بازدید 4365
گزارش مالی نیمه نخست سال نشان داد

افزایش کفایت سرمایه و قدرت تسهیلات‌دهی بانک صادرات ایران/ ارتقای ٩٥٠٠ درصدی سود خالص «وبصادر»

صورت‌های مالی شش‌ماهه منتهی به پایان شهریور ٩٩ بانک صادرات ایران منتشر شد که بر اساس آن سود خالص هر سهم این بانک با بیش از ٩٥٠٠ درصد افزایش به ٢٨٩ ریال رسید.
کد خبر: ۱۰۰۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 19 October 2020

افزایش کفایت سرمایه و قدرت تسهیلات‌دهی بانک صادرات ایران/ ارتقای ٩٥٠٠ درصدی سود خالص «وبصادر»

به گزارش تابناک به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سود خالص «وبصادر» در صورت‌های مالی منتهی به پایان شش ماهه اول سال ٩٩ با رشد ٩ هزار و ٥٣٣ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ٢٨٩ ریال رسید و موجب کاهش ٦٤ درصدی زیان انباشته و بهبود کفایت سرمایه بانک شد.

گفتنی است با کاهش و سپس به صفر رسیدن زیان انباشته بانک صادرات ایران، سهامداران این بانک به سود قابل تقسیم دست خواهند یافت. همچنین با افزایش کفایت سرمایه بانک صادرات ایران، قدرت تسهیلات‌دهی این بانک بیشتر می‌شود و می‌تواند به درآمدهای بیشتری دست یابد.

صورت‌های مالی شش‌ماهه منتهی به پایان شهریور ٩٩ بانک صادرات ایران بر سامانه کدال قرار گرفت که بر اساس آن روند سودآوری بانک از محل رشد درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری‌، درآمدهای کارمزدی و عملیاتی با رشد قابل توجهی همراه بوده است؛ به نحوی که ادامه این روند و به ویژه عملکرد دوره شش‌ماهه منتهی به ٣١ شهریور ١٣٩٩ منجر به رشد درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری به میزان ٣٣ درصد، رشد خالص درآمدهای کارمزدی معادل ٦٤ درصد و رشد سایر درآمدهای عملیاتی به میزان ٢٧٥ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل شده است.

بر اساس صورت‌های مالی شش‌ماهه منتشر شده بانک صادرات ایران، جمع دارایی‌های بانک نسبت به سال مالی منتهی به پایان اسفند ٩٨، با رشد ٢٧ درصدی همراه بوده است. همچنین منابع سپرده‌ای بانک در این مدت ٢٩ درصد و مجموع منابع ارزان‌قیمت بانک ٣٩ درصد افزایش ثبت کرده است.

آثار مثبت تلاش‌ها و برنامه‌های عملیاتی بانک صادرات ایران طی ٣٠ ماه گذشته بر دستاوردهای بانک در این دوره مالی، موجب رشد ٣٥٤ درصدی سرمایه نظارتی (سرمایه پایه) و افزایش نسبت کفایت سرمایه بانک به ٢.٣ درصد شده است.

با ادامه روند سودآوری، نرخ «وبصادر» طی شش ماه اول سال به میزان ٤٨٠ درصد رشد داشته و بازدهی مناسبی را نصیب صاحبان سهام کرده که این روند با تداوم برنامه‌های آتی بانک، روند رو به رشد نرخ سهم را در پی خواهد داشت.

همچنین بانک صادرات ایران در دوره مذکور با واگذاری ٢٠ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات (وسپهر) و تهاتر بدهی‌های ارزی مشتریان کلان، توانسته نسبت به ایجاد درآمد به نحو مطلوب اقدام کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار