بازدید 5683

آیا قهرمانی پرسپولیس، سهمیه آسیایی ایران را افزایش می‌دهد؟

در صورت تصویب نهایی طرح جدید ، موفقیت پرسپولیس و حضور این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا یا حتی قهرمانی آن ، که در مقابل ناکامی دیگر کشور‌های عربی خصوصا امارات و قطر می‌توانست برای فوتبال ایران بسیار مهم باشد تاثیری در رده‌بندی باشگاهی کشور‌های آسیایی نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۱۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ 20 October 2020

روزنامه الاتحاد امارات مدعی شد کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی پیشنهادی است که ممکن است رده بندی امتیازات باشگاهی کشور‌های آسیایی در سال ۲۰۲۰ را لغو کند.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از روزنامه الاتحاد امارات، AFC در حال بررسی پیشنهادی است که طی آن با توجه به اتفاقات ناشی از شیوع بیماری کرونا از جمله حذف الوحده امارات و الهلال عربستان، همچنین کاهش تعداد بازی‌ها در لیگ قهرمانان و برگزاری این مسابقات به صورت متمرکز، رده بندی باشگاهی کشور‌های آسیایی که ملاک تعیین سهمیه محسوب می‌شد، لغو خواهد شد.

روزنامه الاتحاد همچنین نوشت: کنفدراسیون به دنبال بازنگری در نحوه رده بندی کشور‌های آسیایی است تا با شفافیت بیشتر و به صورت عادلانه سهمیه کشور‌ها در قاره آسیا تعیین شود. 

هرچند این پیشنهاد هنوز به تصویب نهایی نرسیده، اما در صورت تایید آن موفقیت پرسپولیس و حضور این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا که در مقابل ناکامی دیگر کشور‌های عربی خصوصا امارات و قطر می‌توانست برای فوتبال ایران بسیار مهم باشد تاثیری در رده‌بندی باشگاهی کشور‌های آسیایی نخواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار