بازدید 14122
۶

الهام علی اف: از ایران تشکر می‌کنم

رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه ایران و گرجستان آسمان و مرزهای خود را برای انتقال سلاح به ارمنستان بسته اند از دو کشور تشکر کرد.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 17 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه ایران آسمان و مرزهای خود را برای انتقال سلاح به ارمنستان بسته است، از ایران تشکر کرد.

«الهام علی اف» در گفتگو با شبکه «ای هابر» ترکیه اخبار و شایعات مربوط به ارسال سلاح از ایران به ارمنستان را رد کرد و گفت: ما هیچ گونه اطلاعاتی در این خصوص نداریم. بلکه می‌توانم بگویم که ایران و گرجستان، آسمان و مرزهای زمینی خود را برای ارسال سلاح به ارمنستان بسته‌اند. بنابراین بار دیگر از دولت ایران و دولت گرجستان در این خصوص تشکر می‌کنیم.

رئیس جمهور آذربایجان همچنین افزود که انتقال سلاح به ارمنستان به صورت غیرقانونی و قاچاق و با هواپیماهای غیرنظامی از طریق گرجستان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تعدادی از ارامنه متمول مقیم روسیه اخیراً یک فروند هواپیما به مبلغ ۳۰ الی ۴۰ میلیون دلار خریداری و در اختیار ارمنستان قرار دادند و آنها ارامنه مقیم روسیه را برای جنگیدن علیه آذربایجان به قره باغ می‌فرستند.

علی اف گفت: از سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری در خواست کردیم تا با بررسی این موضوع از آن جلوگیری کند چرا که این اقدام جنایت بین المللی به شمار می‌رود و انتقال این سلاح‌های قاچاق به ارمنستان پذیرفتنی نیست.

وی افزود: مراجع رسمی روسیه به ما گفتند که سلاح و مهمات به ارمنستان ارسال نمی‌شود و این تجار و ثروتمندان ارمنی هستند که به خرید سلاح قاچاق و ارسال آن به ارمنستان مبادرت می‌کنند.

گفتنی است که ایران همواره گفته است که بحران قره باغ راه حل نظامی ندارد و دو طرف باید از طریق مذاکرات به حل و فصل مسئله بپردازند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶
چرا بحران فلسظین راه حل نظامی دارد ؟ و دو طرف باید از طریق مذاکرات به حل و فصل مسئله نمی پزدازند؟
ولی در مورد ارمنستان که خاک یک کشور مسلمان را به زور اشغال کرده شما ادعای بی طرفی می کنید؟ و طرفین باید گفتگو کنند؟
الهام جون تشکر لازم نیست موشکهایت دریافت شد ملک خودتان است بزن کیه که جلوت رو بگیره
با تشکر از تابناک که تبدیل به تریبون رسمی علیاف شده است.
اسلام پیروز است الله اکبر
تو که مرزهایت را بر روی نیروهای تروریستی ترکیه بازکردی
اذربایجان متعلق به ایران است و باید به ایران ملحق شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان