بازدید 55061
خوانده می‌شوید

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا: «بایدن» یا »ترامپ»؟ / آیا نتایج انتخابات آمریکا برای شما مهم است؟

چهار روز دیگر، سه شنبه ۱۳ آبان و سوم نوامبر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار می‌شود؛ انتخاباتی که رقابت میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و جو بایدن نماینده حزب دموکرات و معاون اول باراک اوباماست. نظرسنجی‌ها در آمریکا جمهوری‌خواهان را حسابی نگران کرده و حداقل روی کاغذ، اوضاع از چهار سال پیش که ترامپ با هیلاری کلینتون رقابت می‌کرد، خراب‌تر است.
کد خبر: ۱۰۱۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 31 October 2020

چهار روز دیگر، سه شنبه ۱۳ آبان و سوم نوامبر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار می‌شود؛ انتخاباتی که رقابت میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و جو بایدن نماینده حزب دموکرات و معاون اول باراک اوباماست. نظرسنجی‌ها در آمریکا جمهوری‌خواهان را حسابی نگران کرده و حداقل روی کاغذ، اوضاع از چهار سال پیش که ترامپ با هیلاری کلینتون رقابت می‌کرد، خراب‌تر است. گویا بایدن فعلا در نظرسنجی‌های پیشا انتخاباتی برتری قابل توجهی نسبت به ترامپ دارد و همین دموکرات‌ها را امیدوار کرده تا بعد از چهار سال به قدرت بازگردند.

تحولات انتخابات آمریکا در ایران هم البته رصد می‌شود. بسیاری معتقدند وضعیت عجیب و غریب اقتصادی کشور ـ که به ویژه در سال ۹۹ شرایط ویژه تری به خود گرفته ـ می‌تواند با انتخابات آمریکا تغییر کند. دلیل آن هم تحریم‌های فراوان و گسترده‌ای است که ترامپ علیه ایران اعمال کرده و درآمدهای کشور را به شدت کاهش داده است. از این روی، رفتن ترامپ یا بایدن به اتاق بیضی کاخ سفید در واشنگتن، می‌تواند اینجا و در دل خاورمیانه روی وضعیت اقتصادی ما هم اثر بگذارد. به جز تحریم‌ها، بسیاری بر این باورند، انتخاب ترامپ یا بایدن ممکن است در سرنوشت مذاکرات دو طرف هم موثر باشد.

هرچند هیچ اظهارنظر رسمی در این باره در داخل ایران نبوده، دست کم ترامپ چند باری اعلام کرد که با انتخاب مجددش، اولین تماس او از تهران خواهد بود. البته انتخاب بایدن هم به معنی بازگشت به برجام نیست و ممکن است شروع مذاکراتی در سطح برجام باشد. از این روی، نتیجه انتخابات سوم نوامبر می‌تواند به نحوی در تهران هم موثر باشد. با این حال، به نظر می‌رسد بازار در ایران، بیش از هر چیز دیگری، منتظر انتخابات آمریکاست.

در چند ماه گذشته، شاهد افزایش شدید قیمت طلا و دلار در ایران و همچنین ریزش بازار بورس بودیم. این بحران‌ها حالا و در آستانه انتخابات آمریکا کمی آرام شده و به نظر می‌رسد با پایان هفته، تاثیر آن را در بازار شاهد باشیم. با همه این توضیحات، اگر شما از دسته دنبال کنندگان اخبار انتخابات آمریکا هستید، می‌خواهیم بدانیم که؛


* به نظر شما، شانس ترامپ برای رفتن به کاخ سفید بیشتر است یا بایدن؟
* آیا نتایج انتخابات آمریکا برای شما مهم است یا صرفا به عنوان یک سرگرمی سیاسی آن را دنبال می‌کنید؟
* آیا نتیجه انتخابات آمریکا در زندگی شما موثر است؛ چرا؟

 

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا: «بایدن» یا »ترامپ»؟/ آیا نتایج انتخابات آمریکا برای شما مهم است؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۵
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۳۸
جالبه . تمام هستی و نیستی مردم نابود شده . و با ابر تورم وحشتناک دارند دست و پنجه نرم میکنند و هرروز ارزوی مرگ از خدا می کنند. بعد تابناک مینویسه صرفا سرگرمی سیاسی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
ترامپ بیاید بهتر است چون کار یکطرفه میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
پسرمن بهمن پارسال برای ادامه تحصیل رفت استرالیا
موقعی که میرفت دلار استرالیا زیر ده هزارتومان بود الان دوبرابر شده و حقیقتا کمر من برای تامین مخارش درحال خردشدنه بااینحال دوست دارم ترامپ دولاره انتخاب بشه (:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
شما ببینید به چه مرحله ای رسیدیم که مردم هیچ امیدی به انتخابات داخلی و مدیران ندارند وتنها امیدشون این هست که یه سیاستمدار خارجی باعث بهبود شرایط و تغییر در کشور بشه.
ناشناس
| Australia |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
به خاطر ملانیا هم که شده، دوست دارم ترامپ انتخاب بشه!
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
گور بابای هر دوتاشون با رئیسشون دولت یهود
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
هر کدام باشند اسرائیل اواخر 2022 نابود است
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
یک مثال خلی ساده با تغییر رئیس جمهور در ایران چه اسول گرا چه اصلاح طلب ایا تغییری در رفتار ما با امریکا صورت میگیره؟ جواب خیر پس دل خش نباشید تا وقتی دست ما تو دست اسرائیل و امریکا نیاشه و به قول معروف به نظام جامعه جهانی که امریکا در سر داره نپیوندیم همین اش هست و همین کاسه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
فقط ترامپ جون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
اومدن ترامپ اوضاع را کامل شفاف می کنه جو بایدن باز به همون سیاق قبلیرابطه مه آلود ادامه میده. ترامپ اعتقادی به بشر و حقوق بشر نداره اگه مذاکره کنه مداکره اقتصادی انجام میده و تموم
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بحرانهای داخلی آنچنان زیاد و از کنترل خارج شده است که که انتخابات آمریکا جنگ داخلی در آمریکا و یا جنگ جهانی به ما کمکی نمی کند ،مشغول کردن مردم با این عناوین جواب نمی دهد.
به فکر حل مشکلات خودمان باشیم
و آن رفراندم است!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
سیستم پیام گذاریتان مشکل دارد
خواستید بهترش کنید بدتر کردید..نمی شود کامنت مستقل گذاشت....اینهم یک نمونه کوچک از وضع این مملکت است
اسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
اگه بایدن بیاد دوباره چند سال مذاکره و جلسه و توافق بی خود و بی فایده و بعدش رییس جمهر بعدی امریکا میاد میزنه زیر میز ... به نظرم ترامپ برای ایران خوبه موضع صادقانه و شفاف داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
گفتگوی دوطرف برای پیدا کردن راه حل یک مشکل را مذاکره می نامند .من با مذاکره مخالفم چون...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
دوستداران ترامپ
دوستداران یک قاتل تروریست فاسد ظالم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
یکشنبه ۱۱ ابان ساعت ۱۲:۲۲
با انتشار اخبار پیش افتادن ترامپ درایالتهای مهم وتعیین کننده فلوریدا و پنسیلوانیا روند کاهش قیمت سکه وارز متوقف وبازار مجددا صعودی شد درمقابل بورس سقوط کرد
دلار ۲۷۳۰۰
سکه ۱۳۱۰۰
بورس با ۲۶۰۰۰ واحد کاهش دوباره به کانال یک میلیون ودویست هزارواحدی سقوط کرد
برای مردم پاک دست ایران مهم نیست ولی متاسفانه برای دلال جماعت که بیشتر جمعیت ایران آلوده دلالی شده اعم از سکه و دلار و یورو و خودرو و مسکن خیلی اهمیت داره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
خواهرم حجابت!
بقیه چیزا کشکه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
و بورس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
تابی نمی توانم نظر مستقل بگذارم..چرا
یونا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
خب بیشترین فشار اقتصادی رو خانواده های پاکدسته .حالا فرق میکنه بایدن بشه یه مقداری کاسته میشه البته اگه دولت دیگه بهونه نیاره
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
برای مردم را نمی دانیم اما ظاهرا برای اقای همتی خیلی مهم شده که از امروز تا دوشنبه قراره بازارهای دستوری انواع نوسانگیری ها را انجام دهند.
بازار های دستوری فقط برای ثروتمندان خوبه و لاغیر
جالبه همزمان با انتخابات امریکا پروفسور همتی از بسته جدید
ارزی میخواهند رونمایی کنند!!!منتهی ۶ ماه سال افتضاح ارزی داشتند!!!!!
انچه مسلم است روز چهارشنبه تکلیف کار اقای همتی زودتر از دیگران روشن خواهد شد با بازارهای دستوری فیک و تابلو دروغین
امروز یک دانه خودرو ارزان نشد در بازارها و اتفاقا سایپا گران هم
شد منتهی مانور ارز و سکه درربازارهای امنیتی راه انداخته اند و طلا فروشها!!.
تاسف انگیزه این بازارهای دستوری
پولدارها بدوید طلا و ارز بخرید که اقای همتی اراده کرده امروز ارز نبودی مملکت را ارزان بدهد
تمام نوسانات ارزی کار خود بانک مرکزی است.
دلار داری برو بده شرکتهای مواد غذایی خط تولیدشان بسته نشودتا امروز تو تهران صف روغن شکل نگیرد و رییس اتحادیه
هم بگوید وفور روغن هم داریم!!!!!!تاسف
تا اقای همتی هست نه ترامپ مهم است باشد نه بایدن
والسلام
من داروی تیرویید خارجی گیرم نمیاد، ایرانی هم که اثر نداره. بقیه هم دارو ندارن چون آقایون میخواهند ما تحت فشار باشیم تا به مذاکره تن دهیم. چرا پول دارو را در صرافی میریزم که دلار ارزان شود. خوب دارو وارد کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بانکهای خارجی با ایران کار نمیکنند، هرچند خود دارو تحریم نشده، اما برای خرید نیاز به بانک خارجی داری وقتی اونها از تحریم میترسن هیچ تراکنشی که یک طرفش ایران باشه انجام نمیدن و خب طبیعتا اینطور دچار مشکل دارو شدیم
خییییلی مهمتر و تاثیرگذارتر از انتخاب رئیس ایران، روی اوضاع کشور و آینده و حتی آب خوردن ما تاثیر داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
انتخابات ایران همیشه تاثیر منفی روی اقتصاد ایران داشته! هر رئیس جمهودی آمده بدتر از رئیس جمهور قبلی بوده.
ولی انتخابات امریکا می تواند تاثیر مثبت داشته باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
چون شما غرب زده ها دنبال اثر گذاری آنها بر ایران هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
شرق زده ها به مراتب بد تر از غربزده ها هستند.
مشکلات این مملکت هیچ ربطی به آمریکا و ... ندارد. این رو دیگه همه می دونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
تابناک اصلاح طلب و دوستانتان با همین دو قطبی سازی ها است که کشور را خراب می کنید و ملت را در حال برزخ قرار می دهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
مشکلات ایران به افکار شرق زده ها مربوط می شوذ
در واقع چیزی غیر از این برای ایرانیا مهم نیست
قطعا مهم هست هم برای مردم هم مسوولین
کل اقتصاد ایران منتظر اعلام نتیجه انتخابات امریکاست !!!
و این یعنی بخواهیم یا مخواهیم خوشمان بیاید یانیاید امریکا خیلی کارها میتونه بکنه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
کرونای ترامپ در یک روز دلار رو دو تومن ارزون کرد.در واقع اونچیزی که به حال ملت تاثیر نداره انتخابات ایرانه.امریکا حتما تاثیر داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
مرغ یه پا داره !
امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه
فقط زندگی و آرزوهای کوچک میلیونها ایرانی برای داشتن شغل و خانواده و زندگی عادی به فنا رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
وقتی افراد.... در راس دولت باشند مشخص است که دنبال چی هستند
سوال سومت از نظر فلسفی مهمترین سواله
اگه خونه ماشين طلا و غيره ارزون بشه مهمه وگرنه فرقي نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
نه طلا ارزون میشه نه خونه و ماشین و ماست و پنیر چون اونها که گرون خریدن نمیان ارزون بفروشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
وقتی ارزش ریال بیشتر شد، اونی که گرون خریده، مجبوره ارزن تر بفروشه
تحلیل اقا فرشاد اقتصاددان :
ترامپ بیاد بورس به کانال ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارواحدسقوط میکنه
بایدن بیاد بورس به کانال ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزارواحدی سقوط میکنه
نتیجه اخلاقی: سرمایه هاتون را هرچه زودتربکشیدبیرون ضمنا بهتون قول میدم که ترامپ دوباره انتخاب میشه این خط اینم نشان !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
شما دلالای دلار شکمتون از خوردن اموال مردم سیر نشده هنوز؟
هنوز هم میخواید مردم بازار سرمایه رو رها کنن بیان دلال بشن مثل شما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
ببینید این دولتمردان با بورس چه کردن که یه دلال اینطوری مسخره می کنه
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
جواب ۱۴۴۹ و ۱۵۵۲:
طرف تحلیل یک اقتصاد دان را گذاشته از کجا فهمیدید دلال ارز و طلا است و میفرمایید کارمان‌به کجا کشیده که یک دلال .....
اقاجان بورس دلالی وحشتناک خودش ان وقت شما تازه یه یک نفر که نظر یک‌اقتصاددان را زده میگویید دلال؟؟؟؟
خوب این بورس پولهایتان را نابود کرده و هنوز سنگ ان را به سینه میزنید و یک بابایی که میگوید ان بابا این نظر را دارد
توهین میکنید
تمام اقتصاددانها گفته اند پولهای بورس همه جا رفته الا تولید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
کاملا درست میگه ولی به زبان طنز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
دلاردوباره به کانال ۲۸۰۰۰ تومان بازگشت وسکه هم در استانه بازگشت به کانال ۱۴ میلیون است
به دلیل عملکرد خوب ترامپ در مسائل اقتصادی(برخلاف آن چیزی که در کشورما توسط رسانه ها اعلام می شود) مردم آمریکا باردیگر به او رای می دهند.
من، بایدن
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بذار ترامپ بیاد ببینیم مدیریت جهادی قراره چه مدلی جواب بده؟!
بایدن بیاید دوباره معلوم نیست با کی طرف هستیم ولی خب ترامپ باشد بهتر و بالاخره یا رومی روم یا زنگی زنگ
خیلی خیلی مهمه همین الان دلار اومده تو کانال 26 از 32 هزار تومان فقط بخاطر شانس بایدن
من اینایی که طرفدار ترامپ هستن رو دیدم میگن ترامپ باید بیاد که تحریما بیشتر بشه ! در جواب اینکه این تحریما باعث شده زن و بچه مردم گرسنه بمونن و کودک 11 ساله به خاطر گوشی خودکشی کنه و زن و بچه مستاجران آواره خیابون بشن جواب دادن میخواستن عرضه داشته باشن پول دربیارن به ما چه. طرفداران ترامپ اینها هستن. توی خود آمریکا با طرفدارای ترامپ مصاحبه کردن سال 2016 با طرفدارای ترامپ مصاحبه کردن بعد طرفداراش میگفتن سیاه پوستا عوضی ان. میگفتن هیلاری نباید رئیس جمهور بشه چون زن ها احمقن.

طرفدارای ترامپ اینها هستن. سطح فهم و شعورشون در این حده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
شما ساده لوح هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بابا فهیم سیاست با فهم و شعور من وتو فرق داره فقط رای من و تو واسه توجیه ناکارامدیاشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
از منفی های نظرت فکر کن ببین اشکال حرفت کجاست .
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
شما که میگی ترامپ به زنها و سیاه پوستها توهین کرده. من حاضرم هر روز بهم توهین بشه و در عوض درآمدم بیشتر بشه. به کی باید رای بدم؟
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
دلیل اینکه میگن ترامپ بیاد اینه که کار یکسره بشه.
خودمان میگوییم هرکس انتخاب شود برای ما فرقی ندارد ولی 24 ساعت فقط دررابطه با انتخابان امریکا خبر پخش میکند
بله بسیار مهمه به خاطر سند برجام نه اصل انتخابات برجام متاسفانه تبدیل به برگه عبور یا پروانه کار یا هر چیزی اسمش رو بذاریم شده بود برای ایران ترامپ اون رو باطل کرد و ایران زمینگیر شد حالا همه امیدوارن با اومدن بایدن این جواز کسب ایرانی جماعت دوباره صادر بشه برجام نیمچه سند ایران در کاخ سفید منتظر قدمای بایدن
خیلی مهم هست . حتی کشاورزان و دامداران و در روستاهای دور همه چشم به این انتخابات دوخته اند . حالا مسئولان خودشان را به خواب زده اند ولی اینده و زندگی ما دست رییس جمهور امریکا است .
مطابق سوالی که من از مردم داشتم ترامپ محبوب است چون میگن ترامپ کاری میکنه که مشکلات دو کشور حل بشه
با سلام ضمن تشکر : به نظرم ترامپ در طی چهار سال گذشته دارای ضعف عملکردی دربخش نژاد پرستی ، از دست دادن متحدان خودش مانند روسیه و چین و ....، روحیه جنگ طلبی ایجاد نگرانی های برای دیگر کشور و سایر موارد ...... احتمال برد بایدن را بیشتر کرده است.
سگ زرد برادر شغال
ترامپ از روز اول ریاست جمهوریش گفت ایران دنبال مذاکره ست حالاهم همون خزعبلات رو میگه. مگر کره شمالی که 2 سال پیش با آمریکا مذاکره رو شروع کرد وضعش بهتر شد؟ مگر ترکیه ای که متحد نزدیک آمریکاست همین هفته پیش تهدید به تحریم نشد و مگر اف35 هاشو آمریکا به دشمنش یعنی یونان نداد؟ متحدان و دوستان آمریکا انگلیس و فرانسه و آلمان هستن و به کشورهای خاورمیانه و مسلمان جز به چشم نوکر و برده نگاه نمیکنن
پاسخ ها
.
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
...
را
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
ووو
فرقی زیادی ندارد. اثرات کوتاه مدت دارد ، ولی در بلندمدت چون پیشرفت ایران به نفع دنیای غرب نیست با تمام توان جلوی آن را می گیرند. تنها راه حل این است که خیلی قوی شویم که قابل حذف نباشیم. وگرنه اگر بتوانند در حد ضعیف ترین کشور جهان ایران را نگه خواهند داشت. با کمال اطمینان و بدون احساسات می گویم که تنها و تنها راه حل این است که قوی شویم. قدرت واقعی و نه تولید ماشین با 90 درصد قطعات فرانسوی! قدرت واقعی و نه برجام کاغذی! و نه تولدی مرغ با 90 درصد خوراک و خارجی! قدرت واقعی مثل سامانه های دفاعی و موشک هایی که بومی هستند. (لطفا به نوشتار بنده با پرخاشگری حمله نکنید. کاری که چند دهه کردیم و نتیجه نگرفتیم)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
کارت ملی مون کی میرسه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
علی عزیز قطعات موشک از خارج می یاد. نمی دونی بدون. من ب هعنوان مهندس هوافضا بهت می گم. بروی بگرد چه قطعاتی هستن.
سگ زرد برادر شغاله. ترامپ رسما ملت و دولت ایران تهدید میکنه . اینکه چه کسی رئیس جمهور آمریکا بشه تغییری در روابط ایجاد نمیشه فقط یک مورد ممکن است تغییر کند حداقل یا حداکثر فشار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
سگ زرد خطرناک تر از شغاله
طرفدارای ایرانی ترامپ کسانی هستن که در برابر مشکلات به عنوان اولین راه و بهترین راه, تن فروشی رو انتخاب میکنن
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
یعنی این همه کشور تن فروشند؟ باکره جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
شما هم به جای حرف حساب و منطق بی ادبی و فحاشی را انتخاب کردی !
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
چقدر عقب مانده .به امثال تو خیلی احتیاج دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
ادب مرد به ز دولت اوست. فقط میتونم بگم متاسفم برات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
احتمالا سن ات به ۱۵ سال قد نمیده واسه همین نیازی به جواب دادنت نمیبینم
ناشناس
| Turkey |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
تابناك قراره نظرات حاوى توهين و افترا را منتشر نكند,مگر اينكه اين نظرات از طرف گروهى خاص باشد كه سالهاست به مردم ايران توهين ميكنندودر واقع اقليتى هستند ك
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بهنام جان تو و همفکران ساندیس خورت دافعه ایجاد می کنید چون بی ادب هستید
چرا نظرت را بدون بی تربیتی کردن بیان نمی کنی ؟؟
کی گفته هر کس فحاش تره بیشتر حق داره ؟؟
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
برای همین تفکرات شماست که بیشتر مردم ترامپ را می خوان
اکه بخوایم کوتاه مدت(حداکثر شش ماه) رو بگیم و صرفا برای اینکه یه نفسی از دست گرونی ها بکشیم ، بایدن
اما در بلند مدت ، ترامپ
در واقع انتخابات آمریکا برای ما مثل جدول ضربه
۲ ضربدر ۲ مساوی ۴
۴ ضربدر ۵ مساویه ۲۰
و الی آخر
ما مجبوریم نتیجه هر چی شد مجبوریم بپذیریم این ریشه در جبر اقتصادی داره
ترامپ خوبه

من یه ماشین 600 میلیونی دارم می خوام تا یکی دو ماه دیگه بفروشم
فکر کنم ترامپ بشه بره تا 800

این فکر مال دلال هاست البته
بهترین تعریف از ترامپ رو خانم شارون استون ارائه داد. گفت ترامپ یک احمقه و مثل احمقا حرف میزنه و دلیل محبوبیتش اینه که حرف زدنش به خیلی از آمریکایی ها شباهت داره.

واقعا همینطوره. ماهواره مصاحبه با طرفدارای ترامپ رو نشون داد همشون یه مشت نژاد پرست عقب مونده و بی سواد بودن یکیشون میگفت باراک اوباما تروریسته, اوباما فرمانده حملات 11 سپتامبر بوده. مجری بهش گفت مدرکی هم داری؟ گفت نه هیچ مدرکی ندارم ولی مطمئنم
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بله این احمق نرخ بیکاری آمریکا در ۵۰ سال گذشته را به کمترین رساند و این احمق با تعرفه بر کالای چینی دهها میلیارد دلار درآمد برای آمریکا درست کرد شما خودتون چی دارید؟؟؟؟؟؟
اونایی که دزدن و شرافت ندارن و با لقمه حروم بزرگ شدن دیگه وجدانی براشون باقی نمونده شکمشون سیره

طرفدارای بایدن مردم بدبختی هستن که چشمشون به لغو تحریماست تا بتونن شکم زن و بچه شون رو سیر کنن و اجاره خونه رو بدن تا صاحب خونه نندازشون تو کوچه
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
آقای با شعور سیاسی بالا تو فکر میکنی بایدن از ترامپ بهتره؟
چرا مهم نیست دلار شد ۳۲
ترامپ کرونا گرفت ۲ تومن کاهش
بایدن در نظرسنجی جلو افتاد ۳ تومان دیگه اومد پایین
بایدن در مناظره دمپاییش رو لنگه لنگه پوشید ۵۰۰ رفت روش
من که نذر کرده ام ترامپ پیروز شود چون ترامپ خواب را از چشم اختلاسگران و پشتیبانانشان ربوده است
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
خدا شفات بده. اختلاسگران که کماکان دارن میدزدن و میچاپن و چاق تر میشن. تویی که مجبوری روغن مایع رو سهمیه ای بخری . با امثال تو شدیم 80 میلیون
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
به ۱۴:۳۳
خدا تو رو هم شفا بده که اصلا متوجه نشدی چی گفتم دهها میلیارد دلاری که بلوکه شده اگر تحریم ها نبود همش اختلاس می شد حالا فهمیدی؟
تابناک از کی داری نظر خواهی میکنی؟ برخی مردم اصلا شعور سیاسی ندارن هر رو از بر تشخیص نمیدن. ی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
خوب تو که هر رو از بر تشخیص میدی بگو تا ما هم تشخیص بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
اون نفر خودتی به دیگران توهین نکن
هفته ی قبل که ترامپ کرونا گرفته بود پژو 206 هشت میلیون ارزان شد، با این شرایط معلومه انتخابات آمریکا مهم میشه.
هر کدام پیروز انتخابات شوند تاثیری در حقوق ها و گرانی ها و مشکلات مردم عادی ایران ندارد

مگه در ۴۲ سال گذشته دلار یا طلا ارزانتر از سال قبل بوده ؟؟
کدام سال ایران تورم نداشته ؟؟؟

مشکل ایران در داخل و در میان مسئولان است

دنبال نخود سیاه در کاخ سفید نباشید
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
البته ما با هیچ جایی هم مشکل نداشته باشیم مشکلاتی که در کشور خودمان هست باعث بیماری اقتصادی و خرابی قتصاد میشه. ولی به هر حال با جنگ افروزی و دشمنی با سایرین مطمئنا وضع بدتر میشه
اینقدر که برای ما مهمه درهیچ جای دنیا مهم نیست
همنجور که سیاست های کلی نظام ما دست رییس جمهور نیست و اونها فقط مجرین در آمریکا هم وضع به همین منواله! ترامپ یا بایدن تعیین کننده سیاست های کلی آمریکا در برابر ایران نیستن و مجالس و احزاب تصمیم گیری میکنن!! بنابراین خیلی فرقی نمیکنه ترامپ یا بایدن!
از یک منظر دیگه وقتی ما راه خودمونو میریم و مدیران و مسئولای کاردرست و اقتصاددانی سرکار نیستن هرکسی هم که در دنیا عوض شه تا تفکر این قشر عوض نشه آش همون آشو کاسه همان کاسه خواهد بود!
خوب معلومه اون کسی که دزده و با مال حروم بزرگ شده و شکمش سیره دنبال اینه که ترامپ بیاد. خودش که نگرانی نداره. هرچی دلار بره بالاتر سود حروم خوری و دزدیش بیشتر میشه.

اون بدبخت زن سرپرست خانوار با بچه های یتیمش دنبال اینه که بایدن بیاد و تحریما لغو بشه.

همون اگر یه روز به خاطر تحریم ناهار نخوره عاشق سینه چاک بایدن میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بهنام جون روت کم نشد؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بهنام بی تربیت با ادبیات ساندیسی
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بهنام جان واقعا از دلسوزی و ناراحتی شما برای ملت خوشحالم که هنوز همچین انسان های بزرگوار هستند ولی سوال دارم از کجا یقین دارید که بایدن بیاد بنفع ملت ایران کار کنه و پول ها آزاد میکنه و تحریم ها برداشته میشه و روابط دوستانه با ایران برقرار کنه، یک مطلب بنویسید که بایدن قول شرف یا وعده داد روابط با ایران دوستانه کنه
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بیشتر افرادی که میگی وضع مالی خوبی ندارن و اصلا توی بورس نیستند مثل خود من. فقط منتظرند ترامپ بیاد و کار یکسره بشه. یا زنگی زنگ یا رومی روم
مهمتر از نتیجه انتخابات آمریکا ، رای ندادن و تحریم انتخابات ۱۴۰۰ توسط مردم است

دمکرات یا جمهوریخواه فرقی به حال مردم ایران نداشته

مردم ایران از مسئولان خودشان ناراضی اند و این هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد

مسئولان ما ضعف عملکرد خودشان را به آمریکا ربط ندهند. مردم فهمیده اند این ترفند دیگه جواب نمیده.


رای بی رای
هرکدام به سرکار بیایند برای وضعیت مملکت ما فرقی نمیکنه چون خودمون افتادیم بجون خودمون و داریم هم تیکه پاره میکنیم.
ترامپ بهتره
کاسبان تحریم و اپوزیسیون با تمام قوا از امدن ترامپ‌ خوشحال می شوند.
درود بر ترامپ

درود بر بایدن


این درودها از طرف پولدارهای ایران است چون برای مردم هیچ فرقی نداره کدامشان پیروز بشه چرا که کوچکترین تاثیری در کم کردن بدبختی های مردم ایران ندارد
از نظر ما مشکل ایران داخلی و بخاطذ ضعف و ناکارآمدی مسئولانمان است

هیچ چیز در ایران و برای مردم عادی تغییر نخواهد کرد

بدبخت ها بدبخت تر و پولدارها پولدارتر خواهند شد
کشور دچار پوسیدگی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از درون خود شده است. بنابراین نتایج انتخابات آمریکا و یا هر کشور دیگری هیچ تاثیر مثبتی در وضعیت بغرنج ایران و ایرانی نخواهد داشت.
چرا همه چیتون شده آمریکا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
چون امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
من فکر می کنم که ترامپ رئیس جمهور بشه. زیاد به نظر سنجی ها نمیشه اعتماد کرد، کمااینکه مطابق با نظر سنجی ها در دور گذشته هم قرار بود که کلینتون پیشتاز باشه و این اتفاق نیفتاد.
اما خودم بیشتر از بایدن خوشم میاد. اما با توجه به تحولات ایران، ترجیح میدم که ترامپ رئیس جمهور بشه، واقعیت اینه که مردم ایران (اگر تابناکی ها ما رو جزو مردم ایران حساب کنند.) از این همه مشکلات و گرفتاری ها خسته شده اند و ترجیح میدهند که هر چه زودتر این قضیه مشخص بشه. اگه ترامپ بیاد، مسولان چاره ای جز کوتاه اومدن نداره و زودتر این قضیه تعیین تکلیف میشه. یعنی یا رومی روم یا زنگی زنگ.
اما اگه بایدن بیاد، دوباره برای چند صباحی اوضاع نسبتا آروم میشه و پس از اون فشارهای سیاسی، نظامی به بهانه های مختلف نظیر برجام، هسته ای، موشکی و منطقه ای از این جا و اون جا شروع میشن و باز دوباره برمی گردیم به پله اول. این وسط عمر ما در گیرو دار مشکلات اقتصادی هدر رفته و ...
پس از دید من، بهترین فرد و زمان برای تصمیم گیری موقعیت کنونی هست اما اون هم با ترامپ.
انشاء الله که تابناک من رو جزو مردم ایران قلمداد کنه و قضاوت رو به نظر مردم و مثبت و منفی های متن منتشر شده بسپاره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
هزارتا مثبت به این نظر
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
آفرین به این نظر
نه واقعا مهم نیست. هر دو نوکر یهود هستند و مامور فشار حداکثری به ایران یا با لبخند برای مسئولین غربگدا یا با دیوانه بازی برای ترساندن مسئولین غربزده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
افرین به تو شرق گدا
تفاوت ترامپ با بايدن مثل تفاوت مرگ فوري و مرگ تدريجي(زجركش شدن) هست. مثل اين هست كه به شما بگن دوست داري كاميون از روت رد بشه يا تندر 90!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
احسنت پس نتیجه اخلاقی می گیریم که پرزیدنت ترامپ رای بیاره. مرگ یه بار شیوه یه بار خداوند ها به حق قرانت ترامپ را مجددا به قدرت برسان که ایران یک نفس راحت بکشد!
در امثال و حكم مي گويند سگ زرد برادر شغال است
براي ما فرقي نمي كند كداميك راي بياورند ، دشمن دشمن است و هر كدام راي بياورند تفاوتي ندارد ، ما از داخل خود و نداشتن وحدت و يكپارچگي و دور شدن از ارزش هاي ديني و انقلابي خود و مسئولينمان ضربه خورده و اگر خود را اصلاح نكنيم ضربات بيشتري خواهيم خورد ، خدا ياريمان كند
ای بابا، ببین کار به کجا رسیده که بچه 7 ساله هم قیمت دلار رو دنبال میکنه و بایدن و ترامپ رو میشناسه. بعد تو میگی مهمه براتون؟؟؟؟ بذار مثل خودت سوال بپرسیم: تابناک جون وجود هوا و آب برات مهمه؟؟ مهم اینه که جامعه ایران چرا باید به این وضعیت در بیاد. حس میکنم جوونی و انگیزه و ... همه با هم برای من تباه شده. تو شهرستان آپارتمان 80 متری شده 1 میلیارد و سمند هم 200 میلیون. بعد حقوق یه هیئت علمی با چند سال سابقه کمی بیش از 6 میلیون. به کجا چنین شتابان....
امیدوارم ترامپ رای بیاره تا تکلیف مشخص بشه
یک چیزی بگم- نظربدید مرگ برآمریکا؟؟؟؟
کشور ایران برای ویزانی کامل نیازی به دشمن ندارد.تمام عوامل ویرانی از درون میباشدولاغیر.
اما جمهوری خواهان بهتر از دمکرات ها هستند.انشالله که ترامپ انتخاب میشود.
از استخوان لای زخم خسته شده ایم
ترامپ بیاد تکلیف معلوم بشه
در واقع برای کارگرا خیلی مهمه بایدن انتخاب بشه
برای دلالا پیروزی ترامپ حیاتیه
بیشتر دعوای دلال کارگره
دعوای رانت در برابر کار و تلاش
این ایراد به آمریکا برنمیگرده جامعه ایران مستعد رشد فساد و دلالیه
به خدا ترامپ یا بایدن هر دو برای مسولین ایران بهانه ای است برای ندانم کاری ها کم کاری ها بی توجهی به ملت ایران و بلند پروازی های بی نتیجه برای مردم !!!
قطعا مهمه.همگان دیدن که تاثیری که رییس جمهور امریکا قادره رو اقتصاد کشورمون بزاره رو رییس جمهور خودمون نمیتونه بزاره.
به نظر من جو بايدن خواب آلود بهتر است رئيس جمهور شود چون حداقل براي چند سالي دلار يواش يواش بالا ميره ولي خداي نكرده اگه ترامپ دوباره راي بياره كه دلار يه دفعه ميشه 50 هزار تومن...
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
مرگ یه بار شیون یه بار
به نظر من هیچ فرقی نداره کار از بیخ و بن مشکل داره
آیا مشکل دزدی در مملکت ما به ترامپ بستگی داره
آیا مشکل دروغ به ترامپ بستگی داره
آیا ترامپ بره مرگ بر این و اون حل میشه
اگر اینها حل بشه 80 درصد مشکلات ما حل میشه
جوبایدن بیاید بهتر است چون دوست اوباما است .
اکثر مردم ساده ترین خریدهایشان را هم انجام نمیدهند تا ببینند ترامپ میشود یا بایدن و به نظر من هیچ وقت تو این چهل سال به اندازه این دوره انتخابات آمریکا در زندگی ایرانیان اثر نداشته است
محاکمیت بعلت ترور سردار سلیمانی امکان مذاکره با ترامپ را ندارد و به همین جهت امیدوارم بایدن رای بیاورد
در این دو سال آخر که اسرائیل نابود میشه همه رقم سختی و فشار روی ایران است. اما بعدش ثروت و قدرت و اربابی ایران بر دنیا
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بیچاره عمری سرکاری.دوسال دیگه دوسال دیگه همینطور وعده بهت میدن بدبخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
دوست عزیز سازندگان این شعار خودشون معتقدند 20 سال دیگه مونده شما چجوری حساب کردی 2 سال؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
عجالتا در سوریه جوابشو بدید تا بعد!!!!!
واقعیت این است که هر حزبی در آمریکا باشد در مواجهه با کشور ما یک هدف دارند منتها با استراتژی های مختلف . آنچه ترامپ در قابل ما و کشور ما انجام داد دور از انسانیت بود. برجام را بر هم زد در حالی که یک طرف امضای آن بود. سردار سلیمانی را به شهادت رساند در حالی که هیچ گناهی مرتکب نشده بود . کشور را با انواع تحریم ها مواجه کرد که تاکنون سابقه نداشته است و اینها رفتاترهای غیر اسنانی این ادن در قبال ایران بوده. مشکلات کشور زیاد است اما این دوره بسیار متفاوت بود. لذا امیدوارم که ترامپ برای همیشه محو شود. البته انتخاب بایدن مارا خوشحال نمی کند زیرا بایدن تلویحا رفتارهای ترامپ را در کشور ما اثر گذار دیده و مانند سال 2015 مذاکره نخواهد کرد. لذا اگر بایدن رییس جمهور شود برای کشور ما در کوتاه مدت اتفاقی نمی افتد ولی بهتر از تندورهایی مانند ترامپ و پمپئو هست.
انتخاب هر کدوم از این دو نفر خیلی تفاوتی برای من و شما نداره
سر و ته یک کرباسند با روشهای مختلف ، بلایی که اوباما سر ایران آورد ترامپ نیاورد ، بنظر من همون حرف رهبر که منشا مشکل شاید از خارج باشه ولی علاج مشکل داخل کشور هست
بله کا نتیجه برای ما مهمه. حتی خیلی مهمتر از انتخابات خودمون. چ فقط مهم رئیس جمهور اوناست که فشارش زیاد باشه یا یخده کمتر..
نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
با این وضعیت استُپ که دولت تدبیرگر ایران ایجاد کرده در همه زمینه ها داره به مردم القاء میکنه که از دست رییس جمهور خودمون کاری برنمیاد و قراره همه گرهها به دست بایدن یا ترامپ بازشه.تأسف برای ملت ایران به خاطر داشتن همچین مسئولینی
ببینید ترامپ چطور آدمیه و طرفدارای ایرانیش چه
میدونید تنها جنس ایرانی که ترامپ تحریم نکرد چی بود؟
سنگهای تزیینی ساختمانی
برای اینکه از این سنگا در پروژه های خودش در ترکیه دبی و اروپا استفاده میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
از طرفداران رائفی پور

از کجا میارید این دری وریارو؟
شما یه سند همینجا لینک بده در تایید این حرفت که مثلا ترامپ واردات و صادرات محصولات کشاورزی رو تحریم کرده باشه
یا فرضا همون دارو
با سلام
بنده ام دوست دارم ترامپ برنده ریاست جمهوری آمریکا بشه
با سلام
مگه ممکنه تفاوت نکنه .الان بیشترین فشار اقتصادی روی خانواده های کم بضاعت است. اگه بایدن بیاین لااقل از این فشار کم میشه. البته بهونه هم از دوات گرفته میشه. مخصوصا اسحاق خان جهانگیری
بله بسیار مهم هست

و امیدوارم ترامپ مجدد رای بیاره
ما در داخل کشور به اندازه ی کافی زخم داریم . فشار خارجی شدید و همه جانبه مانند سرکه و نمک بر روی زخم است نه دارو و پانسمان ! در نتیجه دموکرات ها بهترند .
انشالله که خود ترامپ قبول میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
ان شاء الله
برای مردم که چه کسی رییس جمهور امریکا باشد فرقی ندارد. ولی ظاهرا مسئولین این روزها بیشتر به آمدن بایپن دل بسته
برای مردم که چه کسی رییس جمهور امریکا باشد فرقی ندارد. ولی ظاهرا مسئولین این روزها بیشتر به آمدن بایپن دل بسته و منتظرند تا ظهور امام زمان.
ترامپ خیلی بهتره چون عملگراست
من اگه ترامپ میگفت میام و ایران رو گلستون میکنم همینکه میدیدم دلالا ازش دفاع میکنن تف هم رو ترامپ نمیکردم
اگر بایدن رای بیاره بزای ایران مثل مسکن هست یه مدتی وضعیت بهتر میشه بعد دوباره همه مشکلات تکرار میشه. ولی اگر ترامپ رای بیاره تکلیفمون یکسره میشه. ان شاالله ترامپ رای بیاره
مهمه حتی بیشتر از انتخابات داخل ایران
میگن ناپلیون از میان جمعیتی رد میشد یک نفر داد زد
بدبخت ملتی که قهرمان ندارد
ناپلیون جوابش داد
بدبخت ملتی که به قهرمان نیاز دارد
حالا به ملتی که به قهرمان اجنبی دل بسته چی باید گفت
از ته دل می خوام ترامپ انتخاب شه
من نظرم با ترامپ است، چون کلی دلار خریدم و اگر بایدن رای بیاورد و خدای نکرده قیمت ارز افت کند خیلی ضرر می کنم! در ضمن انبارهایم را از اجناس و مایحتاج مردم پر کرده ام و منتظرم با انتخاب دوباره ترامپ و افزایش قیمت دلار جنس هایی که با دلار 20 هزار تومانی خریدم را با قیمت دلار 40 هزار تومانی یا شاید هم 60 هزار تومانی به خلق الله بفروشم! بعلاوه خودرویی دارم که همین الان دو میلیارد می ارزد و در صورت انتخاب مجدد این آقا حتما بالای سه چهار میلیارد قیمت گذاری خواهد شد. املاک و زمین هایی که دو سال پیش قبل از گرانی ها با زرنگی از چنگ مالکان درآوردم و حالا با فروشش می توانم یک شهرستان را به طور کامل بخرم که بماند. حالا مگر عقلم کم شده که بایدن را بهتر از ترامپ بدانم؟ کاش میشد می رفتم آمریکا و یک رای هم به ترامپ می دادم! ترامپ را خدا برای ما فرستاده! چه کسی می توانست مثل این مرد کاری کند که در عرض دو سال سرمایه امثال من ده برابر شود؟؟ دلالی و سودجویی قبل از ایشان کی این همه رونق داشت؟! کسب و کار ما کساد بود که این منجی آمد و روح تازه ای به دنیای واسطه گران ایرانی دمید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
احسنت حق مطلب ادا شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
شبیه این مرد در ایران زیاد اند دلار ۶۸ ریال سال ۵۶ سال ۶۸ کرد ۱۶۵۰ ریال نکنه یادت رفت مردان شبیه ترامپ در ایران زیاد اند
بچه ها آماده باشین تا یه جشن تو خیابونا مثل جشن برجام راه بندازیم تا مثل برجام تا مشکل آب خوردن مونم حل بشه.علی برکت اله
فقط سلطان ترامپ.عشقه بخدا
فکر می کنم بایدن پیروز میدان هست و دلایل زیادی وجود دارد که ترامپ کاخ سفید را از دست بدهد ....امیدوارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
برخی ایرانی رو ببین فکر می کنن ترامپ منجی شون هست
ببین امروز شنبه هست
فرض کن میخوای یه جنسی رو بخری ۱۰۰ میلیون
اگه این هفته بایدن انتخاب بشه شنبه دیگه میتونی بخری ۸۰ میلیون
اگه ترامپ انتخاب بشه ۱۵۰ میلیون هم بهت نمیده
جمهوری خواه و دموکرات هر دو سر و ته یک کرباسن و بینشون هیچ فرقی نیست ، بدبخت مردمی که دنبال اینن که ببینن کی رییس جمهور آمریکا میشه؟ ترامپ یا بایدن ؟
واقعا ایرانی فراموشکاره
ترامپ و بایدن هر دو منافع مردم خودشون براشون مهمه
امیدوارم بایدن رای بیاره تا یه بار دیگه معلوم بشه وضعیت ما مردم عادی هیچوقت عوض نمیشه
دیوار حاشای ما برای مشکلات همیشه خیلی بلند بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بالاخره یه کلام حرف حق
ملت ما همیشه اینطوری بوده
یادشون رفته تو دوران افتخار به برجام و نبود تحریم همین دلار چقدر بالا پایین میشد اخرشم بهش میگفتن بازار ثبات داره!. اکثریت مردم ایران هیچوقت روی خوش نمیبینن. بایدن و ترامپ .هم فرقش برای پولداراس فقط
طرفداران ترامپ بی عقل هایی هستن که همه شعور سیاسی و وطن دوستی و عقیده اشون زاییده شبکه های مجازی و تحت تاثیر صهیونیزم جهانی هستن تو این چهار سال ترامپ چه بلاهایی که به سر مردم نیاورد این گاو وحشی روانی که الت دست دامادش و نتانیاهو هست چه منفعتی به حال مردم بدبخت ایرون داره یک کم خودت هم عقل داشته باش گوشت به دهان کثیف تحلیل گرهای ماهواره نباشه
البته که دیگه واقعا بهمون ثابت شد آمریکا هیچ غلطتی نمیتواند بکند
رو حرف ترامپ بیشتر میشه حساب کرد
اگر به دولت محترم بی احترامی نشه، بله برای دولت حیاتی که ترامپ یا بایدن برنده انتخابات امریکا بشود، چون هیچ برنامه ای ندارند جز نگاه به خارج، و خارج یعنی اجازه کدخدا
معنی نه شرقی (چین و روسیه) و نه غربی (امریکا و توجه های اروپایی) را فهمیدیم
* به نظر شما، شانس ترامپ برای رفتن به کاخ سفید بیشتر است یا بایدن؟ خدا کنه ترامپ انتخاب بشه به دلیل اینکه کشور و مسولین تکلیف خود را خواهند دانست
* آیا نتایج انتخابات آمریکا برای شما مهم است یا صرفا به عنوان یک سرگرمی سیاسی آن را دنبال می‌کنید؟ برام مهم است
* آیا نتیجه انتخابات آمریکا در زندگی شما موثر است؛ چرا؟ بله چون من صادر کننده هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
تو چه صادر کننده ای هستی که از ترامپ دفاع میکنی ترامپ که حلقوم ایران رو گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
ترامپ اگر بیاید
بهتر می شه شاید
ولی اگر جو بیاد
همه چیز میره از یاد

خدا کنه ترامپ نشه دوباره
رئیس جمهور پر از دام
تا اینکه جوبایدن هم
سوار بشه به برجام
نه شرقی نه غربی پس چی
چهارشنبه جشن خیابونی عظیم داریم با پیروزی بایدن
کلا برداشته شدن تحریما یه اتفاق خوبه
مخصوصا اینکه با انتخابات و دموکراتیک انجام میشه
سلام. نه !!!...تاثیری نداره !!!
هیچ رییس جمهوری به یک باره همه تحریما رو ورنمیداره انتخاب بایدن تنها باعث یه جو روانی مثبت کوتاه مدت می شه همین...
و در این صورت تو این جو روانی کوتاه مدت فقط باید دلار خرید و بعد ک رفت بالا کلی سود کرد همین و تمام !!!
بایدن برای کوتاه مدت بهتر است برای ایران ولی ترامپ برای بلند مدت
در ضمن آنهایی که فکر می کنند ترامپ بشود کار یکسره است در اشتباهند فشار زیاد بر مردم وارد خواهد شد و هیچ چیز دیگری رخ نخواهد داد
ولی در مدیریت کلان اقتصادی و سیاسی دیگر مجبورند کارهای درست را انجام دهند و با فروش نفت به کارهای خود بر نمی گردند و تعامل بیشتر با جهان یک اجبار خواهد شد
ایران با نوسانگيري از همه بازارهاي سرمايه اعم از بورس دلار و طلا و خودرو و همه كالا ها عملا خزانه را پر كرده بايدن راي بياره چيزي ارزون نميشه ترامپ هم راي بياره مذاكره مي كنند. اين وسط فقط جيب مردم خالي شده
نتايج انتخابات خودمون برامون مهم نيست چه برسه به آمريکا
مهم است، چون با وجود توافق اتمی، بالاخره تونستیم صادرات نفت رو به بالای 2 میلیون بشکه روزانه برسونیم، و کشور درآمد ارزی خوبی داشت، بنابراین عقل حکم میکنه که برای ما نتیجه انتخاباتشون مهم باشه، اگه بایدن به قدرت برسه، شانس بازگشت به توافق زیاده، این بار باید محتاط عمل کنیم که بهانه برای لغو توافق نداشته باشن. البته من فقط به عنوان یک شهروند نظرم رو گفتم، وگرنه به حرف ما از طرف مقامات اصلا توجه نمیشه. فقط امیدوارم مسائل رو ادامه ندهیم، مردم زیر فشار هستن، خیلی بیشتر از گذشته.
1بایدن. .2 مهم است. 3.موثر است
به خاطر منافع ملی کشور امیدوارم ترامپ رای بیاورد.
ترامپ بشود بهتره چون مسولین مجبورند یا بی خوابی را تحمل کنند یا باب مذاکره را بگشایند
من در تعجبم از اینکه ما در بدیهیات هم موندیم. فشار اقتصادی بعد از انقلاب در نتیجه فشار حداکثری ترامپ به بالاترین سطحش رسیده نرخ مشارکت در انتخابات آخر ایران به حداقلش رسیده نرخ ارز در این مدت ده برابر شده رشد اقتصادی کشور منفی شده صادرات نفت صفر شده تمام شرکتهای جهان از ترس آمریکا ایران را تحریم کردند تازه بحث محافل کارشناسی ما اینه که آیا انتخابات آمریکا تاثیری بر زندگی ما داره یا نه؟
وقتی رئیس جمهور ایران آقای روحانی میفرمایند آدرس تمام مشکلات کاخ سفید است به نظر شما مهم نیست که رئیس جمهور آمریکا چه کسی باشه؟
برامون فرقی نداره.... اگر ترامپ باشه که زودتر میمیریم.... اگر بایدن باشه یه خورده نفس می کشیم بعد میمیریم.... ولی ترامپ باشه بهتره چون تکلیفمون مشخص میشه
به نظر من مطمئنا بایدن حتما در کوتاه مدت به نفع ایران خواهد بود. زیرا جو روانی فشار حد اکثری از بین خواهد رفت در صورتی که ماندن ترامپ دقیقا بر عکس باعث تشدید جو روانی شده و در کوتاه مدت به شدت اقتصاد ایران را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
نکته متفی آمدن بایدن این است که چون احتمالا با بازگشت آمریکا به برجام دوباره مذاکرات آغاز خواهد شد تا مدت های طولانی به جهت طولانی بودن این مذاکرات اقتصاد کشور مجددا مانند مذاکرات برجامی شرطی شده و تا حصول نتیجه ی نهایی بی ثباتی به اقتصاد کشور لطمه خواهد زد.
ماندن ترامپ در کوتاه مدت به شدت به اقتصاد کشور به جهت افزایش های نرخ دلار و سکه و .... لطمه خواهد زد و اگر تصمیم گیران کلان کشور تن به مذاکره ندهند تا مدت ها اقتصاد کشور به شدت نا به سامان خواهد شد و در صورتکه طبق گفته ترامپ ان مذاکرات به سرعت شروع شود به دلیل اینکه ترامپ علاقه فراوانی به ثبت این توافق به نام خود دارد میتوان توافقی جامع و خاتمه دهنده ی بسیاری از مشکلات دیرینه ایران و آمریکا یا به عبارتی ایران و جهان بدست آورد.
بذار بایدن انتخاب بشه یه خورده جنسا ارزون بشه
ترامپ
براي فهم دقيق انتخابات آمريکا بايستي چشمهايمان را شسته و يک نگاه دقيقتري به فرهنگ آمريکايي بياندازيم پيشنهاد مي کنم براي آزمايش چند فيلم از کشتي کج شان را تماشا کنيم
آنجا که در رينگ و زير ضربات مهلک هيچ يک از مسابقه دهندگان از پا نمي افتند و آنکس که هي ضربه مي خورد و ضعيف تر مينمايد آخرسر و ( براي کساني که تا بحال نديده اند) در عين ناباوري با يک ضربه پيروز مسابقه مي شود ظاهرا خودش هم تعجب مي کند که چطور مثلا پيروز شد
مسابقه اي که سرتاسر نمايشي و کذب محض و فقط يک شو و سرگرمي براي دوشيدن جيب هاي تماشاچي ها هست و نه بيشتر
انتخابات اين فرهنگ هم نمايشي تر از کشتي کج شان هست
آراي الکترالي که فقط مختصات اين سرزمين هست و اگر سبک زندگي آمريکايي بايد الگو شود علي الظاهر سبک دموکراسيشان نتوانسته غير اين خاک در جاي ديگري الگو شود
آرا يک درصد ها و نخبگان سرمايه دار گرداننده حکومت شيطاني که هيچ کس نمي تواند و دسترسي به ذهن و ضميرشان براي نظرسنجي و تحليل ندارد
و حتي نه خود ترامپ و نه کلينتون زن و اوباما که هرگز شايد تا حدود زيادي بايدن از محارم باشد
ما نباید دنبال ترامپ و بایدن باشیم!!!! ما باید دنبال این باشیم که در ایران یک فرد متدین و وطن پرست و کاردان روی کار بیاید نه اینکه چشممان دنبال خارجی ها باشد تا شاید وضع ما بهتر شود!!!!!!!!!
ترامپ چون مطمعنم بایدن رای بیاره هیچی ارزون نمیشه بهونشونم اینه ک بادلار32تومنی خریدکردیم!ثانیاچرافکرمیکنسدفقط دلالادلاروطلاخریدن خیلیاپس اندازه چندساله رودادن طلاخریدن ک یهوارزون شد منم ایرانیم دوست دارم ارزونی بشه ولی این خط این نشون اگه چزی ارزون شد!!!!
ا حالا که هر دو حزب هشت ساله ریاست جمهوری رو دردست داشتند و چهار ساله کرسی ریاست جمهوری تحویل داده نشده است پس شانس ترامپ از این لحاظ بیشتر میباشد
هر چند هر دو تا شون مثل همن ولی مسلما دوست ندارم کسی که دستور ترور سردار و صادر کرد، رای بیاره
ایشالله ترامپ در بیاد
والا بر خلاف نظر مردم، بنده فکر میکنم انتخابات روسیه خیلی بیشتر از انتخابات امریکا روی ایران اثر داره، فقط تصور کنید یک غرب گرا در روسیه پیروز بشه و رابطه روسیه و غرب خوب خوب بشه!
اولویتهای کشور :۱.شفافیت آرا در مجلس و دولت در امور غیر امنیتی برای جلوگیری از حوادثی مثل دلار ۴۲۰۰ تومانی و استفاده از رانت آن ۲.مالیات بر مجموع درآمد هر ایرانی به صورت پلکانی (هرچه درآمد بیشتر درصد مالیات بیشتر ) برای جلوگیری از فرار مالیاتی همه صنوف از جمله دلالان و وکلا و پزشکان و کاهش وابستگی به درآمد نفت ..۳.مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ بالا بر سود فروش کالای غیر مصرفی مثل خانه دوم و خودرو دوم و ارز و ...برای جلوگیری از دلالی و سوداگری و هدایت نقدینگی به سمت تولید و بورس و بانکها و پس از کاهش تورم کاهش نرخ سود بانکی ۴.هماهنگی وزارت صنعت و امورخارجه جهت صادرات هدفمند و منظم ۵.اصلاح گمرک و جلوگیری از واردات اقلامی که ضروری نمی باشد و یا در داخل امکان تولید آن وجود دارد مثل خلال دندان و دسته بیل ۶.ساماندهی صادرات مازاد محصولات کشاورزی جهت جلوگیری از کم یاب شدن آن در دا⁹خل ۷. پس از قدرتمند شدن کشور از نظر اقتصادی مذاکره عزتمندانه با آمریکا
بایدن = صلح و مذاکره
ترامپ = تحریم و جنگ
یا طرف دلاله که دومی رو انتخاب کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
تو هم ساندیس خوری که اولی رو انتخاب می کنی
به نظر من بین دونالد با جو یک مو فاصله هست چون جو هم برای ما نقش و نشون کشیده . ولی خداییش دونالد بهتره .
تابناک نوع مشکلات "مردم" کشور با مشکلات "مسئولین" فرق میکند!!...با زرنگی مشکلات" مردم "کشور رو به انتخابات آمریکا نبند!!...مشکل عمده ای که" مردم" کشور ما مواجه هستندصد در صد داخلی و مشکل سوء مدیریت "مسئولین "کشور هست وتمام(بزرگ و کوچک ندارد)...اما....سوال ترامپ یا بایدن مشکل اصلی اختلاسگران و دلالان و کاسبان تحریم داخل هست که اگر بایدن بشود(دمکراتها) قابل دادن امتیاز وخریداری هستند اما اگر ترامپ بشود(جمهوری خواهان) قابل خریداری نیستند...به یاد بیاورید صدها گرین کارت آمریکایی که در زمان اباما برای بعضیها صادر شد....بیچاره مردم...
مطلقا انتخابات آمریکا برای بنده مهم نیست به دو دلیل، اول اینکه هرکسی در آمریکا روی کار بیاید، قرار بر برقراری رابطه و رفع تحریم و ایجاد مودت بین دولت های ایران و آمریکا نیست، دوم اینکه 70 درصد مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران مربوط به ناکارآمدی و ضعف عملکرد مدیران خودمان است که البته تحریمها باعث تشدید این امر شده است، به عنوان مثال چطور یمن و سوریه در حال جنگ و تخریب و تحریم، افت ارزش پولی به اندازه ما ندارند؟! .....
پس هر که در آمریکا بر سر قدرت باشد برای بنده مهم نیست، مهم این است که چه کسانی در ایران برسر قدرت هستند....
من الان فهمیدم که معنای کتیبه باستانی بالای سر درب وزارت امور خارجه ایران یعنی چه !!!
مسئولین ما بیشتر انتظار انتخابات آمریکا رو میکشند تا ملت غرق در یاس و نامیدی و شرمندگی در برابر فرزندان .
عمو ترامپ. مرد عمل نه حرف و شعار
بالاخره ما نفهمیدیم
امریکا میتانه غلطی بکنه یا نه؟
اگر امریکا را بعنوان اقتصاد و صنعت اول دنیا قبول کنیم مطمئنا انتخاباتش برای کل دنیا مهمه از گرم شدن کره زمین بگیر تا تجارت و تحریم و ...
لطفاً سفسطه بافی نکنید خودتون چند مرده حلاجید ؟
هر طور حساب میکنم میبینم حق مردم آلاسکا و جزایر هاوایی نیست که در انتخابات آمریکا شرکت کنن برای اونا چه فرقی میکنه کی رییس جمهور آمریکا بشه ما اینجا گرفتاریم بذارین ما رای بدیم ببینیم چه خاکی میخوایم تو سر خودمون کنیم
به کردی بایدن نایدن(نیاید) ترامپ بایدن(بیاید)
بعضی ها واقعا مغزشون مشکل داره ترامپ کل دنیا رو به هم ریخته اون وقت میگن کاش ترامپ رای بیاره:/
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
اینکه این تعداد نظر منفی گرفتی نشون دهنده خیلی چیزهاست
آمریکا و همسایگان ایران هر کاری بکنند مطمئنا به ضرر مردم ایران است .
مسئولین و مدیران محترم هم مشکلی از هیچ بابتی ندارند و هر کسی هر کاری بکند قیمتها را بالا و بالاتر میبرند و تقصیر این گرانی را بالاخره گردن یکنفر میاندازند .
این وسط فقط خدا به داد مردم ایران برسد ... مردم دعا کنید
صد در صد دوست دارم ترامپ بیاد هر چند میدونم که انتخاب بایدن در کوتاه مدت به نفع ما است چون انتخاب بایدن باعث شوک به بازار میشه و تا حدودی قیمت دلار و طلا کاهش پیدا می کنه ولی چون دموکراتها انسانهای بسار کثیفی هستند و خواستار تنش در منطقه هستند حاضر م دلار صد تومان بشه ولی تکلیف این کشور روشن بشه چون هیچ امیدی ندارم و قطعا گشایشی هم بشود اثر مثبتش را بشار و ونزوئلا میبینند و بدبختی برای ما هست
چون همیشه پیش بینی که میکنم بر عکس میشه میگم ترامپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپ
دوتاشونم از یه قماشن
بجایی رسیدیم که سرنوشت مملکت و زندگی مردممون به انتخاب یه سگ زرد و یه شغال گره خورده ..
ترامپ در بیاد
سگ زرد برادر شغال است.
زندگی ایرانی ها روی دلار آمریکا و تصمیمات دولت و کنگره و سنای آمریکا و انتخاب رییس جمهور آمریکا میچرخه ...بعد درسته که بگیم مرگ بر آمریکا...انگار داریم بخودمون فحش میدم.......
برای شما بیشتر از مردم مهمه مردم فقط درگیر معیشت هستند اقا زاده های انها اینجا هستند
اخه هیج جای جهان نمیگذارند که مردم از سیاست رو بفهمند
خیلی فرق می کند. اگر بایدن بیاید دلار بین 15 تا 20 هزار و اگر ترامپ بیاید دلار بین 30 تا 35 خواهد شد. یعنی مثلا برای خرید یک لپتاپ حدودا 15 میلیونی اگر بایدن بیاید باید 10 میلیون و اگر ترامپ بیاید 20 میلیون پول بدهیم. یعنی 100 درصد اختلاف در قیمت یک لپتاپ و همین طور در قیمت تقریبا همه چیز ( ماشین - گوشی و ...)
برا ما هر کدوم بیاد به نوع خودش مهمه
برا ما هم انتخابات آمریکا مهمه هم انتخابات عراق و افغانستان و هم خیلی کشور های ی دیگه دنیا
از اقرار بهش هم ابایی نداریم
و خوب می دانیم برای همه آنها که برای ما مهم هستنتد ما اگر بیشتر مهم نباشیم همن اندازه مهم هستیم. اگرچه از اقرار بهش ابا داشته باشند!
خیر
سیاست آمریکا علیه ایران هیچگاه عوض نشده
بلکه نوع بیانش عوض شده
بشین
بتمرک
بفرما
فقط پالان خرد ( نوع بیان ) در آمریکا عوض می شود
فقط ترامپ
ترامپ
ترامپ میاد قطعا
فقط ترامپ
اون کسی که میگه فرق نمیکنه خودش رو زده به خواب.خیلی فرق میکنه .آدمها با هم خیلی متفاوت هستند این اقای بایدن قطعا منصفانه تر عمل میکنه برای ایران
به نظر من رئیس جمهوری که طرفدار کتلت باشه برای همه بهتره...
فقط جناب ترامپ
فقط دونالد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی