بازدید 20903
پیمانه اقتصادی

شیر، پنیر و ماست هم با مجوز مسئولان گران شد/ حقوق کارگر هفته اول برج ته می‌کشد؟/ فروش اجباری کالا همراه با روغن نباتی خلاف قانون است/ نوسان دلار در کانال ۲۵ / بورس سبزپوش به تعطیلی رفت

این پیمانه تیتر‌هایی همچون مردم مراقب باشند در روند صعودی بازار هر سهمی نخرند، شرایط بورس بهتر می‌شود؟ ارزش سهام عدالت امروز چقدر افزایش یافت؟ جهش قیمت نفت خام در بازار جهانی، بیت کوین دوباره رکورد زد، از بازار گوشت گوسفندی چه خبر؟ و افت قیمت سکه در بازار آزاد را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸ 18 November 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون مردم مراقب باشند در روند صعودی بازار هر سهمی نخرند، شرایط بورس بهتر می‌شود؟ ارزش سهام عدالت امروز چقدر افزایش یافت؟ جهش قیمت نفت خام در بازار جهانی، بیت کوین دوباره رکورد زد، از بازار گوشت گوسفندی چه خبر؟ و افت قیمت سکه در بازار آزاد را در بر دارد.

بورس سبزپوش به تعطیلی رفت

شاخص کل با ۴۸۴۹۵ واحد افزایش، معادل ۳.۷۴ درصد به یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۰۶ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۱۲۶۷۳ واحد افزایش معادل ۳.۷۴ درصد به ۳۵۱ هزار و ۸۵۶ واحد، شاخص کل هم وزن با ۶۶۹۹ واحد افزایش معادل ۱.۷۹ درصد به ۳۸۱ هزار و ۳۶۹ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۴۳۸۷ واحد افزایش معادل ۱.۷۹ درصد به ۲۴۹ هزار و ۷۷۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۷۴۹۸ واحد افزایش معادل ۳.۲۵ درصد به یک میلیون و ۸۲۴ هزار و ۸۲ واحد، شاخص بازار اول با ۳۹۶۰۸ واحد افزایش معادل ۴.۲۶ درصد به ۹۷۰ هزار و ۳۰۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۸۲۳۲۷ واحد افزایش معادل ۳.۰۶ درصد به ۲ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۸۸۹ واحد رسید.

گزارش بورس امروز چهارشنبه 28 آبان 99/ شاخص پرقدرت از مرز 1.3 میلیون واحدی گذشت

گزارش بورس امروز چهارشنبه 28 آبان 99/ شاخص پرقدرت از مرز 1.3 میلیون واحدی گذشت

مردم مراقب باشند در روند صعودی بازار هر سهمی نخرند

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، بازگشت شاخص به رشد هیجانی و بی منطق بعید است؛ پس سرمایه‌گذاران در بورس باید در این برهه از زمان، حواسشان باشد که به صرف اینکه جو بازار مثبت می‌شود، هر سهمی را خریداری نکنند. به نقل از مهر؛ هلالات گفت: جذابیت بازار سرمایه برای سرمایه گذاری همچنان بالاست، چون بازارهای موازی ضعیف هستند و چشم‌اندازی برای رشد ندارند. در واقع چشم‌انداز صعود برای دلار، مسکن، طلا و خودرو وجود ندارد. تنها رقیب بازار سرمایه، سپرده بانکی است که رئیس کل بانک مرکزی نیز در چند مصاحبه اعلام کرده که بانک مرکزی تصمیم ندارد نرخ سود را بالا ببرد؛ پس خیال همه راحت شده که در بازار سرمایه می‌توانند سرمایه گذاری با بازدهی بهتری داشته باشند، ولی این به معنای بالا رفتن هیجانی شاخص نیست و بازار با روندی منطقی رشد خواهد کرد.

شرایط بورس بهتر می‌شود؟


فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بازار بورس، اظهار کرد: بازار سهام ظبیعتا یک روندی دارد که با نوع تصمیماتی که در شورای عالی بورس گرفته شد، یکسری از عوامل محرک تقاضا به جریان افتاد و تقویت شد. از این جهت شرایط بازار باید پایدار باشد. از طرف دیگر اگر این پایداری ادامه یابد، ما باید بتوانیم با عرضه های اولیه یک ثبات مستمر را ایجاد کنیم. وی افزود: آنهایی که می‌خواهند درباره بازار سرمایه اظهار نظر کنند، باید بیشتر با رعایت جوانب این کار را بکنند. سهامداران حقیقی خیلی دقت کنند و بسیاری از مباحث را در تحلیل های خود قرار دهند؛ یعنی اگر فردی  اظهارنظری درباره بازار کرد، آن را به صورت خام نپذیرند، بلکه آن را تحلیل کنند. اگر این روند جلو برود ما فکر می‌کنیم شرایط بهتری برای بازار خواهیم داشت.

شیر، پنیر و ماست هم با مجوز مسئولان گران شد/ حقوق کارگر هفته اول برج ته می‌کشد/ فروش اجباری کالا همراه با روغن نباتی خلاف قانون است/ نوسان دلار در کانال ۲۵/ بورس سبزپوش به تعطیلی رفت

ارزش سهام عدالت امروز چقدر افزایش یافت؟


نبض بورس گزارش داد: پس از پایان معاملات امروز ارزش سبد دارندگان سهام عدالت با افزایش ۴۰۸ هزار و ۷۷۲ تومانی معادل ۴ درصد نسبت به روز قبل مواجه شد و به ۱۰ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۷۷۲ تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۲۶۳ تومان رسیده است.

سهام آسیا اقیانوسیه با احتیاط سرمایه گذاران با نوسان اندک مواجه شد

روز چهارشنبه، با رشد شدید کرونا در آمریکا، سرمایه‌گذاران علی‌رغم امید به واکسن آن محتاط ماندند و سهام آسیا دچار نوسان شد. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن تقریباً بدون تغییر ماند، در حالی که نیکی ژاپن ۰.۷۶ درصد از ارزش خود را از دست داد. در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۰.۴۱ درصد افت کرد، در حالی که هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ درجا زد و افت اندک ۰.۰۳ درصدی را به ثبت رساند. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۴۸ درصد رشد کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۷ درصد بالا آمد. در بازار ارز، دلار در برابر ارزهای مهم آسیا اقیانوسیه افت کرد. نرخ برابری دلار با ین ژاپن به ۱۰۴.۱۳ واحد و با یوآن چین به ۶.۵۵۶۵ واحد رسید.

جهش قیمت نفت خام در بازار جهانی

قیمت نفت خام در معاملات روز چهارشنبه، در حالی بیش از ۲ درصد جهش کرد که امید به تأخیر در افزایش تولید اوپک پلاس باعث شد تا تأثیر افزایش ذخایر انبارهای نفت آمریکا خنثی شود. تا ساعت ۱۶ به وقت تهران قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت ۲.۰۸ درصد یا ۹۱ سنت جهش کرد و به ۴۴.۶۶ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲.۰۵ درصد یا ۸۵ سنت جهش کرد و به ۴۲.۲۸ دلار رسید. اکثر اعضای اوپک پلاس در پایان اجلاس خود در روز گذشته از تمدید توافق کاهش تولید نفت برای سه ماه دیگر استقبال کردند. ذخایر انبارهای نفت آمریکا این هفته ۴.۲ میلیون بشکه افزایش یافت و باعث شد تا افزایش قیمت‌های نفت محدود بماند.

بیت کوین دوباره رکورد زد

قیمت بیت کوین در معاملات امروز بازار جهانی ارز‌های مجازی از ۱۸ هزار دلار عبور کرد. این نخستین بار در سه سال گذشته است که بیت کوین چنین قیمت‌های نجومی را به ثبت می‌رساند. طی ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت کوین بین ۱۶ هزار و ۵۶۰ تا ۱۸ هزار و ۶۲ دلار بوده، البته در ساعت ۸ صبح امروز به وقت GMT به ۱۸ هزار و ۱۹۴ دلار رسیده است. قیمت بیت کوین حالا رشد ۱۴۶ درصدی را نسبت به دوازده ماه گذشته به ثبت رسانده و نسبت به سه ماه گذشته هم ۷۰ درصد رشد کرده است.

آنتونی تروچف، بنیانگذار و مقام موسسه نکسو، که در امور ارز‌های مجازی فعالیت می‌کند، می‌گوید: برخی اتفاقاتی که طی روز‌های گذشته افتاده، بدون شک در این زمینه بی‌تأثیر نبوده است. وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌هایی نظیر مایکرو استراتژی و اسکوئر در کنار روی خوش دیگر شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت نظیر پی‌پل، دلایل محتمل رشد قیمت این ارز طی روز‌های گذشته بوده است. کارشناسان البته دیگر عوامل نظیر تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا و منفی شدن نرخ بهره در بازار‌های سنتی نظیر آلمان را در افزایش قیمت بیت کوین دخیل می‌دانند. کی‌یونگ جو، مدیرعامل موسسه کریپتو کوانت، می‌گوید: کاهش نرخ بهره مهم‌ترین دلیلی است که بر تصمیم مردم برای سرمایه‌گذاری پولشان اثرگذار است.

 

شیر، پنیر و ماست هم با مجوز مسئولان گران شد

سخنگوی انجمن لبنی ایران با اشاره به نشست امروز نمایندگان تشکل‌های صنایع لبنی با مسئولان ستاد تنظیم بازار کشور گفت: امروز در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان تشکل‌های لبنی، سازمان مربوطه برگزار و قیمت‌های جدید برخی از محصولات لبنی شامل قیمت مصوب تعیین و تصویب شد.

این فعال بخش خصوصی افزود: در این جلسه دو تشکل صنفی لبنی (اتحادیه تعاونی فرآورده‌های لبنی کشور و انجمن صنفی صنایع لبنی ایران)، دو تشکل دامپروری، معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، نماینده سازمان بازرسی کل کشور، نماینده سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده و سازمان تعزیرات حکومتی حضور داشتند و قیمت‌های جدید به شرح زیر تعیین شد: قیمت ماست دو و نیم کیلو دبه پرچرب ۲۴,۰۰۰ تومان، دبه کم چرب ۲۱,۰۰۰ تومان، شیر نایلون ۵,۴۰۰ تومان و پنیر ۴۰۰ گرمی کاپ ۱۴,۵۰۰ تومان، ماست کم چرب ٩٠٠گرمی ٨٠٠٠ تومان و ماست پرچرب ٩٠٠ گرمی نیز ٩٧٠٠ تومان.

شیر، پنیر و ماست هم با مجوز مسئولان گران شد/ حقوق کارگر هفته اول برج ته می‌کشد/ جهش قیمت نفت خام در بازار جهانی/ نوسان قیمت دلار در کانال ۲۵/ بورس سبزپوش به تعطیلی رفت

‌بنی طبا گفت: همچنین قیمت شیر بطری کم چرب ۷,۱۰۰ تومان، نیم چرب ۷,۵۰۰ تومان، ٣ درصد چربی ۸,۵۰۰ تومان، شیر کامل ۸,۶۰۰ تومان، قیمت شیر خام درب دامداری ۴,۱۵۰ تومان و قیمت کره حیوانی ۱۰۰ گرمی ۱۰ هزار تومان تعیین شد. همچنین قیمت شیر خام درب دامداری ۴,۱۵۰ تومان و به ازای هر دهم چربی بالاتر از ٢. ٣ درصد ۶۰ تومان اضافه می‌شود و در صورتی که کمتر از ٢. ٣ درصد چربی باشد، ۶۰ تومان کسر می‌شود.

حقوق کارگر هفته اول برج ته می‌کشد؟

علی اصلانی، عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: حقوقی که کارگران دریافت می کنند، هیچ سنخیتی با خط فقر ندارد و کارگران باید طوری برنامه ریزی کنند که دریافتی آنها با توجه به افزایش هزینه ها در هفته اول برج تمام نشود و اصطلاحا ته نکشد!  /ایسنا

از بازار گوشت گوسفندی چه خبر؟

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه تغییری در قیمت گوشت گوسفندی اتفاق نیفتاده است، گفت: در حال حاضر بازار پررونقی هم نداریم و به خاطر تعطیلی پیش روی، مردم بلاتکلیف هستند و این امر روی بازار هم تأثیرگذار است. به همین دلیل سر برج هم اتفاق خاصی در بازار رخ نمی‌دهد و احتمال دارد در صورت بارندگی و ایجاد اختلال در حمل و نقل قیمت کاهش بسیار ناچیزی داشته باشد که آن هم موقتی خواهد بود. ملکی قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه را برای مصرف کنندگان بین ١١٥ تا ١٢٠ هزار تومان اعلام کرد.

شیر، پنیر و ماست هم با مجوز مسئولان گران شد/ حقوق کارگر هفته اول برج ته می‌کشد/ جهش قیمت نفت خام در بازار جهانی/ نوسان قیمت دلار در کانال ۲۵/ بورس سبزپوش به تعطیلی رفت

فروش اجباری کالا همراه با روغن نباتی خلاف قانون است

انجمن صنایع روغن نباتی اعلام کرد: این صنعت با فروش اجباری سایر کالاها همراه با روغن نباتی مخالف است و آن را خلاف قانون می‌داند. بازرس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران افزود: متأسفانه طی هفته‌های اخیر و پس از بروز التهاب در بازار روغن نباتی، برخی شرکت‌های پخش و توزیع کنندگان مواد غذایی در اقدامی فرصت طلبانه، فروش روغن نباتی به مراکز عرضه و مصرف کنندگان را منوط به خرید برخی محصولات نظیر رب، تن ماهی، کیک و.. کرده‌اند.

افت قیمت سکه در بازار آزاد

امروز، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش قیمت نسبت به دیروز به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ تومان رسید، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۱ میلیون تومان و ۵۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع ‌سکه ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک ‌میلیون و ۱۲۸ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای ۴ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان فروخته شد.

نوسان قیمت دلار در کانال ۲۵

در معاملات امروز (چهارشنبه بیست و هشتم آبان ماه ۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ ۲۴۶۲۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۶۲۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. این نرخ نسبت به روز گذشته، ۲۸۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۲۹۳۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ ۳۰۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۵۰۰ تومان کاهش نرخ دارد.

ارزش دلار باز هم کاهش یافت

ارزش دلار باز هم مقابل رقبای اصلی اش کاهش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۴۳۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۸ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸
به خودا قسم دیروز ساعت یازده شب بود که پسرم نیامده بود خانه رفتم دم در دیدم نشسته جلوی در علتش را پرسیدم مرد 33 ساله زد زیر گریه که خانمش سفارش خرید کرده پول نداشت نمی توانست برود خانه این است حال روز اکثریت من بازنشسته مگر چقدر میتوانتم کمکش بکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
الله اکبر این چیزی که نوشتی رو در تاریخ مینویسند
ناشناس
| Australia |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
عزززززت اسلامی رو قربون!

این بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
اینه نتیجه دولت . مردم باز هم بروید رای بدید
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
ای وای ... خدایا گریه ام گرفت مسئولین بخوانند و شرم کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
ايا اين مطالب را مسول نما ميخوانند
فروش اجباری کالا همراه با روغن نباتی خلاف قانون است

خوبه، خداروشکر،
دوستانی که خیلی علاقمند بودن به دوران انقلاب برگردیم خوشحال باشند.
اون زمان هم برای خرید یک لیتر مایع ظرفشویی(که با پارچ میریختن توی کیسه و میدادن) مجبور بودیم یک بسته کبریت فله به اندازه یک مشت پر آدم بزرگ زوری کبریت بخریم !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
یکی دوسال قبلش یعنی قبل ازانقلاب من رفتم مایع ظرفشویی گُلی خریدم خونه دعوام کردن گفتن برو پس بده ریکا بگیر!!
صاحبان قدرت، صاحب صنایع نیز شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
تابی مردم گناه دارن، لااقل بذار بیان اینجا درد و دل هاشونو پخش کنی، دلشون خنک بشه که در کشور آزادیه بیان دارن و صداشون هم به گوش مسئولین رسیده!
بدبختی ما گناه بیگانه نبود.....پیوند ما و شما صمیمانه نبود
بازدوبند مدام قیمتها رو بالا میبرند .
اگه دلار به ارزش روزای اولش هم برگرده متاسفانه قیمت اجناس چسبندگی پیدا کرده و ماهها و شاید یکسال طول بکشد پایین بیاد متاسفانه عده ای کاسب هم دوست دارن قیمتها همین طور بمونه و یا هر روز بالا برود! واقعا با خون هموطنان خودشان می خواهند ارتزاق کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
پايين آمدن محسوس قيمتها درتاريخ ايران ديده نشده است
فامیل دور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
اکثر کسبه موافق پایین اومدن قیمتها هستن چرا که با بالا رفتن قیمت ها عده بسیاری از مردم دیگه نمی تونن خرید انجام بدن و به دنبال اون سود کسبه صفر شده.. ولی حرف شما در مورد تولید کننده صادقه ترجیه میده قیمت ها بالا باشه چون به راحتی میتونه با صادر کردن و فروش به دلار سودکنه و نیازی به عرضه داخل نداره...
چرا بعضیها با خورشید میجنگند آفتاب آمد دلیل آفتاب هیچ کشوری ومردمی رنگ پیروزی واستقلال را نمیبینند تا قیمتهارا تعدیل و سوبسیدهای ناروا را از میان بردارند ما تا سوبسید میدهیم قیمت مرغ وپنیر وشیر وهیچی رو نمیتونیم کنترل کنیم عصبانی نشوید وقتی نهاده های دامی را با سوبسید به کشاورزان ودامداران میدهیم به مجرد نرسیدن نهاده سوبسید دار کالای مربوطه گران وناپدید میشود ما که تحریم هستیم چاره ای جز حذف سوبسیدها وتعدیل حقوق مردم را نداریم الان کلی یارانه نامرئی ومرئی داریم 3 چهارتاش مرئی هستند مجلس هم برای عوام فریبی و جلب آرای ساده دلان دست به کار شده بله عزیزان مجلسی که از چند فیلتر غیر تخصصی بایستی بگذرد محال است مدرسی وامیرکبیری و عالی نسبی فکر کند رای عوامو عشق است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
این فقط یک توجیه است چرا قبلا اینطور نبود ؟
الحمدالله مسئولان از بازار خبر ندارند
الان دو ماهه که شیر نیم چرب 7500 تومان هست البته به غیر از کاله که داره میده 12000 تومان و‌هیچ‌نظارتی هم نیست.
ارزش دلار کاهش یافت، واقعا عجب اقتصادی دارن که دلارشون اینقدر بی ارزش شده.
دولت روحانی آخرین ضربه های خود را به ملت می زند بعد کشورهای دیگر را مسخره می کند طاقت ملت حدی دارد فاتحه اصلاحات را بایستی خواند دیگر رای در کار نیست
ملت که آدم نیستند یک هفته هم زیاده باید برسه به ماهی یک ساعت
دلار میخاد بیاد پایین اما دولت نمیخاد بیاد پایبن. تازه اتفاقات برعکسی در حال رخ دادن هست. لاستیک گرون میشه. لبنیات گرون میشه. احساس میکنم مسئولین تقریبا دیوانه وار تصمیم میگیرن
دولت فقط مواظب مالیات بر ارزش افزوده پرداختی (برداشتی) از جیب ملت باشه که یه موقع گم نشه، گور بابای پوکی استخوان و رسیدن کارد به استخوان
شیر، پنیر و ماست هم با مجوز مسئولان گران شد.
***
البته کار دلالان است و صریحا دولت هشدار میدهد که مردم شریف مبادا گرانتر از قیمت های مصوب خریداری کنند !
پاسخ ها
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
مگه تو این مملکت مسئول هم داریم
فقط گرانی واقعا دیگه شرم اوره...
"فروش اجباری کالا همراه با روغن نباتی خلاف قانون است"
مغازه داران به همین شیوه می فروشند وهیچکس هم نیست کهحتی بتواند تخم مرغشان را بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
من مغازه دار هم مجبورم روغن رو با جنس بنجولی که شزکت پخش میده بخرم.
#مجبورم میفهمی
یک ا دو میلیون حقوق بازنشستها زیاد شد هنوز نگرفته همه چیز گران شد. یعنی ده میلیون عقب افتادیم.
کجای دنیا اینقدر کم فروشی و گران فروشی و احتکار وجود دارد????
چرا یک مسول به مردم میگه کی گفته مفسد اقتصادی باید اعدام بشه مگه شما قاصی هستین?
قدیم در اوج قحطی یک نفر یک نانوای گرانفروش را در تنور کرد همه چیز ارزان شد. ایران این مدیر را میخواهد
قیمت لبنیات چند روز پیش بالا رفته بود جلسه امروز بابت خر کردن مردم بوده
ممنون از این مجلس که برای خودش انقلاب کرد
حقوق کارگر یا بازنشسته تامین اجتماعی سیری چند؟ نباید با این حرفها کاری کنیم که خدای ناکرده ذره ای ناراحتی و رنجش حضرت اجل وزیر کار و رفاه را سبب شود. بنده خدا گناه دارد!!! ایشان فرموده اند مگر نگفتم که پرونده را بسته ام.
بورس بازهم رشد کاذب و بی دلیل را شروع کرد قابل پیش بینی است باز هم در آینده سقوط کند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
رشد بورس و صنایع کشور به نفع کشوره اما افزایش قیمت دلار نه. شما دلار رو ندیدی بورس رو دیدی
ناشناس
| Argentina |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
برو دلاراتو جمع کن
من سال 82 پلوپز پارس خزر 4 نفره حریدم 50 هزار تومان
دیروز همکارم همان پلوپز 4 نفره را خرید 880 هزار تومان !
تقریبا 17 برابر !
مگه حقوق ها چقدر زیاد شده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
سال ۸۲ یک سکه طلا ۸۰ تومن بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
علي بركت الله مرگ برامريكا
همین یک ماه پیش کره از 4 تومن شد 8 تومن.! چه خبره آخه؟ هنوز یارانه سوم نیومده تورمش اومد؟ مرسی واقعا
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
خواهرم حجابت!
شیر، پنیر و ماست هم با مجوز مسئولان گران شد/ حقوق کارگر هفته اول برج ته می‌کشد؟:
تمام این گرانی از طرف سازمانها و نهادها با اهرمهای دولتی است و برنامه ریزی شده و با حساب و کتاب است. این گرانی نیست بلکه بی ارزش کردن پول رایج است. با حساب و کتاب. کدام یک از افراد که در گرانی ها دست دارند و گرانها را مدیریت میکنند، مصرف کننده را حمایت میکنند؟!!!! آیا بنویسید «حقوق کارگر غیر دولتی هفته اول برج ته میکشد».
فروش اجباری کالا همراه با روغن نباتی خلاف قانون است:
از کدام قانون و کدام مجری قانون، سخن میگوید.
در روز میلاد پیامبر مقام معظم رهبری در خصوص گرانی مطلبی فرمودند بعد هم دولت و‌ ستاد تنظیم بازار اطلاعیه در ند که با گرانی برخورد میکنند پس چه شد ؟
سخنگوی انجمن لبنی ایران با اشاره به نشست امروز نمایندگان تشکل‌های صنایع لبنی با مسئولان ستاد تنظیم بازار کشور گفت: امروز در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان تشکل‌های لبنی، سازمان مربوطه برگزار و قیمت‌های جدید برخی از محصولات لبنی شامل قیمت مصوب تعیین و تصویب شد
قوه قضائیه چرا در بحث گرانی وارد عمل نمی شود ؟ این مسئولین نالایق بر چه اساسی ، در این شرایط مجوز افزایش قیمت میدهند . چرا نظارتی روی این افراد خودسر نیست ؟ مملکت دیگه از بی در و پیکری هم گذشته . مبارزه با گران فروشی فقط یک شعاره ؟
جناب آقای قالیباف در دوران تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری سال نود و شش فرمودند که بیش از هشتاد درصد ثروت کشور در اختیار کمتر از چهار درصد است ،اکنون واقعیت مشخص شده که ایشان راست گفتند ، این جماعت کمتر از چهار درصد آنقدر قدرت دارند که همهٔ سیاستهای اقتصادی را بلوکه نمایند ،و زندگی را به مردم جهنم کنند ؟ اگرجه عده ای از دولتمردان هم جزٔ همین چهار درصدیها هستند ؟، راه چاره تنها یک پارچگی حکومت است که با توان مضاعف و از راه های قانونی بتوانند این چهار درصدیها را کنترل نمایند ، و با اخذ مالیات پلکانی مقداری تعدیل اقتصادی نمایند تا بتوانند قشر متوسط ایجاد نمایند ،و بجای پرداختن به تولید خودرو و مسکن و بازار مکارهٔ ارزهای خارجی ،توجه خود را به تولید کشاورزی و دامپروری و آبزی پروی معطوف نمایند ، قبول کنید که تعداد واحدهای مسکونی و تعداد خودروهای موجود بیش از تعداد خانوارهای ایران است ؟ باید با اینها برخورد شود و دیگر اینکه زرگری و فروش طلا و سکه را محدود نمایند ، و تولید و استخراح طلا را پشتوانهٔ پول ملی قرار دهند ،باور کنید چند برابر ذخایر ارزی و طلای خزانه داری کشور در منازل عده ای خاص میباشد ؟،،،مقاومت در مقابل ابر قدرتها دو جیز دازم دارد اول توجه به منافع ملی ،و دوم غیرت ملی ؟،،،
لبنیات گران شد؟!! شوخی نکن تابناک!! حرفهای نسنجیده نزن. چی تو ایران گران شده که شیر گران بشه؟! ملت رو سر کار گذاشتی؟!!
دلار بياد پايين هم باز قيمت ها ميره بالا، اذا زلزله العرض زلزالها..
ان الله لا بغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم
به زبون شیرین فارسی میشه خلایق هرچه لایق
تنهاگ چیری که مدیران در این دولت خوب بلد بودن
گرانی کمر شکن و تورم فاجعه بار و رکود و... بود
فروش اجباری کالا همراه با روغن نباتی خلاف قانون است
عین اوائل انقلاب
جهت ملاحظه دولت مردان بی خیال
بابا دولت مرجع رسیدگی به این امور رامشخص کند برای دولت مشخص است ولی مردم نمیدانند
ولله اصلا معلوم نیست تو این مملکت چه خبر هستش هر کی هر کاری میخواد میکنه وجود دولت بهیجوجه به چشم نمیاد چرا مردم باید اینهمه جور و ستم و بدبختی باید بکشن برای چی که چی میخواهیم چکار کنیم
چرا راه دور می روید . همین امسال حقوق کارگران با معیار دلارتقریبا192 دلار بوده ولی الان 5 پنی هم نیست.خدا قوت روحانی و جهانگیری!!!!!
دلالان وواسطه ها افتادن به جون مردم .این کجاش اسلامیه .اینهمه شهید اینهمه ویرانی وتاوان ندادیم که عده ای خون مردم را بمکند
حقوقی که کارگران دریافت می کنند، هیچ سنخیتی با خط فقر ندارد و کارگران باید طوری برنامه ریزی کنند که دریافتی آنها با توجه به افزایش هزینه ها در هفته اول برج تمام نشود و اصطلاحا ته نکشد!

کارگر گرامی، لطفا از میزان لفت و لیس کم کنید و با مدیریت سفرهای خارج و داخلی، و کاهش تفریحات لوکس مثل رستوران و شهربازی میتونی بهترین زندگی رو داشته باشی....
بهتر است بجای مسئول بگویید محصول چون مسئول کسیست که در فکر حل مشکل مملکت و مردم است و تا زمانیکه مردمانش در رفاه نباشند خودش نیز گرسنه میخابد...
خدا خیرتون بده هر روز سفره مردم رو کوچیک و کوچیکتر دارین میکنید . خدایا ما رو از دست این مسئولین ناکارامد نجات بده
عجب یادگار خوبی دولت تدبیر و امید در این ماه های آخر به جا گذاشت (( گرانی همه چیزی ))و تنها چیز بی ارزش جان مردم
دقت كردين كه در تمامي دولتهاي دهه هاي اخير ، چهار سال اول به خوبي و خوشي و رشد كم قيمت ارز به اتمام مي رسد تا مردم در انتخابات دور دوم باز هم به او راي دهند ولي بلافاصله بعد از پيروزي در دور دوم ، افزايش قيمتها و بازار آشفته اقتصادي شروع مي شود و در پايان چهارسال دوم به اوج خود مي رسد و در نهايت تمامي كاسه كوزه ها بر سر همان رئيس جمهور شكسته مي شود و مقصر اصلي ناكامي ها و ضعف ها شناخته مي شود ...و هشت سال بعد هم به همين منوال مي گذرد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان