بازدید 61747
۱

ماجرای کد QFS در برگه‌های رای آمریکا چیست؟

همزمان با بالاگرفتن اختلافات در مورد نتایج نهایی انتخابات آمریکا یک مامور سازمان سیا (steve pieczenik ) مدعی شد که تا الان اجازه نداشتم که بگویم، اما چند ساعت پیش اجازه بیان این صحبت را گرفتم، ترامپ بر روی آراء کد QFS قرار داده چرا که ما از تقلب احتمالی باخبر بودیم! ‏ترامپ را خوب نشناختید!
کد خبر: ۱۰۱۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 07 November 2020

 ماجرای کد QFS در برگه‌های رای آمریکا چیست؟

به گزارش «تابناک»، یکی از چهره‌های مشهور در حوزه مسائل امنیتی آمریکا که سابقه فعالیت در رده‌های بالای وزارت امور خارجه هم را دارد، مدعی شد دولت ترامپ با پیش بینی احتمال تقلب در انتخابات به شکل پنهانی عملیاتی گسترده را برای به دام انداختن دموکرات‌ها ترتیب داده است.

دکتر «Steve Pieczenik»؛ نویسنده، روانپزشک و از مقام‌های سابق در دولت‌های «هنری کسینجر»، «رونالد ریگان» و «جرج بوش» پدر است. وی طی مصاحبه‌ای جنجالی با «Owen Shroyer» از سایت «Infowars» مدعی شد دونالد ترامپ از فناوری بلاکچین برای رو کردن دست دموکرات‌ها بهره برده است. به گفته Pieczenik آنها بدین منظور تمامی برگه‌های رای را مخفیانه رمزنگاری کرده‌اند: «برخلاف آنچه دیگران می‌گویند این انتخابات یک عملیات کمین بود. ما با استفاده از کد رمزنگاری بلاکچین QFS همه برگه‌های رای را علامت گذاری کرده‌ایم. در واقع حالا به خوبی می‌دانیم هر برگه رای کجاست، کجا رفته و در اختیار چه کسی است.»

وی همچنین مدعی است که دونالد ترامپ در چند روز اخیر خود را از کانون رسانه‌ها دور کرده تا به دولت در سایه اجازه دهد از نظر سیاسی گور خودش را بکند. به گفته Pieczenik آنها بر اساس تعالیم «سون تزو»، نویسنده چینی کتاب «هنر رزم» خود را عقب کشیده و به دشمن یا همان دموکرات‌ها اجازه داده‌اند تا هر اشتباهی که می‌خواهند انجام دهند اما در لحظه نهایی ضربه را به آنها وارد کرده‌اند؛ به عبارت دیگر تقلب دموکرات‌ها در انتخابات کاملا مورد انتظار آنها بوده اما برای رو کردن ماشین فساد بایدن و همکارانش یک عملیات کمین وسیع ترتیب داده‌اند.

هنوز مشخص نیست این ادعای جنجالی تا چه حد صحت دارد اما فایلی در سایت «آژانس امنیت زیرساخت‌ها و امنیت سایبری» ایالات متحده بارگزاری شده که تاکید می‌کند اغلب برگه‌های رای دارای کدهایی با سبک اختصاصی نظیر علائم زمانبندی، کانال‌های کد یا QR هستند. در بخش دیگری از این فایل نیز به نشانه‌گذاری برگه‌های رای با علائم خاصی اشاره شده که صحت آنها را تایید می‌کند. با این حال در فایل مذکور به صورت مشخص به استفاده از فناوری بلاکچین اشاره نشده و از اینرو مشخص نیست ادعاهای Steve Pieczenik تا چه حد صحت دارند.

 

تعداد بازدید : 4163
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
بایدن دستت رو شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر