بازدید 16117
۶
خبرگزاری رویترز

گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران / مدیر کل آژانس: ایران باید در مورد فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده شفاف‌سازی کند

خبرگزاری «رویترز» نوشت؛ آژانس اتمی در گزارشی که روز سه‌شنبه به کشور‌های عضو ارائه داده و امروز به دست رویترز رسیده، نوشته است: «در تاریخ چهاردهم نوامبر ۲۰۲۰، آژانس تایید کرد که ایران تزریق UF۶ به آبشار ۱۷۴ سانتریفیوژ IR-۲m که اخیرا در تاسیسات غنی‌سازی نطنز نصب شده را آغاز کرده است.»
کد خبر: ۱۰۱۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 18 November 2020

گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی درباره فعالیت های هسته ای ایران

بین الملل تابناک: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد، ایران تزریق «هگزافلوراید اورانیوم» به سانتریفیوژهای پیشرفته IR-2m را آغاز کرده است.

خبرگزاری «رویترز» نوشت؛ آژانس اتمی در گزارشی که روز سه‌شنبه به کشور‌های عضو ارائه داده و امروز به دست رویترز رسیده، نوشته است: «در تاریخ چهاردهم نوامبر ۲۰۲۰، آژانس تایید کرد که ایران تزریق UF۶ به آبشار ۱۷۴ سانتریفیوژ IR-۲m که اخیرا در تاسیسات غنی‌سازی نطنز نصب شده را آغاز کرده است.» هنوز جزئیات بیشتری از این گزارش منتشر نشده است.

مدیر کل آژانس: ایران باید در مورد فعالیت های هسته ای اعلام نشده شفاف سازی کند

«رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی یک کنفرانس خبری از ایران خواست تا درباره فعالیت‌های اعلام نشده هسته‌ای خود به آژانس شفاف‌سازی کند.

امروز (چهارشنبه) مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی یک کنفرانس خبری به سؤالات خبرنگاران درباره کووید-۱۹، ایران و موضوعات دیگر پاسخ داد.

وی با توجه به برخی ادعا‌ها مبنی بر وجود ذرات اورانیوم در مکانی در ایران که به آژانس اعلام نشده، گفت: «ایران همچنان باید کامل و به سرعت درباره فعالیت‌هایی که در مکان اعلام نشده به آژانس انجام می‌دهد، توضیح دهد تا نگرانی‌ها درباره صحت و کامل بودن توافقات پادمانی برطرف شود».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش پیشین خود ـ که چهارشنبه هفته پیش منتشر شد ـ ادعا کرده بود ایران نخستین آبشار سانتریفیوژ‌های پیشرفته IR-۲m را در تأسیسات هسته‌ای نظنز نصب کرده، اما هنوز تزریق اورانیوم را انجام نداده است.

آژانس علاوه بر این گزارش داده بود که ایران همچنان به غنی‌سازی ایران در سطح ۴.۵ درصد ادامه می‌دهد که از سقف ۳.۶۷ درصد تعیین‌شده در توافق هسته‌ای برجام بالاتر است.

این سازمان همچنین مدعی شد، میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۲۴۴۳ کیلوگرم افزایش یافته است.

با این حال، چندی پیش «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به «همکاری خوب» میان ایران و بازرسان این نهاد بین‌المللی در بازرسی از دو سایت در ایران اشاره کرده بود.

در همین رابطه، نشریه آلمانی «دی ولت» در مطلبی که روز جمعه ۱۳ نوامبر (۲۳ آبان) منتشر شد، می‌گوید: تازه‌ترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران "موج شوک‌آوری" به کشور‌های منطقه خاورمیانه ارسال کرده است.

روزنامه آلمانی می‌نویسد، این شوک در زمانی به برخی کشور‌های منطقه وارد شده که آن‌ها نگران ازسرگیری مماشات ایالات متحده با جمهوری اسلامی پس از ورود جو بایدن، رقیب پیروز دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر، به کاخ سفید هستند.

این روزنامه به نقل از محافل دیپیلماتیک اسرائیلی نوشته است: «ما نگرانیم، اما عربستان کاملا وحشت‌زده شده است.»

دستور کار جلسه آتی شورای حکام

نماینده روسیه در وین گفت، موضوع فعالیت پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران در دستور کار جلسه بعدی شورای حکام این نهاد سازمان ملل نخواهد بود.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توییتری درباره دستورکار جلسه بعدی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت: شورای حکام آژانس دستور کار جلسه ماه نوامبر را تایید کرد. این بار این جلسه شامل موضوع پادمانی در ایران نمی‌شود. به دلیل این که مشکلات دسترسی بازرسان آژانس به دو محل در ایران طی سفر مدیر کل آژانس به ایران در ماه آگوست با موفقیت حل و فصل شد.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که طی توافق انجام شده میان رافائل گروسی مدیرکل آژانس و مقامات کشورمان، بازرسان آژانس دسترسی لازم برای بازرسی و نمونه برداری از دو محل تعیین شده توسط آژانس در ایران ایجاد شد و این نمونه برداری‌های محیطی که در ماه سپتامبر انجام شد، در حال بررسی و تحلیل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
دوستان ببینید دقیقا قانون جنگل حاکمه 5تا ابرقدرت و اسرائیل وهند و پاکستان باچراغ سبز قدرتهای جهانی درفعالیتهای موشکی وهسته ای آزادند اما بقیه دنیا محروم __________کره شمالی هم با از دست دادن همه چیز و فقر مردمش اتمی شده اما ما با خیانت نابکاری بایستی همه چیزمون شفاف باشد این یعنی قانون جنگل آمریکارو ببینید خیلی راحت همه کشورهای دنیارو تهدید میکنه که اگر فلان کنید تنبیه میشوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
لطف کن از طرف خودت صحبت کن
مردم ایران کشورهای غربی رو دوست دارند

با فلسطین و اسرائیل هم کاری ندارند
اینا همه وقتی به ایران می آیند تعریف ئو تمجید می کنند ولی در واقع کار اصلیشان را انجام می دهند.
دولت که می گفت در برجام مسائل ادعایی حل شده یعنی برجام این خاصیت هم نداشته!
«جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در شب شهادت سردار سلیمانی گفته بود: هیچ آمریکایی ای در مرگ قاسم سلیمانی عزاداری نمی‌کند.
.....
ایران باید فعالیتها رو بیشتر کتد تا نتیجه تحریم را غربیها ببینند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل