بازدید 5518
۲

تغییر نام ۱۴ خیابان و معبر در شهر تهران

کد خبر: ۱۰۱۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ 27 October 2020

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا به تغییر نام ۱۴ خیابان و معبر در پایتخت رای مثبت دادند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه صبح امروز شورا به بررسی تغییر نام ۱۴ خیابان و معبر در شهر تهران رسیدگی کردند و محمد جواد حق شناس رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر در این خصوص گفت: تغییر نام خیابان کشاورزی واقع در منطقه ۱۲ به نام خیابان عبدالله موحد از کشتی گیران به نام پیشنهاد می‌شود و همچنین تغییر خیابان الهام در منطقه بزرگراه علامه جعفری در منطقه ۵ نیز به نام پرویز ابوطالب پیشنهاد شده است.

وی افزود: تغییر خیابان نام مجلسی واقع در منطقه ۶ شهرداری به خیابان ایرنا ، تغییر نام خیابان میعاد در حد فاصل میدان دریاچه واقع در منطقه ۲۲ به نام خیابان یاسوج ، تغییر نام خیابان پردیس در بزرگراه شهید خرازی در منطقه ۲۲ به نام خیابان شهرکرد، تغییر نام خیابان عطار نیشابوری در بزرگراه شهید خرازی در منطقه ۲۲ به نام خیابان سبزوار ، تغییر نام خیابان رهی معیری در منطقه ۲۲ به نام خیابان اسفراین، تغییر نام خیابان خواجوی کرمانی در منطقه ۲۲ به نام جیرفت و تغییر نام خیابان پالیز در منطقه ۲۲ به نام خیابان کهنوج پیشنهاد می‌شود.

وی با بیان این که بیش از ۹۰ درصد خیابان‌های منطقه ۲۲ نامگذاری مصوب شورای شهر ندارند، افزود: یک اطلسی تهیه شده است که براساس آن در نظر داریم نام شهرهای ایران را در راستای افزایش وحدت در خیابان‌های تهران بگذاریم و از آن جایی که عمده خیابان‌های منطقه ۲۲ نام مصوب شورای شهر ندارند از آن منطقه آغاز کردیم و در مورد نامگذاری خیابانی به نام ایرنا بگویم که خیابان کنار این خبرگزاری بنا به درخواست مسوولان این خبرگزاری به نام ایرنا تغییر نام خواهد داد.

در ادامه حق شناس افزود: تغییر نام خیابان همت واقع در منطقه ۱۵ به نام شهید محمد مولایی، تغییرنام کوچه بی نام در محدوده خیابان شهید زهدی در منطقه ۴ به نام کوچه عقیق، تغییر نام کوچه مهراس در خیابان پیروزی در منطقه ۱۴ به کوچه شهید عماد فاریابی ، تغییر نام بن بست بی نام در خیابان غفاری واقع درمنطقه ۱۱ به بن بست زرد قناری و تغییر نام کوچه طالقانی در محدوده بلواز شهید غیبی در منطقه ۲۰ شهرداری به نام کوچه بهنام عیسی زاده پیشنهاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، زهرا نژاد بهرام در واکنش به نامگذاری خیابانی به نام ایرنا گفت: خیابان کنار خبرگزاری ایرنا دارای خانه‌های مسکونی است و آیا چون فقط یک خبرگزاری در سر کوچه است باید این تغییر نام انجام گیرد؟ فقط به این دلیل که ایرنا تقاضای این تغییر نام را داشته نمی‌توانیم آن را انجام دهیم و باید نظر مردم هم را بپرسیم.

حجت نظری در واکنش به این سخنان گفت: در مورد کسب نظرسنجی از مردم در خصوص تغییر نام معابر تکلیف قانونی نداریم. بلکه توصیه شده که بهتر است این اتفاق رخ دهد اما توانایی و امکان نظر سنجی نداریم.

در ادامه مسجد جامعی با بیان این که بارها درخواست کردیم که آیین نامه نام گذاری مورد بررسی مجدد قرار گیرد گفت: درست است که نمی‌توانیم از همه محلات نظر سنجی کنیم اما یادمان باشدکه ما ظرفیت شورایاران را داریم که منتخب محله هستند و می‌توانند در تصمیمات محلی به ما کمک کنند.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رای موافق خود این صورت جلسه را به تصویب رساندند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خدا وکیلی کار دیگه ای ندارن

مشکات مردم رو نمی بینند؟
حیف نیست اسم بزرگانی مثل عطار و خواجو و رهی معیری از خیابانها حذف بشه؟ بنظرتون کار عاقلانه ای هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر