بازدید 182212
مدیر عامل شرکت مترو تهران:

ریزش تونل مترو تهران یک کشته داشت

مدیر عامل شرکت مترو تهران درباره جزئیات حادثه ریزش سقف تونل در حال ساخت مترو گفت: در این حادثه ۴ کارگر مشغول به کار بودند که خوشبختانه سه نفر بلافاصله خود را نجات می‌دهند و متاسفانه یکی از کارگران در زیر آوار مدفون می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 08 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، «علی امام» مدیر عامل شرکت مترو تهران درباره جزئیات حادثه ریزش سقف تونل در حال ساخت مترو گفت: در اثر حفاری گالری تاسیسات ایستگاه ۱۷ شهریور در تقاطع خط ۶ و۷ قسمتی از سقف گالری ریزش می‌کند. در این حادثه ۴ کارگر مشغول به کار بودند که خوشبختانه سه نفر بلافاصله خود را نجات می‌دهند و متاسفانه یکی از کارگران در زیر آوار مدفون می‌شود.

او در واکنش به اینکه با قوت گرفتن فعالیت‌های عمرانی مترو در هفته‌های اخیر شاهد وقوع حوادثی بوده‌ایم، گفت: دو حادثه با دو منشا مختلف رخ داد. در حادثه اول پیمانکار مقصر نبود، بلکه یک شرکت که ۳۵ روز قبل تاییدیه را دریافت کرده بود نسبت به بهره برداری از آسانسور اقدام کرده بود.

مدیرعامل مترو تهران ادامه داد: در حادثه امروز نیز کار کردن زیر زمین یکی از مشاغل سخت است و برخی حوادث بعضا اجتناب ناپذیر هستند، اما باید سعی کرد تا جایی که ممکن است این اتفاق رخ ندهد.

امام افزود: در محدوده خیابان شهریور که این حادثه رخ داده است، در گذشته نشست‌های متعددی رخ داده و خاک آن وضعیت سستی دارد. در این محل براساس گزارش‌های اولیه‌ای که گرفتم با احتیاط اقدامات در حال اجرا بود و تمهیدات HSE نیز در نظر گرفته شده بود، اما این حادثه تلخ رخ داد.

مدیرعامل مترو تهران تاکید کرد: باید بیش از پیش دقت کنیم تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

 

فوت یک کارگر تبعه افغانستان

 

همچنین «جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۱۰:۵۲ صبح امروز یک مورد حادثه در کارگاه مترو در خیابان ۱۷ شهریور تقاطع بلوار قیام به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بلافاصله دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: محل حادثه کارگاه در حال ساخت ایستگاه مترو بود که در قسمت یکی از شفت‌های عمودی آن که قرار بود در آینده به عنوان بخش تهویه و خروج اضطراری افراد استفاده شود و ارتباط مستقیمی با تونل حفاری نداشته است، به یکباره در حالی که کارگران در آن بخش مشغول فعالیت بودند دچار ریزش می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران تصریح کرد: اطلاعات اولیه حاکی از این بود که یک نفر از کارگران به صورت کامل در زیر آوار مدفون شده است. پیش از رسیدن آتش‌نشانان عوامل این ایستگاه در حال تلاش برای خروج این کارگر بودند. آتش‌نشانان نیز به سرعت وارد عمل شده و با توجه به اینکه خاک این محدوده سست بوده و احتمال ریزش مجدد وجود داشت آتش‌نشانان با در نظر گرفتن ایمنی لازم موفق شدند این کارگر که اهل کشور افغانستان بود را خارج کنند که پس از معاینه توسط عوامل اورژانس مشخص شد این کارگر جان خود را از دست داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۹
حادثه مرگ در پروژه ساخت مترو اجتناب ناپذیر است؟ این صحبت خیلی خیلی خیلی زیاد بیانگر فرار از مسئولیت است. حادثه مرگ در هیچ کارگاهی اجتناب ناپذبر نیست. گفتن چنین سخنی بجای جستجوی خطای سیستم و پیشگیری از موارد مشابه در آینده فقط خطاکارها را توجیه و جری میکند تا با جان مردم و بیت المال بازی کنند.
اگر قالیباف شهردار بود یه همچین حادثه ای رو پیرهن عثمان می کردید۹
این پاسخ ،مسئولانه نیست
چندروز پیش هم کارگاه نواب سه تا کارگرفوت کردن یعنی کسی تو کشور نیست کارشان را برسی کند از این اتفاق نیفتد یعنی مدیرعامل معاونت حمل ونقل هیچ مسئولیتی در برابر جان کارگران ندارند یعنی از وضع کرونا همه خبرها راخفه می کنند
خداوندرحمتش کند.
من بجای این بزرگوار تسلیت میگم به خانواده ی این عزیز و همچنین به جای ایشون استعفامو بخاطر بی کفایتی اعلام میکنم،متاسفم
خسته نباشی مهندس ایرانی
کارگربیچاره وای خدا
چشم .... از همین الان ما مردم به شما قول میدهیم مراقب باشیم که چنین حوادثی رخ ندهد !!!!!!
جسارتا اگر خواستید سند محضری و فیش بانکی و سند منزل هم بعنوان ضمانت میگذاریم که اگر تونل ریزش کرد و مردیم همه می اموال ما را ضبط کنید چون حتما مراقب نبودیم و بموقع خودمان را نجات ندادیم....
اسم ایستگاه را بنام اون کارگر شهید نامگذاری کنید .
اول ایمنی بعد کار
شعاری که فراموش شده
اگر به مطالعات زمین شناسی منطقه بیشتر بها می‌دادند و با توجه به سستی خاک اقدامات ایمنی بیشتری مینودند حالا شاهد عزادار شدن خانواده ای زحمتکش نبودیم. جوجه مهندسین ما در دانشگاه‌ها چه خوانده اند درس آدم کشی؟؟!.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
حادثه تلخ و تأسف باری بود.
اگر احساس مسئولیت و وجدان کاری باشد خیلی از این اتفاقات صورت نمی‌گیرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
در این کشور با این مسئولین چیزی که اهمیت ندارد ،جان ایرانی هست و بس،
روحش شاد و یادش گرامی
خدا بیامرزه.خوانوادش رو پشتیبانی کنید.
ما که کارشناس نیستیم ولی هرکس برای ایجاد آسایش دیگری تلاش و جهاد کند‌ حقا شهید است خدا روح ایشان را در آرامش قرار دهد
چ نظر زیبایی نام ایستگاه به نام کارگر شهید
خدا رحمتش کنه مقصرش نکنید برای یه سری دیگه رعایت کنید
مدیر عامل مترو باید اسم ایستگاه رو از حضرت عبدالعظیم _سولقان که خط 6 هست به اسم کارگر تغییر بدن
باید اسم ایستگاه بزارن =ایستگاه راه کارگر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر