بازدید 6453

ظرفیت‌بیمارستانی‌چهارمحال‌و‌بختیاری‌درحال‌تکمیل‌است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ظرفیت بیمارستانی در شهرستان‌ها تکمیل شده است، اگر روند بستری در بیمارستان‌ها روند افزایشی داشته باشد، باید بالاجبار سایر خدمات بیمارستانی را تعطیل کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ 21 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مجید شیرانی ۳۰ مهرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا از حدود ۳۹ هزار بیمار مشکوک به کرونا نمونه‌گیری انجام شده است، اظهار کرد: از این تعداد نمونه انجام شده در استان، نمونه حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ فرد مشکوک مثبت اعلام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه حدود ۳۷ درصد نمونه‌گیری‌های انجام شده مثبت اعلام می‌شود، گفت: در روز‌های ابتدایی شیوع این ویروس این عدد حدود ۱۴ درصد بود، همچنین از تعداد موارد نمونه‌گیری شده مثبت حدود ۸۰ درصد سرپایی و ۲۰ درصد نیاز به بستری دارند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۳۶۲ نفر بر اثر بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست داده‌اند، آمار ۱۶ درصدی فوتی در بین افراد بستری تا حدودی نگران‌کننده است، میزان مرگ و میر در شهرستان‌های بروجن، فارسان و شهرکرد از سایر شهرستان‌ها بالاتر بود و ۸۰ درصد فوتی‌ها سن بالای ۶۰ سال داشتند.

شیرانی یادآور شد: میزان مبتلایان به کرونا از خردادماه از ۶۶۴ مورد به ۴۵۶۰ مورد در مهرماه رسیده و ظرفیت بیمارستانی در شهرستان‌ها تکمیل شده است، اگر روند بستری در بیمارستان‌ها روند افزایشی داشته باشد، باید بالاجبار سایر خدمات بیمارستانی را تعطیل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه سه سناریو برای درمان بیماران کرونایی در حالت خوشبینانه، نیمه عادی و بدبینانه تعریف شده بود، گفت: بیمارستان هاجر از دو سناریوی اولیه عبور کرده است، بیماران شهرستان شهرکرد به بیمارستان تامین اجتماعی فرخشهر منتقل می‌شود و در صورت نیز از ظرفیت بیمارستان پارسیان نیز استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه امکان تعطیل کردن قسمت عمده خدمات درمانی در بیمارستان هاجر وجود دارد، یادآور شد: بخش کودک و مادر یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیمارستانی در بیمارستان هاجر است، تا جایی که امکان داشته باشد اجازه نمی‌دهیم خللی در ارائه خدمات ایجاد شود، اما ممکن است این بخش نیز با حداقل ظرفیت به کار ادامه دهد.

شیرانی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های دانشگاه علوم پزشکی کمبود فضا برای راه‌اندازی تخت بخش ویژه است، گفت: درصدد هستیم از ظرفیت سایر بخش‌ها برای ایجاد تخت ویژه استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه موضوع کرونا باید اجتماعی شود، عنوان کرد: یکی از راهکاری اساسی برای توقف در شیوع کرونا تعطیلی دو تا چهار هفته‌ای در کشور است، در غیراین‌صورت باید این بیماری با مشارکت مردم کنترل و مهار شود.

وی در ادامه یادآور شد: در انجام تست کرونا به دلیل هزینه بالای کیت‌های آزمایشگاهی با مشکل مواجه هستیم، اما باید تعداد انجام نمونه‌گیری‌ها افزایش پیدا کند، حدود ۱۵۰ میلیون دلار برای واردات تست سریع از کشور کره اختصاص پیدا کرده است که در صورت واردات بخشی از مشکلات را مرتفع می‌کنیم.

شیرانی در پایان تاکید کرد: یکی از راهکار‌های کنترل ایپدمی کرونا، پیگیری قرنطینه افراد مبتلا به کرونا است، افراد باید مدت زمان تعیین شده برای قرنطینه را رعایت کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر