بازدید 4634
۱
منع رفت و آمد شبانه در پایتخت و ۸ شهر فرانسه

جریمه سنگین متخلفان محدودیت‌های کرونایی در فرانسه

رئیس‌جمهور فرانسه گفت کسانی که مقرارت منع رفت و آمد را در این کشور رعایت نکنند، ۱۳۵ یورو و در صورت تکرار ۱۵۰۰ یورو جریمه می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳ 15 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، رئیس‌جمهور فرانسه گفت: کسانی که مقرارت منع رفت وآمد را در این کشور رعایت نکنند، ۱۳۵ یورو و در صورت تکرار ۱۵۰۰ یورو جریمه می‌شوند.

امانوئل مکرون در گفتگویی تلویزیونی در کاخ الیزه درباره وضعیت همه‌گیری کرونا در فرانسه ضمن اشاره به خستگی کادر درمانی این کشور و ضرورت اتخاذ محدودیت‌های بیشتر برای مهار همه‌گیری کرونا تاکید کرد: ما باید جلوی انتشار ویروس را بگیریم. نخست برای محافظت از جان دیگران و به خصوص سالمندان و افراد آسیب‌پذیر و دوم به خاطر اینکه باید از نظام بهداشت و کادر درمانی‌مان محافظت کنیم. در مقابل این وضع، قرنطینه دوباره کشور اقدامی غیرمتناسب به نظر می‌رسد، اما اعمال مقرارت منع رفت و آمد مناسب است؛ بنابراین تصمیمی که اتخاذ کرده‌ایم، مقرارت منع رفت وآمد است. این مقرارت در منطقه ایل‌دوفرانس (با مرکزیت پاریس) و هشت کلان شهر دیگر اعمال خواهد شد. منع رفت و آمد از ساعت ۲۱ تا ساعت ۶ برقرار خواهد بود و از همین شنبه نیز آغاز می‌شود. این مقرارت برای چهار هفته ادامه خواهد داشت و برای تمدید آن تا اول دسامبر هم به پارلمان مراجعه خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه تصریح کرد برای اجرای این طرح کنترل‌هایی وجود خواهد داشت و از نیروی انتظامی‌مان که از ابتدا این کار انجام داده‌اند تشکر می‌کنم. جریمه‌هایی وجود خواهد داشت. این جریمه ۱۳۵ یورو خواهد بود و در صورت تکرار، ۱۵۰۰ یورو می‌شود.

مکرون در ادامه خاطرنشان کرد: کار و فعالیت در کشور تعطیل نخواهد شد، زیرا اقتصاد و جامعه ما به آن نیاز دارد. فرزندان ما باید همچنان به مدرسه بروند. جای تبریک دارد که جزو نخستین کشور‌هایی بودیم که مدارس را بازگشایی کردیم و به معلمان به خاطر کار فوق‌العاده‌شان تبریک می‌گویم. باید ادامه دهیم. در همه بخش‌ها برای ارائه مراقبت‌های پزشکی، ارائه خدمات و چرخاندن چرخ صنعت کشور باید بتوانیم همچنان به کار و فعالیت ادامه دهیم. کشور ما به این نیاز دارد؛ بنابراین برای همه افرادی که پس از ساعت ۲۱ از سر کار برمی‌گردند، شب کار هستند یا موارد اضطراری مجوز‌هایی وجود خواهد داشت.

امانوئل مکرون در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما کنترل این همه‌گیری را از دست نداد‌ه‌ایم. در وضعیت نگران‌کننده‌ای به سر می‌بریم که نه منفعل بودن را توجیه می‌کند و نه ترس و نگرانی را. ما از اولین موج درس‌هایی گرفته‌ایم و کشور ما به شدت تحت تاثیر آن قرار گرفت. در موج اول، سی هزار نفر قربانی شدند و از آن زمان، دو هزار قربانی دیگر داشته ایم و اکنون در موج دوم آن هستیم.

مکرون افزود: می‌دانیم که این ویروس کشنده است و بیشتر افراد سالمند را می‌کشد. ۹۰ درصد از افرادی که جانشان را از دست داده‌اند، بیش از ۶۵ سال سن داشته‌اند. این ویروس بیشتر به کسانی ضربه می‌زند که بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت، فشارخون بالا یا چاقی دارند. اما امکان دارد فردی جزو هیچکدام از این موارد نباشد و براثر ابتلا به این ویروس جانش را از دست بدهد. این ویروس همچنین به گونه‌ای بسیار ناعادلانه محافل آسیب‌پذیر و فقیر را بیشتر هدف قرار می‌دهد. با این حال، این ویروس همه گروه‌های سنی را هدف قرار می‌دهد و موارد وخیم آن در همه سنین وجود دارد. در این لحظه که با شما صحبت می‌کنم، نیمی از مبتلایانِ به کوویدی که نیاز به مراقبت‌های ویژه پیدا کرده‌اند، کمتر از ۶۵ سال سن دارند؛ بنابراین این ویروس برای همه خطرناک است.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه گفت: بین یک میلیون و سیصد تا یک میلیون و چهارصد هزار تست در هفته انجام می‌دهیم. در حال‌حاضر به طور متوسط هر روز بیست هزار ابتلای جدید داریم. در این لحظه که با شما صحبت می‌کنم و از چند روز قبل، هر روز ۲۰۰ نفر از هموطنان ما به مراقبت‌های ویژه نیاز پیدا می‌کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه عنوان کرد: تصمیم نگرفته‌ایم که مسافرت میان مناطق را کاهش دهیم. یعنی اینکه مانع از نمی‌شویم که مردم از یک منطقه به منطقه دیگر بروند. اما از آنان خواهیم خواست قواعد و مقرارت شهروندی را در هفته‌ها و ماه‌های آینده رعایت کنند. اگر مردم همراه اعضای سالمند و آسیب‌پذیر خانواده‌هایشان به مسافرت می‌روند، رعایت مقرارت الزامی است. یعنی اینکه حتی در محافل خانوادگی - اگر آزمایش نداده‌اید- از ماسک استفاده و حداکثر فاصله را رعایت کنید.

مکرون همچنین ضمن مخالفت با تشویق گسترده مردم به دورکاری خاطرنشان کرد: باید همه حضور حداکثری داشته باشند، اما در جایی که ممکن است و با توجه به شرایط محیط کار، می‌توانیم مردم را به دو تا سه روز دورکاری در هفته ترغیب کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
واقعیت تلخی که وجود داره که کسی اون رو علنا اعلام نمی کنه اینه که شاید نیمی از افراد یک جامعه یا کمتر فقط زبان روز رو می فهمند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان