بازدید 9184
۲
وزیر راه و شهرسازی:

بیش از ۵۰ درصد مردم عوارض‌الکترونیکی نمی‌دهند

اسلامی گفت: ۵۰ درصد رانندگان عوارض الکترونیکی را پرداخت نمی‌کنند که این مبالغ همراه با جریمه توسط پلیس وصول خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ 28 October 2020

 


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ابلاغیه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص اخذ عوارض الکترونیکی گفت: تلاش کرده‌ایم تا تمام عوارض آزادراه‌ها را که دستی بوده است، الکترونیکی کنیم.

او ادامه داد: اخذ عوارض الکترونیکی را دستور کار خود قرار داده‌ایم و در استان تهران نیز از اواخر سال ۹۷ سه آزادراه به صورت الکترونیک، اقدام به اخذ عوارض می‌کنند که این آزادراه‌ها تهران_ قم، تهران _قزوین و تهران_ ساوه هستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سه آزادراه دیگر از جمله آزادراه تهران - شمال، ادامه اتوبان همت و آزاد راه تهران-پردیس باقی مانده است، افزود: آزاد راه تهران - شمال و همت تجهیز شده‌اند و به زودی هماهنگی‌های حقوقی و مالی با سرمایه گذار از لحاظ دریافت و تامین دریافتی‌ها صورت می‌گیرد و با انجام هماهنگی‌های حقوقی به زودی عملیاتی می‌شوند.

او تصریح کرد: مذاکرات با سرمایه گذار صورت گرفته است و امیدواریم تا پایان سال به مرحله عملیاتی برسند.

اسلامی با بیان اینکه متاسفانه مردم عزیز نسبت به رفاه و صرفه جویی زمان و سوخت از طریق پرداخت عوارض به صورت الکترونیک کم توجه هستند و بالای ۵۰ درصد از رانندگان عوارض را به صورت الکترونیک پرداخت نمی‌کنند، گفت: در حال حاضر براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با پلیس، این مشکل رفع شده و جرائم از طریق راهنمایی و رانندگی به همراه عوارض وصول خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: از مردم خواهش می‌کنیم تا قدر این وضعیت و امکان را بدانند چرا که از این طریق صف‌های طولانی حذف شده و همین موضوع زمینه ساز کاهش مصرف سوخت می‌شود و از طریق شیوه‌های مختلف اخذ عوارض، اقدام به پرداخت عوارض کنند.

وزیر راه با بیان اینکه ۶ اتوبان دیگر را تجهیز کرده‌ایم و تا یکی دو ماه آینده آن‌ها را هم به سیستم اخذ عوارض الکترونیک تجهیز می‌کنیم افزود: ۸ آزاد راه دیگر هم در حال تجهیز هستند و تا پایان سال آن‌ها را مجهز می‌کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر بخش خصوصی به ما اعتماد کند، سرمایه‌های آن‌ها از طریق عوارض باز می‌گردد.

به گفته این مقام مسئول اگر مردم در پرداخت عوارض همکاری لازم را داشته باشند، سرعت الکترونیکی کردن عوارض افزایش می‌یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نوع دریافتهاتون گیج کننده و بد است با یه مشت نرم افزارهای گوناگون و الکی
این شخص از آشفته بازار مسکن ناتوان از پاسخگویی اونوقت صحبت از پنج تومن و ده تومن میکنه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار