بازدید 3881
سرپرست نایب رئیسی فدراسیون ورزش‌های همگانی:

۶۰ برابر بودجه ورزش کشور صرف درمان دیابت می‌شود

سرپرست نایب رئیسی فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: قسمت دردناک ماجرا این است، بودجه‌ای که در کشور صرف درمان دیابت می‌شود، ۶۰ برابر بودجه کل ورزش کشور است.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷ 13 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا, رضا شجیع عصر سه شنبه ۲۲ مهرما در آیین افتتاح رسمی فاز ارزیابی همدان در پروژه ملی شهر‌های فعال ایران موسوم به شفا، اظهار کرد: از امروز به مدت دو هفته، یک تیم ارزیابی تخصصی در سطح شهر همدان مستقر خواهند شد و به مدت دو هفته عملکرد همدانی‌ها را بررسی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ورزش همگانی استان همدان مانند نگینی در ورزش همگانی کشور می‌درخشد و الگویی برای همه استان‌های دیگر است، تصریح کرد: ارزیابی در پنج محور شهر دوستدار پیاده روی، دوچرخه، ورزش، بازی و تناسب خواهد بود و امیدواریم این ارزیابی منتج به نتایج خوبی شود.

شجیع بیان کرد: شهر فعال، شهری است که دوستدار ورزش و فعالیت بدنی تمامی اقشار و گروه‌های سنی است. یک وضعیت امیدبخش در همدان وجود دارد چراکه مدیران استان حامی شهر انسان محور هستند یعنی به جای تردد خودرو‌ها به تردد انسان‌ها توجه می‌کنند.

شجیع در رابطه با مضرات کم‌تحرکی، توضیح داد: کم تحرکی اهمیت بسیار زیادی در بیماری‌های غیرواگیردار دارد. اگر در جامعه ما ۶۰ درصد افراد کم تحرک باشند نصف این افراد می‌توانند فشار خون و نصف دیگر دیابت داشته باشند.

وی افزود: قسمت دردناک ماجرا این است، بودجه‌ای که در کشور صرف درمان دیابت می‌شود، ۶۰ برابر بودجه کل ورزش کشور است.

دبیرکل شورای سیاستگذاری شهر‌های فعال ایران نیز
گفت: طرح ملی «شفا»، ورزش همگانی را در شهر‌های ایران نهادینه خواهد کرد.

محمدرضا فروحی اظهار کرد: امروز مفتخریم که شاهد مشارکت بسیاری از شهرداری‌های کشور در پروژه ملی شفا هستیم. این طرح ملی موضوع ورزش همگانی را به شکلی یکپارچه و هم افزا در شهر‌های کشور نهادینه و زمینه مشارکت بیشتر شهرداری‌ها در حوزه ورزش همگانی را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: ما در ورزش همگانی بیشترین هزینه و وقت را خواهیم گذاشت چراکه ورزش همگانی پایه ورزش قهرمانی است.

حمید سیفی اظهار کرد: اگر شهر پویا و خلاق نباشد به مشکلات زیادی بر خواهد خورد، همدان مهد تمدن و فرهنگ است. از هزاران سال قبل بوده مردم این شهر انسان‌های دانا، خوش فکر و خلاق هستند.

وی تصریح کرد: همدان در ورزش کوهپیمایی و کوهنوردی بیش از ۱۰۰ سال سابقه دارد و خدا را شکر قهرمانان جهان و المپیک زیادی هم در استان حضور دارن که از این عزیزان قطعا باید تجلیل و قدردانی شود.

سیفی با بیان اینکه کرونا درس‌های خوبی به ما می‌دهد، گفت: در این شرایط هر خانه می‌تواند یک ورزشگاه باشد به همین جهت ما در تلاش هستیم روش‌های تمرین در خانه را طراحی کنیم و تا چند روز آینده این روش‌ها را ارائه خواهیم داد.

شهردار همدان نیز از راه‌اندازی ۱۰ ایستگاه دوچرخه‌سواری در سطح شهر خبر داد و گفت: این نوید را می‌دهم که با قراردادی که منعقد کردیم به زودی ۱۰ ایستگاه دوچرخه سواری در سطح شهر راه اندازی می‌شود.

عباس صوفی با بیان اینکه همدان جزء شهر‌های نام آور در حوزه ورزش‌های همگانی است، تصریح کرد: امروز ارزیابی عملکرد همدان در پروژه شفا آغاز می‌شود و امیدوارم بتوانیم همدان را در آسیا و جهان مطرح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همدان شهری است که در کنار توجه به مباحث عمرانی به مباحث انسانی نیز توجه دارد و توسعه ورزش‌های همگانی در سطح شهر اتفاق خوبی است.

شهردار همدان ادامه داد: پیاده روی و ورزش‌های صبحگاهی موضوعاتی است که همدان در سطح کشور حرفی برای زدن دارد و زیرساخت‌هایی مانند پیاده رو سازی‌ها نیز در سطح شهر برای این مسئله ایجاد شده است.

صوفی در پایان بیان کرد: تلاش می‌کنیم با مسئولان ورزش‌های همگانی اداره کل تربیت بدنی استان و مجموعه ورزشی شهرداری، ورزش همگانی را در سطح شهر گسترش بدهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار