بازدید 12901

عواقب خطرناک درمان "خودسرانه" کرونا

یک متخصص بیماری های عفونی نسبت به درمان خودسرانه بیماری کرونا هشدار داد و از همه افراد خواست به محض بروز هرگونه علائم مشابه کرونا حتما به پزشک مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 27 October 2020

به گزارش تابناک، دکتر فیض الله منصوری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به خطرات بسیار بیماری کرونا گفت: هرگونه برخورد و درمان خودسرانه با این بیماری می تواند موجب تشدید علائم آن و وخیم تر شدن حال بیماران شود و افراد باید به محض مشاهده علائم بیماری حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: در 80 درصد موارد ابتلا به کرونا، بیماری به شکل خفیفی بروز پیدا می کند و افراد می توانند در خانه قرنطینه شده و تحت مراقبت قرار گیرند، اما به هیچ عنوان درمان خودسرانه برای هیچ یک از بیماران با هر وضعیتی توصیه نمی شود.

منصوری تصریح کرد: افراد حتی اگر به شکل خفیف بیماری هم مبتلا شده باشند باید به پزشک مراجعه کرده و با تشخیص پزشک راه درمان خود را در پیش گیرند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این احتمال وجود دارد که ریه برخی افراد درگیری پیدا کرده و خود آنها متوجه نشوند و هرگونه تاخیر در شناسایی این عارضه می تواند برای بیمار خطرناک باشد.

منصوری تصریح کرد: همچنین برخی افراد اقدام به تزریق خودسرانه دگزامتازون کرده که این دارو می‌تواند شدت بیماری را افزایش داده و جان بیماران را به خطر بیندازد.

این متخصص بیماری های عفونی افزود: استفاده از دگزامتازون باید تنها با تشخیص پزشک بوده و آن‌هم برای بیمارانی است که درگیری ریوی پیدا کرده اند و برای سایر بیماران می‌تواند خطرناک باشد.

وی افزود: استفاده از دارویی مانند "رمدسیویر" هم تنها برای بیماران بستری تجویز می شود و به هیچ عنوان برای درمان سرپایی کرونا به کار نمی رود.

منصوری تاکید کرد: بنابراین توصیه می شود افراد به طور جد از هرگونه اقدام درمانی خودسرانه در خصوص کرونا، حتی مصرف خودسرانه "استامینوفن" هم خودداری کرده و حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: با تشخیص پزشک وضعیت بیمار مشخص می شود و می تواند برای درمان بیمار در خانه یا بیمارستان و داروهای مورد نیاز او تصمیم گیری کرد.

این متخصص بیماری های عفونی در خصوص زمان طلایی درمان بیماران کرونایی هم گفت: زمان دقیقی را نمی توان مشخص کرد، اما افراد باید به محض مشاهده هرگونه علائم مشابه سرماخوردگی حتما به پزشک مراجعه کرده و تا رفع کامل علائم در قرنطینه بمانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان