بازدید 98796

کنایه کواکبیان به قالیباف: کار از دست مجلسی‌ها در رفته

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: سخنگوی شورای نگهبان می گوید «زنان می توانند ثبت نام کنند و بعد بلافاصله می گوید البته نظر فقها فرقی نکرده، این واقعا یعنی چی؟
کد خبر: ۱۰۱۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 25 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس دهم و دبیرکل حزب «مردم سالاری» درباره نرخ مشارکت کم در دور دوم انتخابات مجلس، به استان البرز اشاره کرد و گفت: در این استان بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط بودند که فرد منتخب با ۲۷ هزار رای راهی مجلس شد. حتی می‌گفتند که ۳۷ تا ۳۸ هزار عامل اجرایی و نظارتی در این انتخابات رای ندادند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم با توجه به اینکه حدود ۵ ماه از فعالیت این مجلس می‌گذرد، نمی‌شود درباره عملکرد آنها داوری نهایی داشت اما به مصداق آن ضرب المثل که می‌گوید «سالی که نکوست از بهارش پیداست» ماه‌های آغازین شروع به کار مجلس نشان داد آنها ظاهرا در پی حل جدی مشکلات مردم نیستند و بیشتر دغدغه نمایش تحت عنوان نظارت قوی میدانی را دارند.

کواکبیان در ادامه به برخی اقدامات مجلس یازدهم اشاره کرد و یادآور شد: تقسیم مناصب در مجلس نشان داد آنها خیلی دنبال شایسته سالاری نیستند. نمونه آن گماردن افرادی از میان خودشان برای پست‌های مدیریتی مجلس است. همچنین برخوردی که در موضوع رد اعتبارنامه تاجگردون شد در حالی که نهادهای اجرایی و نظارتی او را تایید کرده بود یا گرفتن تذکر از رهبر انقلاب به دلیل اتفاقات رخ داده بر سر حضور ظریف در مجلس و ...

وی یادآور شد: خود آنها هم می‌دانند این قبیل کارها بیهوده است، چون رهبر انقلاب تاکید کردند این دولت باید تا پایان عمر قانونی خود بر سر کار بماند. در این چارچوب استیضاح و اعدام رییس جمهوری چه مفهومی دارد؟ الان هم توجیه می‌کنند. یکی از اعضای هیات رییسه مجلس می‌گوید ۲ ماه طول می‌کشد تا سوال و استیضاح به جریان بیفتد و بعد هم به تعطیلات فروردین می‌خوریم و... این سخنان توجیه است و از اول اشتباه هم بود.

 

کواکبیان خاطرنشان کرد: یادم است ذوالنوری در مجلس دهم برای استیضاح رییس جمهوری امضاء جمع می‌کرد. پیش من آمد، گفتم آقاجان برو پی کارت! امضا نمی‌کنم. سپس پشت تریبون رفتم و گفتم که «ما اصلاح طلبان رشیدتر از آن هستیم که کار عبث و بیهوده انجام دهیم.» سر و صدا بلند شد گفتند یعنی ما رشید نیستیم؟ گفتم ما کاری به شما نداریم و داریم بحث خودمان را می‌کنیم، ما کار عبث انجام نمی‌دهیم. فردای آنروز به او گفته شده بود این بساط را جمع کنند بعد دیگر پیگیری نکردند.

نماینده ادوار مجلس اضافه کرد: معتقد نیستم پشت رفتارهای این مجلس اتاق فکری وجود دارد. باز اگر بود خوشحال‌تر بودیم. معتقدم کار از دستشان در رفته و کنترلی بر آن ندارند. اگر مدیریت درستی در مجلس اعمال شود این حرف‌های بی‌ربط زده نمی شود مثلا یک نماینده بگوید ۸ ماه پیش داروی ضد کرونا را کشف کردم بعد مشخص شود آن داروی ضد سرفه بوده است یا کارهای عجیب و غریب دیگر، مثلا یک بار می‌گویند که خودروی دنا پلاس را می‌گیریم به افراد می‌دهیم بعد می‌گویند نه آنرا به مدیریت می‌دهیم تا استفاده کند.

این فعال سیاسی در پاسخ به اینکه برخی از نمایندگان با توهین، انتظار چه پاسخی را از رییس جمهوری دارند، گفت: یقین دارم تا پایان این دولت در مرداد ۱۴۰۰ این وضعیت ادامه خواهد داشت. حتی به برخی از دوستان اصلاح‌طلب که گفته بودند وقتی دولت نمی‌تواند کاری کند زودتر استعفا کند، انتقاد کردم و گفتم این حرف درستی نیست. در این شرایط دولت بایستد و به مردم کمک کند.

رییس کمیته امور حقوقی خانه احزاب ایران با مطرح کردن بحث نامزدی زنان در انتخابات و اصطلاح «رجل سیاسی» پرداخت و گفت: سخنگوی شورای نگهبان می گوید «زنان می توانند ثبت نام کنند و بعد بلافاصله می گوید البته نظر فقها فرقی نکرده، این واقعا یعنی چی؟ » عیب ندارد آقایان که قانون می‌نویسند کنار اصطلاح رجل سیاسی، داخل پرانتز «اعم از زنان و مردان» درج کنند. حتی این کار هم انجام نمی‌شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، درباره صحنه رقابت انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ ریاست جمهوری، گفت: در هفت ماه باقی مانده به انتخابات ممکن است تحولات زیادی رخ دهد. کنشگر سیاسی نمی‌تواند زود پیش بینی کند، اما اگر اوضاع به همین روال پیش رود و اتفاق ویژه ای نیفتد آقایان اصولگرا [که نتایج انتخابات مجلس یازدهم] زیر زبانشان مزه کرده است حتی با ۳۰ درصد مشارکت، دولت بعدی را از خود می‌دانند و این موضوع برای آنها اصلا مهم نیست. حالا یکی تندتر و دیگری کندتر، رقابت میان خود اصولگرایان است.

کواکبیان در پاسخ به اینکه میان احزاب اصلاح طلب راهبرد واحدی برای استفاده از نامزد نیابتی در انتخابات ۱۴۰۰ وجود ندارد، گفت: با دبیران کل احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به شکل مجازی ارتباط دارم آنها عموما از نامزد خالص اصلاح طلب سخن می‌گویند. در کل تا زمانی که نامزدی معرفی شود ممکن است اتفاقات زیادی بیفتد. دفتر سیاسی و شورای مرکزی حزب مردم سالاری به من گفت که اعلام نامزدی کنم اما این موضوع را به کنگره حزب در بهمن ماه امسال واگذار کردم تا نگویند از نامزد نیابتی حمایت کرده اند.

 

کواکبیان خاطرنشان کرد: معتقدیم سوابق، عملکرد و پاکدستی نامزد اصلاح طلب باید ملاک قرار گیرد. بحث مهم دیگر پایگاه اجتماعی نامزد اصلاح طلب است. خیلی‌ها دوست دارند برای انتخابات نامزد شوند «اما ممکن است حاج خانمش هم به او رای ندهد.» تا الان راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان سه دسته است برخی به معرفی نکردن نامزد، عده ای به حضور بدون شرط در انتخابات حتی با نامزد نیابتی و گروهی هم چون ما معتقد به صبر و رصد اوضاع هستند. برای ما حضور مردم و شور و هیجان انتخاباتی مهم است. «شما اعلی علیینِ ویژگی‌ها را داشته باشید وقتی مردم پای صندوق نیایند چه فایده‌ای دارد؟»

وی درباره نحوه عملکرد محمدرضا عارف در فراکسیون امید مجلس دهم و شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان گفت: برای آقای عارف احترام قائل هستم و چوب همین موضوع را در مجلس دهم زیاد خوردم چون هیچ جا خودم را مطرح نکردم. «یک بار گفتم اگر نیاید می‌آیم اما او آمد و دفعه دوم خواستم بیایم که گفت تو نیا، گفتم چشم و نیامدم.»

وی درباره راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت کشور گفت: اگر بحث باند بازی، جناح بازی و حزب بازی مد نظر قرار ندهیم حتما فردی که می‌آید علاوه بر برنامه باید تیم خودش را معرفی کند ولی ما فقط شعار می‌دهیم.

کواکبیان با بیان اینکه دولت دوم حسن روحانی با کم شانسی بسیاری مواجه شد، گفت: باید بپذیریم شدیدترین تحریم‌های خارجی علیه این دولت اعمال شد و در عین حال با بلایای طبیعی اعم از سیل، زلزله و شیوع ویروس کرونا مواجه بود. اما در عین حال دولت در این ۸ ماه باقی مانده باید تحرک بیشتری داشته باشد تا اوضاع بهتر شود. اولویت نخست دولت باید برنامه ریزی برای سیاست خارجی و رفع تحریم‌های ظالمانه باشد. در بحث اقتصادی هم حداقل تیم اقتصادی دولت هماهنگ باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
قبل برجام که تحریم بشتر بود چر ا احمدی نزاد موفق تر بود
پاسخ ها
محمد حسین علیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
باسلام واحترام چون نفت بشکه ای صد وشصت دلار بود و فروخته میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
صدور چند میلیون بشکه نفت بالای 120دلارتحریم است؟ بیداری ناشناس؟
تو یکی حرف نزن
پاسخ ها
اهل ری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
خودتم تو مجلس چیکار کردی برای مردم !فقط خودتون و فامیلهتون
یه ذره به روخودتون بیارید بد نیست.اگرهم حزبیهای شما درمجلس قبل ودولت فعلی به درد مردم توجه میکردند وضع مشارکت این نمیشد..
درمجلس قبل مگرتشریف نداشتید،چه کار کردید.دولتم که باشماهابود.پس لطفا ساکت وساکت وساکت.
صدای نکرت حالموبهم میزنه.
کواکبیان عزیز تو چیکار کردی باز قالیباف چهار تا تونل چهار تا پل و آبادی بوجود آورد خدا خیرش بده
پاسخ ها
بهراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
قالیباف تو این چند ماهه این کارو کرد!!؟
برادر عزیز اون پروژه‌ها حاصل کار مجلس قبل بود یه پروژه حداقل یه سال زمان می‌برد تا به نتیجه برسه
کواکب عزیز میدانی که در ادارات و دانشگاها ار بالاترین تا پایین ترین جاها اصلاحی ها هستند؟ نمیدانی؟ میدانی ولی به روی خود نمی اوری.
حالا شما استیضاح نکردید نتیجه چه شد؟
اصلا میدونی چیه! مدتی دست از سر این مردم بردارید. این هم یک راه حل است .
آخه ازقدیم گفتن هرکسی را بهرکاری ساختن.نماینده های کنونی فقط کنار گودی اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
اشتباه مثبت دادم
الان این نمایندگان بالفطره چه گلی به سر این مملکت زدن؟
نکنه تو خود کواکبیانی؟
جناب کواکبیان از دست کی در نرفته بگو.ممکنه هیچ کسی نتونی اسم ببری راحت تره.
باسلام اکراین همه اختلاس نمی‌کردند گوش به فرمان رهبری می‌دادند که من خوشبین نیستم که شما با آمریکا مذاکره کنید ابن وضع پیش نمی آمد
آقای کواکبیان شما در طول ادوار مجلس چه کردید اگر بنده جای شما باشم که خداروشکر نیستم با این وضعیت کشور زنده نمیماندم البته شما ها و امثال شما کارتون رو به نحوه احسنت انجام دادید لطفا بجای صحبت کردن درباره مجلس یازده هم بروید و حلالیت از کلیه مردم بگیرید که تا پایان ایستگاه شما وقتی نمانده یا علی
من بشدت وطن دوستم و اگر این نبود و اگر دشمنان ایران پشت در نبودند و در پی نابودی ایران نبودند و بنیه کشور بالا بود به تنهایی مشت بر درتان میکوفتم چین را نگاه کنید چقدر راحت گردش نخبگان دارد شما را چه شده در مشتی ادم عادی قفل شده اید ایا این اسلام است ......
خودت نماینده بوذی چکار کردی؟؟؟؟؟
شماخودت چکاری انجام دادی که به نفع مردم بوده باشد لطفاً یک موضوع بگویید که در اتاق فکرتان تصمیم گرفتید و اعمال کردیدحالاهم تمام مسائلی که فرمودید وله اصلاح کارشناسی کردی همه آنها را مردم بهتر از شمامیدانند ولی کارشان شده شکم سبر نمودن دیگر نای گوش کردن به صحبتهای برنامه ای حزب‌هایی را ندارند که فقط به فکر قدرتنمایی وامتیاز گیری خودشان است
حقیقتا کارازدست همه دررفته رهبرهم که میگوبد بیخیال شوید چون میبیندکه هفت سال مملکت به نابودی کشیده شده ووسعت این نابودی بحدیست که هفت ماه باقی توش گمه حالا یه خورده کمتریابیشتر اوضاع خراب بشه چه توفیری داره این مملکت دیگه نابودشدرفت
اقای کواکبیان شما که با رای بالا وارد شدید چه گلی کاشتید دست از این عرص وری بر دار ریشه مردم کندی
دولت در 7 سال و نیم دلار را از 3 هزار تومان به 30 هزار تومان افزایش داد و تورم را هزار برابر کرد هیچ خیالی نیست حالا مجلس که 4 ماه شروع به کار کرده مشکل داره نه آقا این خبرها نیست منتظر خرداد 1400 باشید وقتی حقایق فاش شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
البته منتظر خرداد 1400نباشید چون شاهکار شما را قبلا
تجربه کرده ایم
اقای کواکبیان شما اصلاح طلبان مملکتو به 500 سال قبل بردید باز هم این قدر پر رو هستید که ادعا تون هم میشه.
آقای کواکبیان
شما خودت چند سال مجلس بودی توی همین مجلس قبل دلار ۲۸۰۰احمدی نژاد شد ۲۵هزار تومن چرا هیچی نگفتی؟
خجالت نمیکشی مردم چی فرز میکنید
آقای محترم خودت با حذب و گروهت این همه تو مجلس جولان دادی چند تا کارهای مفیدت بگو بعد انتقاد کن....به نظر بنده ما از مجلس شانس نداریم
ما جانبازان شیمیایی نه دارو داریم نه بنزین ونه نفت ونه اکسیژن ساز با بدبختی داریم زندگی می کنیم حق مارا خداوند از شما بگیرید
قالیباف برای تهران کارهای خوب انجام داد کارهای زیر ساخت عمرانی عالی درست کرد
واقعا رقابت اینا با سنگ پای قزوین تمومی نداره؟!
درست میگه
مگراصلاح طلب روحانی چه گلی برسرملت زد
باسلام و احترام با تعامل با دنیا و کشورهای همسایه آینده روشن است در غیر این صورت روشنی وجود ندارد..
همه اصلاح طلبهاواصولگراهاامتحان خودراپس دادندمگر باظهور امام زمان این کشور نجات یابد
آقای کواکبیان شما که مجلس از دستتون خارج نشده بود با خانم موگرینی سلفی گرفنید
با سلام واحترام دولت جناب روحانی به نظر من با تمام مشکلات خارجی واشکال تراشی های داخلی و بلایای طبیعی بسیار موفق عمل کرده است و انشاااله تاریخ مشخص می کند
حرف نزنی سنگین تری.
جناب پرفسور کواکبیان خودت نماینده بودی چه گلی سر مردم زدی.!؟! اگه نوبتی هم باشه نوبت اصلاح طلبان فرصت طلبه که بازخواست بشن!؟؟؟!
مملکت یکی مثل رضاخان میخواد
اصلاح طلب واصولگرا هر دو پشت و روی یک سکه هستند
مگه کاری در دست مجلسیها بود که از دستشون در بره؟
توخودت سال ها نماینده مجلس بودی چکارکردی؟
مجلس کنونی مجلس نا کارآمدی است با 20درصد مشارکت.... خنده داره.....
بشین سرجات شما
نه اینکه خیلی دست شما ها بود، شما گند زدید که الان نمیشه جمعش کرد
آقای کواکبیان کچل اگه طبیب بود سرخودشو دوا میکرد
باعث و بانی عدم بی اعتمادی مردم شما و امثال شما که کم همنسیتید بودید
کاراون موقع ازدست مجلسی ها دررفته بودکه دوستان امیدی با ورود خانم موگرینی برای عکس سلفی حقارت گرفتن با اون چنان ذوق وشوقی می کردندکه حال مردم حتی طرفداران اصلاح طلبی را هم بهم زدند.
یعنی مشکلات کشور رو مجلس باید حل کنه که میگه کار از دستش در رفته ؟
دو دوره در مجلس بودی
یک کاری یا طرحی که به نفع مردم بوده را بگو
یک دوره هم نماینده سمنان بودی و باتوجه به دولت اصلاحات و شما اصلاحاتی بفرمائید برای مرکز استان چکار کردی
البته همیشه شما خود را ناجی و دیگران را طور دیگه فرض کردید
دکترهمیشه پرچمش بالاست
من هیچ جناحی رو قبول ندارم.اما میشه ازموفقیت های دکتر احمدی نژاد بگین؟گم شدن دکل نفتی چند ده میلیون دلاری؟؟؟ حذف سوبسید و گدا کردن مردم با یارانه؟یا انتصاب وزرایی که مدرک قلابی داشتن؟؟یا بعل کردن مادر چاوز؟........
ولش کن مصطفی جان!
قرآن می که اکثرهم لایشعرون راست میگه . از نظرات داده شده پیداست.
صبح بخیر آقای همیشه مخالف. منو یاد شخصیت کارتون گالیور میندازی. وقتی تو مجلس بودی چکار کردی که حالا آیه یاس میخونی.
کواکبیان تو حرص نخور کار تو دست شما بود چه کردید
چرا اون موقع نماینده رو بیرون ننداختین و ازش حمایت کردین؟
فقط بلدین شعار بدین
خودتون چکار کردین؟
متاسفانه باشروع کار مجلس جدید مملکت بهم ریخت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان