بازدید 16432
۲

اعلام محدودیت‌های هوشمند کرونایی در لرستان

استاندار محدودیت‌های کرونایی در لرستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۹ 21 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر سید موسی خادمی امروز ۳۰ آبان اظهار کرد: بیماری کووید ۱۹ نه ماه است در کشور پدیدار شده و خسارات زیادی به وجود آورده و روش‌های مختلف را انجام دادیم، اما این روش‌ها خوب جواب نداده است.

وی با بیان اینکه در آبان ماه بدترین شرایط را داشتیم به طوریکه در چند ماه گذشته هر روز متوسط کسانی که بستری می‌شدند ۳۸ نفر بوده و روزانه ۳.۸ نفر تعداد فوتی‌ها بود و ۳۰ تا ۴۰ درصد کسانی تست می‌دادند مثبت می‌شدند، اظهار کرد: این درحالیست که در آبان ماه روزانه ۵۹۶ نفر مبتلا داشتیم و تعداد بستری‌ها ۱۷۷ نفر در روز بوده و تعداد فوتی‌ها به صورت متوسط ۱۱ نفر بوده و حتی در برخی روز‌ها تعداد فوتی‌ها به ۱۶ نفر می‌رسید.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه چنانچه محدودیتی‌های جدی ایجاد نکنیم ممکن است در آذرماه شرایط بدتر شود، گفت: درست است که این محدودیت‌ها رفاه و درآمد مردم را به مخاطره می‌اندازد، اما جان آن‌ها نجات پیدا می‌کند.

طرح‌های در نظر گرفته شده برای محدودیت‌های کرونایی هوشمند هستند

وی با اشاره به اینکه طرح‌های در نظر گرفته شده هوشمند بوده که در چند محور انجام خواهد شد، افزود: در طرح مدیریت هوشمند مبنا را شهر یا شهرستان‌ها قرار دادیم که این براساس شهر‌ها به وضعیت زرد، نارنجی و قرمز تقسیم شدند.

نماینده عالی دولت در لرستان اضافه کرد: این نوع محدودیت‌ها ثابت است، اما شهر‌ها تغییر می‌کند.

وضعیت شهر‌ها دوشنبه هر هفته توسط دانشگاه علوم پزشکی مشخص می‌شود

خادمی گفت: وضعیت شهر‌ها دوشنبه هر هفته توسط دانشگاه علوم پزشکی استان مشخص می‌شود و بر اساس آن آرایش محدودیت‌ها را اعلام می‌کنیم.

وی بیان کرد: وقتی وضعیت مناطق اعلام شد در پنج محور شرایط آن‌ها معلوم می‌شود که محور اول وضعیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان بوده که چگونه در سرکار حضور پیدا کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه محور دوم شامل مشاغل بازرگانی و تجاری هستند که در شهر‌هایی با وضعیت قرمز به جز مشاغل گروه یک مابقی مشاغل باید تعطیل شوند، اظهار کرد: در حال حاضر خرم‌آباد، بروجرد و سلسله قرمز، چگنی زرد و مابقی شهر‌های لرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

خادمی با اشاره به اینکه محور سوم در شهر‌های قرمز شامل تمامی مراکز آموزشی و دانشگاهی بوده که کارکنان این مراکز تعطیل هستند، اضافه کرد: محور چهارم موضوع فرهنگی اجتماعی است که شامل تجمعات بوده و باید حذف شوند.

اعمال جریمه‌های سنگین برای خودرو‌های حاضر در تجمعات

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تجمعاتی همچون ترحیم و عروسی برای استان مشکل ایجاد کرده و کسانی که مردم را به این مجالس دعوت می‌کنند جانی و قاتل محسوب می‌شوند، عنوان کرد: چنانچه چنین تجمعاتی در اطراف آرامستان‌ها، باغ‌ها و تالار‌ها گزارش شود تمامی خودرو‌هایی که آنجا حضور دارند ۵۰۰ هزار تومان جریمه و متولیان این مراسم دستگیر می‌شوند که البته تاکنون افراد خاطی نیز دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: ناجا، دستگاه قضایی و بازرسی بشدت با خاطیان برخورد خواهند کرد و در این راستا البته نقش مردم و گزارشات آن‌ها کارساز است.

جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای افراد فاقد ماسک

استاندار اظهار کرد: محور پنجم به تردد‌ها اشاره دارد که شامل افراد و خودروهاست، اگر افرادی بدون ماسک در سه مناطق ذکر شده تردد کنند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

خادمی با بیان اینکه اگر کسی تستش مثبت اعلام و در جامعه حضور یابد ۳۰۰ هزار تومان جریمه برایش منظور می‌شود، گفت: این جریمه از طریق کارت یارانه و چنانچه کارمند باشد از دستگاه مربوطه وصول خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ورود خودرو‌ها به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است، تصریح کرد: همچنین ارتباط بین شهر‌ها ممنوع است و چنانچه کسی از شهر‌های قرمز و نارنجی خارج شود نمی‌تواند به شهر دیگری وارد شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه خودرو‌هایی که وارد شهر‌های قرمز می‌شوند یک میلیون تومان و ورود آن‌ها به مناطق نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه در بر دارد، افزود: همچنین هر خودرویی از ساعت نه شب تا چهار صبح در خیابان‌ها تردد کنند از طریق دوربین‌ها ثبت و برای آن جریمه منظور می‌شود.

۵۱ درصد ابتلا ناشی از دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات است

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه ۵۱ درصد ابتلا ناشی از دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات است، گفت: تمام این محدودیت‌ها برای پرهیز از این تجمعات است.

خادمی بیان کرد: شرایط بهگونه‌ای است که این ویروس تمام اعضای خانواده را مبتلا می‌کنند به گونه‌ای که در یک خانواده سه نفر فوتی گزارش شده است.

استاندار لرستان در مورد حمل و نقل عمومی گفت: برای حمل و نقل عمومی محدودیتی وجود ندارد، اما چنانچه شرایط بدتر شود برای آن‌ها محدودیت در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: افرادی که خارج از شهر‌ها مشغول به کار هستند با نشان دادن کارت شناسایی می‌توانند تردد کنند و چنانچه شماره پلاک خودرو‌ها غیربومی باشد، اما در خرم‌آباد حضور داشته باشد مشکلی ندارند، اما نباید از شهر خارج نشوند.

استاندار لرستان ادامه داد: چنانچه مسئول هر دستگاهی این محدودیت‌ها را اعمال نکند برایش جرم محسوب و دستگاه قضایی با او برخورد می‌کند.

خادمی یادآور شد: در مواردی براساس نظر مدیر مجموعه تشخیص داده می‌شود که حضور نیرو‌ها در دستگاه اجرایی الزامی است؛ چنانچه بخواهند استثنایی را اعمال کنند باید با هماهنگی معاونت توسعه استانداری لرستان باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
اللن فایدش چیه وقتی تو لرستان و شهرهاش تمام کارخانه جات بازن بعضاا با ۱۰۰۰ نیروی کار.کرونا داخل این نیروها و محیط های اکثرا غیر بهداشتی کارخانه جات نمیره؟
والا من صبح تاحالا دارم تو خیابونای دورود میچرخم.دریغ از یه محدودیت یا یه جای بسته.همه‌جا مثل همیشه باز.وسط این بارون مردم بیرون هم هستن تازه.کدوم محدودیت دقیقا؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر