بازدید 26682

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۲۷ آبان/ شمار جان باختگان از ۴۲ هزار تن گذشت

از میان موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۱۳۳۵۲ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۵۶۹۱ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 17 November 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۷۸۸ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، سیزده هزار و ۳۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که سه هزار و ۹  مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۷۸۸ هزار و ۴۷۳ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۴۸۲ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۴۲ هزار و ۴۶۱ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۵۷۰ هزار و ۷۷۴ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۵۶۹۱ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۵ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۴۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در تشریح وضعیت در نقاط مختلف کشورمان گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۹ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۳.۱ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۳.۴ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۶
هر روز تاخیر در برقراری تعطیلی ها ، خسارات جانی و مالی بسیاری به جامعه وارد میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
بسیاری از افرادی که می‌میرند ممکن است نان آور خانواده باشند دولت می‌خواهد این خانواده های بی سرپرست شده را چگونه تامین کند
ووهان وماهان وقم وروحانی بیچارمون کرد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
لعنت بر کرونا ، لعنت بر چین
42 هزار نفر
وقتی امار رسمی ما زیر 5 هزار بود ایتالیا رسیده بود نزدیک 30 هزار
الان اختلاف چندانی نداریم
اینکه حالا امار واقعی ایران خیلی بیشتره هم بماند
چقد زود به فاجعه عادت میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
عادت نکردیم چکار میتوانیم بکنیم
وقتی علم در تصمیم گیری ها جایگاهی ندارد وضعیت همین میشود
اگر در ٢،٥ برابر طبق گفته خودشان ضرب كنيد ميشود بالاي ١٠٠ هزار نفر.
نکته اول : کم کم داریم وارد کانال 500 کشته دروغین اما رسمی و 1500 کشته حقیقی میشیم... قرار بود با این طرح تعطیلی فرصت تنفس به کادر درمان داده بشه اما اینقدر که دیر اقدام کردن و دست دست کردن در این 14 روز تعطیلی هم بیمارستانها بکوب و با حداکثر پرسنل باید کار کنن!!!
نکته دوم : 1500 خانواده دیگه امروز داغدار شدن و عزیزشون رو از دست دادن...از جلسه ستاد تا زمان تعطیلی دستکم 10000 نفر جان خودشون رو از دست میدن و این یعنی از دست دادن زمان از دست دادن فرصت از دست رفتن سرمایه انسانی و البته ثروت اجتماعی... هیچکسی درک نکرده که چرا از شنبه هفته آینده و چرا از فردا نه؟؟
نکته سوم : در طرح تعطیلی و خارج نشدن مردم از خانه بحث مغفول مانده حضور 33 درصدی کارمندان ادارات و مشاغل سطح یک هست... با توجه به اینکه 4 تقریبا میلیون کارمند اداری و دولتی داریم همچنان روزی بالای 1 میلیون نفر در شهر تردد میکنن چه با خودرو چه با وسیله شخصی. به علت اینکه این فراد در تماس با همکاران یا ارباب رجوع هستن ممکنه کرونا رو با خودشون جابجا کنن و حتی به خانه ببرن و افراد بیشتری ناخواسته درگیر شن! این 33 درصد افراد اداری قراره چه خدماتی ارائه بدن وقتی قرار نیست سایر مشاغل باز باشن؟
نکته آخر : در این طرح فقط مشاغل و اصناف تعطیل شدن اما از رفت و آمد مردم در خیابان ها پارکها میادین صحبتی نشده. افراد که به بهانه سررفتن حوصله از خونه میان بیرون چطور؟مردمی که تا قبل از ساعت 9 شب در خیابانها حضور دارن رو چطور کنترل میکنید که ویروس رو جابجا نکنن؟
نتیجه : درسته که این طرح بالاخره باخواسته اکثریت مردم هر چند بسیار دیر با کشته های بالا مطرح و اجرایی شد.اما اگر همچنان نقاط فرار و استثنائات در طرح باقی بمونه مثل سدی(اصل طرح تعطیلی) عمل میکنه که نقطه فراراب(33درصد حضور کارمندا و آزادی حضور مردم در اماکن عمومی) داره و سد با تمام هزینه و زمان و فکر و طرحی که برای گذاشته شده به سادگی هرچه تمام تر از کارکرد میوفته و بی اثر میشه و مردمی میمونن از کاسبی افتاده و البته طلبکار از بابت تعطیلاتی که اثربخش نبوده و کادر درمانی که خستگی در نکرده باید به مصاف موج ویروس بعد از تعطیلات برن!
با این وضعیت ۵۰۰ کشته روزانه ، اون طرح ۹ شب تا ۴ صبح حتما جواب میده !! ستاد مقابله با کل بیماریها ، خواهشاً فکری کنید ..
متأسفانه تعداد کشته ها برابر سرنشینان 10 اتوبوس با ظرفیت کامل است.
متأسفانه تعداد کشته ها برابر سرنشینان 10 اتوبوس با ظرفیت کامل است.
ده! آخه چرا اینجوری شد!!؟ ما که هم خوب مدیریت کردیم، هم مردم خوب رعایت می کنن. اصلا طبق نظر یک سری متخصص خبره هم که کلا اصل قضیه چاخان بوده و توطئه بوده که بزرگنمایی بشه... پس این آمار چی شد که اینجور شد آخه! حالا مستعان رو هم تو معادلات نگذاشتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
هیچ روشی جای تعطیلی را نمیگیرد اگر راهی وجود داشت کشورهای اروپایی تعطیل نمیکردند
حالا ک شما مثلا با تقلید از کشورهای دیگر قرنطینه میکنی آیا مثل اونها پولی به عنوان حقوق کرونایی به مردم میدی؟ آیا مثل کشورهای اروپایی و آمریکا غذا به دم در خونه مردم میدی؟ پس چرا با قرنطینه میخوای مردم از گرسنگی بمیرن؟این همه شغل آزاد از کجا پول بیارن اجاره مغازه اجاره خونه و خرج خونه بدن؟ روح و دل کارمند و حقوق بگیر راحته مرخصی با حقوق داره منه مسافرکش یا اون کارگر بدبخت از کجا بیاره زندگی بکنه؟ واقعا ک میشه فهمید و آشکار هست ک کرونا یک ویروس ساختگی هست برای نابودی قشر فقیر و طبقه پایین دنیا چجوری هس ک تو چین 7ماهه کسی کشته نشده ولی بقیه دنیا داره نابود میشه؟ این ویروس چینی رو کمونیستا برای نابودی دموکراسی و فرهنگ و زندگی دیگر مردم دنیا ساختن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
مردم بدون تعطیلی هم دارند میمیرن ، کجای دنیا بخاطر عقب نیفتادن اجاره مغازه مردم باید بمیرند
با توجه به شرایط باید قوانین لازم برای مشکل پرداخت نشدن کرایه مغازه ها بوجود اید
تا زمانی که به فکر معیشت وخورد خوراک قشر ضعیف نباشید هیچ طرحی جوابگو نخواهد بود یعنی چه این جا بازباشد انجا بسته ازاین ساعت تا فلان ساعت خودتان هم میدانید توان مالی تعطیلی همگانی را ندارید
درحالی که مردم دارند می‌میرند جلسات بی خاصیت ستاد کرنا که هیچ خروجی ندارد و فقط اتلاف وقت است ادامه دارد
هر تصمیمی که برای تعطیلی گرفته میشود باید برای کل کشور باشد روزانه هزاران نفر با اتوبوس ، قطار و هواپیما به شهرها وارد و خارج میشود
ﺿﻌﻴﻒ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺗﻤﺎﻡ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎ ﺩاﺷﺘﻴﻢ. ﭘﺲ ﺁﻣﺎﺭ ناکارامدی ﻣﺴﻴﻮﻟﻴﻦ ﻛﺸﻮﺭ ﺭﻭ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﻛﻨﻴﺪ
یک بار بصورت کلی تعطیل کنید و افرادی که حقوق بگیرن مثل کارمند و بازنشسته و ... که هیچ ولی به بقیه یک ماه حد اقل حقوق را پرداخت کنید و اعلام کنید هر کس اومد بیرون بازداشت میشه اونوقت ببینید چجوری شر ویروس کنده میشه
البته قانونا باید به همه دولت کمک میکرد اما برای اینکه شما تحریم ها و مشکل اقتصادی رو بهونه نکنید به یه عده که در آمد ندارن فقط کمک مالی کنید
اینقدر گند زدین که هیچ جوری جمع نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
مردمی که نمی‌توانند یکماه دوام بیاورند کمتر از ۳ درصد مردم هستند
اصلا تعطیلی مشاغل کارساز نمی شه باید پروتکلها رعایت بشه و از ازدحام جمعیت جلوگیری بشه تعطیلات حذف بجز جمعه رفت و آمد بین شهری محدود و کسب و کار اتفاقا تا نیمه شب به راه باشه تا مردم نیازی به تجمع نداشته باشند تعطیلی مدارس و دانشگاهها کافیست.
با تعطیلی کرونا که کم نمی شه فقرمپشت سرش میاد و معجونی می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
وقتی تعطیل نباشد میلیونها نفر باید سرکار خود حاضر باشند میلیونها نفر هم بعنوان ارباب رجوع یا مشتری حاضر میشوند در این شرایط جلوگیری از شلوغی و حفظ فاصله اجتماعی غیرممکن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
وقتی واگن‌های مترو و اتوبوس ها پر از مسافر است پروتکل چطور رعایت شود مردم وقتی می‌بینند همه چیز باز و روال عادی داره کلا فراموش میکنند که ویروسی وجود دارد و دلیلی نمی بینند که حتی رفت و آمد غیر ضرور را حذف کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
تعطیلی مشاغل بسیار کارساز است بشرطی که کامل و بدون استثنا باشد هرگونه استثنا یعنی اجرای ناقص تعطیلی و در
نتیجه عملکرد لازم را ندارد
هیچ دلیلی برای خروج مردم از خانه نباید وجود داشته باشد
وقتی از ابتدا گفته شد روشی که برای مقابله با کرنا در پیش گرفته شده هم جان مردم از دست میرود و هم نان مردم از دست میرود وضعیت فعلی چنین شرایطی دارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر