بازدید 6717

لاوروف: چشم‌اندازی برای تمدید "استارت نو" نمی‌بینیم

وزیر خارجه روسیه بدبینی مسکو نسبت به فرصت‌های تمدید پیمان "استارت جدید" در خصوص کاهش زرادخانه اتمی با واشنگتن که در فوریه آینده منقضی می‌شود را ابراز داشت.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳ 14 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفتگو با سه شبکه رادیویی روسیه امروز، چهارشنبه اظهار کرد: شخصا هیچ افقی برای تمدید معاهده امضا شده در سال ۲۰۱۱ نمی‌بینم. مسؤولان روس که در این باره با طرف آمریکایی مذاکره می‌کنند همین موضع‌گیری را دارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: مسکو هرگز از مذاکرات مربوط به تمدید معاهده خارج نخواهد شد، ما تنها می‌توانیم توضیح دهیم که انجام مذاکره براساس هشدار‌های نهایی جایز نیست.

لاوروف بر آمادگی روسیه برای ادغام دو نوع از سلاح‌های جدید پنج‌گانه در چارچوب پیمان جدید تاکید کر، و گفت: توافقنامه با چارچوب کنونی شامل موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و موشک‌های شلیک شده از زیردریایی و موشک‌های استراتژیک می‌شود.

او درباره پیشنهاد آمریکا درباره تعلیق موقت زرادخانه‌های اتمی از سوی آمریکا و روسیه گفت: اگر آمریکا خواهان ادغام سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در این توافق است باید در درجه اول این موشک‌ها را از اروپا بیرون ببرد.

معاهده "استارت جدید" آخرین توافقنامه جاری بین روسیه و آمریکا در زمینه کاهش زرادخانه سلاح‌های استراتژیک بعد از خروج یکجانبه آمریکا از پیمانه موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و کوتاه‌برد و توافقنامه آسمان باز است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار