بازدید 9364
۳

جدید‌ترین موضع مسکو درباره مناقشه قره باغ

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، در صورت کشیده شدن جنگ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به داخل ارمنستان، مسکو با ارائه همه کمک‌های ضروری از ایروان حمایت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 31 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، به فاصله اندکی بعد از رسانه‌ای شدن ارسال نامه نخست‌وزیر ارمنستان به رئیس‌جمهور روسیه که در آن او خواستار کمک مسکو به ایروان برای تضمین امنیت ارمنستان شده است، وزارت خارجه روسیه درباره این درخواست اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز شنبه اعلام کرد، در صورتی که جنگ ارمنستان و جمهوری آذربایجان (بر سر منطقه قره باغ کوهستانی) به داخل ارمنستان کشیده شود، مسکو با همه کمک‌های ضروری از ایروان حمایت خواهد کرد.

این اظهارنظر وزارت خارجه روسیه در حالی مطرح شده که ساعتی قبل در خبر‌ها آمده بود، نخست‌وزیر ارمنستان با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور روسیه از وی خواسته به تضمین امنیت کشورش کمک کند.

دفتر رسانه و مطبوعات وزارت خارجه ارمنستان امروز (شنبه) گزارش کرده که «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر این کشور با ارسال نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه از وی خواسته به تضمین امنیت کشورش کمک کند.

ارسال این نامه و بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره آن در شرایطی مطرح شده که ایروان و مسکو توافق دو جانبه امنیتی و دفاعی دارند و درگیری‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی به رغم توافق‌های مکرر دو طرف به آتش‌بس همچنان ادامه دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در روز‌های اول پس از شدت گیری درگیری‌ها بین دو طرف در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال دخالت روسیه برای دفاع از ارمنستان گفته بود، درگیری‌ها بین ایروان و باکو بر سر اراضی خارج از ارمنستان (منطقه قره باغ) است و نه داخل خاک ارمنستان.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
عجب موزی است . مطمئنه وارد نمیشه این و گفته که ....
فعلا تنها ترکیه است که به مظلومین تمام عالم کمک می کنه
آخه ارمنستان تو که تنهایی نمی تونی بجنگی چرا رفتی خاک یه کشور دیگه را اشغال کردی؟ از اون یکی اربابش(فرانسه) ظاهرا درخواست کمک نکرده.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی