بازدید 3462
«شلّیک به تولید»

سهل‌‌آبادی: وزارت صمت گوش شنوا ندارد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خطاب به وزیر صمت گفت: چرا صدای تولیدکننده را نمی شنوید، ما چندین بار نامه زده‌ایم تا با شما دیدار و مشکلات خود را مطرح کنیم اما هنوز موفق نشده‌ایم، تولید مغازه نیست که صاحبش هر وقت خواست، درش را ببندد.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷ 27 October 2020

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خطاب به وزیر صمت گفت: چرا صدای تولیدکننده را نمی شنوید، ما چندین بار نامه زده‌ایم تا با شما دیدار و مشکلات خود را مطرح کنیم اما هنوز موفق نشده‌ایم، تولید مغازه نیست که صاحبش هر وقت خواست، درش را ببندد.

به گزارش تسنیم، در سال جهش تولید که باید همه حمایت ها از تولید داخلی به ویژه از سوی قوه اجرایی کشور یعنی دولت انجام می شد، ولی متاسفانه نه تنها حمایتی از تولید نشده، بلکه تفنگ‌ها به سمت تولید داخلی نشانه رفته و برخی دستگاه‌های دولتی از هیچ ضربه ای به تولید ملی کشور دریغ نمی کنند.

بیش از نیمی از سال «جهش تولید» گذشته است اما همچنان به اذعان کارشناسان اقتصادی این شعار حتی کمتر از شعار سال های قبل محقق شده است. این در شرایطی است که بیشتر کارشناسان یکی از مهمترین راه های پیشرفت اقتصادی کشور در شرایط فعلی را افزایش تولید می‌دانند.

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می‌گوید: نوسانات نرخ ارز باعث شده تا تولید کنندگان بخش‌های مختلف کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند. در حال حاضر هم بخش زیادی از کالاهای مورد نیاز تولید کنندگان که با مشقت بسیاری وارد کشور شده، در گمرکات مانده است.

وی افزود: چندین بار دلایل عدم ترخیص کالاها را پرسیده‌ایم و گمرکات بهانه‌های مختلفی اعلام کرده اند. ما تولیدکنندگان به صورت انفرادی نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم؛ وزارت صمت باید به عنوان سکان‌دار بخش تولید و صنعت پیگیر این مشکلات باشد، اما متأسفانه هیچ پاسخی در این رابطه به تولیدکنندگان داده نشده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، گفت: تمام دغدغه ما چرخه تولید است، بانک مرکزی همانند سال‌های گذشته حمایتی از تولید کننده نمی کند و حجم زیادی از تسهیلاتی که باز پرداخت نشده را مطالبه کرده و آنها را مشمول جرایم سنگین قرار داده است.

سهل آبادی اضافه کرد: به اعتقاد ما دولت هر زمان که می‌خواهد کمبود درآمد خود را جبران کند با تغییرات در بازار ارز و طلا به هدف خود دست پیدا می‌کند اما در این شرایط کسی نمی پرسد وضعیت تولیدکنندگان به چه شکل خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کارگران از نظر روحی و معیشت شرایط بسیار سختی را می‌گذرانند، تصریح‌کرد: کارگری که حقوق معوق دارد باید چه کار کند، مگر نه اینکه قرار بود در شرایط کرونا حمایت لازم از وضعیت کارگران و تولیدکنندگان صورت گیرد چرا این موضوعات اجرا نشد چرا وزارت صنعت و وزارت رفاه با یکدیگر جهت تامین یک بسته حمایتی برای کارگران توافق نمی کند؟

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه کرد: قراردادهای پیمانی امروز با مشکلات زیادی روبرو شده، نوسانات قیمت مواد اولیه عاملی شده تا بخشی از پیمانکاران ترجیح دهند به جای اجرای پروژه ها ضمانت نامه های خود را پرداخت کنند چراکه در صورت اجرای پروژه‌ها، با ضرر بسیار زیادی مواجه می شوند.

وی خطاب به وزیر صمت تصریح کرد: چرا صدای تولیدکننده را نمی شنوید، ما چندین بار نامه زده‌ایم تا بتوانیم در دیدار با شما مشکلات خود را مطرح کنیم اما هنوز موفق نشده‌ایم، تولید مغازه نیست که بتوان درب آن را بست، تولید بسته شود بخش زیادی از اقتصاد کشور تعطیل خواهد شد.

سهل آبادی با بیان اینکه فقط کافیست یک تولیدکننده هزینه های آب و برق خود را با تأخیر پرداخت کند مشمول جرایم سنگینی خواهد شد، گفت: جالب اینجاست وزارت صمت هم هیچ همکاری با تولیدکنندگان برای پرداخت بدهی نداشته و اگر تولیدکننده نتواند بدهی خود را پرداخت کند باید جریمه زیادی را به وزارت صنعت پرداخت نماید.

وی با اعلام اینکه امروز گرانی و گران فروشی یک معضل جدی شده است، تصریح کرد: واحد نظارت با گران فروشی برخورد نمی کنند و در این شرایط تولیدکننده هم با مشکلات داخلی و خارجی در تأمین مواد اولیه خود روبه رو است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی