بازدید 3759
۱

ضرر ۱۳۰ میلیارد دلاری لیبی از محاصره نفتی

کد خبر: ۱۰۱۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 24 October 2020

فرج بومتاری، وزیر دارایی لیبی در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کرد محاصره های نفتی متداولی که طی چند سال اخیر انجام شده، باعث از دست رفتن مجموعا ۱۳۰ میلیارد دلار درآمد نفتی برای این کشور شده است.

به گزارش ایسنا، از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ و رقابت گروههای داخلی برای به دست گرفتن کنترل لیبی، صنعت نفت این کشور مدام با محاصره تاسیسات و بنادر نفتی روبرو بوده است.

بنا بر اعلام شرکت ملی نفت لیبی، آخرین محاصره نفتی در لیبی که از ژانویه تا اواسط سپتامبر در جریان بود، باعث از دست رفتن ۱۰ میلیارد دلار درآمد نفتی شد.

ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی که با کمک گروههای مسلح بنادر نفتی لیبی را در ژانویه تحت محاصره قرار داد و مانع صادرات نفت شده بود، ۱۸ سپتامبر پایان این محاصره را اعلام کرد.

شرکت ملی نفت لیبی پایان وضعیت اضطراری برخی از پایانه ها و میادین نفتی را به تدریج آغاز کرد و تولید نفت لیبی طی یک ماه گذشته از کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه در روز به ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده است.

این شرکت اخیرا به وضعیت اضطراری الشراره که بزرگترین میدان نفتی لیبی است، پایان داد. این میدان بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز ظرفیت تولید دارد و تا هفته گذشته حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز تولید داشت و به گفته منابع آگاه، تولیدش را به ۱۵۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است. وضعیت اضطراری صادرات نفت از بنادر السدر و راس لانوف هم روز جمعه از سوی شرکت ملی نفت لیبی لغو شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بازگشت نفت لیبی به بازار در هفته های اخیر قیمت نفت را تحت فشارهای کاهشی قرار داده است و گروه اوپک پلاس وضعیت افزایش عرضه این کشور را به دقت زیر نظر دارد. لیبی از مشارکت در توافق کاهش تولید معاف بوده است اما بازگشت نفت این کشور به بازار جهانی، برنامه اوپک پلاس برای افزایش حدود دو میلیون بشکه در روز تولید نفت در ژانویه را پیچیده کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کاش یکنفر هم تو ایران پیدا بشه و خسارت وارده بر اثر تحرسم را سوتیتر اخبار بکنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر