بازدید 13891

حوصله سرمایه گذاران طلا سر رفت!

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد همچنان خوش بینی قوی به روند افزایشی طلا وجود دارد اما سرمایه گذاران در شرایطی که طلا در بازه محدودی حبس شده است، در حال از دست دادن علاقه به این فلز ارزشمند هستند.
کد خبر: ۱۰۰۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 17 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته جاری هر دو گروه تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران قیمت بالاتر برای طلا را پیش بینی کردند اما هیچ کس انتظار نداشت طلا محدوده قیمت فعلی را شکسته و به سطح بالاتری صعود کند.

 جورج گرو، مدیر کل شرکت "آر بی سی ولث منیجمنت" در این باره به کیتکونیوز گفت: اگرچه وی به قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین است اما نگرانیها نسبت به عمیق شدن رکود اقتصاد جهانی و آمریکا رو به رشد بوده و ممکن است رشد قیمت طلا را محدود کنند. قیمت طلا می تواند بالاتر رود اما نوسان زیادی وجود خواهد داشت زیرا اخبار مدام مثبت و منفی می شوند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر معادل ۶۳ درصد به افزایش قیمت طلا و دو نفر معادل ۱۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و چهار نفر معادل ۲۵ درصد نظری نداشتند.

اگرچه فضا در میان سرمایه گذاران نسبت به صعود قیمت طلا مثبت ماند اما علاقه به این فلز ارزشمند به دلیل ماندنش در محدوده ۱۹۰۰ دلار، فروکش کرد.

در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۱۰۷۶ نفر شرکت کردند که پایینترین میزان مشارکت از ماه مه بود. در میان این عده، ۶۱۶ نفر معادل ۵۷ درصد به افزایش قیمت طلا و ۲۲۵ نفر معادل ۲۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۲۳۵ نفر معادل ۲۲ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته پیش، هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا ابراز خوش بینی کرده بودند. با این حال طلا در یک هفته گذشته در محدوده ۱۹۰۰ دلار ماند و نتوانست روند جدیدی پیدا کند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک دو دلار و ۵۰ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت و در ۱۹۰۶ دلار و ۴۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته یک درصد کاهش ثبت کرد که نخستین کاهش هفتگی در سه هفته گذشته بود.

اگرچه طلا در بازه محدودی حبس شده اما برخی از تحلیلگران انتظار دارند عوامل فنی در جهت افزایش قیمت این فلز ارزشمند تغییر کنند.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد گروه لاسال فیوچرز به کیتکونیوز گفت: وی به طلا خوش بین است زیرا قیمتها از حمایت در میانگین قیمت ۱۰۰ روزه بهبود پیدا کرده اند. همچنین به نظر می رسد صعود دلار آمریکا به مقاومت برخورد کرده و ممکن است در آینده نزدیک با فشار فروش فنی روبرو شود. وی در ادامه افزود: افزایش بدهی دولت آمریکا و اقدامات محرک مالی بیشتر فضای قوی برای دلار نخواهد بود.

با این همه برخی از تحلیلگران عملکرد اخیر طلا را یک اصلاح قیمت کوتاه مدت در یک روند نزولی گسترده تر می بینند. اگرچه برخی از تحلیلگران روند قیمت طلا در کوتاه مدت را کاهشی پیش بینی می کنند اما تصور نمی کنند روند صعودی بلندمدت طلا تغییری کرده باشد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر