بازدید 207262

ترامپ: باخت برایم سخت است/ بایدن: امروز می‌توانیم آمریکا را پس بگیریم/ نتایج چه زمانی اعلام می‌شود؟ / چه کسی برنده نبرد کنگره خواهد شد؟

 انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بهطور سنتی از دهکده دیکسویل ناچ Dixville Notch واقع در ایالت نیوهمپشایر آغاز می‌شود و در این دوره نیز اهالی این دهکده در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه به وقت محلی پای صندوق رای حاضر شدند و تمامی آرای به صندوق ریخته شده در این دهکده، به نفع جو بایدن نامزد دموکرات‌ها بود.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 03 November 2020

آغاز اعلام آراء از یک روستا به نفع بایدن/ نتایج چه زمانی اعلام می شود؟

بین الملل تابناک: بامداد روز (سه‌شنبه) سوم نوامبر (۱۳ آبان) پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز و شمارش معکوس برای پایان رای گیری و اعلام پیروزی از سوی یکی از طرفین یا دو طرف نیز آغاز شده است.

***

ترامپ: باخت برایم سخت است

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد که پیروزی وی در انتخابات باعث وحدت آمریکا خواهد شد.

وی که در مقر ستاد انتخاباتی خود در شهر آرلینتون در ایالت ویرجینیا صحبت می‌کرد، افزود: «در مقابله با ویروس کرونا دستاوردهای زیادی به دست آوردیم و درمان‌هایی برای این ویروس وجود خواهد داشت.»

ترامپ پیش‌بینی کرد که امروز پیروزی بزرگی در تگزاس بدست خواهد آورد، اما تاکید کرد که نتایج انتخابات در پنسیلوانیا و فلوریدا بسیار با اهمیت است.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد که به سخنرانی پیروزی یا شکست فکر نمی‌کند اما بلافاصله پس از پیروزی به فعالیت باز خواهد گشت.

ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که نباید اعلام نتیجه انتخابات برای چند روز به تأخیر بیفتد. چون ممکن است اتفاقات بدی در رای‌گیری از طریق صندوق پستی بیفتد.

وی اضافه کرد، معتقد است که تصمیم دادگاه عالی پنسیلوانیا درباره رای‌گیری پستی بسیار خطرناک بوده و این حق آمریکایی‌هاست که برنده انتخابات را در روز رای‌گیری بدانند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد که از حمایت گسترده‌ای در میان لاتین‌تبارها و آمریکایی‌های سیاه‌پوست برخوردار است. 

***

آغاز شمارش آرا

شمارش آرا پستی در ایالت فیلادلفیا آمریکا از لحظاتی پیش آغاز شد.

به گزارش گاردین، به دلیل اینکه نتایج آرای پستی در آمریکا زودتر اعلام شود، شمارش آنها در چند ایالت از جمله فیلادلفیا آغاز شد.
 

***

بایدن: امروز می‌توانیم آمریکا را پس بگیریم

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری با تشویق مردم آمریکا به رای دادن گفت که با هم می‌توان بر بحران‌های کنونی آمریکا فائق آمد.

وی در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «ما می‌توانیم بر این بحران‌ها فائق آییم. امروز می‌توانیم کشورمان را پس بگیریم. ما می‌توانیم در نبرد برای روح ملت پیروز شویم. همه اینها امروز آغاز می‌شود. بیایید این کار را با هم انجام دهیم.»

***

فقط ۷ رسانه مجازند نام برنده انتخابات آمریکا را اعلام کنند

طبق بیانیه توییتر، برای اعلام رسمی نام برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تنها به ۷ رسانه ABC News، خبرگزاری AP، CNN، CBS News، «Decision Desk HQ»، Fox News و NBC News می‌توان اعتماد کرد. اگر خبرنگار یا هر کاربری در توییتر بدون استناد به یکی از منابع هفتگانه تایید شده، نتیجه انتخابات را توییت کند، ممکن است توییت او حذف شود یا نشر نشود. توییتر برای آن توییت پوستری نشر خواهد کرد که بر آن نوشته شده: «منابع رسمی هنوز نام برنده را اعلام نکرده‌اند»، بنابرین ذکر نام برنده به مرکز اطلاعات انتخابات در شبکه توییتر محول شده است.

 انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بهطور سنتی از دهکده دیکسویل ناچ Dixville Notch واقع در ایالت نیوهمپشایر آغاز می‌شود و در این دوره نیز اهالی این دهکده در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه به وقت محلی پای صندوق رای حاضر شدند و تمامی آرای به صندوق ریخته شده در این دهکده، به نفع جو بایدن نامزد دموکرات‌ها بود.

در این دهکده کم جمعیت که تنها ۱۲ نفر در آن زندگی می کنند، ۵ نفر رای دادند و همه آنها بایدن را برای ریاست جمهوری کشورشان برگزیدند.

در انتخابات سال ۲۰۱۶ در این دهکده دو نفر به ترامپ و چهار نفر هم به هیلاری کلینتون رای داده بودند.

آغاز اعلام آراء از یک روستا به نفع بایدن/ نتایج چه زمانی اعلام می شود؟

پیروزی بایدن در گام نخست شمارش آرا در حالی است که تازه ترین نظرسنجی ها همچنان از پیشتازی بایدن نسبت دونالد ترامپ در این دوره از رقابت ها حکایت دارد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نیز نوشت: ۱۲ مایل دورتر در «میلسفیلد» (Millsfield) واقع در نیوهمپشایر، صندوق‌های رای در اولین دقایق بامداد امروز باز شد. ترامپ در این منطقه با ۱۶ رای در برابر ۵ رأی بر بایدن پیروز شد.

ترامپ با مسائلی همانند بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا و اعتراضات سیاه پوستان این کشور در پی کشته شدن چند تن از آنها به دست پلیس، انتخابات سختی را برای ماندن در مسند قدرت پیش روی دارد و در طرف دیگر، جو بایدن، معاون اول سابق باراک اوباما، رئیس جمهور سابق و محبوب آمریکا، پس از شکست برنی سندرز در انتخابات درون حزبی، پا به عرصه رقابت گذاشته است.

به دلیل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا، بخش مهمی از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را رای‌های پستی و پست الکترونیک تشکیل می‌دهند و تنها حدود ۴۰ میلیون نفر حضوری و در روز انتخابات رأی خواهند داد. همین مساله ممکن است، باعث این شود که رئیس جمهور بعدی آمریکا شب انتخابات مشخص نشده و این اتفاق چند روز طول بکشد.

قوانین انتخاباتی در نیوهمپشایر به مناطقی با کمتر از ۱۰۰ سکنه اجازه می‌دهد تا حوزه‌های اخذ رای را نیمه شب باز کنند و بعد از آنکه همه رای‌دهندگان ثبت نامی رای دادند، شعب را ببندند.

اکثر حوزه‌های رای‌گیری در ساحل شرقی ساعت شش یا هفت صبح به وقت محلی رسما باز می‌شوند. در ایالت ورمونت، رای‌دهندگان از ساعت پنج صبح (یک و نیم بعد از ظهر به وقت تهران) به پای صندوق‌های رای می‌روند. رای‌گیری تا ساعت ۹ شب به وقت شرق آمریکا ادامه خواهد داشت، اما در بخش‌هایی از ایالت ایندیانا و کنتاکی، شعب اخذ رای ساعت شش شب به وقت محلی بسته می‌شوند.

***

نبرد در راه کنگره

امروز سوم نوامبر، علاوه بر آنکه روز سرنوشت‌سازی در تعیین رهبر بعدی کاخ سفید است، روز انتخاب قانونگذاران در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا هم به شمار می‌رود. این دو مجلس، کنگره آمریکا را تشکیل می‌دهند. جبهه دیگری که دموکرات‌ها برای تصاحب آن خیز برداشته‌اند، کنگره است.

در حال حاضر کنترل مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۷ نماینده بیشتر در اختیار دموکرات‌هاست و سنا هم با ۵۳ نماینده در چنگ جمهوری‌خواهان قرار دارد. امروز تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا و ۳۵ کرسی از سنا به رای گذاشته می‌شوند.  

از مجموع ۳۵ کرسی سنا که به رای گذاشته شده است، ۲۳ کرسی متعلق به جمهوری‌خواهان و ۱۲ کرسی متعلق به دموکرات‌هاست. دموکرات‌ها به سه یا چهار کرسی دیگر برای کسب اکثریت سنا نیاز دارند.

تعداد دقیق این کرسی‌ها به این مساله بستگی دارد که چه کسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود. چنانچه بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود، معاون او خانم کامالا هریس، رئیس سنا می‌شود و می‌تواند در صورت تساوی قانونگذاران، رای را بشکند. پس اگر معاون رئیس‌جمهوری جدید دموکرات باشد، سه کرسی برای کسب اکثریت کفایت می‌کند، در غیر این صورت به چهار کرسی نیاز است.

در مقابل، جمهوری‌خواهان هم برای تصاحب مجلس نمایندگان آمریکا به ۲۱ کرسی دیگر نیاز دارند. در حال حاضر، مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت ۲۳۲ مقابل ۱۹۷ نماینده در اختیار دموکرات‌هاست. اکثریت در این مجلس با ۲۱۸ کرسی به دست می‌آید.  

برای دموکرات‌ها حیاتی است که در کنار ریاست جمهوری، کنترل سنا را هم دوباره به دست بگیرند، چرا که در غیر این صورت کار بایدن برای پیشبرد اموری از جمله اصلاح قوانین مهاجرتی و بهداشت و درمان سخت‌ می‌شود. 

***

نتایج کی اعلام می‌شود؟

معمولاً در انتخابات ریاست جمهوری‌ آمریکا نتیجه ساعاتی پس از انتخابات اعلام می‌شد.

دور پیش و در انتخابات سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ ساعت ۳ صبح به وقت آمریکا ( ۱۰:۳۰ صبح به وقت تهران) در نیویورک سخنرانی پیروزی خود را انجام داد، اما این دوره شیوع کرونا شرایط را تغییر داده است. بسیاری از آمریکایی ها پیش از موعد به شکل حضوری یا پستی رأی داده‌اند، دریافت بخشی از آرای پستی و سپس شمارش و کنترل آن‌‌‌ها به روزهای پس از انتخابات و سوم نوامبر موکول خواهد شد و برای اعلام رأی نهایی ممکن است لازم باشد، تا چند روز یا حتی چند هفته صبر کنید. البته ممکن است نتایج همان شب انتخابات اعلام شود، به‌ویژه اگر اختلاف آرا میان نامزدها زیاد باشد.

نظرسنجی‌ها

میانگین نتیجه‌های نظرسنجی ها تا روز دوم نوامبر و در حالی که تنها ساعاتی به روز انتخابات مانده، نشان می‌دهد که جو بایدن در سطح سراسری و در اغلب ایالات‌ چرخشی از دونالد ترامپ جلوتر است. نمونه‌‌های زیر همه بر پایه شاخص ۱۰۰ امتیازی است.

در نظر سنجی IBB/TIPP روز دوشنبه دوم نوامبر، بایدن ۳ امتیاز (از ۱۰۰ امتیاز) از ترامپ جلوتر است. در نظرسنجی مشترک « ان‌بی‌سی و وال استریت ژورنال» مربوط به روز اول نوامبر بایدن در سطح کشور از ترامپ ۱۰ امتیاز پیش است. در نظرسنجی «راسموسن» در سطح کشوری بایدن ۱ امتیاز جلوتر است.

در اغلب ایالات‌ چرخشی هم بایدن وضع بهتری نسبت به ترامپ دارد.

در آخرین نظرسنجی «مانمات» که نتیجه آن دوشنبه منتشر شد، در ایالت سرنوشت‌ساز پنسیلوانیا جو بایدن ۷ امتیاز از دونالد ترامپ جلوتر است. بر اساس نظرسنجی «راسموسن» در ایالت اوهایو ترامپ با ۴ امتیاز پیش است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۱۵
ظریف ابراز امیدواری کرد که ترامپ نیز قادر به عملکرد متفاوت باشد.!!!!!!!!!
اقای ظریف معنی این حرف شما اینه که اگر ترامپ رفتارش راتغییر بدهد شما شهادت سردار سلیمانی وانتقام از قاتلینش رافراموش خواهیدکرد؟؟؟!!! لطفا بطورواضح وشفاف به این سوال پاسخ بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
مواظب قلب و عروقت باش
فعلا که هر چی شما بگید درسته
همه چیز هم که ماله شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
طبق فرمایش رهبری در سخنان امروز رفت وامد اشخاص در کاخ سفیدموجب تغییر سیاست ایران دربرابر امریکا نخواهدشد
والسلام نامه تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
سردار سلیمانی یک نظامی قابل احترام وشجاع بود که در راه آرمانش به شهادت رسید آقای ظریف هم یک دیپلمات با تجربه و کاردان هستش که داره کار خودشو درست انجام میده. دلیل نمیشه شرایط برای همه مردم بسیار سخت بگذرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
ناشناس ۱۶:۲۱
اگر خدای نکرده یکی ازعزیزان خودت هم به ناحق و ناجوانمردانه کشته شود به همین راحتی ازخونش میگذری؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
مگه سرنوشت صلح و جنگ بین کشورها رو خون شهداش تعیین می کنه ؟ ما در دوران جنگ که شهدای بیشتری هم دادیم و در نهایت با صدام هم صلح کردیم . پیامبر هم با قاتلان حمزه صلح کرد و حتی اونها رو بعداز پیروزی هم بخشید . امام حسن هم با قاتلان عمار و مالک صلح کرد . این جه استدلالیه که فوری خون پاک شهدا رو وسیله پیشبرد اهداف سیاسیتون قرار می دید ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
وقتی قاتل حمزه سیدالشهدا. رفتارش را تغییر داد پیامبر. او را بخشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
ناشناس 46 16
تو خودت شخصا برو از آمریکا انتقام عزیزتو بگیر
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
فعلا که با این اقتصاد افتضاح همه دارن نابود میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
اگه اینطور باشه با عراق هم نباید روابطمونو حسنه کنسم چون ۸ سال هزاران جوونمونو کشت. تو اروپا هم بعد جنگ جهانی دوم نباید صلح میشد. ژاپن و آمریکا هم تا ابد با هم دشمن میبودن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
سردار سلیمانی راهی رو رفت که می دانست نتیجه اش چی هست!اگر بخواهیم این خون و خون کشی رو ادامه بدیم تا قیامت ادامه پیدا خواهد کرد. یک جایی این جریان باید به آشتی ختم بشه تا خون های بیشتری ریخته نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
سیاست کشور ومعیشت مردم با خون شهدا وابسته نیست دلیل نمیشود برادر من شهید شده ومن بعنوان خانواده شهدا هرچیزی که به معیشت ورفاه مردم مربوط شود خون برادرم را بهانه ومخالفت کنم شهدا انتخابی داشتند وازانتخاب وایمانشان دران راه جانشان را فدا کردند ودرقیامت ازمزایای شهید بودن بهره مند میگیردندودراین دنیا ما ملت هم باکمال احترام وادب خونشان را پاس میداریم ولی معیشت ورفاه مردم هیچ منافاتی با خون شهدا وسردار سلیمانی ندارد وکسانی این حرف را میزنند بخدا تابع شهدا وتدین ندارند چه بسا جتی نماز هم نمیخوانند خود خدا فرموده هرکسی دنیارا بخاطر اخرت واخرت را بخاطر دنیا ترک کند بنده من نیست حالا شماها چی میگید شهدا جای خود معیشت جای خود اگر عرضه دارید معیشت ورفاه مردم را با دشمن دشمن کردن امریکا فراهم کنید ماهم باشماها همنوا میشویم میگوییم مرگ برامریکاااااااااااااا اگر عرضه ندارید فقط شعار مقاومت واستقامت میدهید پس مذاکره باید صورت گیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
بحث قتل یک نفر نیست، که اگر بود مخفیانه یا توسط داعش ایشان را به شهادت می رساندند.بحث کینه شتری از ایران و ایرانیست که به قتل می رسانند و رسما مسئولیتش را میپذیرند .یعنی تحقیر رسمی یک کشور.تحقیر که میفهمید یعنی چه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
انهایی که شعار اشتی اشتی میدهنداشتی باچه کسی؟ کسی که هرروز به جنایت بیشرمانه اش وترور شهیدسلیمانی افتخارمیکند و دایما ازان بعنوان یک پیروزی بزرگ یاد میکند؟!!! هیهات من الذله
عقل سر خ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
دوستان نگران نباشید ترامپ ریس جمهور خواهد ماند واین برای ایران بهتر است باعث میشود مردم یکم عاقلانه تر رفتار کنن ودر انتخابات با دقت بیشتری شرکت کنن یکم به حافظه تارخی خودمان برگردیم ریشه مشکلات الان ما به ۸۸ بر میگردد و در
انتهای ان به انتخابات که به کدخدا منتهی شد رای دادیم و الان گرفتار شدیم باید از فقر فرهنگی رهای پیدا کنیم تا مشکلات کم شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
امشب ظریف و روحانی تا صبح بیدارن
خدایا دل هیچ دکتری رو نشکون :-))))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
اشتی وصلح با تسلیم ذلیلانه وتحقیرامیز بسیار متفاوت است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
عقل سرخ یا بی عقل سرخ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
خدایا به انهایی که مدافع تسلیم ذلیلانه درمقابل قاتلین شهیدسلیمانی هستند یک جوغیرت عطابفرما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
شما اگه خیلی باغیرتی که الان باید بخاطر اینکه ناموس منو تو توی این مملکت بخاطر شرایط بد اقتصادی حاضر به تن دادن به هزار و یک شدن که باید تا الان صدبار از شرمندگی مرده بودی
احمد
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
ازماست که برماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
کلید حل مشکلات اقتصادی درداخل کشوراست نه دست به دامن ترامپ شدن در اوج ذلت و خواری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
ترامپ برخلاف ژست مذاکره طلبانه اش با ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی و دفاع مکرر از این اقدام بیشرمانه فقط وفقط دنبال تسلیم ذلیلانه ماست غیرتمان کجارفته؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
سرلشگر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه حمله مقتدرانه موشکی ایران به پایگاه آمریکا در عراق مرهم موقتی بر این مصیبت جهان اسلام بود، گفت: مستکبران باید منتظر انتقامی در تراز نام بزرگ سردار سلیمانی و ابومهندس باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
قابل توجه علاقمندان به مذاکره باترامپ :
ترامپ باترور سردارسلیمانی عملا راه هرگونه مذاکره رابست ازاولش هم دنبال مذاکره نبود فهمیدن این موضوع هوش بالایی نمیخواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ناشناس 12:30
خدا روزی تو جای دیگه ای

مثلا طرفای کره شمالی بده
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
"رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد که از حمایت گسترده‌ای در میان لاتین‌تبارها و آمریکایی‌های سیاه‌پوست برخوردار است. "
فقط باید ساعت ها به این جمله فکر کرد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
رای بی رای
انشالله ترامپ برنده میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
خیالت راحت باشد ،هر که انتخاب شود سیاست ما تغییر نمی کند!
در نتیجه در سقوط آزاد ادامه می دهیم تا به زمین بخوریم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
میگن روحانی شونصد تا گوسفند نظر کرده که ترامپ رای نیاره
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
دلال. دلار خریدی که گرون بشه.
ناشناس
| Switzerland |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
خداییش تحمل همزمان ترامپ و روحانی خیلی سخته.
کاشکی حداقل یکیشون بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
براندازها دنبال ترامپ هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
واقعا گل گفتی خسته شدم از دست همه شون
اونجا ترامپ بشه تو ایرانم
هرکسی که خوشون قبول دارن
سعید جلیلی ، رئیسی
مرگ یه بار شیونم یه بار
ناشناس
| France |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
رای بی رای تا انتخابات کاملا ازاد بدون نظارت استصوابی
نتیجه انتخابات کاملا مشخص است اگر بایدن رای نیاره ترامپ پیروز انتخابات خواهد بود. گره زدن مشکلات کشور به انتخابات امریکا کار اشتباهی است به فکر مردم عقرب گزیده ایران باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
دمت گرم یاد جواد خیابانی افتادم که گفت اگر این تیم گل بزنه قطعا اون تیم گل می خوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
منظور دوستمان مردم مسئول گزیده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
کسي که ليزر انداخته قطعا توي
استاديومه...!

استقلال 1 ... چون يه گل زده ... پرسپوليس صفر چون يه گل نزده...!
حالتون خیلی بده ، خیلی بد !!!
بس نمی کنید از این مدل اطلاع رسانی؟؟؟؟
روستا به نفع بایدن
فلانی به نفع بایدن
عباس عبدی تئوری میدهد
لیلاز نظر میدهد و ....
تاسف انگیزه که در رسانه های ایران‌نگاه فقط به نفع بایدن است !!!!!
و انتخابات امریکا دو نامزد دارد ترامپ و بایدن.
در سال ۲۰۱۲ که رقابت نهایی بین اوباما و جان مک مکین بود اگر ان را دنبال میکردید هر لحظه فکر میکردید مک کین برنده انتخابات میشود ولی در نهایت اوباما مجددا انتخاب شد و این موضوع بدلیل فراوانی رسانه ها در امریکا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
من بعنوان یک ایرانی شخصا اعتقاد دارم که پیروزی ترامپ قطعا بیشتر به نفع ایران است. چون اختلافات داخلی آمریکا را آنقدر تشدید و غیرقابل تحمل خواهد کرد که ایران درجه ای از اهمیت برای ترامپ نخواهد داشت و چون در داخل بسیار ضعیف خواهد بود با ایران ناچار به تعامل خواهد شد.
بنده خدا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
استاد سال ۲۰۱۲ رقابت بین اوباما و رامنی بود. یه کمی در جریان اخبار باش
واقعا ما مردم ترسو و محافظه کار هستیم باور کنید بایدن رییس جمهور آمریکا شده آرا الکترال بایدن۲۱۶ هست فقط کافیه یکی دو ایالت چرخشی رو ببره ترامپ هیچ شانسی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
من جای تو باشم واسه حفظ حال روحی خودمم شده فردا به هیچ سایتی مراجعه نمی کنم
یک قرص خواب بخور تخت بخواب تا پس فردا
بی دلیل نیست کشور پر ماجراست امریکا
اینایی که میگن با پیروزی ترامپ در ایران چه اتفاقی میافته هیچ اتفاقی نمیافته فقط تا ترامپ پیروز شد اونی که خونه اش رو در سایت دیوار برای فروش گذاشته ۱ میلیارد میره گزینه ویرایش رو میزنه و یه میلیارد رو میکنه ۲ میلیارد بعد هم گوشی رو میذاره کنار سرش میخوابه بعد مثل دومینو همه چیز همینطور گرون میشه بعد تو که چیزی نداری بین مردم بی وجدان و دولت ناتوان گرفتار میشی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
شدیداً موافقم به خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
مگه تو دیوار می شه قیمت خونه زد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
ای گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
منتظر کاهش تا ۵۰ درصد قیمت مسکن باشید همین اتفاق که برای بورس افتاد تکرار خواهد شد البته به ترتیب
ناشناس
| France |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
این کمترین هزینه است که مردم باید بپردازند
شک نکنید ترامپ رئیس جمهور است این نظر را بیاد داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
نوستراداموس کی بود توووو!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
امیدواریم اینجوری بشه تا زودتر شاهد نابودی آمریکا باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
آخ ، من الان شک کردم ، باید چکار کنم؟؟
جهان به انگلی به نام ترامپ دچار شده که از قضا این انگل تعداد زیادی حامی مثل خودش داره برای به مریضی و گند و کثافت کشیدن دنیا. قشر شرور جامعه و دنیا به واسطه این شخص در جامعه قدرت گرفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
اتفاقا دموکرت های گلوبالیست دنیا را به لجن کشیدن. ما ایرانی ها هم هر چی بلا و بدبختی سرمون اومده از ناحیه دموکرات های گلوبالیست بوده. کارتر کلینتون اوباما. این سه نفر بدترین ضرباتو به ما زدن. انحراف انقلاب مردم ایران به دست کارتر و تحریم های ویرانگر بیل کلینتون و اوباما ما را به این روز انداخت. ریگان و بوش ها اصلا به ما ضربه نزدن و ترامپ هم فقط و فقط بخاطر سیاهپوست بودن اوباما و لجاجت ، تحریم های اوبامایی را دوباره برگردوند وگرنه ترامپ هیچ رژیم تحریمی را مانند کلینتون و اوباما طراحی نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
چهار سال پیش که ترامپ ضد برجام » رای اورد. سلطنت طلبان ٬ مجاهدین خلق و مخالفین برجام در داخل بسیار خوشحال شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
باهات موافقم که ترامپ یک انگل و دیوانه است اما عقل سلیم می گوید که با آدم دیوانه وارد دعوا نشو !
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
روت که کم شده بود بهنام جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
داداش تو بهش می گی انگل. من بهش می گم انگل. ولی مردمش براش جون می دن. نفت رو بسیار ارزون کرده... بیکاری رو زیر سه درصد رسونده و در شرایطی که دنیا فلج کرونا گرفته کشورش رو سالم و آباد کرده. ترامپ رییس جمهور امریکاست و برای امریکا کار می کنه کاش مسئولان ما هم بجای تبریک روز ملی کرواسی و ژاپن و نروژ و ... برای مردمشون کار میکردند
ترامپ
ترامپ
ایشالا ترامپ میشه
ترامپ لعنتی برنده است و تورم ایران آماده جهش جدید متاسفانه خودروسازان هم تا عید مجوز افزایش ۵۰درصدی خواهند گرفت شاید زودتر
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
دلالی؟
124
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
بیخود کردن ، شما افزایش قیمت دیدی با ۱۲۴ تماس بگیر
اینایی که میان ترامپ ترامپ میکنن همون بی وجدانایی هستن که پا رو گلوی مردم بی بضاعت گذاشتن تا کاخ بسازن،آخ آخ چقد بسوزید وقتی بایدن انتخاب شه،دلاراتون نصف قیمت شه،ماشیناتون،خونه هاتون،شماهایی که خارج از کشور نشستید کنار گود میگید لنگش کن،الان خیال میکنید ترامپ میشه ...میاید با دلاراتون اینجا عشقو حال میکنید؟؟ بشینید تا بشه
فقط مواظب کوزه ی روغنتون باشید که تو خواب نزنید بشکنید :))
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
دوست عزیز ما با همین مردم شدیم 80 میلیون که الان وضع و اوضاعمون اینه. شما چه توقعی داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
هیچی نصف قیمت نمیشه چون میزان نقدینگی در ایران به طرز وحشتناکی بالا رفته و قیمت ارز و طلا را میزان نقدینگی تعیین میکنه نه تحریم. اگه بایدن انتخاب بشه و ایران دوباره بتونه نفت بفروشه که البته چنین چیزی امکان نداره ، بجای اینکه قیمت دلار و طلا پایین بیاد ممکنه دستمزدها افزوده بشه. البته ایران دیگه باید خواب نفت فروشی را ببینه چون پشت پرده تحریم های نفتی ایران و ونزوئلا اینه که نفت این دو کشور از بازار خارج بشه تا جا برای نفت شل آمریکا باز بشه. مصرف نفت دنیا مشخصه و دنیا نمیتونه هم نفت ایران و ونزوئلا را مصرف کنه و هم نفت شل آمریکا را و قیمت نفت هم در سطح متعادلی بمونه. پس مطمئن باش با انتخاب ترامپ یا بایدن ، ایران به بازار نفت برنخواهد گشت
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
فکرکردی بایدن رای بیاره همه چی مفت میشه؟ خیلی ساده ای.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
دوست عزیز اونی که کاخ میسازه هم از شرایط راضی نیست. سیمان و آهن و کارگر و ... چهار برابر شده...سود تولید کننده ها از زمان ارزانی هم کمتر شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
داداش از موتوری جنس نگیر خوب نیست ، آشغال دادن بهت ... فک کنم ،،، اینم مثل اون یکی چه فرقی دارن
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
نادانی شاخو دم نداره ،نادانی
دلال های دلار و طلا آماده سکته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
بورس بازها هم آماده سعود باشید
اگر مردم به بایدن رای ندن قطعا اونی که برنده میشه ترامپه

"جواد خیابانی"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
کسي که ليزر انداخته قطعا توي استاديومه...!

استقلال 1 ... چون يه گل زده ... پرسپوليس صفر چون يه گل نزده...!
شما چیکار دارید ترامپ میبره یا بایدن شما اوضاع کشور خودتون رو درشت کنید اقای رئیس جمهور و اقای ظریف همه ی مسئولین؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
گل گفتی
یکی نیست به اینا بگه بابا بچسبید به زندگی خودتون به اونا
چیکار دارید
حالا چرا اینقدر خودتونو دارید میکشید
چرا پای خدا و پنج تن و بقیه رو میکشید وسط؟؟؟
یه ذره خجالت بکشید
...
زنده باد ترامپ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
هر ثانیه ایی که این انگل و میکروب زنده باشه،مردم ضعیف و قشر کارگر ایران،بیشتر زجر میکشن
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
درود بر ترامپ
جالب ترین مسئله اینجاست
میگید که مهم نیست کی رای بیاره و ما سیاستمون مشخصه
ولی تمام سایتا هرچی خبر دارن ول کردن چسبیدن به انتخابات امریکا
اینه قدرت امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
بله قدرتی که حتی از پس شالیکاران ویتنامی بر نیومد و هنوز در عراق و اقغانستان تلفات می دهد. قدرت اقتصادی؟؟ چند سال صبر کن دلار جاش رو می ده ب ه یوآن خخخخ
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
چینی هستی شما؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
علی آقا شما آمریکایی هستی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
اقایی که میگی امریکا شالیکار نبرده تو اصن میدونی سیاست چیه؟میدونی دنیارو کی اداره میکنه؟ میدونیگروه ۳۰۰ و ایلومیناتی چیه ؟امریکا شکست نخورده عزیز همه این جاهایی که گفتی امریکا پیروز بوده اگرم جایی به ظاهر شکست خورده بدون که از اون دولت ها سود زیادی دریافت کرده و بخاطر منافعش ظاهرا شکست خورده عزیز یکم مطالعه کن
ما در شهرهای بزرگ برای هر شهر یا منطقه 5 تا 15 نفر نماینده انتخاب می کنیم ولی در آمریکا برای هر شهر و منطقه بزرگ یک نفر انتخاب می کنند ولی به آنها برگه الکترال بیشتر می دهند تا حق رای بیشتری داشته باشد و تفاوت آنها با ما این است که در آمریکا هزینه های کنگره و سنا کاهش می یابد و از تششت آرا برای هر منطقه جلوگیری می شود. متاسفانه ما همیشه جنبه منفی انتخابات آمریکا را بولد می کنیم و بقدری که ناعادلانه بودن انتخابات آمریکا برای ما مهم است برای آمریکایی ها مهم نیست واقعاً چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
نماینده انتصابی نمیخوایم ! رای بی رای
اگه بایدن انتخاب بشه میشه درباره چیزای دیگه حرف زد
ولی اگه ترامپ انتخاب بشه دیگه حرفی برای گفتن باقی نمیمونه
همه چیز تموم میشه
دلالا مثل کرگدن در بازاراها جولان میدن
عمر سیاسی دولت روحانی به پایان میرسه
اصلاحات برای همیشه از بین میره
طبقه محروم ایران نابود میشه
جریان اصولگرا هم به یه گروه بسیار کوچک و ناتوان تبدیل میشه
یه جورایی رستاخیز یا آخرالزمانه
امروز مهمترین روز تاریخ ایران در این 40 50 سال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
من بر اساس علم اعداد همین نظر را دارم. 3 نومابر / 13 آبان / 17 ربیع... کسانی که علم اعداد رو میدونن متوجه میشن چی میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
ناشناس ۱۷.۱۷ شما پارک ت رو عوض کن .. از موتوری هم جنس نگیر ، نامرغوب بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
دمت گرم اقای 21:19 عجب حرفی زدی
مساله ساده است. میلیاردرهای ایرانی صاحبان بانکهای خصوصی... خواستار استفاده از «سویفت بانکی» آمریکایی میباشند.
آن‌ها از صمیم جیب خواهان پیروزی جوبایدن و باصطلاح «برگشت» به برجام آب در دهانشان جاریست.
بدبخت خود جوبایدنی ها و ترامپی ها که جنگی داخلی سبکی که روبرو دارند و نشان از انتقال سریعتر مرکز ثقل اقتصاد جهانی به پکن دارد بخود میلرزند. آن‌ها هنوز نمیدانند که زیردست کدامین اتحادیه ابرقدرتی افتاده و چگونه مانند آلمان پسا جنگی از صفر بایستی شروع کنند.
آن‌ها نمیتوانند از رؤیای وحشتناک تصور یک آلیانس دیگر مثلا اروپا + ژاپن، شاید با همراهی مثلا ایران + آذربایجان + ترکیه و احتمالاً پیوستن اسرائیل در خفا به آن‌ها باین زودی‌ها خلاصی یابند.
هم‌اکنون از اتحاد ایران و ونزوئلا شکوه میکنند.
بابا مگه نشنیدی - فرمودند «در مورد امریکا سیاست ما حساب شده و مشخص است... ما باید آنها را مایوس کنیم».
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
این نشان از مایوس بودن ماست!
ناشناس
| France |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
حتما !!!!!!@!@@@!!!!!
درود خدا بر ترامپ عزیز وبزرگوار
من اگر ترامپ انتخاب شود اولین کاری که می کنم به او تلفن می زنم می گویم بیا مذاکره کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
مذاکره نکنن بهتره ! یکسره بشه !
انشالله ترامپ
چه گزارش لحظه به لحظه توپی!!!! هنوز توی روستا اولیه موندین؟!!!!! بابا بیا بیرون !!!
دین داران ،طرفداران تغییر جهان ، تلاش کنید،به دونالد ترامپ تنها کمک کنید .
خدا به حق پنج تن ترامپ در بیاد از این زندگی راحت بشیم
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
ای عقب مانده جهان سومی که منتظری آمریکا بیاد نجاتت بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
بلاهت
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
بهنام خودت جهان چندمی؟؟؟از جهان خارجی تعطیلی
بس کنید
تنها امیدم ترامپ
نه خونه دارم نه ماشین دارم ولی تنها امیدم ترامپ تا راحت خودتون میدونین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
احمق جون بوش که 10 تا ترامپ رو توی جیبش می ذاره نتونست کاری کنه این خانوم باز که جای خودش رو داره خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
آقای ناشناس، قرار بود چه اتفاقی بیافته که نیافتاده. یکم وضع کشور و نگاه کن خودت رو به نفهمی نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
تو خوبی
علیرضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
البته تنها امید ما خداست اما ترامپ هم میتواند وسیله باشد
ففط امیدوارم اگه بایدن انتخاب شد کریمی قدوسی نیاد پشت تریبون مجلس داد بزنه

ومکروا و مکرالله والله خیرالماکرین

اصلا حوصله این بشر رو ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
ما هم حوصله ی امثال نوبخت واعظی زیباکلام عبدی و .. رو نداریم!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
ایشالله داداش ترامپ میبره خونتو کثیف نکن
هر کسی بشه اراده ای برای بهبود وضع مردم از طرف مسئولین ما نیست
پاسخ ها
رای بی رای
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
دمت گرم
وای بر قومی که سرنوشت خود را در دست دیگری میبینند
پاسخ ها
رای بی رای
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
وقتی سرنوشتت رو بالا و پایین شدن دلار تعیین میکنه که واحد پول خودت نیست یعنی دیگری سرنشتت رو داره تعیین میکنه نمیفهمی که
هر کی میخواد بشه بشه خسته شدیم از جنگو کرسنگیو ترسو مرگو فقط امیدمون به خدا باشه
سلام بایدن پیروز انتخابات است.
متاسفانه با خوشبختانه فرقی ندارد ترامپ برنده میشود
اگه ترامپ بشه از این زندگی خوب زودتر راحت میشم
ترامپ ببره بهتر
زمان فروپاشی سیستم استکبار فرارسیده با درگیری داخلی آمریکا سر نتایج انتخابات فروپاشی شوروی دیگه ای رو شاهد خواهیم بود.جهان در حال تغییر است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
فعلن که اوضاع و احوال ما در حال فروپاشی است
خدایا کمک
عموترامپ عشق مردم ایران به امید خداپیروزانتخابات خودتی
همیشه هر چی شما گفتید برعکسش شده.
ما خودمون نمیخوایم تغییر کنیم
مامنتظریم چی میشه
ما منتظریم باد به کجا مارو میبره
ما خیلی پشمک بازی درمیاریم
دلار ٥٠ تومن بزودى
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
انشاالله بشه صدهزار تومان ولی اخرش راحت بشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
بیا الان من ۵۰ تومن میدم بخر
ترامپ
انتخابات به این میگن که چند ساعت مونده و هنوز برنده مشخص نیست. همه دنیا حتی مسئولان ایران هم میدونه که اون انتخابات واقعی است و منتظر نتیجه است
ولی انتخابات خودمون چی؟ از الان تضمینی قالیباف رئیس جمهور آینده است. چرا؟
ترامپ عزیز ماست و ملت ایران هلاکند و نابودند..خدایا شکرت
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
از حسادت داری میسوزی خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
خب پس ی دعای خیر برای می کنم. انشالله با ترامپ عزیزت محشور بشی
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
فقط ترامپ، تو داری میسوزی
شما ها دارین از روی احساسات تصمیم میگیرین گوش هاتون و مغزتون رو با توهین به قهرمان های این کشور پر کردن این قدر ترامپ ترامپ می کنید این قدر مذاکره مذاکره می کنید اخر خودتون میفهمین چه اشتباهی میکنین فقط دعا دعا می کنم اون روز برسه خودتون به غلط کردن بیوفتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
حاجی ما رای نمیدیم، تماشاچی هستیم و تازه از پشت تلوزیون نه تو استادیوم
امریکا اگر یک کشوری بزرگ شده به خاطر مردمش هست مثل مردم ما نیستند تا مشکلی پیش میاد می زارن میرن آمریکا اگر یک کشور شده که هر کاری دلش می خواد می کنه به خاطر نخبه هاش هستن مثل نخبه های ما نیستن به کشورشون پشت کنن الان بیشتر نخبه های جهان ایرانی هستن اما چه فایده داره که فقط برای اون ها کار می کنن واقعا برای امثال خودم متاسفم که می گن ترامپ باید بشه یا می گن آمریکا به فکر ماست فقط دعا دعا میکنم اون روزی برسه که خودتون بفهمین چه اشتباهی کردین
پاسخ ها
مریم
| Netherlands |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
از دیسلایک هات معلومه چقدر چرت گفتی حاجی
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
یعنی دیگه خیلی بیسوادی
تاسف
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
نمی دونی چی میگی
بنده معقدم یا ترامپ برنده است یا بایدن حالا بیبینید ولی از قدیم گفتن سگ از خوک هم کثیفتره
انشالله ترامپ پیروز میشه.
سلام اییشاالله هرچی به صلاح مردم ایران باشه دربیاد
ترامپ باید رای بیاره ملت ایران و جهان
گور پدر ترامپ وبایدن هردو بی شرفن
این ترانپ پلید دنیارو به گند کشیده بس نیست؟؟!! شما هنوز طرفداریشو میکنین؟! واقعا متاسفم متاسف برای کسایی که طرفدار چنین انسان نمایی هستند. البته اینم بگم که سگ زرد
ترامپ میاره انشالله میاره
تبریک به ملت آمریکا که باحضور خودشون پای صندوقهای رای حماسه آفریدند.
رو ما که کم شد حسابی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
مشتی محکم بردهان استکبار ایرانی زدن :))))))))))))
به نظر من ترامپ پیروز میشه آخه قدرت دست اوست و او از قدرت خودش شاید استفاده کنه اما خدا کنه ترامپ نشه اگه ترامپ شه دیگه باید تو ایران همدیگرو بخوریم از گشنگی
تابناک عزیز فیلادلفیا اسمه شهر هستش نه ایالت .
ترامپ و بایدن هر دو بازنده هستن زنده باد ایران. زنده باد آقا
مکن ای صبح طلوع
ایران همیشه ایران
مردم همیشه مردم
حرف اول رو دقیقه نود نود شنیدید
فکر کنم حداقل یه چهار پنج ماهی سرکار بودید.
دلم به حال سادگی خیلی ها می سوزه .
هنوز به اونجاهاش نرسیدیم که دعوا میشه ملت اتوبوس آتش میزنن؟
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. ولی ما اخبار انتخابات امریکا رو ثانیه ای رصد می کنیم.
امیدی برای ایران نمانده است
برای همین چشم به انتخابات امریکا دوخته اند!
چرا گزینه مثبت عمل نمیکنه؟
امریکا اگر یک کشوری بزرگ شده به خاطر مردمش هست مثل مردم ما نیستند تا مشکلی پیش میاد می زارن میرن آمریکا اگر یک کشور شده که هر کاری دلش می خواد می کنه به خاطر نخبه هاش هستن مثل نخبه های ما نیستن به کشورشون پشت کنن الان بیشتر نخبه های جهان ایرانی هستن اما چه فایده داره که فقط برای اون ها کار می کنن واقعا برای امثال خودم متاسفم که می گن ترامپ باید بشه یا می گن آمریکا به فکر ماست فقط دعا دعا میکنم اون روزی برسه که خودتون بفهمین چه اشتباهی کردین
!
خدابداد مابرسه
مطالب اکثر کاربرا را که می خونم فقط و فقط ی جمله می تونم بگم:
برای مسئولین متاسفم! متاسف
خدابداد مابرسه
خیلی مسخره اس که انتخابات امریکا اینقد رو اقتصاد ما تأثیر داره ولی ما حق رای نداریم (:
پاسخ ها
داود
| United States of America |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
البته آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ، و چقدر این حرف درسته !!!
ایران باید دشمن حتماً داشته باشد!!!اگر دشمن نداشته باشد مسول مشکلات و بدبختی مردم ایران را چه کسی معرفی کنند!!!
واقعا چقدر انسان باید بی شرف باشه که بخاد یه تروریست رییس جمهور یه مملکت شه.
فقط ترامپ بایدن رییس جمهور بشه مردم ایران بیچاره تر از همیشه میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ترامپ می بَرَد ؛ آمریکا می بازد .
مردم ایران همچنان سرگردانند گرفتارند فرقی نمیکند کی رییس جمهور آمریکا شود
تبم بزرگسالان دشمن که از بچه های دبستان ما شکست خورد آفرین به شما قهرمانان
زنده باد ترامپ
اگر بایدن شکست بخوره قطعا اونی که پیروز میشه ترامپه

"جواد خیابانی"
خدا بدادمون برسه
خوشبختانه یا شوربختانه بایدن پیروز شده است.
از فردا سقوط دلار و طلاشروع میشه
امبولانس های اورزانس هم بخاطر کرونا کمه و سکته ها بیشتر میشه
کم کم دارم به این اعتقاد می رسم که انتخابات آمریکا بیشتر روی اقتصاد ما تاثیر دارد تا انتخابات خودمان واقعاً عجیب نیست؟
خاک تو سر سانسور چیت
در ایران همیشه مرغ همسایه غاز است و بخاطر همین سلبریتی ها و عزیزدردانه هایی بوجود می آیند که صاحب ویلاهای چند هزارمتری می شوند و کشورهایی بوجود می آیند که از لحاظ توسعه برتر از ما هستند و ما باید غبطه آنها را بخوریم و گویا آنها از یک کره ای دیگر هستند و ما هم از یک کره ای دیگر که از زمین تا آسمان متفاوت و ما همیشه پایین تر از آنها هستیم و مشخص نیست تا کی ما باید خود را حقیر و دیگران را در حد اعلا بپنداریم .
برادرمن بی گناه توزندانه مهم نیست کی بشه خدا کنه بدتر ازاین بشه همه بمیریم بااین زندگی نکبتی
اصلا به ما چه که کی رای میاره خدا کنه هر کدوم رای میاره ب ای ملت ما خوب باشه
قطعا بایدن برنده انتخابات آمریکاست
ترامپ بشه بهتره برای ما چون سریع به نتیجه میرسیم
خبر فوری و رسمی، تا این لحظه ساعت ۴.۵۰ به وقت تهران بایدن ۴۴ رای الکترال ترامپ ۳۷ رای
فقط یکی به ما بگه جمله آمریکا هیچ.غلطی نمیتواند بکند یعنی چه؟(هر کدوم از این دو نامزد انتخابات یه عطسه میکنه،بر روی قیمت کالاهای اساسی و غیراساسی در ایران تآثیر میذاره؟!؟)(پس غلط کردن دیگه چه جوریه؟)
تاوقتی ما ایرانی ها دلمون برای هم دیگر نسوزه ودست هم رانگیریم همین میشود این دولت روحانی بود که بدترین ومهلکترین ضربان اقتصادی رابه مردم ایران زد هیچکس در خارج از ایران نمی تواند به اقتصاد ایران کاری داشته باشد به جز همین همین دولتی که اکنون سرکار است
میگن بایدن قراره حجاب رو اجباری کنه و مخصوصا رو حجاب ایوانکا خیلی حساسه...
خدا کنه کلا امریکا ازدم نابود شه تاجهان نفس تازه بگیره
دلم برای بدبختی های قبل این بدبختی ها جسابی تنگ شده
دوگونه امنیت داریم. امنیت مرزها (امنیت خارجی) که خدا رو شکر خوب هست و امنیت داخلی که البته فقط برای مسئولان، آقازاده ها، رانت خوارها، دلالان، اختلاسگران و گروههای سرخود و فشار هست!
خبر این بود .......هفت شهر عشق را گشتم و دور دنیا را در هشتاد روز در نوردیدم......ملتی را دیدم که سیاستش به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دشمنش بسته شده بود......
انقدر که مردم ما روی اسم شهرا و ایالتای امریکا تسلط پیدا کردن روی استانهای خودمون ندارن
توی ایران نمیشه رای داد
امام حسن هم صلح کرد چی شد یعنی مسئولین ما بالاتراز امام حسن هستن
چرا همگی میگید ترامپ!!! اصلا هر کی رای آورد به ما چه چه فرقی داره اصلا.مرگ بر آمریکا و اونهایی که میگید ترامپ بیاره به شما چه اصلا به ما چه و چه فرقی به حال ما داره برای اون هایی که میگن ترامپ برایتون متاسفم بچسبید به مملکت تون .زنده باد ایراااننننننننن
واقعا چیکار دارید به آمریکا بابا گور پدر آمریکا و ترامپ و هفت جدش وامریکا هیج قلطی نمیتونه کنه ترامپ داره تحریم ها رو میکنه که ما التماس ش کنیم که باهاش مذاکره کنیم ولی گور خونده بعدش آمریکا هیج قلطی نمیتونه کنه با این تحریم ها کلید حل مشکلات اقتصادی تو کشور هست ن دست کشور بیشرف مثل آمریکا مرگ بر آمریکا ....زنده باد ایران
سلام.وقتی مسلمانان مکه را فتح کردند عده ای تندرو، فریاد زدند که امروز "روز انتقام" است.پیامبر (ص) به اونها نهیب زدند و فرمودند امروز "روز بخشش" است.فارغ از اینکه ترامپ برنده شود یا بایدن،باید یکی به تندروهای اصولگرا و تندروهای اصلاح طلب که خودشان را آماده انتقام از طرف مقابل کرده اند نهیب بزند که امروز روز همدلی و همنوایی و پیروی از اخلاق نبوی است خصوصا اینکه با ولادت آن حضرت هم مطابقت دارد.بیشتر مشکلات ما از درگیریهای داخلیست.اگر به اخلاق نبوی برگردیم چه ترامپ ببرد چه بایدن ،برنده اصلی ما هستیم و گرنه بازنده اصلی ما خواهیم بود.
ترامپ میبره
خدایااا چه وضع مملکتهه آمریکایی ها دارن جشن میگیرن ما باید استرس انتخابات اونارو داشته باشیم:))شکرررت
اینایی ک میگن ترامپ ایشالا رای بیاره واقعا خاک تو سرتون و متاسفم براتون .اون حیوون ی سردار بزرگ رو ب شهادت رسوند و نژاد پرسته و کلی گند ب بار اورد و در ضمن درکو شعورشم خیلی پایینه و از مسائل بین الملل سردرنمیاره و همه ازش کینه ب دل دارن.حتما لنگه شماس ک طرفداریشو میکنید و شمام مث اون دیوونه هستین
سیاست
اکثر ملت دنیا ترامپ رو قبول دارن بایدن رو بکشید با تک تیرانداز
تصور کنین ترامپ ببازه دیگه از فدا اسمی از این ملعون برده نمیشه بعد میبینیم کسی که ادعا میکرد ما را به زانو در میاره دیگه هیچ قدرتی نداره حتی دیگه تو کاخ سفید هم راش نمیدن این مصداق وعده خداست کجاینند ستمکاران
خدایا من کسی جز تو ندارم من مسلمانم سرنوشت مرا دست کافر نده
یعنی میشه دیگه چهره منحوس ترامپ رو نبینیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان