بازدید 96001

پشت پرده تهدید روحانی به اعدام

برنا با انتشار گزارشی به بررسی علل حملات اخیر برخی نیروهای تندرو به رئیس جمهور و دولت مستقر پرداخته است.
کد خبر: ۱۰۰۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 19 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از برنا، تهدید «استیضاح رئیس جمهور در دست بررسی است»، دروغ «۱۰۰میلیارد تومان بودجه کرونا برای ساختمان دانشکده‌ «دختر حسن روحانی» که قرار بود در آن عضو هیات علمی شود، تخصیص یافته است»، تخریب «کشور به حال خود رها شده ... و روحانی در بند حفظ .... خویش است!» ادعای «روحانی درباره صلح امام حسن، تاریخ را تحریف کرد» توهین «جناب روحانی....... با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.» اینها بخشی از جملات توهین‌آمیزی است که نمایندگان مجلس انقلابی علیه شخص دوم کشور یعنی حسن روحانی، رئیس‌جمهور، به زبان آورده‌ و هر روز بر این اظهارات غیرانقلابی و توهین‌آمیز خود می‌افزایند؛ و البته بسیارند اظهاراتی توهین‌آمیزتر که خطاب به رئیس جمهور بیان شده است.

به بیانی این افراد با مطرح‌ کردن این توهین‌ها، مخاطبِ سخنانشان را مردم و رئیس‌جمهور دانسته اما در واقع با دشمنان و حامیان تحریم ایران همنوا شده‌ و در عین حال فرصتی نبوده که این هتاکان تندرو از آن، برای تخریب و چوب لای چرخ دولت گذاشتن، چشم پوشی کنند؛ به بیانی در همه این هفت سال دولت روحانی، آنها یک طرف و مردم و دولت در سوی دیگر بوده‌اند شاید همین همراه نبودن مردم با آنها به باور بسیاری، آنها را تا این حد بی پروا کرده که هر چه می‌خواهند بر زبان می‌‎آورند.

به گفته «اکبر ترکان»، عضو کابینه دولت سازندگی؛ «این اهانت‌ها ادامه رقابت‌های سال ۹۶ است که تبدیل به کینه شده، آن زمان اسمش رقابت بود و الان تبدیل به کینه شده است.»

«غلامرضا انصاری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز درباره اظهارات مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «آقایانی که باد می‌کارند یقیناً باید به دنبال درو کردن طوفان باشند. در مجموع استفاده از تعابیر زشت و غیر اخلاقی، با توجه به اتفاقاتی که در روزها و ماه های اخیر رخ داده آن هم از سوی کسانی که ادعای مسلمانی دارند، امری زشت و ناپسند است.»

او همچنین افزود: «وقتی فضا به سمت توهین و افترا پیش برود پایبندی به مرزهای اخلاقی نیز از بین خواهد رفت، از این رو توهین کنندگان باید به این نکته توجه کنند که به تعبیری شتر درِ خانه آنها نیز می‌خوابد. در نهایت روحانی هم می‌رود اما با توجه به شرایطی که در انتخابات اخیر مجلس رخ داده، پیش‌بینی می‌شود فضای سیاسی محدود شود، جریان یکدست اصولگرا نیز، خواب حاکمیتی را در سر دارند که طبیعی است، اخلاق زشت غیر اسلامی در دوره حاکمیت خودشان، دامن آنها را هم خواهد گرفت.»

نمایندگان مجلس که با شعار انقلابی روی کارآمده‌اند، از ابتدا ورود به مجلس، راه ضدیت با روحانی و دولتش را در پیش گرفته‌اند در حالی که این اقدامات و رفتارهای غیراخلاقی و غیرعقلانی آنها، نه تاکنون دردی دوا کرده و نه باعث شده آنها به هدف‌ مدنظرشان، هرچه که هست برسند.

کینه‌ورزی‌های برخی در مجلس از ابتدا نیز با مطرح شدن استیضاح روحانی منتشر شد و به باور بسیاری، همواره این تندروها در شرایط سخت کشور، به اندازه کافی بهانه به دست دشمنان به ویژه ترامپ و متحدان عربی و اسرائیلی‌اش داده‌اند؛ مانند ذوق زدگی‌هایی که ذوالنور و یارانش با خروج ترامپ از برجام از خود نشان دادند که از آن با عبارت «پاس گل ذوالنوری به ترامپ» یاد شد. او که از خوشحالی این اقدام ترامپ، در مجلس، پرچم آمریکا را به آتش کشید.

مجتبی ذوالنور در گفت‌وگویی با یک سایت خبری پس از خروج آمریکا از برجام، با بیان اظهاراتی در ارتباط با زندگی تعدادی از «آقازاده‌های ایرانی» در کشور آمریکا، ادعایی را مطرح کرد که تا پیش از این هیچ مقام ایرانی و آمریکایی در ارتباط با آن اظهارنظری نکرده بودند.

ذوالنور که همواره از مخالفان تند برجام بوده و هست در این مصاحبه اعلام کرده بود: «وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت به آقایان (اعضای دولت و نزدیکان به آن ) حال بدهد به ۲۵۰۰ نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسئولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندان‌شان جزء این ۲۵۰۰ نفر باشند. امروز اگر این افراد از آمریکا خارج شوند مشخص می‌شود که چه کسانی زد و بند دارند و منافع ملی را به آبنبات آمریکا می‌فروشند.»

پس از انتشار این سخنان که البته در داخل چندان با همراهی مواجه نشد، شبکه خبری فاکس نیوز که جزء معدود رسانه‌های موثر در آمریکا است که به نئومحافظه‌کاران و ترامپ نزدیک است به بازنشر این سخنان پرداخت و در گزارشی به نقل از ذوالنور مدعی شد در جریان مذاکرات هسته‌ای برجام، آمریکا به ۲۵۰۰ نفر از ایرانیان از جمله خانواده مقامات ایرانی امتیاز شهروندی آمریکا را اعطا کردند.

فاکس نیوز در ادامه گزارش خود نوشت: ذوالنور در این مصاحبه از کسی نام نبرد اما در حال حاضر فرزندان چندین نفر از مقامات فعلی و پیشین ایران در آمریکا زندگی می‌کنند.

پس از انتشار این خبر از سوی فاکس نیوز، دونالد ترامپ بدون اشاره به ذوالنوری به تکرار این ادعا پرداخت و در صفحه توئیتر خود در این ارتباط نوشت: به تازگی مشخص شده است که دولت اوباما در جریان مذاکرات وحشتناک بر سر توافق هسته‌ای با ایران به ۲۵۰۰ ایرانی شامل مقامات دولتی حق شهروندی اعطا کرده است، چقدر این مساله بد و بزرگ است.

تندورها در حالی توهین به شخص دوم کشور را نشانه رفته اند که مقام معظم رهبری مهمترین توصیه‌هایشان به نمایندگان مجلس، «تعامل و هم‌افزایی قوا» بود؛ گزاره‌ای که به نظر نمی‌رسد نمایندگان، حداقل در این چند ماه، آن را مورد توجه جدی قرار داده باشند.

در همین رابطه محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با "توهین و اهانت نمایندگان مجلس به رییس جمهور" گفت: توهین و اهانت هیچ گاه سازنده نیست، باید شرایط سخت اقتصادی کشور و تحریم های آمریکا را درک کرد. نمایندگان مجلس باید نظارت خود را قوی تر کنند و از دولت مطالبه گری کنند، اینکه برخی راه توهین به دولت را در پیش گرفته اند روش غلطی است.

وی ادامه داد: توهین و اهانت به رییس جمهور برای مردم دستاوردی ندارد. اظهارات برخی نمایندگان مشکل گشا نیست و فقط تندروی هایی است که جناحی در پیش گرفته است. تندروی با مطالبه فرق می کند. در شرایط امروز کشور باید نظارت را قوت بخشید. برکناری و اعدام دغدغه مردم نیست، اینها تسویه حساب های سیاسی است.

نماینده بافق اظهار کرد: با چنین روش هایی‌ دردی از مردم دوا نمی شود، البته دولت را مقصر می دانیم، مجلس هم قصوری داشته است اما توهین و اهانت ها به نفع نظام و مملکت نیست و این اقدامات را کارشناسی شده، نمی دانیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۲۲
انتشار یافته: ۳۸
از گل نازک تر بهش نگید بابا مگه نمی بیند چطور داره بدون وقفه به مردم خدمت میکنه!
شک دارم که این اعمال برخی از نمایندگان مجلس به خاطر مردم باشد. اگرچه که عملکرد روحانی هم جای دفاع ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
من ماندخ چرا خلع لباس نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
ما تندرو نمیهواهیم
چرت و پرت نگید بابا
کی تهدید کرده الکی میگید
گفت اگر به خوشحالی مردمه ، مردم دوست دارند تو رو هزار بار اعدام کنند
بنده خدا را اذیت نکنید بگذارید شیب ملایمش را با تندی ادامه بده علی برکت الله
آقا من پیشهاد میدم به آمریکا که هر چی ایرانیه از آمریکا اخراج کنه. حتی اگر قبلا بهشون شهروندی داده. بعدا میفهمیم کی به کیه؟؟؟
اول هم اعضای خانواده مسئولان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
از پیشنهادت سطح فرهنگ و سوادت مشخص شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
واقعا
موافقم
اونوقت چقدر آبروریزی می شه از تندروهاخدا می دونه
این نوع ادبیات فقط واسطه ای می شود برای مظلوم نمایی این افراد
بابا چندین سال تلاش کردم یک مقدار پول به زحمت جمع کردم تا بتونم چیزی باهاش بخرم. حالا با اون پول پشکل هم بهم نمیدن. چرا ارزش پولمون اومده پایین؟ کی جواب اون چند سال که زحمت کشیدم رو میده؟
آیا کسی که باعث بی ارزش شدن پول ملی شده از جیب مردم دزدی نکرده؟ از عمرشون دزدی نکرده؟
مرغ 26 تومان و ماهي 50تومان برنج كيلويي 30هزار تومان
گوشت 120تومان هم مي خواهد گران شود
نویسنده احتمالا خودش رو به خواب زده که مردم رو کنار دولت در یک طرف داستان قرار میده.
پیشنهاد نماینده محترم مجلس برای راضی کردن مردم به نظرم معقوله.
مجلس بیست درصدی . خخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
دولتی با تنها دستاورد عظیم برجـام برای 8 سال.
روحانی و همفکران اصلاح طلب غرب گرایشان حداقل خود به بیرون و بین مردم بروند.
بدبخت مردم که درگیر این رسوایی ها میشن و هرروز ابعاد جدیدی از این بگم بگم ها و پشت پرده ها ظاهر میشه
جماعتی که به هم مشغول هستند و کشور به فنا و نابودی میرود
عجب از ۴۰ و اندی سال که از صفر هم عقب تریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
بع عقب برنمیگردیم
امروز خانه نمیشود خرید - در شهرستان هر متر 15 میلیون تومان ..........ماشین هم که نمیشود خرید یک ماشین پژو

405 - 180 میلیون تومان - مغازه که اصولا" غیر ممکن است ........مایحتاج عمومی از قبیل گوشت و غیره که خیلی گران

هستند ........

حقوق و دستمزد کارگری ماهی 1 میلیون 800 هزار تومان ....که شامل چندین میلیون خانوار است ....

یا اینها انسان نیستند ؟ و حق زندگی ندارند ؟ چطور باید زندگی کنند و شکم خودشان را سیر کنند ؟

حقوق کارمندی هم تا حدودی همین وضع را دارد البته بستگی به جا و مکان دارد مثلا" در بانک کار کردن خوب است

وام خوبی دارد ..........و حقوقش هم خوب است .......

ولیکن در سازمان ها وضع بدتر است .......البته به مدرک تحصیلی هم ارتباط دارد ........اما هستند اشخاصی که با


مدرک فوق لیسانس ماهی4.5 میلیون دریافت میکنند ......که خالص دریافتی پس از کسورات 2.5 میلیون است در یک ماه .

فاصله ی طبقاتی بسیار زیاد است .......و مدیران ذستگاهها بالای 8 میلیون تومان دریافت میکنند ...........که با ماموریت و اضافه کاری به 14 میلیون هم میرسد .......

یعنی 7 برابر یک کارگر و یا یک کارگر .............

حدود 20 میلیون کار گر و کارمند در این کشور هستند یکی از یکی بدبخت تر و اکثرا" هم مستاجر ........

ازدواج غیر ممکن است فقط از راه غیر قانونی باز است ..........

دروغ و نیرنگ در کشور موج میزند و اکثر مردم بیمار هستند .............

این یک گزارش خیلی مختصر بود .....

پس چرا جناب آقای قالیباف حق 96 درصد را از 4 درصد که ثروت کشور را تصاحب کردند نمیگیرد ؟

در انتخابات ریاست جمهوری بلوف زدند و آیا عوام فریبی کردند ؟ ..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
تازه فهمیدی اینها عوام فریبی کردند ومیکنند همان زمان مناظره همین اقای جهادی وانقلابی گفت من 4میلیون پس انداز دارم وفرزندم پراید درصورتیکه همان موقع فرزندش پیمانکار فرهنگی شهرداری بود وپژو پارس نقره ای زیرپاش بود این کذابتر ازکذابیون هست
دولت روحانی ظاهر ماجراست،اصل مشکلات افرادی هستن که با آگاهی یا بدون آگاهی وضعیت مملکت رو به اینجا رساندن،
شما بعد از انقلاب دولتی را پیدا کنید که با این تندروها به مشکل نخورده باشند
مردم از هر دو طیف این آقایان خسته و نا امید شده اند

مشکلات امروز کشور و مردم ماعسل عملکرد این آقایان هست

و تا این آقایان بر مسند قدرت و ثروت این کشور سوار هستند روزگار مردم هم همین است و روز به روز هم بدتر خواهد شد
من کاری به اصول گرا و اصلاح طلب ندارم ولی نظر شخصیه خودم اعدام واسه شخص اول دولت تزویر و زیرمجموعش کمترین حکمه. چون به مردم دروغ گفتن و رو سر حرفی و وعده ای که دادن نموندن و الان همه مشکلات مملکت رو میندازن سر تحریم ها و شخص ترامپ .یک شبه بزنین رو گرون کردن و واسه همه مردم خندیدن کلا دولتی شده که نمک رو زخم مردمش می پاشه . از دلار و مسکن و سکه و ملک و طلا و بورس تا تونستن از مردم باج و نوسان گرفتن خودشون و اقتصاد داناشون ریالهاشون رو تبدیل به ملک و طلا و ارز وخودرو های لوکس کردن و مردم رو تشویق کردن به سرمایه گذاری در بورس و همین اقتصادان ها و زیر مجموعه دولت تزویر دوباره اندک سرمایه مردم رو هم درو کردن و مردم رو ولش کردن به حال خودش و الان دیگه کارشون به جایی رسیده که دارو هم به خارج قاچاق میکنن تا دلار بگیرن . حالا در قبال این خیانت دولت و عواملش به نظرم اعدام کمترین حکم میتونه باشه باید حکمی باشه که خودشون و تک تک اعضای خانوادشون با تمام وجود احساس درد کنن و ذره دره درد بکشن تا احساس کنن نفرین های مردم چه جوری گریبانشون رو میگیره
نه تنها مسئولان که به نظر من نمایندگانی که وکیل الدوله هستند تا از دوش مردم بالا رفته و به ثروت و موقعیتهایی رسیدند که قبل از نمایندگی خوابش رو هم نمیدیدند مجازات شده و ثروت بادآورده ائی که بعد از تصدی پست و مقام تصاحب کردند ضبط میشد و به خزانه میرفت این طور مردم مثل مرغ پر و بال کنده نمیشدند ولی خب دیگه چه باید گفت
مردم فهمیده داخل این بازیها نمیشوند اینها دعوای سهم خواهی است وچیزی عاید مردم ایران نمی شود
نماینده 200هزار رایی همین از توش درمیاد
جالبه!

یه نفر بیاد ۸۰ میلیون آدم رو به خاک سیاه بشونه بعدم از گل نازک نشه بهش بگی

بنظر منم همه ایرانی ها ته دلشون میخوان روحانی اعدام بشه دلشون خنک بشه
این سیاه بازی ها را برای کسانی انجام بدین که شماها را نشناسن
ملت ایران رو و پشت پرده شما کامل براشون رو شده
همه اینها برای مشغول کردن فکر و ذهن ملت به امورات بیهوده است و بس
تابناک ، اینکه مردم را در کنار دولت قرار میدی به نوعی توهین به شعور ملت هست همین طور که بعضی از نظرات مردم را سانسور میکنی اصلا نباید این خبر را منتشر میکردی
مردم زمانی در کنار دولت هستند که دولت هم در کنارشان باشد . دولتی که دستش دائم در جیب مردم است هرگز مردم در کنار آن دولت نخواهند بود . با نگاه به وضعیت اقتصاد ، معیشت مردم و عملکرد مسئولین ، اگر بازهم می تونی مردم را در کنار دولت قرار بدی قطعا شما هم خائن به ملت خواهید بود حالا سانسور کن و نظر را منتشر نکن
مردم به رئیس جمهور و مسئولانی که بچه های آنها در اروپا و آمریگاه زندگی می کنند به اندازه یک مثقال نه اعتماد دارند و نه اعتقاد. از یک طرف می گوید مرگ بر آمریکاه و پرچم آمریکاه را به آتش می کشید از طرف دیگر بچه های خودتان را می فرستید آمریکاه زیر پرچم آمریکاه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام
بهتر نیست 120هزار تومان کمک هزینه را ندهید ولی مواد غذایی و لبنیاتی و سبد خوار بار مردم را 50%کاهش دهید تا علاوه بر قشر ضعیف خودتان هم راضی باشید .با تشکر
چه‌ توهینی؟ توان خرید وزندگی ایرانی ها از ابتدای سال تا الان نصف شده، الان شما نگران اینید که کسی به روحانی از گل نازک تر نگه؟
مسئولین چرا در خوابند اگر ملاحظه بفرمایید جنگ اذربایجان با ارمنستان، انوقت متوجه میشید که مردمی که از گرانی و وضع مملکت ناراضی باشند نتیجه اش شکست خواهد بود چرا که الان مردم ارمنستان در فقر مطلق هستند و مردم اذربایجان نسبت به کشورهای هم قد خود در رفاه هستندو عامل پیروزی اذربایجان نیز همین مورد است
همه اينا جنگ زرگريه كه مردم رو اغفال كنن كه يكي رو بعنوان ناجي اعلام كنن واسه راي 1400.. نميدونن كه راي بي راي
هیچ کسی تهدید نکرده اما من بگم خدمتت که اگه با این بازی ها بورس رو بریزنون جناب روحانی اگه زیر سنگ هم قایم بشی به هیچ احدالناسی کاری ندارم شخصا حسابت رو خواهم رسید شک نکن
مگر توهین و تهدید رییس جمهور جرم نیست؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر