بازدید 6418
۱

موج جدیدی از کرونا در اروپا و آمریکا در آستانه زمستان

با نزدیک شدن فصل زمستان موج جدیدی از موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ کشور‌های اروپایی و ایالات متحده را در بر گرفته است.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۰ 28 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ایالات متحده، روسیه، فرانسه و بسیاری دیگر از کشور‌ها رکورد‌های شیوع کروناویروس را ثبت کرده‌اند چرا که موجی از موارد ابتلا مناطقی از نیمکره شمالی را در بر گرفته و برخی از کشور‌ها را مجبور به اعمال محدودیت‌های جدید و شدیدتر کرده است.

انتشار اخباری مبنی بر اینکه واکسن در دست بررسی کروناویروس در دانشگاه آکسفورد و شرکت داروسازی آسترازنکا در افراد مسن و جوانان با واکنش سیستم ایمنی همراه بوده امیدبخش است چرا که با نزدیک شدن فصل زمستان در کشور‌های نیمکره شمالی، افراد به طور معمول ناچار می‌شوند در طول روز زمان بیشتری را در محیط‌های بسته و سرپوشیده سپری کنند.

هرچند وزیر بهداشت انگلیس هشدار داده است که این واکسن تا سال آینده به طور گسترده در دسترس نخواهد بود.

همچنین هر واکسن تولیدی با موانعی علمی و مقبولیت در میان مردم مواجه است. تحقیقات نشان می‌دهد تنها حدود نیمی از مردم آمریکا حاضر به واکسیناسیون در برابر کووید-۱۹ هستند چرا که در مورد ایمنی و تاثیرگذاری آن هنوز مطمئن نیستند.

در ایالات متحده، تعداد موارد بستری در بیمارستان به بالاترین سطح طی دو ماه رسیده و در برخی از ایالت‌ها فشار مضاعفی بر نظام سلامت وارد شده است.

در اروپا نیز وضعیت شیوع کروناویروس خوشایند نیست و تعدادی از کشور‌ها افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده‌اند. تعداد مبتلایان در فرانسه با شدت بیشتری رو به افزایش است و برای اولین بار روز یکشنبه بیش از ۵۰ هزار مبتلا شناسایی شد. همچنین موارد فوت ناشی از این بیماری در این قاره از ۲۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت‌ها برای جلوگیری از اعمال قرنطینه به منظور مهار شیوع بیماری مشابه با آنچه در اوایل سال اجرایی شد و به تعطیلی اقتصاد منجر شد، مستاصل شده‌اند. با این حال افزایش موارد جدید ابتلا، بسیاری از مقامات کشور‌های اروپایی را به تشدید محدودیت‌ها وادار ساخته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ولی خداروشکر با فرا رسیدن فصل سرا ، ویروس کرونا به سرعت در حال دور شدن از خاور میانه به خصوص ایران است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر