بازدید 20224

پایان رسمی و ناامیدکننده دومین «بلوف» کرونایی دولت‌مردان!

به نظر می‌رسید که تصمیم دولت چیزی بیش از هشدار موکد به مردم برای کاهش تردد‌های غیرضرور نیست و اساسا قرار نیست به منع تردد واقعی منجر شود، بلکه می‌خواهد از شمار تردد‌ها بکاهد. اتفاقی که آمار‌های منتشره، حکایت از تحقق آن دارد، چون به گفته پلیس راهور، «در تعطیلات سه روزه گذشته، شاهد کاهش ۲۳ درصدی تردد بین استانی بودیم.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵ 18 October 2020
تابناک اجتماعیساعاتی پیش ممنوعیت تردد به ۵ کلانشهر کشورمان رسما پایان یافت، اما آیا این محدودیت‌ها به نتیجه مورد انتظار ختم شد یا خیر؟

به گزارش «تابناک»، پس از رکوردشکنی‌های مکرر ابتلا و مرگ و میر کرونا در کشورمان در روز‌های اخیر، در آستانه تعطیلات آخر هفته گذشته خبری روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت که حکایت از اتخاذ تصمیمی ویژه داشت؛ منع تردد «از» و «به» ۵ کلانشهر کشورمان از ساعت ۲۴ چهارشنبه گذشته تا امروز ظهر.

این تصمیمی بود که پیشنهادش را وزیر بهداشت به رئیس جمهور داده بود و با دستور عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در دستور کار قرار گرفت. تصمیمی برای مقابله با روند پرشتاب شیوع ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن یعنی کووید ۱۹ در کشورمان که مسئولان وزارت بهداشت به سرعت چگونگی اجرایش را تشریح و تاکید کردند که پلیس آن را به اجرا درخواهد آورد.

البته واقعیت با چیزی که انتظار اجرایش می‌رفت، تفاوت آشکاری پیدا کرد. این را گزارش‌های رسیده از مبادی ورودی و خروجی این ۵ کلانشهر یعنی تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه نشان می‌داد که بر نیمدار بودن محدودیت‌ها و حتی فقدان هرگونه محدودیت در برخی از مبادی ورودی تاکید داشت. مثل فقدان هرگونه محدودیت در محور‌های مختلف تهران-کرج که هر دو از زمره ۵ کلانشهر کرونایی و با وضعیت حاد بودند.
 
پایان رسمی و مایوس کننده دومین «بلوف» کرونایی دولت‌مردان!

این در حالی بود که از زمان انتشار خبر منع تردد، چگونگی اجرای این ممنوعیت به ویژه در تهران و کرج برای بسیاری سوال برانگیز شده بود. چگونگی اجرای ممنوعیت در تردد به کلانشهر‌هایی که جمعیت بزرگی از شاغلان در آن‌ها از شهر‌ها و شهرک‌های دور و نزدیک به آن رفت و آمد می‌کنند و نمی‌تواند مانع ترددشان شد، مگرآنکه قرنطینه کامل یا همان لاک داون به اجرا درآید و کسب و کار‌ها و مشاغل شان مشمول تعطیلی شود.

بدین ترتیب به نظر می‌رسید که تصمیم دولت چیزی بیش از هشدار موکد به مردم برای کاهش تردد‌های غیرضرور نیست و اساسا قرار نیست به منع تردد واقعی منجر شود، بلکه می‌خواهد از شمار تردد‌ها بکاهد. اتفاقی که آمار‌های منتشر شده حکایت از تحقق آن دارد چراکه به گفته پلیس راهور، «در تعطیلات سه روزه گذشته، شاهد کاهش ۲۳ درصدی تردد بین استانی نسبت به مدت مشابه قبل بودیم.»

بله! درست متوجه شده اید؛ تصمیم ویژه دولتمردان تنها به کاهش کمتر از یک چهارم تردد‌ها منجر شد. البته بر اساس گزارش پلیس راهور، این کاهش در مسیر‌های استان تهران ۵۰ درصد و در اتوبان تهران و کرج (که یکی از چند محور ارتباطی میان دو شهر است) ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش بوده است، اما در کل، میزان کمی از تردد‌ها کاسته شده و چه بسا این کاهش، بیشتر در نتیجه تورم رقم خورده باشد نه تصمیم دولتمردان.

کاهشی که دلیلش هرچه باشد، نشان از یک واقعیت تلخ دارد؛ اینکه منع تردد تنها در سایه اعمال ممنوعیت و حضور پلیس ممکن خواهد بود نه بلوف زدن. بلوفی که یکبار در سیزده به در امسال زده شد و به رعایت چشمگیر منع تردد منجر شد و حالا در نوبت اخیر، نتوانسته تاثیر بسزایی در کاهش تردد‌ها بگذارد و نتیجه اش مایوس کننده بوده است. نتیجه‌ای که قطعا در استفاده از این حربه برای بار سوم، مایوس کننده‌تر خواهد بود، مگر آنکه مسئولان به خود بیایند و بدانند که با توصیه خالی و ارعاب و هشدار‌های شفاهی نمی‌توانند کرونا را شکست بدهند!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
پیشنهاد به دولت خیلی خیلی محترم، مالیات و عوارض بذارید برای کسانی که میخوان برن سفر تفریحی به شمال، پولی که حاصل میشه رو خرج صادرات دارو به عراق....، ببخشین خرج بیماران کرونایی خودمون کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
ایران به کره ماه هم دارو قاچاق میکنه، خودمون محتاج تریم نامردا
منع تردد رو باید قبل اینکه تعطیلات شروع بشه اعلام کنن حضرات گذاشتن همه رفتن مسافرت بعد اعلام کردن از ساعت دوازده شب به بعد عبور و مرور کنترل میشه خلاصه اینکه ما همیشه بجا و بموقع تصمیم نمیگیرین / ضمنا تا دیر نشده نونوایی ها رو دریابین که واقعا هیچ کنترلی نمیشه
دولت مردان؟!!
واقعا این حضرات دولت مردند؟؟؟؟
دولت فشل در همه زمینه ها
از کرونا یاب دوستاتون خبری ندارین؟ اگه یکی از همون دستگاه‌ها رو بدن به دولتمردان ورودی جاده چالوس نصب کنن دیگه نیازی به بلوف محدود یت تردد به کلانشهرها ندارن
پاسخ ها
روح الله موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
دستگاه مستعان در حال انجام آزمایش های هایی است.خبر های خوبی در راه است
همه بپذیریم که روحانی و ستاد کرونا با مردم روراست نیستند.
بپذیریم سیاست سیاه و غیرانسانی روحانی ابتلای دست جمعی است.مجلس هم کاملا هماهنگ است. هدف کنترل ترددها هم تنظیم ابتلا بر مبنای تعداد ظرفیت بستری است نه توقف آن.برای همین هیج جا سخت گیری مشاهده نمیشود.
مسئولین که همه جلسات را ویدیویی برگزار میکنند خانواده ها هم قرنطینه یا در خارج از کشور برای خودشان هم که بهترین داروها موجود است.پس نگران چه باشند؟
روحانی هم عملا با ماسکهای مختلف فشن شو راه انداخته و به ریش مردم میخندد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
حرف حساب اما تلخ. دولت مدتهاست کرونا رو سپر بلای خودش کردن و سوار بر اسب کرونا چهار نعل می تازه. هیچ قصدی هم برای مهارش نداره چون مهار کردنش برای دولت هم هزینه داره هم زحمت.
سالها است بلوف می شنویم
عادت کردیم
مشکلی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اینکه بلوف میشنوی مشکلی نیست؟
دولت کلا دولت شعار شده، هیچ عمل درستی ازش دیده نشده. اینم نمونه اش
مردم هم رعایت نمیکنن قبول کنیم
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
هیچ جای دنیا تا زور بالاسر مردم نباشه به توصیه ها عمل نمی کنند
تازه مردم ایران به نسبت خیلی خوبند
کلا توقع تفکر عاقلانه از توده مردم داشتن اشتباست
فقط بلوف و نمایش
به جای این بلوف زدن درباره جریمه و ممنوعیت، بهتر است که مشخصات افراد متخلف ثبت و در صورت ابتلا به کرونا، خدمات بیمه به آنها ارائه نشود و آنها ملزم به تسویه کامل هزینه های بیمارستان به صورت آزاد باشند.
جریمه ای که قابل اعمال و وصول است و البته مردم هم از آن پشتیبانی خواهند کرد
همین الان محدودیتها را بگذارید. هفته دیگر هم تعطیلی داریم. شنبه هم ملت میروند شمال. از الان ممنوعیت را برقرار کنید. اینکه دیگر مشخص است. چه میکنه این ستاد کرونا؟!
واسم عجیبه که همه یکصدا میگن همه گرفتاریها از مسافرتهاست و کسی هم جرات نمیکنه بگه برگزاری مراسمات مذهبی هم به مانند مسافرت خطرناکه تشیع شهدا هم خطرناکه تردد با قطارهای مترو تهران هم خطرناکه
تهران باید حداقل دو هفته تعطیل کامل شود با منع کامل رفت و آمد! ستاد مقابله با کرونا باید به خطر استیصال و انفعال کامل برچیده شود یا تمامی اعضای آن عوض شوند
واقعا جالبه
دولت مدارس رو بازگشایی میکنه و میگه هیچ اشکالی نداره. تازه دیروز وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بهتره آموزشها حضوری باشه (البته واسه جیب خودشون از محل درآمد مدرسه های غیر انتفاعی)
وزارت بهداشت جهت خوش خدمتی و خوش رقصی !! مجوز برگزاری عزاداری ، کنکور ، آزمونهای نظام مهندسی ، کارشناسی رسمی و .... رو صادر میکنه.
ولی تا آمار کرونا میره بالا، همه تقصیر ها می افته گردن مردم که رفتن مسافرت. البته من به هیچ عنوان موافق سفر رفتن نیستم ولی به نظرم همه گیری تو مواردی مثل عزاداری ها، کنکور، مدارس و .... با اختلاف خیلی بیشتر از مسافرت هاست
دلش که می خواهد ابزارش را ندارد
اگر نگم دلم میسوزه - اگر بگم پل میمونه اونور آب .....!
دروغ.....دروغ.......دروغ........همش دروغ شنیدیم...........
این دوستان نمیتونن کرونا رو مدیریت کنند همونطور که هیچ چیز دیگه رو نتونستن مدیریت کنن مگه افتصاد و قیمت دلار و سکه رو تونستن
کرونا هم همینطوره
اخه این تصمیمات سه روزه به چه دردی میخوره مگه کرونا 3 روز قراره باشه
یا تصمیمات یک هفته ای و تمدید های مسخره یک هفتگی در محدودیت های مسخره تر مانند بسته بودن باغ وحش . موزه و استخر
بعدشم جاده رو میبندن یعد میگن با قطار و اتوبوس هواپیما میشه تردد کرد . ببخشید مشکل ماشینای شخصی بودن فقط؟
الانم که دیگه همه دارن ماسک میزنن وزیر محترم بهداشت و آقای حریر چی معاون محترم
بعدشم عزیزان گیریم ملت نرن مسافرت همه هم ماسک بزنن که دارن میزنن این سفرهای درون شهری از نظر شما مشکلی نداره ؟
این مترو های شلوغ ، اتوبوسای شلوغ ، تاکسی ها داخل شهرا اینا فاصله گذاری اجتماعی نمیخوان
فقط تفریح کردن مردم شما رو آزار میده؟
کسی که به خاطر کار کارمندی بره سوار مترو بشه چون قصدش کار کردنه کرونا نمیگیره؟
مدرسه ها تعطیلن بچه های مدرسه ای خونن پدر مادراشون مجبورن برن سر کار که دیگه این مشکله دولت نیست ؟ درسته ؟ خب استعفا بدن نرن سر کار ؟ به دولت چه مربوطه نه ؟
دولت محترم یه بخشنامه صادر کرده گفنه اونایی که بیماری زمینه ای دارن یا مادرایی که بچه زیر 6 سال دارن میتونن دور کاری کنن . مرسی دولت محترم ممنونم شما خیلی داری زحمت میکشی شرمنده شدیم
حالا ضمانت اجراییش چیه؟ هیچی. حالا با فرض ضمانت اجرایی که البته وجود هم نداره اونایی هم که بچه هاشون بالای 6 سال هستن که دیگه بچه هاشون بزرگ شدن میتونن خونه داری کنند غذا درست کنند ، خونه تکونی کنن تا مامان باباها بیان خونه
اخه دولت محترم نگران هستن اگه کارمندا رو شیفتی کنن میرن مسافرت یا میرن بازار کرونا بد تر میشه پس بهتره همه برن سر کار همه با هم کرونا بگیرن برای کار فدا بشن. برای کار کرونا گرفتن خوبه ضرر نداره تو مسافرت و تفریح نباید کرونا گرفت
آقای حریر چی مهربونه صلاح مردم رو بهتر میدونه این مردم نمیفهمن فقط وزیر محترم و معاوناشون میدونن
بعد اگه کارا شیفتی بشه اقتصاد مملکت خراب میشه
اخه الان خیلی خوبه یوقت دلار ممکنه بره بالا سکه بره بالا وضع اقتصادی مردم خراب میشه یوقت کارا شیفتی بشه

8 ماه فرصت داشتین زیر ساخت دور کاری رو ایجاد کنین که نکردین ملت باید پاسخ این ناکارامدی شما رو بدن ؟

خیلی از کشورا دارن به ملتشون پول میدن میگن نیاید بیرون .ما البته از شما پول مفت نخواستیم شما همون زیر ساخت دور کاریو ایجاد کن ما تو خونه کار میکنیم حقوقمون رو بده فقط

بعدشم یه عده هستم که چاره ای نیست کارشون با شیفتی شدن یا دور کاری امکان پذیر نیست اوکی اونا چند در هستن مگه خداییش چند درصد کل اون افرادی هستن که میان بیرون برای کار
دومین؟
بايد واقعيت رو پذيرفت متاسفانه دولتمردان شلوغي داخل شهر ها (ادارات، پاركها، پاساژها، مترو، مراكز خريد و ...) رو بيخيال شدند و به جاده هاي بين شهري فكر ميكنن در صورتي كه اكنون فصل مسافرت نيست و خيلي ها به اصطلاح از اين خونه به خونه جابجا ميشن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها