بازدید 30794
پیمانه اقتصادی

واکنش معاون وزیر صنعت به پیشنهاد واردات خودرو / عرضه روزانه ۵۰ میلیون دلار به صورت اسکناس از فردا/ گران‌تر کنیم، کسی آب معدنی نمی‌خورد / فردا تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص می‌شود / تکذیب استعفای رئیس‌ کل بانک مرکزی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون روز خوب بورس، کلیسای انگلیس سهام نفتی خود را فروخت، قیمت دلار و یورو در بازار امروز یکشنبه بیستم مهرماه ۹۹، قیمت سکه امامی در کانال جدید، ذخایر ارزی و طلای روسیه در یک هفته ۵ میلیارد دلار جهش کرد، بودجه ۹۹ با مشکل جدی مواجه نیست و واریز یارانه‌ها ساعت ۲۴ امشب را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۰۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ 11 October 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون روز خوب بورس، کلیسای انگلیس سهام نفتی خود را فروخت، قیمت دلار و یورو در بازار امروز یکشنبه بیستم مهرماه ۹۹، قیمت سکه امامی در کانال جدید، ذخایر ارزی و طلای روسیه در یک هفته ۵ میلیارد دلار جهش کرد، بودجه ۹۹ با مشکل جدی مواجه نیست و واریز یارانه‌ها ساعت ۲۴ امشب را در بر دارد.

واکنش معاون وزیر صنعت به پیشنهاد واردات خودرو

سعید زرندی معاون وزیر صمت گفت: فضای تقاضا عجیب است. خبر دارم روز گذشته در قرعه‌کشی یکی از خودروسازان نزدیک به دو میلیون و نهصد هزار نفر شرکت کردند. همین نشان می‌دهد نقدینگی که در اختیار مردم است عدد بالایی است. هر چند قیمت‌های دولتی رانت‌هایی را ایجاد و جذابیت ایجاد کرده تا یک شبه صد میلیون سود نصیب افراد شود که همین موجب می‌شود همه بخواهند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند. در اقتصاد تولید محور، هیچ وقت سود بادآورده وجود نخواهد داشت و اگر باشد مالیات هنگفتی برای آن اعمال می‌شود. در ادبیات دنیا بررسی کنید تا ببینید مالیات خاص برای سودهای یک شبه وجود دارد، زیرا باید با زحمت، پول درآورد. اگر امروز سود خریدتان چند برابر شد، باید مالیات بدهید و همین باعث می‌شود که هر کسی وارد این بازارها نشود. یکی از ضعف‌هایی که در کشور وجود دارد، حرکت به سمت بازارهای موازی تولید است. عمده کشورهایی که توانستند به سمت رشد اقتصاد بروند، به این دلیل بود که به تولید توجه کردند. نمی‌شود پول را در تولید بیاورید و ۵۰ دستگاه بازخواست‌تان کنند؛ اما اگر ببرید در بازارهای موازی تولید این‌طوری نشود و سود بدون ریسک ببرید و انتظار داشته باشید سرمایه‌دارها تولید کنند و به سمت بازار ارز و طلا جذب نشوند. زرندی درباره راهکار دبیر انجمن واردکنندگان خودرو برای مهار قیمت خودرو با واردات آزاد، خاطرنشان کرد: در شرایط ایده‌آل در هر بازاری اگر تقاضا و تولید متناسب نبود یکی از راه‌ها واردات است اما وقتی در کشور مشکل ارز دارید نمی‌شود. کشوری که سخت‌ترین تحریم‌ها را دارد ارز را برای خودرو صرف نمی‌کند هر چند در بحث واردات هنوز جمع‌بندی مشخصی صورت نگرفته است. نگاه ما این است ارزی که داریم را هزینه برای ساخت داخل کنیم.

روز خوب بورس

امروز شاخص کل با ۵۵۳۰۲ واحد افزایش معادل ۳.۵۹ درصد به یک میلیون و ۵۹۷ هزار و ۱۲۴ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۱۴۵۰۰ واحد افزایش معادل ۳.۵۹ درصد به ۴۱۸ هزار و ۷۸۲ واحد، شاخص کل هم وزن با ۸۵۳۶ واحد افزایش معادل ۲.۰۸ درصد به ۴۱۹ هزار و ۴۹ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۵۵۹۳ واحد افزایش معادل ۲.۰۸ درصد به ۲۷۴ هزار و ۵۷۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۲۰۳۱ واحد افزایش معادل ۳.۴۸ درصد به دو میلیون و ۱۴۰ هزار و ۶۵۰ واحد، شاخص بازار اول با ۴۰۷۲۴ واحد افزایش معادل ۳.۶۵ درصد به یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۱۰۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۰۶۹۴ واحد افزایش معادل ۳.۵۰ درصد به ۳ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۱۲۲ واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در یک میلیون و ۵۷۳ هزار نوبت معاملاتی، ۱۲ هزار و ۸۰۲ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۳۷ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

گزارش بورس امروز یکشنبه 20 مهر 99/ سبزپوشی بازار

گزارش بورس امروز یکشنبه 20 مهر 99/ سبزپوشی بازار

کلیسای انگلیس سهام نفتی خود را فروخت

صندوق مستمری کلیسای بزرگ انگلیس اعلام کرد، به خاطر اینکه شرکت بزرگ نفتی اگزون موبیل آمریکا نتوانسته به هدف گذاری خود در کاهش آلایندگی عمل کند، تمام سهام خود در این شرکت را این هفته فروخته است. صندوق مستمری این کلیسا ۳.۶۲ میلیارد دلار دارایی داشته و یکی از سهامداران اگزون موبیل بوده که بار‌ها از این شرکت بزرگ نفتی خواسته است تا درباره عملکرد خود در حوزه کاهش آلایندگی گزارش داده و از این شرکت خواسته تا راهکاری را در راستای کاهش آلایندگی فعالیت‌هایش و همچنین محصولات آن بیابد.

سخنگوی صندوق مستمری کلیسای انگلیس گفت، از آنجا که اگزون نتوانسته به هدف گذاری خود برای کاهش آلایندگی دست یابد، این صندوق تمام سرمایه‌گذاری خود در اگزون را بیرون کشیده است. در عین حال سه شرکت بزرگ نفتی اروپایی ارائه گزارش درباره فعالیت‌های خود در راستای کاهش آلایندگی را آغاز کرده و متعهد شدند، طی سال‌های آینده، میزان آلایندگی فعالیت‌ها و تولیدات خود را کاهش دهند. اگزون موبیل تاکنون این کار را نکرده و همین امر اعتراض برخی سهامداران آن‌ها را در پی داشته است. به عنوان مثال شرکت بلک راچ، که یکی از سهامداران اگزون است، مدت‌هاست تلاش می‌کند تا شرکت‌های اگزون موبیل و شورون را بر آن دارد که در زمینه فعالیت‌های خود برای کاهش آلایندگی با شفافیت بیشتری عمل کنند.

قیمت دلار و یورو در بازار امروز یکشنبه ۲۰ مهرماه ۹۹

در معاملات امروز (یکشنبه بیستم مهرماه ۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز به قیمت ۳۰۰۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل با افزایش ۱۲۰۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل به قیمت ۳۱۱۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته ‌شد. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۳۵۶۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۶۸۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته ‌شد که نسبت به روز شنبه، ۱۷۰۰ تومان گران‌تر شده است.

عرضه روزانه ۵۰ میلیون دلار به صورت اسکناس از فردا

بانک مرکزی: با هدف مدیریت و تنظیم بازار ارز کشور مقرر شد سقف خرید کارگزاران (بانک‌ها و صرافی ها) در بازار متشکل ارزی از روز کاری دوشنبه مورخ ۱۳۹۹.۷.۲۱ به ۵۰۰ هزار دلار افزایش یابد. همچنین بر این اساس بانک مرکزی، روزانه از طریق بازار ساز ۵۰ میلیون دلار در بازار یاد شده به صورت اسکناس عرضه خواهد کرد.

استعفای رییس‌کل بانک مرکزی تکذیب شد

ایبِنا: «در پی انتشار برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر استعفای رئیس کل بانک مرکزی، رسانه مرجع نظام بانکی کسب اطلاع کرد این مطلب کذب محض است. این نوع شایعات با اهداف خاص و در چارچوب جنگ اقتصادی دشمن جهت ایجاد التهاب در بازار ارز و پول مطرح می شود.»

قیمت سکه امامی در کانال جدید

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران به ۱۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی یک هزار و ۹۳۱ دلار، هر گرم طلای ۱۸ عیار  یک میلیون و ۴۶۰ هزار و ۱۲۵ تومان،  قیمت طلای ۲۴ عیار هر گرم یک‌میلیون و ۹۱۹ هزار تومان و هر مثقال طلا ۶ میلیون و ۲۲۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. /ایرنا

ذخایر ارزی و طلای روسیه در یک هفته ۵ میلیارد دلار جهش کرد

طبق گزارش جدید بانک مرکزی روسیه، افزایش میزان ذخایر ارزی و خارجی این کشور ادامه داشته و طبق آخرین داده‌ها به ۵۸۵.۸ میلیارد دلار رسیده است. داده‌ها نشان می‌دهد ذخایر بین‌المللی بانک مرکزی روسیه از ۲۵ سپتامبر تا ۲ اکتبر ۵.۱ میلیارد دلار رشد کرده است. بانک مرکزی، عامل اصلی رشد این ذخایر را ارزش‌گذاری مثبت نرخ ارز و بالا رفتن قیمت طلا اعلام کرده است. آمار نشان می‌دهد، از یکم ژانویه روسیه ۳۱.۴ میلیارد دلار به ذخایر ارزی خارجی خود افزوده است، در حالی که این ذخایر در سال گذشته هم ۱۸.۳ درصد رشد کرده بودند. در ماه آگوست جهش قیمت‌های جهانی طلا باعث شد که ارزش ذخایر ارزی و خارجی روسیه به بالاترین سطح تاریخ خود رسیده و از ۶۰۰ میلیارد دلار فراتر برود. رکورد قبلی ۵۹۸.۱ میلیارد دلار و مربوط به آگوست ۲۰۰۸ بود.

گران‌تر کنیم، کسی آب معدنی نمی‌خورد

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با اعلام "ما اگر افزایش قیمت بیشتری را اعمال کنیم مشتری خود را از دست خواهیم داد"، گفت: در زمان حاضر هزینه‌ها برای ما افزایش قابل‌توجهی پیدا کرده است. محمد فروهر با اشاره به اینکه هزینه‌های تمام‌شده کالا برای تولیدکنندگان هر روز افزایش قابل‌توجهی پیدا می‌کند، اظهار کرد: صنعت تولید آب معدنی و آشامیدنی ایران نیز متأثر از این موضوع شاهد افزایش قیمت تمام‌شده است، با وجود این، بازار بیش از این کشش افزایش قیمت ندارد. /تسنیم

بودجه ۹۹ با مشکل جدی مواجه نیست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در این کشور ما مشکل پول و اعتبار نداریم. در همین وضعیت، با سازماندهی که توسط دولت و رؤسای سه قوه انجام شده است، نمی‌توان گفت که بودجه ۹۹ با مشکل جدی مواجه است، در همین سال ۹۹ کار‌های بزرگی در بودجه انجام شد و در ۹۸ انجام نشد. مجلس همه ظرفیت‌ها را در اختیار دولت قرار داده است تا همه با هم از این جنگ اقتصادی با موفقیت عبور کنیم.

فردا تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص می‌شود

وزیر راه و شهرسازی مجدد با افزایش قیمت بلیت هواپیما مخالفت کرد و گفت: فردا جلسه مشترک ایرلاین‌ها با رییس سازمان هواپیمایی برگزار می‌شود و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد؛ اما ما به هیچ وجه افزایش قیمت را نمی‌پذیریم.

واریز یارانه‌ها ساعت ۲۴ امشب

ساعت ۲۴ امروز (یکشنبه) یارانه‌ های نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. یارانه مهر ماه صد و شانزدهمین مرحله از یارانه‌های نقدی است که به روال ماه‌های قبل روز بیستم ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. یارانه هر نفر به مانند ده سال گذشته همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. در روزهای گذشته برخی اخبار نادرست از واریز یارانه در روز هفدهم ماه حکایت داشت که در نهایت طبق اعلام سازمان هدفمندی این واریز امروز انجام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
با دلار سی تومنی میخواین کمبود بودجه هم داشته باشین؟
کل صادرات نفت حدود 25 درصد صادرات کشور بود که حالا از 1500000 بشکه شده یک دهم یعنی 150000 بشکه
پس دلار نباید در بدترین شرایط بیشتر از یک چهارم ضربدر ده میشد یعنی 3 برابر.
حالا شما یه سه و نیم برابر دیگه هم زدین روش بازم میخواین بودجه کم باشه؟
عرضه اسکناس دلار هیچ تاثیری در اقتصاد فلج ایران ندارد
موقتا چند روز قیمت ها را کاهش میدهد ولی مجددا افزایشی خواهد بود

گول نخورید
اگر طلا دارید نفروشید

دلار سرمایه خوبی نیست
دولت بزرگترین دلال ارز و سکه شده
هزاران بار گفته شد صنایع خودرو سازی اختیارش دست دولت نیست هیچ کجای دنیا اینجوری نیست پول بدهید خودرو بدون کیفیت با یک سال صف بگیرید هرکس باشد اجازه ورود خودرو نمیدهد خودشان که این خودروها را سوار نمیشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
عزیزم تحقیق و مطالعه کن.
تورم عمومی در کشور بین 30 تا 32 درصد است و تورم در بخش خودرو 12-14 درصد.
اگر کمی ریاضی بادید یا خودتان دستی بر ـولید و کار دارید حساب کنید چگونه این خلا را میشود پر کرد.
دست تو ومن نیست.
در جنگهای قدیم آب را روی هم میبستند. الان تحریم میکنند. خواستند که ما خودرو ساز نشویم و قیمت ها را ناموسی کردند.
مردم هم طبق غریضه فقط مطالبه میکنند . برای آنها خرابی صنعت مهم نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
جواب ناشناس 0800 آیا قبل تحریمها خودروسازا ماشین با کیفیت میساختند نه عزیز من ربطی به تحریم نداره مردم کار میکنند با زحمت پول در میارن حقشونه جنس خوب و با کیفیت بخرند چه خودرو چه لوازم خانگی یا غیره این اسمش غریضه هست یا مطالبه حق لطفا پس شما برو مطالعه و تحقیق کن
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
جواب ۸۰۰:
تمام خودروها حداقل ۲ برابر شده اند چگونه میفرمایید ۳۰ درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
متوسط تورم را دربازه های 5 -10-20-40 ساله در صنعت خودرو محاسبه کنید.
اگر شما حاضر باشید با حقوق 10 سال قبل کار کنید من مجانی پس از 3 سال خودرو به شما میدهم.
یکم باید انصاف داشت. همون فرغون که استفاده میکنی و به نوعی توهین الان چند میلیون پولشه!!!
بهر حال این کشور هر چه سرش بیاد ناشی از بضاعت عقلیش و اخلاقیشه
روزی ۵۰ میلیون دلار!!!!!
خسته نباشید
با ۱۰ روز این اعا که میشود ۵۰۰ میلیون دلار خودرو روز وارد کنید تا این خودروهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ که در بنگاههای خاص رفته بالا قیمتش بیاید پایین و تازه یکی از دولتی ها فرموده خودروهای فوق لوکس داخلی هم ازش مالیات میگیرن ولی ماشین خارجی که میلیاردی روش رفته هیچ.
ما اخر نفهمیدیم ارز دارند یا ندارند؟؟
اگر ارز دارند که اختصاص دهید واردات خوورو اگر ندارید ادعا روزی ۵۰ میلیون دلار چیست؟؟؟؟؟؟
اعداد برای همتی هیچ مفهومی ندارد.
اقای همتی بس است.
اقای سیف با بازار بازی نمی کرد ولی شما به اسم بازار ساز انواع بازی های قیمتی را در می اوری.
سال ۹۷ که دلار شد ۲۰ و بعد نصفش کردید به ۱۱ ولی کالاها هیچ قیمتش نیامد پایین و تازه بعد از هر بار نوسان باز کالاها گران میشدند و از ۲۰ اوردید ۱۰ بعد از ۱۰ امد ۱۳ بعد برگشت ۱۱ بعد رفت ۱۵.۵ برگشت ۱۴ رفت ۱۸ برگشت ۱۶ و .... این چرخه بازی با قیمت دلار ادامه دار بود و تمام اجناس با نوسانهای جدید شما باز گران میشدند در حالی که قیمت که روی ۲۰ رفت تمام اجناس با دلار ۲۰ تومانی گران شدند و نباید دیگر جنسی گران میشد و حتی وقتی ۱۰ تومان دلار را به زور کردید هیچ جنسی ارزان نشد!!!!!!و جز اینکه ثروتمندان بیشتر سکه و طلا و ارز خریدن و شما هم ادعای خاص میفرمودید و از بازار متشکل پولی مایه میگذاشتید و بعدش هم فرمودی ارزو بر جوانان عیب نیست.!!!!!!!
روزی ۵۰ میلیون دلار که ماهش بشود ۱.۵ میلیارد دلار!!!!!!! در بهترین حالت فروش نفت هم نبوده ان وقت الان!!!!!!
اگرادعای ارز دارید به این مقدار که باید اختصاص میدادید به ۱ میلیارد یورو سلامت!!!!!!!!!!!!!!!!!

چیزی که جالب بعد از پایان ساعات بورس قیمتها می اید پایین !!!!!!
بورس بلای جان اقتصاد کشور شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
این خبر پاتک خبر استعفای رییس بانک مرکزی بود و زیاد جنبه اقتصادی ندارد و تازه اصل سامانه نیما حواله زنی است و پول اسکناس دلار به درد کسی نمی خورد!!!
تجار و بازرگانان برای سفارش کالا و ثبت سفارش نیاز به حواله دلار دارند نه اسکناس نقدی دلار و تازه بانک مرکزی در زمان احمدی نژاد که وفور ارز داشتند هم روزانه این مقدار قدرت تزریق ارز فیزیکی نداشته و تازه پول ۹۵ درصد مردم در بورس رفته و کسی پولی برای خرید ارز و طلا ندارد و این خبر صحیح نمی باشد
اقتصاد تولید محور؟ تو مملکتی که بوروکراسی بیداد می کنه صحبت از اقتصاد تولید محور نکنید. ضمناً رانت های موجود برای افراد خاص مانع از ورود افراد متفرقه به صف تولید کنندگان می شود. این درست است که به اصطلاح صنعت تولید خودرو سالیانه هشتادهزار میلیارد ضرر می دهد؟؟
آقای همتی مخالفت شدید خود به عرضه و از بین بردن ذخیره ارزی بانک مرکزی تزریق ۵۰ میلیون دلار اسکناس در زمان تحریم بهیچ عنوان مورد تایید یا موافقت رییس بانک مرکزی و خوب میدانند فردا به این پول خیلی نیاز دارن
دشمن شماره یک "تولید"، دلالی و واسطه گری است.
بزرگترین حامی تولیذ، بازار آزاد و شفاف است.
اینها الفبای اقتصاد هستند...
اقتصاد چموشی که افسارش بدست گرفته اید سراسر دلالی و بر پایه انحصار بنا شده است.
تنها اقتصادی در دنیا که اتحادیه دلالی دارد اقتصاد شماست!!! دلالان برای کنترل قیمت ها، اتحادیه دارند!!! باور می کنید!!! چیزی که در اقتصادهای دیگر دنیا جرم محسوب می شود.
و ....
تا پای فرقون سازها و رفاه نردم میاد مشکل ارز پیدا میکنید کی گفته شما مشکل ارز دارید به خودرو ساز گندم میدید قطعات وارد میکنه یا ارز؟
4 میلیارد دلاری که دادید به هر خودروساز سیبزمینی بود یا ارز؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
شما چی میسازی جز حرف!!!
ایرانی جماعت فقط حرف میزنه.
دولت خوابه دلار نزدیک 40 سکه 20
به پیوینگ یانگ پیوستیم
علی برکت اله
برنامه نویسان اقتصادی مابخصوص درمجلس یازدهم جوری سیاست گذاری میکنندکه هیچ سرمایه داروکسیکه دنبال کاردرست وایجاداشتغال وبقول فدیمی ترها نان حلال است امکان فعالیت نداشته باشدبطورمثال بسیاری هستندکه درکارساخت وسازوتبدیل املاک کهنه کلنگی به ساختمانهای قابل استفاده بودند که مجلسیان بشدت درتلاشندباقوانین بازدارنده جلوی فعالیتشان در این کاراشتغال زارابگیرند درزمینه سرمایه گذاری درتولیدات کشاورزی بهمین صورت ودرسایرکارهای تولیدی هم وضع بهترنیست حالااگرشمادلاربخریدیاطلابخریدواجناسی ازاین قبیل که ازدسترس دولت ومجلس درامان باشدهرچندتجارتی بشدت کثیف است وهیچ سودی بحال جامعه ندارد ولی سرمایه شماکاملا درامان است نه میتوانندقانون بگذرانندکه شماراموظف کننددلارتان رابقیمت دلخواه آنان بفروشدویااگرمثلا کسی دلارزیادی داردازاوبگیرند فقط وفقط زور به کاسبی های درست وحلال واشتغال زااست واین درست نیست بهمین دلیل روزبروزماازراه کاردرست وزندگی ارام بطرف نگرانی وفسادوکج روی هائی همه شاهدندمیرویم همه درفکریک شبه پولدارشدن بدون زحمتیم که هرچه بگذردکارخرابترهم خواهدشد.
وزیر صنعت عکس خودروی خودش را منتشر کنه ببینیم خودش خودروی داخلی داره که این حرفا رو میزنه یا فقط سخنرانیه
روزی ۵۰ میلیون دلار!!!!!!
ماهش میشه ۱.۵ میلیارد دلار!!!!!!
جوک امروز را هم شنیدیم.
اعداد را اصلا اقایون ظاهرا مقدارش را نمی دانند .
اوضاع اقتصاد را داریم میبینیم و روزی ۵۰ میلیون دلار !!!!!
هوراااااااا فردا کویته!!!!!!!
پارسال هر چه قدر همه گفتن ماشین وارد کنید استاد همتی تشخیص فرموده بودن دلار گران میشه!!!!! اگر اجازه واردات خودرو بدهم.
تاسف تاسف
پول ۲۰ روز ۵۰ میلیونی که میشه یک ملیارد دلار ، عوض اینکه بریزین تو جیب دلالان ، خرج کدونا و کادر درمان کنین.
واردات خودرو!!!!!!
حالتان خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صف ۲.۵ میلیون نفری برای خودروهای این دو شرکت است و ان وقت اجازا واردات خودرو دهند؟؟؟؟؟
محصولات بی کیفیت ایرانخودرو و سایپا را ان وقت کسی میخرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به دلیل کرونا تمام شرکتهای خودروساز خارجی مدلهای ۲۰۲۰ را تخیفهای فوق العاده زیادی دادند چون الان خودروهای ۲۰۲۱ شان دارد وارد بازار میشود و خوددوهای ۲۰۲۰ در شش ماهه دوم سال میلادی شان فروش نرفت طبق برنامه هایشان.
کی گفته شما با ارز داخل خودرو وارد کنید. ایرانیان خارج از کشور اگر حق وارد کردن خودرو با پولهای خارج از کشور را داشته باشند همه چیز حله.
چرا کسی به فکر ارزش پول ملی و تورم افسار گسیخته که کمر ملت را شکسته است نیست؟!! انگار نه انگار دلار شده 32 هزار تومن و سکه شده 16 ملیون تومن!!! مجلس و دولت هر دو خواب هستند گویا...فقط کرونا کرونا...
...همه کشورها برای اصلاح برخی فعالیت ها بالا و پایین کردن ارز را تا حد 1 و 2 درصد تجویز می کنند ولی رشد تصاعدی و 300 و 500 درصدی ارز آنهم برای کسری بودجه یک فاجعه اقتصادی است و بی دلیل نیست که کشوری مثل آمریکا که در اقتصاد حرفی برای گفتن دارد حاضر است کسری بودجه تریلیون دلاری داشته باشد ولی از ارزش پول ملی خود نکاهد تا بتواند تعادل اقتصادی خود را همواره در پایداری نگه دارد و آیا می فهمید که با این سیاست پولی که در پیش گرفته اید نسبت به 80 میلیون ایرانی مدیدن و بدهکار هستید
خدایی مملکت رها شده به حال خود
با سلام ، در خصوص واردات خودرو فکر کنم هنوز وزیر متوجه اوضاع بحرانی افزایش کاذب قیمت تیست.. مگه قراره پول نفد و نقدینگی صرفه افزایش کاذبا باشه.. پس وزیر چه نقشی داره؟ هر بخش کشور گوشت و مرغ و.. هم اگه وزرا همین نظرو دارن که نقدینیگی هست پس گراتی مشکل نیست چرا دولتی وحود داره؟؟، سایت تابناک شما تره بار برین ببنین مردم چه جوری خرید ، با حداقل اقلام ، میکنن من کلی امروز غصه این مردمو خوردم... بخدا دردناکه!!!
بنده بعد از 31 سال تلاش 120میلیون پاداش پایان خدمت گرفتم ولی بنگاه چی در عرض یک ساعت 300میلیون از خرید و فروش یک خودرو درآمد کسب کردند کجای این عدالت اجتماعی می باشد .
آقای همتی قول داده بود نزاره دلار از ۱۵ تومن بالا بره و رو قولش هم هست .( آرزو بر جوانان عیب نیست ایشون یادتون هست؟) حالا دلار هر قدر هم که می‌خواد سر بکشه به آسمون باز هم ایشون رو قولشون هستن. مرده و قولش.
این یعنی پایداری و مقاومت . حالا چرا باید استعفا بدن؟
والا ان زمان هم که ارز زیاد داشتیم نگذاشتید خودرو وارد شود ..مشکل وجود مافبای خودرو است ..وگرنه جان مردم ارزشی ندارد ..
سال ها است 35 % اقتصاد مملكت كه دست رئيس جمهور است 20% دست دو تا شركت خودرو ساز است و مردم را بازي ميدن وقتي پژو 405 كه سال 1992 تو فرانسه از رده خارج شده تو ايران هنوز قيمتش داره بالاتر ميره و به اسم حمايت از توليد داخل انحصار ايجاد كردن وقتي بلافاصله مجلس ها بعد از انتخابات توسط ايران خودرو نمك گير ميشن انتظار داريد از مردم و مصرف كننده حمايت بشن انتظار داريد مجلس ورادات خودرو را تصويب كنه 60% بخش ديگه اقتصاد هم اساسا دست دولت نيست
غلامرضا سلامی تحلیلگر بازار سرمایه: بنیه بورس ضعیف است و در بلند مدت نمی‌توان شاخص را بالا نگه داشت
امروز که شاخص کل به این رقم رسیده مانند بیمار در حال موتی است که می‌خواهند او را نگاه دارند؛ حالا هر حمایتی و اقدامی هم که از سوی دولت و مجلس با قانون‌های مختلف صورت بگیرد تا یک جایی کاربرد دارد و آن را تا چند روز می‌توانند سر پا نگاه دارند، اما چون شاخص به مراتب بالاتر از میزان واقعی خود است همواره به سمت پایین میل می‌کند و در آستانه ریزش قرار می‌گیرد.
حالا با تمهیداتی می‌شود این شاخص را برای چند صباحی نگاه داشت و چند روز رونق در آن ایجاد کرد اما به طور کلی باز می‌بینیم که این بنیه بورس است که آنقدر ضعیف است که قدرت نگهداری خود را ندارد. این است که معتقدم هر کاری صورت گیرد در نهایت چند روز یا حتی چند ماه می‌تواند موثر باشد اما دوام نمی‌آورد.
خودروی دست دوم ژاپنی با قیمت هزار دلار که اگر تعداد باشد کمتر هم می شود وجود دارد، آن را وارد کنید اتوماتیک قیمت خودروی داخل کاهش خواهد یافت.
الان خودروی داخلی بیش از این مقدار ارز مصرف می کند.
من مطمئن هستم دولت در این شرایط ، ارز مملکت را در بازاری که همه میخواهند پول داغ موجود در بانک ها را فقط تبدیل کنند به ارز و در خانه نگه دارند نمی ریزد،اگر این کا را بکنند نهایت بی تدبیری است چون با این اوضاع و احوال چند صباحی دیگر باید اسکناس تحویل بدهیم و دارو و مایحتاج ضروری کشور را تامین کنیم ،الان حجم بازار نه برای تجارت است و نه برای مسافرت ،بلکه کنز ارز در خانه ها یا حواله آن به دبی و استانبول و گرجستان جهت خرید خانه های بدون پشتوانه و به باد دادن این ارز گرانبها و ملی،با تزریق این حجم پول به بازار همان قدر سپرده های بلند مدت مسدود می شود و پول داغ و بی ارزش ملی از بانک ها خارج می شود.
این چه کاری هست که میریدخودروهایی که هفت ملیون هم ارزش نداره راصدوجهل ملیون میخرید
با عرض سلام ، با هر تسلیت به ایام سوگواری و سررسیدن شهادت امام حسن ع به نظر من مردم کافر شدن و به جای توکل بر خدا دنبال سودجویی هستند یکی از آشنایان من ۲۵عدد تیبا ، دو عدد پرشیا و سه عدد ۲۰۶در اوایل تحریم ها ثبت نام کرد و این نشان از این دارد که مردم به دنبال سود جویی از این بازار بی درو پیکر و کلا گذاشتن بر سر هموطنان هست از امیرالمومنین نقل است سزای گران فروش نخریدن است ما ده سال هم اتومبیل سوار نشویم و دلار و خونه نداشته باشیم نهایت مستاجر می‌شویم و با تاکسی جابجا میشویم بنابراین نتیجه میگیرم چند سال هم گناه کردیم که خودروهای با آلایندگی بالا و رد خارج داخلی رو می‌خریم و بجای اینکه پیاده روی کنیم و بدن سالمی داشته باشیم همش درحال حرص زدن هستیم و دریغ از اینکه با یک لغمه نان هم سیر میشویم ، پس هرچی جفتک بزنید ضرر میکنید و سود فراوان رو نثار سود جویان اصلی میکنید در خانه هاتان بنشینید و هیچ کاری نکنید نماز بخوانید قرآن تلاوت کنید و از خداوند بخواهید این بلا را از ما دور کند تنها راه کار کاهش تورم کم خوردن کم پوشیدن کم اسراف کردن است در زمان قدیم هیچ امکاناتی نبود ولی دل مردم شاد بود امیدوارم برای یکبار هم شده مثل انسانهای واقعی فکر کنید و خون شهیدان اسلام را پایمال نکنید دشمنان اسلام میخواهند شما همش پول خود را بیهوده سرمایه گذاری کنید ، خب یعنی پول خود رو دور ریختید ، گول اخبار رو نخورید همه شما رو به بیراهه میکشند ، فقط یک نان و تخم مرغ هم انسان رو سیر می‌کند ولی اشتباه و خطایی که الان دارید میکنید نمی‌تواند در آیند شما رو خوشبخت کند هیچ چیز که سرمایه گذاری دلار ، سکه ، خودرو ، مسکن ، یخچال نخرید ، یک کیسه برنج ، اندک سرمایه ای برای خوراک تا یک سال بست می‌باشد اگه کمتر بخورید آیندگان به شما افتخار میکنند ، این چرخش اقتصادی نیست این ظلم به خودتان و مملکت است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل