیر محترم بهداشت که جسته گریخته به گوش میرسد و با هیجان تمام تولید واکسن و دارو را در ایران فریاد میکشد وزن علمی ایشان را میتوان براورد کرد. هیاهو میکند برای هیچ. کسانی که داخل گود هستند این را میفهمند نه آنانی مثل این به اصطلاح نمایندگان مجلس که بیرون نشسته اند.
آنکه غاقل باشد ، میداند که دیگر مسئول بودن آینده ندارد .
موج استعفاء تازه شروع شده و به سونامی خواهد رسید!!!
کسی که به راستی محقق و پژوهشگر باشد سنجیده حرف می زند و حاشیه سازی نمی کند و تهمت زنی نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
محقق و پژوهشگر مورد خطاب شما آماری را ارائه میدهد که ما سالهاست بر حقیقت آن وقوف داریم و وقتی میگوید مستند است درست میگوید. اصلا بنای پژوهش بر شفافیت و استنادات راستین است. نکته دوم اینکه سالهاست که مسئولین سربسته سخن میگویند. اختلاسها و غارتگریها نتیجه همین لاپوشانیهاست. مسئول باید مورد سوال و پرسش قرار بگیرد آن هم در گوش و چشم ملت. حاشیه سازی و تهمت زدن در اینجا محل اعراب ندارد. جان و زندگی تک تک ایرانیها در خطر است و تعارف ندارد. تولید واکسن که وزیر محترم با طمطراق آن را اعلام میکند که در راه است بازی با جان مردم است و در حکم پرایدی جدید. بی دلیل نیست که هر مشکلی دردنیا پدید میاید ایران در صف اول است تا آن را حل کند. این از آفات گریزناپذیریست که درهم آمیختگی علم و سیاست آنرا پدید آورده است.
وزارت بهداشت دربدترین شرایط بی پولی قرار دارد بدوجه پزشکی برای کرونا خیلی کمتر از انی است که بشود کاری کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
همون ۱ میلیارد یورو رو بین مردم تقسیم میکردین خرج ۲ هفته قرنتینه کامل به شرط عدم خروج از منزل خوردن و خوابیدن و کشیدن و ... کرونا حل میشد
دعواهای مجلس اقلیت و دولت بی تدبیر دیگه تازگی نداره. یه چیز جدید رو کنید لطفاً
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
دوست عزیز وقتی میگی مجلس اقلیت مرد باش پشتش بنویس دولت اکثریت، اون موقع که کامنت میزاشتی روحانی مچکریم این قستمش رو هم برداشت کن
چطور همه نمایندگان تافته جدا بافته شده اند و در توییتر فعالند اما مردم از آن محرومند. بعد هم اینکه چه خبر شده که اینجور مجلس و دولت به جان هم افتاده اند و مردم را هم هالو حساب کرده اند.
نه بابا! وزیر اسم‌ شخص را صریحاً بگوید و وی را مفتضح کند و طرف ساکت بنشیند؟ عجب! پس ازادی بیان برای بعضی ها خوب است برای بعضی های دیگر، بد.
جناب آقای نمکی:
گفتن از زشت روئی دگران
نشود باعث نکو روئی.!!!
دکتر ملک زاده غیر از اینکه درجه علمی استادی دارند ، سالها وزیر بهداشت بوده و بعد از آن نیز بعنوان معاون وزیر خدمت کرده
معمولا هیچ وزیزی بعد از دوران وزارتش به کمتر از این قانع نیست ولی ایشان بخاطر علاقه ای که به مملکت دارند معائنت را پذیرفته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
حرف این دکتر درسته ، اصلا ایشون برای گرفتن کارانه چند صد میلیونی به معاونت نچسبیده بود !!!، در ضمن اینکه تو فکر میکنی دکتری به خودت مربوطه لازم نیست اینجا بگی
بابک
| Austria |
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
چقدر حسودی ناشناس
اقای روحانی اگر نه بهیچ دلیل فقط وفقط باید برای سهل انگاری در باب کرونا محاکمه بشه واگر قوه قضائیه این امر را انجام نداد انشاالله بستگان وبازماندگان متوفیان کرونا این کار رو انجام بدن / نه تنها خودشون رو پیش همه خراب کردند که شان لباسشون رو هم نگاه نداشتند با این همه خلاف واقع گفتن
اقای نمایندگان اقلیت بجای توییتر کردن استعفا معاون وزیر بیایید برای گرانی اجناس لاستیک خودرو مرغ وگوشت روغن ولوازم یدکی وخودرو توییتر کنید اگه مردش هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
توئیت کردن دلبندم.
نمایندگان اشتباه می کنند از توییتر استفاده می کنند.
مگه توییتر فیلتر نیست؟؟؟؟؟؟
من هنوز متوجه نشدم چرا این نمایندگان ارزشی مجلس انقلابی، از توئیتر که ابزار دشمنه استفاده می کنن ولی برای بقیه ملت استفاده ازون حرامه؟
بدون هیچ تردیدی مشکل از وزیر بهداشتی است که به طور واقعی یا تحت فشار، طرفدار شیادان طب سنتی است.
خبرفوری: امریکا بمب افکنهای بی ۵۲ را درخاورمیانه مستقرکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
در عین الاسد؟
بعنوان عضوی از جامعه علمی و پژوهشهای انسانی، کوبیدن شخصیتهای علمی کشور توسط نمایندگانی که از دانش روز بهره ای نبرده اند را ضایعه بزرگ به کشور میدانم.
اولا مگر توییتر فیلتر نیست که اینها اونجا می‌چرخن بجای کار کردن. خبر بیست و سی رو که نگاه می‌کنه چنان از فعالیت‌های افرادی داخل کشور در توئیتر میگه که من فکر می‌کنم فقط دسترسی من رو فیلتر کردن.
ثانیا کار نداره یه بذرپاش بذار جاش. همه می‌شن خودی. هیشکی استعفا نمی‌ده بی‌خودی.
وزیر بهداشت خودش نمی داند چکار می کند دایما به این و اون گیر میدهد که کسی سمت خودش نیاید
این مباحث بخاطر اخلاص خیلی بالای مسئولین و شیفتگی زیاد ایشان برای خدمت به مردم است.
در شرایط بحرانی فعلی مخالفت شدید با طب سنتی هیچ توجیهی ندارد، باید از تعصب پرهیز کرد و از تمام ظرفیتها استفاده شود. طب سنتی در کنار طب مدرن و با نظارت می تواند بسیار کمک کننده باشد، آنچه که در کشورهایی مانند چین هم اتفتاده را ببینید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر