بازدید 8387

سه کشته و ١١ زخمی در اثر اصابت ۱۴ موشک به کابل

وزارت کشور افغانستان تایید کرده که صبح امروز (شنبه) ۱۴ موشک به شهر کابل شلیک شده است. به گفته این نهاد در این حادثه سه نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ 21 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته که این موشکها ساعت ۸:۵۰ صبح امروز به نقاط مختلف شهر شلیک شده است.

اکمل سمسور، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان نیز گفته که در این حادثه ۵ نفر کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

طالبان گفته که این حمله توسط آنان انجام نشده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

این انفجار درست کمی پیش از دیدارهای جداگانه مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با دولت افغانستان و طالبان رخ داد که قرار است امروز در قطر و در بحبوحه مذاکرات روند صلح بر سر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان برگزار شود.

طالبان با استناد به مفاد توافقنامه خروج آمریکا که در ماه فوریه در قطر امضا شد، متعهد شده است که حملاتی علیه مناطق شهری در افغانستان انجام ندهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که این کشور آخرین نیروهای آمریکایی را تا کریسمس از افغانستان خارج می‌کند؛ وعده‌ای که از سوی طالبان مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش بی.بی.سی علاوه بر آن، صبح امروز انفجار دو مین مغناطیسی در منطقه چهل ستون در غرب کابل و پل چرخی در شرق کابل یک نفر را کشت و دو نفر را زخمی کرد.

دو خودرویی که در این انفجارها هدف قرار گرفتند نظامی بودند. انفجار چهل ستون تلفاتی نداشت اما در انفجار پل چرخی یک نفر کشته و دو زخمی داشته است.

شلیک موشک به شهر کابل بی سابقه نیست در مرداد امسال نیز کابل شاهد پرتاب ۱۴ موشک بود. این موشکها زمانی در شهر کابل فرود آمدند که محمد اشرفی غنی، رئیس جمهوری افغانستان در حال اجرای مراسم گذاشتن تاج گل به پای منار استقلال در محوطه ساختمان وزارت دفاع افغانستان بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان