بازدید 6014
۴
شانه ساز:

قلم انسولین ارزان هفته آینده تامين می شود

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با واردات فوریتی کمبود مقطعی انسولین های قلمی هفته آینده برطرف خواهد شد و قیمت این انسولین ها کاهش پیدا خواهد کرد .
کد خبر: ۱۰۰۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲ 19 October 2020

 


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به رفع کمبود انسولین قلمی در هفته آینده اظهار کرد: اوایل سال ارز دیر تخصیص داده و تامین انسولین قلمی در دو ماهه نخست سال با وقفه مواجه شد، اما پس از آن با الگوی ماهی یک دوازدهم نیاز کشور، انسولین قلمی توزیع می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: تلاش ما این است با واردات فوریتی کمبود مقطعی انسولین های قلمی هفته آینده برطرف شود همچنین قیمت این انسولین ها کاهش پیدا کند.

شانه ساز گفت: انسولین با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین می‌شود و ذاتا داروی گران قیمتی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بزک نمیر بهار میاد ........
مثل واکسن آنفولانزا که سه ماهه داره میرسه
بالاخره ما تحریم دارویی هستیم یا خیر؟
وقتی بحث مشکلات پیش میاد مسئولین کمبودها رو گردن تحریم می اندازند ولی الان ایشان می فرمایند که مشکل تخصیص ارز بوده و دارو رو وارد خواهند کرد.
مادر همسر من روزانه دو مرتبه از انسولین استفاده می کنه و متاسفانه ادامه حیات بیماران دیابتی وابسته به تزریق مداوم این داروست. خدا می دونه در این دو سه ماه گذشته چه عذاب و زجری برای تامین انسولین کشیدیم. بنا به توصیه رییس جمهور محترم هم نفرین این مشقات رو حواله کاخ سفید می کردیم اما حالا معلوم شد مشکل از حماقت داخلی بوده که برای دارو به این مهمی ارز رو دیر تخصیص داده اند.
اگر واقعا روز حسابی در کار باشه، امیدوارم سزای همه این زجری که به خانواده ها دادند رو یکجا پس بدهند.
بله اون هم ارزان صد در صد گران می کنید دیگه بعد از اینهمه سال نسبت به بیانات مسئولین شناخت پبدا کرده ایم.
میگن یکی با کد ملی و بقیه ازاد بعد می گن برای رفاه مردم انسولین را تک نرخی می کنیم خدایش کجای دنیا این همه مسئولینش به من دروغ می گویند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر